[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:22

_Sanne

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:35

Bedankt Shadow0!
Site heeft al een paar aanpassingen gehad aan de hand van jou commentaar :j

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 08:52

Zoals gezegd ben ik ook druk bezig met mijn website. Hij is nog niet af en online, maar begint wel al aardig vorm te krijgen.
Héél graag jullie mening!!
http://websitemaker.plonedfotografie.nl/
Het 'websitemaker' deel gaat natuurlijk verdwijnen!

Nayomie - http://naospictures.weebly.com/
MissYvette4u - http://biggelaarfoto.webklik.nl/page/home
Diaz - http://biird.nl/
Marjoow - http://mbshots.weebly.com/
Kani_ejj: http://sternfotografie.tk
Djimmert: http://www.animaltouch.nl
magda_90: http://www.makwafotos.nl
Channiiiej: http://www.chantaldegoede.fotoport.nl
PaulaPom: http://www.paulaconraadsfotografie.tk
loveslimpie: http://www.fotografialouisa.eu5.org
fosco: http://www.foscofotografie.nl
magda_90: http://www.paardenbitten.nl
_Sanne: http://www.petspictures.nl
My_Little_P: http://websitemaker.plonedfotografie.nl/

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:21

Ik vind je site heel mooi met leuke details(afgeronde hoekjes enzo) en het is leuk dat je de kleurtjes erin hebt gedaan.
Je hebt het.over bewerkingen (ik geloof bij het stukje over jezelf) maar die vind ik niet terug?
En de opdracht voor je actie in kan ik niet vinden haha (;
Ik zou alleen wel het kopje admin weghalen of verbergen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:52

_Sanne schreef:
Site heeft al een paar aanpassingen gehad aan de hand van jou commentaar :j

Ziet er goed uit!

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:04

Shadow0 zou je mijn site ook willen 'beoordelen' ?
Ik heb hem vandaag wat vernieuwt, bovenaan vind ik 'm nog wat kaal, iemand ideeën?
www.paulaconraadsfotografie.tk

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:28

Wil er ook iemand op die van mij reageren? :o

En is er iemand die goed kan omgaan met coderen, zo ja: mij daarmee zou willen helpen? Zie mijn onderschrift.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:20

Nooor_ schreef:
Wil er ook iemand op die van mij reageren? :o

En is er iemand die goed kan omgaan met coderen, zo ja: mij daarmee zou willen helpen? Zie mijn onderschrift.

Ik kan je niet helpen met coderen, maar wel tips geven over je website.

Grijs is altijd goed :+ Lettertype is niet mijn smaak, ik houd van iets strakker, maar zoals gezegd is dat smaak. Je hebt het wel overal,
Je homepagina heeft alleen maar een foto, da's wel heel kaal. Bovendien vind ik die foto mooi, maar geen binnenkomer. Zo zijn de ogen niet 100% scherp en heeft ie zijn bek nog een beetje open.
Wat me op de overige pagina opvalt is dat je daar dan weer helemaal geen gebruik maakt van foto's! Ik zou zeker de teksten wat opleuken met foto's, anders wordt het zo'n saaie kost om te lezen.
Ik weet niet hoe je dat op je nieuwe site wil doen?

PS: Admin is weg (effe vergeten) en bewerking worden nog toegevoegd, maar bedankt voor je commentaar!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 20:31

PaulaPom schreef:
Shadow0 zou je mijn site ook willen 'beoordelen' ?
Ik heb hem vandaag wat vernieuwt, bovenaan vind ik 'm nog wat kaal, iemand ideeën?
http://www.paulaconraadsfotografie.tk

Ik ben dan wel niet Shadow0, maar ik ga toch je website beoordelen :P

Om te beginnen:
Homepagina: die foto vind ik echt niet mooi. Sowieso staat het paard er niet op zijn best op en de blaadjes en de pluk gras uit zijn mond storen mij. Zoals ik ook bij Nooor aangaf moet een foto op de homepagina wel echt knallen, vind ik.
Verder staat er helemaal geen tekst bij ter verwelkoming. Zou ik wel doen!
Verder valt me op dat je in je tabbladen Engels en NL door elkaar gebruikt. Zo heb je Home, About, maar dan ook Prijzen, Voorwaarden, etc. Ik zou de Engelse termen even naar NL vertalen (ik heb overigens ook een homepagina, maar dat kan ik niet wijzigen).
Je lettertype vind ik mooi en ook je teksten zijn lekker vlot te lezen.
Nadeel van Weebly is dat je altijd moet scrollen om de inhoud te lezen, dat is voor mij dan ook de reden om een eigen domein aan te maken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:38

My_Little_P schreef:
Ik kan je niet helpen met coderen, maar wel tips geven over je website.

Grijs is altijd goed :+ Lettertype is niet mijn smaak, ik houd van iets strakker, maar zoals gezegd is dat smaak. Je hebt het wel overal,
Je homepagina heeft alleen maar een foto, da's wel heel kaal. Bovendien vind ik die foto mooi, maar geen binnenkomer. Zo zijn de ogen niet 100% scherp en heeft ie zijn bek nog een beetje open.
Wat me op de overige pagina opvalt is dat je daar dan weer helemaal geen gebruik maakt van foto's! Ik zou zeker de teksten wat opleuken met foto's, anders wordt het zo'n saaie kost om te lezen.
Ik weet niet hoe je dat op je nieuwe site wil doen?

PS: Admin is weg (effe vergeten) en bewerking worden nog toegevoegd, maar bedankt voor je commentaar!

Ik heb nog wat aanpassingen gedaan (nieuwe foto op voorpagina, wat aanpassingen in layout etc)
Vind je het er zo beter uitzien? Bij 'over mij' moet nog een foto komen maar ik heb nog niet echt een geschikte foto. Verder is het wel de bedoeling dat de site lekker strak is en heb ik daarom weinig foto's op de andere pagina's (;

Edit: Wat bedoelde je met 'ik weet niet hoe je dat op je nieuwe site wil doen?'

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:07

_Sanne schreef:

In de volgende post zal ik andere websites beoordelen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:31

Nayomie: Ik vind de foto's van de haan niet helemaal passen op een homepage, ik zou zelf een foto van een paard neerzetten om meteen duidelijk te zien waar jij jezelf voor verhuurt. Je fotoalbum is ook niet echt compleet, er staan nog wat weinig verschillende foto's in. Je zegt namelijk dat je fotoshoots met dieren doet, maar in je portfolio zie je daar niets van terug. En niemand betaalt voor een fotoshoot als ze niet eerst zien wat ze daarvoor krijgen :)

MissYvette4u: Je homepage vind ik leuk met die foto's rechtsboven, ik ben alleen niet zo'n fan van het roze. Ik zou bij je 'fotoshoots' kopje nog iets duidelijker maken wat voor foto's je maakt. Bij mij is dat namelijk niet helemaal duidelijk :o Verder vind ik je site erg compleet alleen wat 'klein'.

Diaz; De home pagina is een beetje 'wat hoort waarbij'. Omdat je verschillende kopjes hebt is het een beetje druk, misschien afkaderen? Je header vind ik overigens erg gaaf en je portfolio ziet er goed uit. Leuk dat foto van het hondje met witte achtergrond bij je 'over mij' pagina! Je site is erg clean, das een kwestie van smaak, maar verder duidelijk en professioneel :D

Marjoow; Homepagina oogt duidelijk. Leuk lettertype bij je menuutjes bovenaan. :j Portfolio vind ik zelf mooier als alle foto's hetzelfde formaat hebben, dus niet de een rechtop of liggend, maar dat is een kwestie van smaak en met weebly kun je geloof ik ook niet veel meer kanten op (ik heb ok heel lang weebly gehad :D ). Verder leuk!

Kani_ejj: Je hebt op je homepage nog een afbeelding zonder foto erin. Als ik naar je header kijk heb ik het idee alsof ik op een soort interieur site ben gekomen :P Ik zou die foto veranderen naar iets wat echt jou stijl fotografie is, een kat of paard bijvoorbeeld. De foto die je nu hebt heeft niet echt iets met je site te maken. Je informatie pagina vind ik nog wat incompleet, tarieven staan niet duidelijk genoemd etc. Je portfolio zou ik persoonlijk niet indelen bij de honden 'groot, klein middelgroot' oid. Dat maakt voor een portfolio niet echt uit en maakt het onoverzichtelijk. Ook pony's en paarden en binnen en studio zou ik bij elkaar doen.

Djimmert: Leuke website naam alvast! De homepage vind ik wel erg rommelig, de teksten hebben grote tussenruimtes waardoor het lijkt alsof er een afbeelding tussen moet die nog aan het laden is. Dat heb je eigenlijk overal op je site, die ruimtes zou ik wta verkleinen. Verder heb je bij je menuutjes telkens een submenu, dat zou ik persoonlijk weg laten, en het lettertype bij het menu links allemaal wat kleiner maken. Je informatie is wel allemaal erg interessant en compleet :) Zelf mis ik nog een leuk plaatje in de header!

magda_90: Heel leuk je homepage zo met die foto's! :D Je portfolio werkt helaas nog niet, staat er ook onder, maar toch jammer, was wel benieuwd :D Bij je 'fotoshoot' pagina staat een gweldige foto van een bij of wesp, die zou ik persoonlijk vervangen door een foto van een paard of hond, omdat dat is waar je stukje ernaast over gaat. Het is wel een super foto! Heel erg mooi :j

Channiiiej: Mooie, duidelijke homepage, alleen ietwat saai door het grijs. Leuk dat stukje over nabewerking, dat heb ik nog nooit bij iemand op de site gezien. Je portfolio vind ik niet oz heel handig ingericht zo onder elkaar, je blijft scrollen en je ziet niet in één keer alle foto's waardoor mensen misschien de laatste foto's niet meer kijken terwijl die misschien wel het mooist zijn :D

PaulaPom: Je logo op de homepage zou ik íets donkerder maken, ik zie nu echt bijjjjjna niks. Je porftolio heeft gave foto's! hetzelfde als bij Marjoow, de foto's zou ik persoonlijk allemaal hetzelfde formaat laten hebben :j Verder ziet het er lalemaal leuk uit, ook leuk je blog!

loveslimpie: Mooie homepage! Leuk met die evenementen foto's eronder, dat is echt slim gevonden zodat mensen van de evenementen die foto's meteen zien en niet hoeven te zoeken. Je 'fotoshoot' pagina geeft een foutmelding bij mij, daar kom ik niet op, net als tarieven.

fosco: Hele mooie homepage, clean en duidelijk :D Geeft ook meteen weer wat jij fotografeert. Mooi dat menu waarbij je op de pagina zelf nog submenu's krijgt. Hele mooie website, erg professioneel! Het enige wat ik jamemr vind is dat het portfolio op een aparte pagina opent, maar dat is gemiep :D

magda_90: Mooie strakke homepage. Je hele website is heel strak en duidelijk. Ik zou alleen de regelafstand iets verkleinen. Verder niks op aan te merken :D

_Sanne: Leuke header met die dieren pootjes :) Bij de informatie zou het leuk zijn als je hier en daar een afbeelding bijvoegt denk ik. het is nu nog wat kaal. Verder vind je portfolio er gaaf uit zien met die catogoriën. Mooie site!

Zo. Héhé. :')

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:45

Bedankt voor al het commentaar! zo zie je maar weer, meningen verschillen haha!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:59

Sorry vergeten erbij te zetten..
Ik ben aan het kijken welke stijl het beste past. De foto's zijn dus niet van mij .. Oeps..
Over mijn tarieven.. Ik vraag niets, vandaar geen tarieven staat er ook bij.

Ik kan niet zo goed kiezen welke stijl ik nou echt leuk vindt.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 17:14

@Marit: Mooie landschapsfotografie maak je hoor! Dat is wel weer heel anders dan dierenfotografie!
Over je site:
Op zich vind ik de afbeelding die je als achtergrond heel mooi, maar het maakt je website wel rommelig. Kun je dat niet kaderen?
Het gebruikte lettertype is mooi strak, maar her en der zie ik wel wat foutjes (zoals een komma voor 'of' = fout, want voegwoord)
Verder vind ik de volgorde van je tabbladen niet helemaal logisch. Eerst home, dan portfolio en dan 'wie ben ik'. Ik zou die laatste 2 omdraaien voor de logica. Op de homepagina is het blok boven kleiner dan op de rest van je website, heeft dat een bepaalde reden?

Nog 1 klein dingetje: Op alle pagina's staat je tekst in een blok, behalve op de voorpagina, moet zeggen dat ik het netter vind met blok!

@Nooor: Ik vind dat ook geen knaller van een foto... Sorry! Ik zou zéker bij Tarieven ook een foto plaatsen om mensen te triggeren een shoot af te nemen.

Verder zeg je dat je eens strakke site wilt, maar doordat de teksten de hele pagina's beslaan ziet het er juist wat rommelig uit. Als je dat zou kunnen kaderen en dan ook nog foto's in kaders zou kunnen zetten, ziet het er strakker uit dan het nu doet, denk ik!!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:52

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:30

Hai,

Ik had hier al eerder mijn site geplaatst, maar toen moest er nog het een en ander aan veranderd worden. Nu is hij zo goed als klaar (op de pagina tarieven een dode link zit en er moet nog een Facebook knop bij (waar? Iemand suggesties?)) en ben ik benieuwd naar jullie reacties. Maar ik zal eerst een aantal van jullie sites beoordelen. :)

kani_ejj; De witte balk boven je foto op de voorpagina vind ik jammer. Had liever de foto (bijna) helemaal bovenaan gezet, nu is dat een beetje loze ruimte. Ook beneden zit een groot loos wit vlak. De zinnen die op de voorpagina staan, zou ik achter elkaar door laten lopen. Nu ziet dat er wat 'simpel' uit. Ook in je voorstelstukje doe je na elke punt een enter. Zorg dat je zinnen achter elkaar doorlopen en gebruik de enter alleen bij alinea's.

Jammer dat je bij je portfolio voor een andere kopfoto hebt gekozen (doe of overal een ander, of overal dezelfde). Nu wilde ik in eerste instantie die foto's aanklikken. Zorg ook dat je meer dan één foto per categorie in je portfolio hebt staan. Je hebt nu maar één paardenfoto. Op basis van één foto zou ik nooit een fotograaf kiezen. :)

Marit; Je adres van de site vind ik niet erg professioneel overkomen en is lastig te onthouden. Snap dat dat lastig is met een gratis site. Je tekst vind ik erg onduidelijk op de foto. Ik moet een beetje zoeken (vooral naar de knoppen bovenin) en dan nog goed kijken wat er staat ook. Verder is je site vrij traag, dat merk ik vaker bij wix sites. Je hebt wel een handig en overzichtelijk portfolio. Je hebt over het algemeen ook sterke foto's in je portfolio zitten. Jammer dat je bij je eigen voorstelstukje het copyright van de fotograaf er deels afgeknipt hebt (ook al heb je het er wel onder staan, vind het niet zo netjes. Dit zou je zelf ook niet willen denk ik? :) ). Het is wel duidelijk waar je bent op de site, dat is fijn.

_Sanne; Eerste indruk is goed. Strakke site en komt professioneel over door het mooie kleurgebruik. Mooi dat je op je homepage een stukje 'nieuws' hebt, waar je updates kenbaar maakt. Probeer bij 'hoe gaan we te werk' meer achter elkaar door te typen. Nu heb je vaak maar één zin die gevolgd wordt door een enter. Mooi dat je zoveel ruimte hebt voor tips en het kenbaar maken hoe je te werk gaat. Bij je portfolio is het jammer dat je echt van je site weggaat. Ik had je portfolio liever in de site verwerkt gezien of anders een knopje 'terug'. Je hebt wel een mooi en gevarieerd portfolio. :)

En nu ben ik benieuwd wat jullie van mijn site vinden: www.saskialamberts.nl

_Sanne schreef:

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:04

ik kan helaas niets aan die witte vlakken doen ( tis van weebly)

ik had eerst alles aan elkaar zeg maar.
maar dat vonden sommige niet mooi, vandaar de enters.
Ik heb inderdaad nog niet zoveel foto's van paarden, op dit moment staat dat een beetje stil, omdat ik over het algemeen een huisdier fotograaf ben.

en dan nu jou site.
Erg mooie kleur, de kinder foto's vindt ik het jammer dat bij sommige hun voorhofd is afgesneden.
Verder erg leuke foto's.
De paarden foto's mist foto 2 ? klopt dat ?
Bij de dieren ook jammer van de afgesneden hoofden.

Verder erg leuke site.. je komt uit de kinderopvang ? ik ook :P
vindt het heerlijk om kinderen te fotograferen, alleen lukt dat me niet.. :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:21

Saskiaa_ schreef:
Marit; Je adres van de site vind ik niet erg professioneel overkomen en is lastig te onthouden. Snap dat dat lastig is met een gratis site. Je tekst vind ik erg onduidelijk op de foto. Ik moet een beetje zoeken (vooral naar de knoppen bovenin) en dan nog goed kijken wat er staat ook. Verder is je site vrij traag, dat merk ik vaker bij wix sites. Je hebt wel een handig en overzichtelijk portfolio. Je hebt over het algemeen ook sterke foto's in je portfolio zitten. Jammer dat je bij je eigen voorstelstukje het copyright van de fotograaf er deels afgeknipt hebt (ook al heb je het er wel onder staan, vind het niet zo netjes. Dit zou je zelf ook niet willen denk ik? :) ). Het is wel duidelijk waar je bent op de site, dat is fijn.

Als m'n site af is koop ik een domein want de naam vind ik nu ook vreselijk :') De foto bij mijn voorstelstukje is genaakt door een vriendin die verder niks met fotografie doet en ook geen copyright heeft. Voor Facebook had ik toen haar naam erop geplaatst maar dat is dus keer voor het idee. :)
Tekst en menu knoppen zal ik kijken in hoeverre ik dat aan kan passen :j
Bedankt voor je commentaar!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:27

Wat gaan jullie allemaal snel zeg. -O- Ik houd het niet meer bij zo, mijn excuses! Ik wou jullie laten weten dat ik hard aan het werk ben met de gegeven tips voor beide websites en achter de schermen groeit het gestaag.

Ondertussen zie ik prachtige websites voorbij komen en ik hoop steeds hier en daar wat feedback terug te kunnen geven!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:50

Saskia; je hebt een mooie site! Ik schrok alleen van het begin plaatje. Die is ineens zo aanwezig :wow:
Je hebt mooie foto's in je portfolio staan. Alleen jammer dat ze zo klein zijn. Bij grote foto's zie je de kwaliteit goed. Misschien het kadertje toch wat breder maken zodat je foto's minimaal (liggend) 800px breed kunnen.
Verder zei je dat je het bij mij jammer vind, dat je van de website weg gaat. Zelf ga ik bij jou site ook weg, als ik de tarieven wil bekijken. :+
Als laatste vind ik wel dat je tarieven laag zijn. Voor de baby/kinder foto's kan je echt wel meer vragen! Nou weet ik niet hoe die markt ligt? :P

Even een vraag.. Als je hier kijkt http://petspictures.nl/tarieven/index.html
Wat zouden jullie daar willen zien? Ik heb nou even snel een foto van Wout-jan van der Schans gepakt. Deze is kwalitatief niet de beste }:0

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:54

kani_ejj schreef:
ik kan helaas niets aan die witte vlakken doen ( tis van weebly)

ik had eerst alles aan elkaar zeg maar.
maar dat vonden sommige niet mooi, vandaar de enters.
Ik heb inderdaad nog niet zoveel foto's van paarden, op dit moment staat dat een beetje stil, omdat ik over het algemeen een huisdier fotograaf ben.

en dan nu jou site.
Erg mooie kleur, de kinder foto's vindt ik het jammer dat bij sommige hun voorhofd is afgesneden.
Verder erg leuke foto's.
De paarden foto's mist foto 2 ? klopt dat ?
Bij de dieren ook jammer van de afgesneden hoofden.

Verder erg leuke site.. je komt uit de kinderopvang ? ik ook :P
vindt het heerlijk om kinderen te fotograferen, alleen lukt dat me niet.. :P

Jammer dat je niets aan de witte vlakken kunt doen.

Bedankt voor je commentaar. :) De tweede foto is er wel, maar op de een of andere manier laad die altijd slecht. Ik weet niet hoe dat kan. Als je even wacht, komt die als het goed is wel tevoorschijn. Zal eens kijken of het helpt om hem er opnieuw op te zetten. De afgesneden hoofden is een smaakkwestie, ik doe het bewust en ik vind het mooi..
Ik heb inderdaad mijn diploma voor de kinderopvang, ben nu bezig met hbo Pedagogiek. :)

_Sanne; Bedankt voor je tips. En je hebt gelijk, bij mij ga je inderdaad ook weg van de site.. Daar ben ik ook nog niet zo blij mee, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet doen. := Zal ook eens naar mijn tarieven kijken, ben het wel met je eens.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:58

klopt dat is het met foto's gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 21:14

Zie dat mijn nieuwe site van de lijst af is (of was ik mezelf vergeten.. 8)7 ) Zouden jullie...? :P
Nayomie - http://naospictures.weebly.com/
MissYvette4u - http://biggelaarfoto.webklik.nl/page/home
Diaz - http://biird.nl/
Marjoow - http://mbshots.weebly.com/
Kani_ejj: http://sternfotografie.tk
Djimmert: http://www.animaltouch.nl
magda_90: http://www.makwafotos.nl
Channiiiej: http://www.chantaldegoede.fotoport.nl
PaulaPom: http://www.paulaconraadsfotografie.tk
loveslimpie: http://www.fotografialouisa.eu5.org
fosco: http://www.foscofotografie.nl
magda_90: http://www.paardenbitten.nl
_Sanne: http://www.petspictures.nl
Marit: http://www.wix.com/marit-kizz/mhfotografie2012
Saskiaa_: http://www.saskialamberts.nl
My_Little_P: http://websitemaker.plonedfotografie.nl/ (het websitemaker-gedeelte verdwijnt nog!!)

Alvast bedankt!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:17

My_Little_P: je hebt een erg leuke site! Eigenlijk niks op aan te merken :P
Alleen jammer dat bij nieuws de poten van de hond er half op staan.
wil van 't voorjaar echt nog een shoot van je!