[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:22

ja echt ;) maar met behulp van zo'n rooster/raster ding, waarvan sommige creativelingen hoe schrijf je dat in vredesnaam :+ ) hiero helemaal gek zijn, kloppen de verhoudingen aardig :) dat scheelt echt een stuk trouwens, al is het wel echt een pokkewerk, zo'n rooster/raster :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:02

Koetje: ik vind hem nog niet helemaal af, ik vind bijvoorbeeld dat je die kader ook wel kon schilderen :j
Nu zie je alleen een grijs potlood streepje. Maar ondanks dat toch wel 25,-
Kurida1: hij is best realistisch! Ondanks ik toch wel meer details wou zien: 20,-

nu de mijne, eerste schilderij van mij :j
afmeting: 62,5 x 50 cm op doek, met acrylverf
ik weet niet hoeveel uurtjes ik er mee bezig was, maar iig wel een aantal :D

sea horses :)) :')
Afbeelding

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:23

@bitje echt heel mooi denk €55,-
@koetje €25,-

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:07

@bitje: Wauw!!! ik schat 50 euro
@koetje: ik denk 30 euro

Ik doe het jullie niet na! (maar wil wel even weten wat jullie van de mijne vinden :o)

hij is gewoon met potlood gemaakt ;)

Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:17

Nevony: 50 euro per stuk

kurida1: Voor mij is dit geen affe tekening, maar meer een schets om te kijken hoe de handen in elkaar zitten.
Dit omdat er voor mijn gevoel nog veel meer lagen overheen zouden moeten om het contrast en sterkheid van de tekening
beter te krijgen. Tekening2 hetzelfde.

Colorado: Mooi sfeertje, en goed gewerkt met verschillende hardheden kwa brushes. Ik zou nog even dooroefenen op verhoudingen
om het totaal krachtiger te krijgen. Ik vind het nu nog te storend.

HorseyDude: Leuk figuurtje maar naar mijn smaak nog wat te cliche, een beetje meer Horseydude hou ik van! Daarmee bedoel ik
gooi die verhoudingen lekker door elkaar en wat minder de 'truucjes' gebruiken van een striptekenaar.

Koetje10: 50 euro mooie stijl, maar maak duidelijke keuzes kwa kadrering :) anders lijkt het slordig.

_Bitje_: 120 euro, mooi krachtig schilderij en lekkere toets en kleurencombinaties.

rii1993: Dit valt voor mij onder schets, oog zelf heb je erg netjes getekend nu uitbreiden tot een affe plaat!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:33

Ik ga weer verder waar ik gebleven was, namelijk op de helft van pagina 14
HorseyDude: Deze spreekt mij wat minder aan, je moet te veel kijken hoe alles nou in elkaar zit, €10,-
_AAASCHAAA_: Mooie plaat! Goed in verhouding en de schaduwen komen sterk over, het enige wat mij een beetje stoort is het steperige, €35,-

Pagina 15:
Wendy15: Mooi kleur gebruik, wel simpel €40,-
astridklomp: De eerste vind ik €120,- waard, simpelweg omdat deze mij niet zo aanspreekt doordat er meerdere dingen in te zien zijn, verder is het natuurlijk super realistisch, iets waar ik van hou.
De tweede vind ik €450,- waard, zeer professioneel. Mooi kleur- en potlood gebruik!
En bedankt voor je compliment!
frgheaven: De tekeningen zijn nog niet af, dus zijn ze ook nog niet te taxeren. Voor nu zal ik er 2,50 voor geven? Maar blijven oefenen het zit er vast wel in!
saskiakefie: De verhoudingen kloppen niet helemaal, verder vind ik het kleurgebruik wel mooi zacht, €10,-
HorseyDude: Leuke plaat, interessant om naar te kijken, €20,-
casperzot: Mooie verhoudingen, schaduw en licht. De afsnijding van de nek vind ik persoonlijk wat minder geslaagd, €50,-
Koetje10: Fijne plaat om naar te kijken alleen kloppen de verhoudingen niet helemaal, verder lijkt de hals wat raar te lopen en kan je de lijn van de schouder niet helemaal volgen. Met wat meer schaduw en accenten denk ik dat je dit schilderij nog kunt verbeteren, €30,-

Pagina 16:
Nevony: Het portret vind ik mooi gelukt, alleen bij de schouder lijkt er iets niet helemaal te kloppen, bij de pony in het geheel kloppen sommige verhoudingen niet. Verder vind ik het persoonlijk nooit zo mooi als er meerdere paarden los van elkaar op papier staan, €20,-
De tweede heeft mooie kleuren maar de verhoudingen kloppen niet helemaal, verder lijkt ‘ie nog niet af, als ik de lijn bij de rug daar nog zie lopen?, €20,-
kurida1: Een mooi plaatje om naar te kijken, met meer contrast bereik je denk ik een mooier en sterker effect, het ziet er nu nog uit als een schets, €20,-
Colorado: Heel leuk dat je een eigen stijl hebt, de verhoudingen kloppen niet helemaal maar ondanks dat blijft het toch leuk om naar te kijken, oja die puntjes op het neusje lijken wel een beetje op puisten, dat stoort me wel een beejte, €25,-
HorseyDude: Erg leuk! Geweldige uitdrukking, €30,- ( ik weet alleen niet hoe groot ie is? )
Kurida1: Ook deze vind ik meer op een schets lijken dan op een tekening en de verhoudingen kloppen niet helemaal, wel lief! €10,-
Koetje10: Wauw! Erg mooi voor de eerste keer, jammer dat ‘ie zo klein is, €45,-

Pagina 17:
_Bitje_: Mooie plaat, de zee is krachtig, en daarin vallen de paarden jammer genoeg een beetje weg, verder vind ik het middelste paard een beetje te roze, €27,50
rii1993: Ik vind dit meer tot de schets behoren, maar wel erg mooi hoor! Verder weet ik de afmeting ervan ook niet, ik denk zo’n €10,-

En dan nog eentje van mij, deze heb ik gemaakt toen ik 14 was volgens mij, en ik wil 'm nu toch wel verkopen maar ik heb geen idee hoeveel ik ervoor kan vragen, dus kom maar op!
A3, grafiet, 20 uur ongeveer.

Afbeelding
(De kaaklijn is hier erg duidelijk te zien, maar in werkelijkheid niet)

Oja, ik zeg niet wie het is. Als jullie het kunnen raden vind ik het al geslaagd:)

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:36

@ Horsiegek: heel erg groot! En dan lieg ik echt niet! :) (weet nieteens de maten, nog niet aan toegekomen)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:37

janique schreef:
_Bitje_: 120 euro, mooi krachtig schilderij en lekkere toets en kleurencombinaties.

wow, meen je dat nou ? :oo
(niet dat ik dat er voor kan krijgen (denk ik) maar het is leuk om te horen iig :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:42

Taxaties:
horsiegek: ruim 50 euro toch!
rii1193: mooi oog! 23 eurootjes
_bitje_: ik ga ook voor 120,- (geen na-aperij hoor)

Afbeelding
Mijne... ik vraag het me af hoeveel dit waard zou zijn...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:40

pagina 15

Wendy15 Weinig kleurgebruik, erg jammer. Achtergrond vind ik wel heel mooi gemaakt €25.-
astridklomp Gaaf ! €90 en 120,-
saskiakefie Iets uit verhouding, wel mooi kleurgebruik €20,-
HD Deze vind ik iets minder, €30,-
casperzot Oog en nek vind ik wat raar €20,-
koetje10 overgangen mogen vloeiender, erg mooi €45/50,-

Pagina 16

nevony | Erg gaaf! €40,-
|| € 25
kurida Plaatje zelf vind ik erg mooi, ik mis alleen het contrast €15,-
colorado Super mooi, mis alleen wat datail in de neus €45,-
HD Super, nu nog even 40 euries, als ie n kleurtje heeft komt ie toch wel tegen de €50,- aan
kurida1 leuke tekening, mis alleen wat contrast €15,-
koetje10 gaaf ! €30,-

Pagina 17

_Bitje_ GE-WEL-DIG ! +:)+ _/-\o_ :oo €125,- jammer dat het je bij het middelste paard zo donker roze hebt gebruikt, maar het donkere heeft toch ook wel weer wat .
rii1993 Mooi gemaakt €20,-
horsiegek zeker wel €50,-
HD Gaaf ! €30/35,-

Afbeelding

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:17

Hoi :D

ik zou mijn taxeringen ook weer bijwerken, want in deze dagen kom ik ook weer met een nieuw werkje :D
( mijn 1e potloodtekening := serieuze dan ) iedereen verder bedankt voor de hoge taxaties van paar paginas terug !

Laatste pagina :

Zfeno01x : De verhoudingen heb je al wel redelijk te pakken ;) verder spreekt hij niet echt, probeer de schaduwen veel zwaarder aan te zitten, en de lichtste plekken gewoon wit houden, meer contrast dus ! Ik zou hem nog niet verkopen, dus 5 / 10 euro

HorseyDude : Leuk, alleen de lijnen in de kop heb je mooi zwart dik aangezet, en de rest van het lijf lijkt sneller gedaan te zijn :) 20 / 25 euro

Horsiegek : mooi en fijn getekend :) ik ben toch meer van het groffere ! 30-40 euro

rii1993 : Alleen een oog, jammer, vind het niet iets dat af is en dus verkoopwaardig is op de een of andere manier, wel netjes getekend, 5/10 euro

Bite : leuk :) maar ben er niet weg van, sommige dingen zijn me er wat TE geklodderd zeg maar :D iets te grof voor het mooie, 50 euro ! :)

Koete10 : leuk poese, leuk getekend ! 25 + euro

Kuriada1 : vind hem nog niet verkoopwaardig, 5/10 euro

Nevony : mooii :) Al goed gedetailleerd etc ! :) 60

Okee, sorry van de lage taxeringen, uiteindelijk, zou ik alleen die van Nevony en Bitje op deze pagina verkoopwaardig vinden als ik de maker ervan was... veel vind ik gewoon schetsen.. Maar misschien ben ik wel een strenge muts :=

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:27

goeie tip :j
Ik verkoop m ook niet, ik geef 'm gewoon weg, maar ik was wel nieuwschierig .

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:02

Ik vind het al een leuke plaat hoor ! verhoudingen ok , nu nog contrast en dan heb je het goed te pakken :)

Afbeelding

en een van mij, totaaal anders dan normaal :D potlood 2B, verf , papier , houtskool op dik karton :D en letterafdruksels gebruikt ..:= formaat 80 x 60 cm (ongeveer)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:07

blz 15:

wendy15 ...leuke vrolijke bloemetjes...25 euro
astridklomp, daar zit veel tijd in denk ik, vooral de eerste, prachtig alle 2!...de eerste 200 euro de 2e 150 euro.
frgheaven, ziet er al goed uit al moet je nog wel meer groeien, zou ze graag af zien om te taxeren...maar per tekening 5 euro.
saskiakefie, vind hem erg leuk om de wat figuratieve stijl, als je dat wat verder uit zou werken zeg ik zo'n 20 euro.
HorseyDude, leuk maar heb alweer veel mooier werk gezien van je, je wordt steeds beter...10 euro.
casperzot, mooi! maar ik had hem nog mooier gevonden als je het stukje hals door getekend had....25 euro.
koetje10, mooi! mis nog iets meer schaduw en lichtval...40 euro.

blz 16:

Nevony, mooie tekening, mooi contrast!...20 per tekening.
kurida1, lief....handen tekenen is niet makkelijk..zou wat mer contrast willen zien, 10 euro.
Colorado, dit is digitaal denk ik? heel leuk, verhoudingen kloppen niet helemaal, 10 euro.
HorseyDude, heel leuk en goed gelukt, die uitdrukking! 15 euro...als je hem verder uitwerkt met kleur of met zwart wit meer 3D
maakt gaat de waarde voor mij veel meer omhoog.
kurida1, mis nog wat meer contrast, 7 euro.
koetje10, mooie kleuren, het neusje heeft nog wat werk nodig, die vind ik niet helemaal kloppen...20 euro.

blz 17:

_Bitje_, heel mooi, erg mooi gemaakt die zee en de paarden ook.....100 euro.
rii1993, mooi oog, 7 euro.
horsiegek, goed gelukt! het enige wat niet helemaal lijkt te kloppen is de overgang van de mond naar de neus, 15 euro.
HorseyDude, gaaf! 30 euro en dat gaat weer omhoog als je hem verder zou uitwerken.
Xfeno01X, mooi! zou wel wat meer contrast willen zien, 15 euro.
lalunamyo, gaaf en apart! 130 euro.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:10

http://i35.tinypic.com/xky5oy.jpg
Sorry de tekening is te groot,
weet niet hoe ik hem moet verkleinen. :o
Gemaakt met, Oliespastels,softpastels,potlood.
1 a 2 uur mee bezig geweest

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:56

Daissos4 schreef:
weet niet hoe ik hem moet verkleinen. :o

Edit: 22x14 cm

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:14

Volgensmij heb jij nog niet drie pagina's getaxeerd :)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:21

xDonja schreef:
Volgensmij heb jij nog niet drie pagina's getaxeerd :)

Moet je eerst anderen beoordelen? :?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:23

Ja. :) Heb je de OP niet gelezen? :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:25

De hoeveelheid te taxeren werken staat toch niet in de OP?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:30

Daar staat een richtlijn van 3 pagina's toch? Om te voorkomen dat mensen maar 2 anderen taxeren :)

Ik heb het gezien, staat er idd niet :)

Fnanne schreef:
Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld :j .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:33

Dan mag de OP weleens aangepast worden want dit is het enige dat een nieuweling te lezen krijgt:

Citaat:
Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld

En ik kan me voorstellen dat dit dan niet érg duidelijk is...

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:39

pagina 15
wendy 15, ik denk rond de 15 euro.
astridklomp, heel mooi! 100 euro voor beide!
saskiakefie 50 euro?
Horseydude 20 euro?
Casperzot 30 euro denk ik.
koetje10 75 euro
pagina 16
nevony 25 euro en 20 euro?
kurida1 12.50?
colorado 25 euro.
horseydude 7.50
kurida 1 7.50
frgheaven 7.50 en 2 euro? :o
koetje10 25 euro voor beide!
pagina 17
_bitje_ 120 euro! heel mooi!
rii1993 7.50?
horsiegek 50 euro!
Horseydude 5 euro?
Xfeno01X 15 euro!
lalunamyo 50 euro!

Nu goed dan? :D
----------------------------------------------------------
weet niet hoe ik hem moet verkleinen.
22x14 cm :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:23

lalunamyo, Wauw !! Super gaaf :D €120,-
Daissos4, mooi gemaakt, ik houd zelf niet zo van deze stijl en ik vind 'm ook een beetje uit model, veel dingen (neus,ogen, lippen etc.) kloppen niet helemaal. Zelf zou ik er nog een rode gloed doorheen doen, dan 20 euro, nu nog even 10/15 euro :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:43

Daissos4: 7,50 maar? Heb er zo ontzettend lang aan zitten te werken... :'(