Ga komende week maar eens naar de wolwinkel, en zeg dat ik wil beginnen ermee misschien dat zei mij opweg helpt of in iedergeval de juiste naalden en makkelijk garen adviseerd . Of toch maar mijn oma in hoensbroek lief aan kijken en ze heefd er zo'n hekel aan och herm hihi
patpen
Geplaatst: 15-10-11 17:03
Ik sluit me aan bij Krissis: simpel beginnen, misschien wat dikkere wol en naalden zodat je snel resultaat ziet. Als dat eenmaal goed gaat, ga je vanzelf kijken naar moeilijkere patronen. Wat misschien ook leuk is: van dezelfde wol in verschillende kleuren gelijke lapjes breien zodat je die aan elkaar kunt zetten voor een sprei. Dan zou je eventueel (na wat simpele lapjes) ook iets moeilijkere lapjes kunnen proberen omdat ze niet zo groot zijn. Maar ook in ribbelsteek met meerdere kleurtjes krijg je al een leuke sprei
Ik verdiep me dit weekend even op de you tube filmpjes , en dan maandag eens kijken gaan , vraag ik gelijk die vrouw maandag of ze me eens kan helpen met een begin te maken , even lief aankijken hihi
dat is idd wel leuk, moes toch een nieuwe deken hebben voor op de bank , kan ik gelijk ervaring opdoen en vaardigheid
magriet
Geplaatst: 15-10-11 17:44
Ik heb 1 bol wol en breinaalden 3.5 gehaald bij de action. Alleen weet ik niet meer hoe ik een averrechtse steek moet maken. Zo maar even rondgooglen
Kelszz_
Geplaatst: 15-10-11 17:55
Wat een leuk topic (: Ik ben door mijn moeder & oma aangestoken met het brei virus. Eerst maar 2 dekens voor mijn oma's gebreide knuffels gemaakt Mensje was er helemaal gelukkig mee dat ik als enige kleinkind kon breien. Nu begonnen aan een lapjes deken, dus allemaal pannenlappen maken. Was voor oma bedoelt, maar die is helaas vanmiddag overleden. Oké lekkere binnenkomst Ik wilde me gewoon graag ook melden (:
pff Kelszz dat is niet zo leuk veel sterkte , ik zou idd die deken dan ook afmaken beetje als herinnering aan je oma
patpen
Geplaatst: 15-10-11 18:11
Hier staan ook hele duidelijke video's op: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video ... mbnails=on (opzetten). Van alles en nog wat: kabels, ajour, ribbel, tricot, averecht, meerderen, minderen......... Misschien handig? Enne...de kamer begint aardig op te schieten dus binnenkort kan ik bij de wol die ik in de verkoop heb. Bij belangstelling mag je altijd een sturen!
Patpen dat klop idd, toen ik er eens mee begon had ik dat zelfde en motiveerde dus ook niet echt, Heb die site even onder favorieten gezet, moet me zo gaan verzorgen en gaan werken (discotheek) en zal morgen middag weer onder de levende zijn
Vroeger op school maakte ik al mijn eigen truien. Ik heb wat commentaar aan moeten horen! Waarschijnlijk jaloezie...... Nu is het toch maar wat handig om zelf kleding te kunnen maken. Mijn kousen schieten niet echt op: heb pas 10 naalden klaar . Manlief haalt me er iedere keer vanaf
Krissis
Geplaatst: 15-10-11 20:32
Kelzz: jeetje, sterkte. Kan me voorstellen dat het moeilijk om je werk af te maken, maar ik denk dat als je het niet afmaakt, je ooit spijt krijgt. Sterkte...
Welkom @ de nieuwe breisters die zich hebben gemeld! Gezellig!
Patpen, wat fijn dat je woonkamer op schiet.
Mijn oorwarmers zijn af! Foto volgt nog. Was alleen bij mijn ouders, dus geen idee of het past! Maar, ik heb het patroon nu door! Heb hem in een stuk gebreid, ging hartstikke goed, met dank aan een instructievideo van drops. Wel een ding niet zo slim gedaan. Heb het bovenstuk in tricot gebreid (moest eigenlijk in boord), maar vergeten steek af te halen aan het begin van elke naald (dat is hem toch?), met dus als gevolg dat het enorm krult. Morgen ga ik terug naar huis en kan ik kijken of het past op mijn cap!
Mijn mams heeft ondertussen ruzie met haar breiwerk. Probeert de magic loop met de rondbreinaalden, maar is enorm aan het stoeien!
Danseresje: magic loop? Dat ga ik later ff google'en. Maartje: tis prima weer om ff een stukkie te wandelen en inspiratie op te doen om vervolgens heerlijk met een kopje thee en radio 2 aan een sjal te beginnen (klinkt dat burgelijk voor een 27jarige? maar zo heerlijk!!
Aan breien.nl heb ik erg veel. recht, averrecht en tricotsteek heb ik nu door. Nu het meerderen, minderen en eindigen nog oefenen en dan kan ik volgende week de juiste kleuren halen en kan ik los. Begin het steeds leuker te vinden
xMarieke
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-11 10:27
Gisteren heb ik een van mn sokken afgehaakt die lag er al zooooo lang. Straks maak ik foto's. Daarna ga ik oefenen met de teen-tot-boord-methode.
Maartje_M
Geplaatst: 16-10-11 10:44
Wandelen zal het niet worden, maar ga vanmiddag nog wel even mn paard aan het werk zetten. Dus zometeen pakken we de naalden en het garen er weer bij en ga ik weer lekker verder!
Enne, ik ben me mijn 25 jaar toch wel net zo burgelijk denk ik