[VER] Het ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:37

okeeee mijn excuus, ik ben gewoon heel erg nieuwschierig, ennn ik dacht dat het al klaar was, dus zat al helemaal in de startblokken om te beginnen met lezen..... Zal voortaan wel gewoon even geduldig afwachten.

Liins

Re: [VER] Het ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:39

Ik ben nu bij Pagina 12 met lezen,
Jeetje.. Wat een geweldig mooi verhaal.. Heel boeiend, met dan een heel spannend stuk, en dan een wat rustiger stuk, verhaal blijft me trekken :j Top!

*Al moet ik me douchen aankleden en me kledingkast opruimen.......

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:54

Geweldig!
Heb het af gelezen nu, en heel benieuwd waar dit verder op uitdraaid.

Neem je tijd, Inspiratie krijg je niet door met je vingers te knippen! :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:54

Wauw echt goed geschreven :D! Vind het heel erg leuk om te lezen.

Ik vraag me alleen af hoe oud Inge is. Want volgens mij schreef je eerst dat ze 20 was en daarna 23. Of zit ik nu helemaal verkeerd :+?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 17:55

Dag Patty :) staan er echt leeftijden precies aan gegeven? :P (Gaat zoeken)
Bedankt voor je reactie. Ik vind vanavond hopelijk weer tijd om verder te schrijven :j

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:57

Iig bij dat stukje dat je schrijft, over vroeger wat er gebeurt was met die leraar. Dat het 9jaar geleden was, toen ze 14was. Als ik het goed heb. En die andere zou ik ook even zoeken, of ik ben in de war :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:00

*ik zie inderdaad dat ik eerst 20 schrijf...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:01

EngeltjeS schreef:
Het is twee uur in de middag, het bezoekers-uur is weer begonnen. Sinds ik hier lig, is er iedere dag wel iemand geweest, behalve de veroorzaker.
Mijn kamer staat vol met bloemen, kaarten, knuffels en chocolade. De hele familie denkt aan mij, behalve mijn vader. Niks heeft hij van zich laten horen,
maar ik kan me ook niks meer van hem herinneren, behalve de ruzie. Hij vertelde me dat hij ging verhuizen, dat hij naar Amerika zou vertrekken,
samen met zijn nieuwe verloofde, de 24 jarige Jolien. Zelf ben ik 20, dus het kan me zus wezen. Alleen is dit niet mijn zus, dit was ooit een vriendin,
een buurmeisje, mijn oppas. Mijn vader word over twee jaar 50 jaar, ze hebben een enorm leeftijdsverschil dus. Die ene avond pakte hij zijn spullen,
liet mij en mijn broertje achter. Hij had een briefje op tafel gelegd, nouja, een brief van maar liefst vier kantjes vol geschreven.
We hadden afgesproken die avond, maar hij wou de middag al vertrekken, bang om mij er mee te confronteren. Gelukkig kwam ik ruim op tijd, en kwam hem
dus tegen. Ik zag Jolien dr auto voor het huis staan, vol gepakt met koffers en tassen. Ze liep met haar hond richting de auto, toen we elkaar zagen.
Ik zag haar reactie, hoe erg ze schrok. Meteen keek ze naar mijn vaders huis, maar deed niks.
Het huis was leeg, kaal, en stil. Alleen de vloer, banken, en een salon tafel lagen er nog. Mijn vader kwam de trap af, niet wetende dat ik in het huis was.

EngeltjeS schreef:
Een jaar of negen geleden, ik was een jaar of 14, zat net in de tweede klas van de middelbare. Een jaar van wisselende stemmingen, een jaar van slechte gebeurtenissen en een ommekeer in mijn leven. Hoe het begon is lastig uit te leggen, ik leefde in een waas, was enorm onzeker in die tijd. Een nieuwe leraar was er op onze school gekomen, en al snel kon ik goed met deze man omgaan. Hij zou een jaar of 25 zijn geweest, en was een enorme flirt. Alle meiden waren weg van hem, zijn mooie looks, zelfs op zijn slechte dagen, zag hij er uit als een popster. Hij droeg veel merkkleding, had mooie praatjes, en gaf veel complimenten. Het was onmogelijk om een onvoldoende te halen bij deze leraar. Iedere toets was een mondeling, of een schrijfopdracht, en hij was al snel tevreden. Ieder mens is weleens ziek, zo ik ook. Helaas had ik een toets gemist, maar die kon ik makkelijk inhalen, tussen twee lesuren door, in de pauze.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:02

Oh haha je had het al gevonden :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 19:20

Echt waar, eerst wil ik mijn excusses aanbieden, want het duurde echt lang. Wil je weten wat de reden was of is? Zie mijn link in mijn onderschrift ( Ik ga overwinnen ) en wellicht begrijpen jullie dan wat mij bezig houdt op dit moment...
Hierdoor kan dit stuk ook worden ervaren als "andere schrijfstijl" want ik ben er even helemaal uit geweest.

Citaat:
Vijf paar ogen kijken me aan. Van boven naar beneden. Drie mannen, en twee jonge vrouwen kijken me aan, en Peter natuurlijk. De kamer waar ze zich bevinden, is net zo kil als de gang was, die hier naar toe lijde. Er staan twee bruin-kleurige lounge-banken, ieder aan een andere muur. Aan de wanden hangen foto's van grote stieren, rood en zwart bont van kleur. Duidelijk een echte boer die hier woont, denk ik bij mezelf. De stilte knaagt aan me, ik weet dat iedereen naar me kijkt, maar zeg dan wat. Ik doorbreek de stilte. “Hoi.”, wat meteen het ijs breekt. “Goeie dag!”, zegt de man die naast Peter zit. Hij kijkt Peter aan, en fluistert iets in het oor. En weer kijken zijn ogen me aan. Een van de vrouwen begint te praten. “Peet, hoe krijg je het voor mekaar? Zo'n prachtige meid, bij zo'n kakkerige dokters'jongen. Mijn complimenten!” Peter staat op, en gaat naast me staan. “Jongens, mag ik jullie voorstellen aan mijn vriendin, Inge?”

Een klein applaus volgt na zijn woorden. Daar sta je dan, naast iemand, die jou als zijn vriendin noemt, tussen zeven vreemde mensen. Ik lach maar ongemakkelijk. Een jonge man staat op, en steekt zijn hand naar me uit. “Inge was je naam toch? Ik ben Jordi.” Jordi heeft sprekende bruine ogen, spontaan en lief in uitstraling. Zijn bruine haren zijn strak naar achteren gekamd, en gefixeerd met haarlak denk ik. Hij is licht getint, maar misschien komt dat omdat hij veel op het land aan het werk is. Zijn rood-geblokte blouse staat hem goed, beter dan de versleten broek die hij aan heeft.
Een tweede jongen gaat staan, en steekt ook een hand naar me uit. “Ik ben Roderick, noem me maar Rick, is wat mannelijker he.” en hij begint te lachen om het grapje wat ie zelf maakte. Rick is een stevige jonge vent, met een vaal zwart t-shirt aan, wat zijn kleine buik een beetje verbergt. Zijn hoofd is al licht kalend aan het worden, en zijn bruine haren die hij nog heeft, krullen over zijn schedel. Met zijn grote ree-bruine ogen, die mij diep doordringend aankijken, realiseer ik me dat ik zijn hand nog niet heb gepakt. “Hoi Rick.”
Na Rick, staat er een jonge vrouw op. “Elise is de naam, en naast me zit Wendy. En ja, voor je het zegt, we zijn inderdaad een tweeling. Grappig he?”, ze lacht aanstekelijk, ze zal zich zelf ook wel enorm ongemakkelijk voelen. “Wat leuk dat je mee bent gekomen. Toe, ga ergens zitten. Ik zal even wat te drinken voor ons pakken. Lust je ook een glaasje wijn?” Ik knik, en haar rustige maar duidelijke stem blijft in mijn hoofd hangen. Elise heeft blond haar, net als Wendy. Ze hebben allebei groen-achtige gekleurde ogen. Alleen Elise heeft iets meer make-up op haar gezicht, dan Wendy. De zusjes zijn allebei volslank van lichaamsvorm, maar zien er enorm goed uit in de kleding die ze nu dragen. Elise heeft haar haren in een losse vlecht zitten, waardoor er speelse plukjes eigenwijs uit de vlecht steken. Terwijl haar zus een paardenstaart heeft. Wendy is blijkbaar een stuk stiller, ze steekt wel haar hand uit, en zegt haar naam, maar blijft stijf zitten naast een jongen die zich nog niet heeft voorgesteld. De jongen grijnst enorm, als ik hem aan kijk. Hij wordt zelfs een beetje rood, als ik iets dichter bij kom, omdat ik anders over de tafel struikel. Hij blijkt Tim te heetten. Wendy komt na enkele seconden alweer de kamer binnen, met een fles zoete witte wijn. Tim gaat even verzitten, en slaat een arm om Wendy heen. “Dit wordt binnenkort mijn vrouw.”, zegt ie vol trots. Wendy begint te blozen, en friemelt even aan haar sjiek uitziende top, om de aandacht ergens anders op te bevestigen. “En over dertig weken, loopt het mooiste mensje op aarde.” Tim is echt enorm trots, en aait Wendy over haar haar. Peter verzit, en kijkt vol verbazing naar het liefdeskoppel. “Zijn jullie zwanger?” Peter staat ineens op, en feliciteert ze uit gebreid. “Jeetje Wendy, wat gaaf voor jullie zeg!”, hij geeft haar een kus op haar wang, en een klopje op Tims schouder. “Tof zeg!” Elise is net zo verrast als Peter, en geeft haar zus een knuffel. “Vandaar dat je zoveel meer eet als voorheen. Gefeliciteerd!”

Hehe, het ijs is gebroken. Ik zit naast Peter, met een glas wijn voor me neus, waar ik nog geen slokje van heb gehad. Het gesprek-onderwerp gaat over baby's, en de opvoeding van kinderen, en iedereen die hier zit. Ik zit stilletjes mee te luisteren, en geniet van de arm die Peter om me heen heeft geslagen. De vlinders in mijn buik worden met iedere beweging weer wakker geschud, en dan realiseer ik me weer, hoe vreemd dit allemaal is gelopen. Hoe ik verliefd ben geworden op zijn blauwe ogen, en dan knijpt Peter zachtjes in mijn schouder. “Elise vraagt wat aan je Lief.” Blijkbaar was ik met mijn gedachten ver weg, en heb ik Elise nooit wat horen vragen. Peters stem blijft in mijn gedachten even hangen. 'Lief' , hij zei echt Lief! Is dat nou een koosnaam? Kan ie nou niet iets anders zeggen? Gewoon simpelweg mijn naam? Maar ergens is het ook enorm lief van hem om dit te horen. Elise haalt me weer uit mijn gedachten, door nogmaals de vraag te herhalen waar ik nu een tweede keer niet op reageer. “Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Ik wil dat altijd weten, want dat zegt iets over de relatie die jullie met elkaar hebben en gaan krijgen.” Ze knikt bij het woord 'relatie' en is overtuigd van haar zegje. Ik twijfel, waarom moet ik dit zeggen? Moet ik ook vertellen waarom ik een ongeluk heb gehad? Of zal ik simpel zijn, en zeggen dat ik wakker werd, terwijl hij naast mijn bed stond. Ziekenhuis bed wel te verstaan dan he. Maar het lijkt me wel leuk om te zeggen, want dan krijg je van die vreemde reacties. Zie het als een grapje tussen door. Maar nee, ik durf het niet. “Ik heb een auto-ongeluk gehad, en belande in het ziekenhuis.” maar Peter onderbreekt me na mijn eerste zin. “Inge lag inderdaad in het ziekenhuis, en had vanaf het begin af aan mijn aandacht getrokken. Haar prachtige ogen, deed mijn hart sneller kloppen, en vanaf dat moment, werden we verliefd denk ik. Ik tenminste wel.” En er volgt een luid applaus. “Best Love story ever!” Roept Rick blij. “Wauw, jullie moeten wel voor elkaar zijn gemaakt.” Peter knikt. “Inge is mijn ware. Een bijzondere, mooie, knappe, lieve, en aantrekkelijke vrouw, met inhoud.” Hij lacht nu hard met Rick mee. Blijkbaar is dit een grapje onder de mannen, want ik en de andere twee meiden snappen er niks van. Peter knipoogt snel naar me, en aait mijn schouder opnieuw. Dan drukt ie snel een kus op mijn wang. Vreemd gedrag, spookt er door mijn hoofd. 'Doe eens normaal'
Dan vertellen Elise en Tim hoe zij elkaar hebben gevonden. Een datingsite, die bekent staat als de beste. Ze hebben enorm lang met elkaar gechat, toen zijn ze veel emails gaan sturen en schrijven, en ineens stond Tim bij Elise op de stoep met een bos rode rozen. “Wel met een nep-roos!” Roept Elise hardt, tussen Tims verhaal door. Tim lacht, en geeft haar een kus. “Iedere roos stond voor de liefde tussen ons, tot de laatste zou vergaan. En ja, dit is echte liefde, en een nep-roos vergaat nooit. Snap je de link?” En hij begint weer te lachen. Ze glunderen samen, met pret-oogjes kijken ze elkaar aan, en ze worden allebei tegelijkertijd rood. De liefde straalt er vanaf. Zouden Peter en ik dat ook hebben, of is het daarvoor nog te vroeg?
Wendy praat verder over hun eerste date, een wandeling die eindigde in een grote regenbui. Tot in de kleinste details krijgen we te horen, hoe de liefde tussen hun is gegroeid. Echt waar, iedereen hoopt op deze manier verliefd te worden. Tim is echt een man die goed bij Wendy past, zover ik hen beide nu ken. Maar ik zie aan hun manier van doen en laten, dat ze elkaar perfect aanvullen. “Die date, is nu inmiddels zo'n drie jaar geleden.” Wendy kijkt Tim aan, en er volgt een vurige en innige kus. De rest, inclusief ik, kijken spontaan de andere kant op. En ik zie Peter, hoe hij me bekijkt. Hoe zijn ogen langzaam mijn gezicht bekijken, als of hij geen detail wil overslaan. Dan buigt hij zich naar me toe, en fluistert iets in me oor. “Je bent mooi, lief, en...” Het laatste kan ik niet verstaan, omdat wij ineens worden gestoord door een mobiele telefoon die afgaat.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:38

Prachtig verhaal weer!
Dat was wel het wachten waard! :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:38

Leuk stukje weer :)!
Doe maar rustig aan hoor met schrijven. Het is idd te begrijpen dat je nu andere dingen aan je hoofd hebt. Sterkte ermee en succes!

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:50

Mooi geschreven weer, maar ik zie typfoutjes.
Deze zinnen bijvoorbeeld:
1. Maar nee, ik durf het niet. "Ik heb een auto-ongeluk gehad, en belande in het ziekenhuis."
belande Moet zijn belandde.
2. Roept Elise hardt, tussen Tims verhaal door.
Hardt moet zijn Hard hard is geen werkwoord.
Tis niet ik hard, wij harden. :P

Maar heel mooi geschreven!! :D

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:59

EngeltjeS schreef:
Dan vertellen Elise en Tim hoe zij elkaar hebben gevonden

Tim is echt een man die goed bij Wendy past, zover ik hen beide nu ken. Maar ik zie aan hun manier van doen en laten, dat ze elkaar perfect aanvullen. “Die date, is nu inmiddels zo'n drie jaar geleden.” Wendy kijkt Tim aan, en er volgt een vurige en innige kus.

leuk verhaal weer :)
alleen hebben de tweeling nou beiden met een tim? volgens mij klopt dat niet helemaal

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:01

Hahahahahahaha, ik dacht ook al tijdens het schrijven: er klopt niets niet... :P Goed opgelet!

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:03

haha graag gedaan :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:05

Ik kwam ook iets tegen..In het eerste stuk heb je het over 5 paar ogen (dus 5 mensen), en even later zijn het opeens 7 vreemde mensen?

Verder een leuk stuk, weer een aparte wending aan het verhaal :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:10

Ja klopt ook... Ben enorm chaotisch in het hoofd. Ik kon geen 7 mensen bedenken, en heb het boven aan daarom express veranderd := maar niet duidelijk genoeg.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:26

* Lees ook mee.. Heb je opgeslagen onder de favorieten! Echt leuk om te lezen! :) Dokters roman :P Maar ben nog steeds erg nieuwsgierig wie die taxi had besteld voor haar helemaal in het begin? Want peter had die niet geregeld??

Groetjes

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:01

Leuk stukje weer. Alleen ik heb ook een paar foutjes gevonden.

De kamer waar ze zich bevinden, is net zo kil als de gang was, die hier naar toe lijde. Dat moet leidde zijn.

Tim is echt enorm trots, en aait Wendy over haar haar. Peter verzit, en kijkt vol verbazing naar het liefdeskoppel. “Zijn jullie zwanger?” Dat moet enkelvoud zijn. Alleen Wendy is zwanger. :)

“Vandaar dat je zoveel meer eet als voorheen. Gefeliciteerd!” Als=dan. Bij een ongelijkheid gebruik je altijd dan en niet als.

Ziekenhuis bed wel te verstaan dan he. Ziekenhuisbed is 1 woord.

Verder echt weer een topstuk. Ik las het in 1x weg. Ben benieuwd naar het volgende deel. :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:26

leintje_ schreef:
Leuk stukje weer. Alleen ik heb ook een paar foutjes gevonden.

De kamer waar ze zich bevinden, is net zo kil als de gang was, die hier naar toe lijde. Dat moet leidde zijn.

Tim is echt enorm trots, en aait Wendy over haar haar. Peter verzit, en kijkt vol verbazing naar het liefdeskoppel. “Zijn jullie zwanger?” Dat moet enkelvoud zijn. Alleen Wendy is zwanger. :)

“Vandaar dat je zoveel meer eet als voorheen. Gefeliciteerd!” Als=dan. Bij een ongelijkheid gebruik je altijd dan en niet als.

Ziekenhuis bed wel te verstaan dan he. Ziekenhuisbed is 1 woord.

Verder echt weer een topstuk. Ik las het in 1x weg. Ben benieuwd naar het volgende deel. :)

Volgens mij klopt dat wel. Dat ze zwanger zijn. Teminste ik hoor wel vaker dat mensen dat zeggen.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:26

Wanneer komt het volgende stuk! :D Kan niet wachten.. :D

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:33

Leukkkkk!!
Ik kan niet wachten, maar het was het wachten waard!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:15

Ik zit er weer helemaal in :D Super stukje weer :j

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:18

leintje_ schreef:

Klopt, maar je hoort echt heel vaak zo ;) Je bent als koppel in verwachting...Ik zou het zo laten!