[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:50

Simone; Leuke sieraden zeg! :)
Ik heb laatst ook een armband gemaakt met zo'n kapje, 't is niet helemaal mijn ding maar in principe gaat het prima. Alleen een super gepriegel om al die haren er netjes in te krijgen...

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:29

Assepoetster schreef:
Simone; Leuke sieraden zeg! :)
Ik heb laatst ook een armband gemaakt met zo'n kapje, 't is niet helemaal mijn ding maar in principe gaat het prima. Alleen een super gepriegel om al die haren er netjes in te krijgen...

bedankt. De dingen die jij maakt zijn echt prachtig zeg, net of ze zo uit een juweliers winkel komen !
Ik moet eerst ook nog even aan voldoende haar zien te komen:P Zo'n iets plattere sluiting die jij ook gebruikt , heet geloof ik jolie style ofzo? had ik ook aan zitten denken maar daar moet je een nog dikkere streng in doen :P

elinebakker

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:03

Ja volgens mij heeft het meerdere benamingen, zie ze vaker voorbij komen. Mocht je net wat haar tekort komen moet je maar even pb'en, misschien heb ik nog wat liggen.

Pff, barst van de ideeen, helaas schrok ik nogal toen ik het totaal van mn winkelmandje bekeek.. Dus uieindelijk alleen het noodzakelijke besteld, eerst maar eens afmaken wat hier nog ligt.. :+
De displays zijn in ieder geval ook besteld, nu nog visitekaartjes en de nieuwe site, dan ben ik er helemaal klaar voor :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:45

Breien en haken kan ik wel, maar vind het niet leuk om mee bezig te zijn Singasong.
Een gehaakte ketting ziet er leuk uit als een ander het maakt, maar ik krijg er al het zenuw van alleen al te denken zoiets te moeten gaan doen.
Nee hoor, doe jij lekker haken, doe ik wel gezellig de resultaat fotootjes kijken.

Simone hoe komt het dat je je website zelf niet kunt bij houden?
Ik vind je hanger erg leuk!

Juut haha 5mm belletjes zijn inderdaad wel heel klein.
Heb je geinformeerd of je ze eventueel mag ruilen?

Hihi dat heb ik nou ook altijd As. Dit en dit en dit en dit en dit oh en dat ook nog...en dan zie je het totaal en schrik je je het apenzuur.
Hoeveel displays heb je geshopt? (omdat je displays zegt ipv display)

Waar is iedereen gebleven?
Het kralen toch niet nu alweer opgegeven he?

Zijn er kraalsters die dit soort armbandjes leuk vinden?
(foto even van google geplukt)
http://www.strubbel.eu/perlenblog/bilde ... zweiss.jpg

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 01:06

Hallo :wave: Hier nog iemand die het leuk vind om met kralen te prutsen. Ik dacht dat ik wel leuke dingetjes maakte, maar als ik de dingen hier zie :wow: Wauw! Dan ben ik nog een behoorlijke prutser zeg!
En de beschrijvingen snap ik ook al niet... Ik ben zelf begonnen zonder iets op te zoeken over technieken oid. Gewoon gekocht wat ik logischerwijs dacht nodig te hebben en gaan met die banaan.
Wel erg leuk om die creaties hier te zien!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:48

Paxine; ik zag je topic op commercieel. Maak jij die frontriemen met staaldraad?
Persoonlijk vind ik dat erg gevaarlijk omdat dit nogal kan insnijden in de huid.
Gebruik je dit ook bij je Rhythmbeads?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:00

Nee met gewoon koord ;)
Staaldraad werkt niet fijn,dat vind ik veel te stug.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:25

Holly, vind die armbandjes niet zo heel geweldig, vooral die sluiting maakt hem een beetje 'goedkoop'.

Ik heb twee displays gekocht, een zwarte met leer en 3 rollen voor armbanden, en een zwarte van leer voor een ketting. Ben benieuwd!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:14

Assepoetster schreef:
Holly, vind die armbandjes niet zo heel geweldig, vooral die sluiting maakt hem een beetje 'goedkoop'.

Ik heb twee displays gekocht, een zwarte met leer en 3 rollen voor armbanden, en een zwarte van leer voor een ketting. Ben benieuwd!

Ik had dat armbandje van Holly helemaal over het hoofd gezien :o Ik vind hem heel leuk. Heb je daar een beschrijving van Holly? Zoiets heb ik nog nooit gemaakt en ik houd wel van die kleine kraaltjes :D

Ik heb ook zwart sky op de displays maar vind het met foto's maken minder omdat het nogal glimt. Ik had ze liever met van dat velours gehad.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:14

paxine schreef:
Nee met gewoon koord ;)
Staaldraad werkt niet fijn,dat vind ik veel te stug.

Koord is beter ;)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:18

Fijn zo'n topic :) Kan ik meteen een vraag stellen die me nachtenlang bezig houdt :Y)

Ik werk nu veel met gecoat ijderdraad (zeg ik dat goed?) en verzilverd draad. Maar met sommige dingen zou draad mooier zijn. Nou heb ik wel nylondraad (soort visdraad), maar hoe knoop je dat/maak je het vast aan slotje/hecht je het af?? Omdat het zo glad is...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:26

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:35

Imatador; Ik gebruik ook nylondraad, leg er simpelweg een paar knoopjes in en steek de uiteindes mee met de haren het slotje in :)

Oeh holly, apart.. Niet mijn stijl maar ziet er wel erg ingewikkeld uit! Had je plannen? :+

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:35

Wow :wow: Hoe doe je zoiets??

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:36

Met de haren het slotje in? Sorry, ik ben echt een alfabeet als het om kralen gaat hoor!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:37

singasong schreef:
Koord is beter ;)

Ja dat valt lekker soepel vind ik.
Welk draad/koord maak jij je rhythmbeads mee?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:38

Oja dat ben ik vergeten te zeggen, ik maak sieraden met paardenhaar dus ik werk niet echt met kralen ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:39

paxine schreef:
singasong schreef:
Koord is beter ;)

Ja dat valt lekker soepel vind ik.
Welk draad/koord maak jij je rhythmbeads mee?

Leer of waxkoord.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:41

Imitador schreef:
Fijn zo'n topic :) Kan ik meteen een vraag stellen die me nachtenlang bezig houdt :Y)

Ik werk nu veel met gecoat ijderdraad (zeg ik dat goed?) en verzilverd draad. Maar met sommige dingen zou draad mooier zijn. Nou heb ik wel nylondraad (soort visdraad), maar hoe knoop je dat/maak je het vast aan slotje/hecht je het af?? Omdat het zo glad is...

Je kunt nylondraad net zo afhechten als staaldraad. Dus gewoon met een knijpkraaltje. Maar het kan ook met een knoopje en een drupje lijm.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:41

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:48

Ha, bedankt! Ik vind het leuk om op jullie sites te kijken. Zelf heb ik een ring waar paardenhaar in zit. Heel blij mee :j Maar vind de armbanden toch mooier.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:49

Deze is best grappig inderdaad.
Zelfde als de eerste, maar dan wat op gevrolijkt zeg maar (en met fatsoenlijk slotje hihi)

De benodigdheden:
*Klosje draad. Nymo D in dezelfde kleur als je kraaltjes!
*Schuifslotje met aan beide zijdes 3 oogjes. Zie ter voorbeeld: http://images.google.nl/images?sourceid ... =nl&tab=wi
*40 a 44 swarovski bicones 4mm (op de foto zijn dit de rode kralen)
30 a 35 gram miyuki rocailles, maat 11/0 (van het merk miyuki omdat merkloze kraaltjes in grote verschillen en dat wil je in dit patroon niet hebben)

Je draad heeft altijd dezelfde kleur als je rocailles.
De swarovskietjes kun je zoals op de foto is een andere kleur doen, maar je kunt ze ook dezelfde kleur doen als je rocailles.

Zitten we er klaar voor?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:53

Hoe doe je dat dan als je verschillende kleuren kralen hebt met het garen?

En ik zou graag de beschrijving willen van de zwart/witte armband. Heb jij die?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:00

Ik denk dat de zwart witte een herringbone stitch is.
Wat zal die zijn? 10 kraaltjes breed?(zelf even tellen)

Dan zet je de eerste rij in het zwart op met een ladder stitch en van daaruit ga je verder in de herringbone stitch en de laatste rij die werk je met naald en draad nog een keer door met ladder stitich.

Mocht het je niets zeggen, volg dan het patroontje even mee, daar zit het ook in, maar dan op zijn kant.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:28

Oke daar gaan we:
Oh by the way, we hebben een size 10 beading needle nodig :o

Stap 1
We beginnen met de ladderstitch.
We knippen minimaal 2 meter draad (nymo D) af en rijgen die aan de naald.
Rijg 2 rocailles.
Rijg je draad nogmaals door deze 2 rocailles.(je maakt dus een rondje)
Zorg dat je ongeveer 25 cm draad overhoud als staartje.
Rijg 1 rocaille
Rijg door de vorige kraal en deze kraal.
Rijg weer 1 rocaille
Rijg door de vorige kraal en deze kraal.
Je maakt als het ware steeds een rondje.
Herhaal dit tot je 70 kraaltjes hebt geregen.
Zorg er voor dat je je draad constant straks houdt, we willen geen lussen, ook geen kleintjes.
De kraaltjes komen naast elkaar te liggen.

Leg dit slingertje om je pols en kijk hoeveel kraaltjes je er nog aan moet rijgen om een passende armband te krijgen.
Houd +/- 1 cm ruimte open voor het slotje.
Het moet altijd een even getal zijn. 70, 72, 74, 76, 78 enzovoorts.

Momenteel kronkelt je werkje alle kanten op en vraag je je vast af wat in hemelsnaam dit ooit gaat worden, maar dat komt goed als je een rijtje of 5 ver bent.

Singasong, voor de zwart witte, rijg je op de zelfde manier 10 kraaltjes (voor de zekerheid even op het plaatje na tellen)