[CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic paarden tekenen #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:50

Neus is idd te lang :j
Manen hangen naar de andere kant :) Is slechte foto, maar heb wel de maanaanzet getekend zeg maar op de hals :) Linker vind ik klaar :P Nu met de rechter bezig :)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:54

oke. dan heb ik verderrest niks meer te klagen. ben benieuwd hoe de rechter eruit komt te zien. hoelang ben je er al ong. mee bezig? en gebruik je gewoon potlood?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:58

iemand intresse om deze te tekenen?
Afbeelding

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:12

Afbeelding

dit is maxim helaas hebben we haar niet meer bij ons mar voor diegene die het leukt lijkt om eens te oefenen hierbij nog een voorbeeldje van een ontzettend arrogante tante wat je misschien ook wel op de foto kunt zien haha.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:22

drafbalk schreef:
oke. dan heb ik verderrest niks meer te klagen. ben benieuwd hoe de rechter eruit komt te zien. hoelang ben je er al ong. mee bezig? en gebruik je gewoon potlood?

Weet niet echt, hou de tijd nooit bij := Zit gewoon een beetje te krassen onder het tv kijken :P
Normaal gebruik ik altijd gewone potloden, maar heb nu alleen een vulpotloodje, wilde ik eens proberen :)

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:03

Wil iemand Magic of Ester nog na tekenen van een paar blz. terug???

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:04

Als de foto iemand aanspreekt dan gaan ze die vanzelf tekenen ;) Het is niet de bedoeling dat mensen steeds gaan vragen :)

Edit: Gefeliciteerd trouwens!

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:21

gewoon om te oefenen; de shet van Singasong
(handje is wat te klein en het neusgat een beetje vreemd)
Afbeelding

en met dank aan Floran nogmaals de haf van Smartie (met een beter oog)
Afbeelding

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:31

Ik had een tekening gemaakt van het paard van Hammeke. Ik vond hem niet zo goed gelukt. Ik wilde hem erop zetten, maar het lukt momenteel even niet. Dus dat probeer ik later nog eens want zou toch wel graag tips willen van jullie :)

@Wendy15: Ik vind hem wel leuk worden! Die andere die nu af is vind ik ook erg mooi geworden!
@Ikkebenmar: Ik denk inderdaad ook dat het oog iets te klein is? Misschien kun je het nog aanpassen? Want de rest van de tekening vind ik knap gedaan!
@Silkie: "Gewoon om te oefenen", hij laad de foto niet helemaal (mijn computer is beetje sloom) maar ik kan nu al zien dat het een prachtige tekening is!!!

Ik denk dat ik nu maar eens het hoofd van Loodys paard ga proberen, mssh lukt me dat beter dan een heel paard.
*Gaat verder oefenen*

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:33

elanor schreef:
Ik ben op zoek naar een bepaalde pose voor een schilderij en ik heb echt een een referentiefoto nodig want ik kom er niet uit. :+ Heeft iemand voor mij een duidelijke foto van een paard (bij voorkeur een Ijslander, maar niet noodzakelijk) dat recht op de kijker of komt draven? :)

Lekker op dreef Wendy? :D Qua verhoudingen zijn ze nog niet op en top, als je ze wat correcter neer wilt zetten kun je denk ik iets meer aandacht aan je schetsen besteden. Maar eigenlijk vind ik ze zo wel wat hebben bij de tekening waar je nu mee bezig bent, en het neusje ziet er mooi fijntjes uit. :j

is dit wat??

Afbeelding
of
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:35

Die eerste is erg gaaf silke! Wat heb jij een leuke stijl joh! :)
Ik vind dat altijd zo moeilijk, paarden met veel haar := Je hebt 'm echt lekker wollig neer weten te zetten :j
Denk trouwens dat ik die foto mss ook es ga proberen :Y) Is een leuk plaatje :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:36

Wow, die bonte is gaaf Joyce! :9
Mooie tekeningen komen er weer voorbij!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:37

smeetjoew schreef:
Wow, die bonte is gaaf Joyce! :9
Mooie tekeningen komen er weer voorbij!

ja schatje he. samen met nog een bonte de twee ouwe wijfen van stal haha willen alles weten
staat te koop

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:47

_Deniise_ : Ik ben met je laatste foto bezig geweest. Om te oefenen met schetsen, maar ik oefen lekker verder zegmaar.

Mooie tekeningen komen voorbij idd. Complimenten +:)+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:04

Elanor, misschien zoiets?

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Heb er nog een boel, ook los enzo.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:10

Gaaf paard die bonte :oo .
'probleem' van deze foto is alleen dat de benen erg kort lijken, als je dat zo gaat natekenen lijkt het op de tekening nóg korter. Dan kun je ze wel langer tekenen maar zit je wel weer dat je niet goed weet hoe hoog je ze precies kan maken zonder dat je de hele bouw van het paardje veranderd en het daardoor niet meer lijkt, plus het achterbeentje wat je niet ziet en als dat zo getekent wordt lijkt het ope en paard met 3 benen.
Erg mooi dier en leuke foto maar niet zo geschikt om na te tekenen (tenzij je enkel het hoofd eruit cropt), er zijn niet veel mensen hier in het topic die kundig genoeg zijn om deze dingen mooi te corrigeren in een tekening.

Zowel een tip naar fotoplaatsers als tekenaars toe dus :) .

Maar als je die foto in het groot heb zou ik hem toch wel willen, eens zien of ik er iets van kan maken als ik er tijd voor heb :D .

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:13

Die heeft ze geplaatst nav de vraag van Elanor. ;)
Die wilde een paard van voren hebben, dus naar alle waarschijnlijkheid heeft ze betere en mooiere foto's van dit paard. Alhoewel je met een crop van origineel formaat van deze foto ook goed uit de voeten kunt. :j

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:26

smeetjoew schreef:
Die heeft ze geplaatst nav de vraag van Elanor. ;)

Dus? Dan nog is het geen ideale foto om na te tekenen. Als je een foto in het topic zet kan iedereen hem uitkiezen om na te tekenen, wil je dit niet stuur je hem via pb.
Ik geef enkel een algemene tip met deze foto als voorbeeld waar je op moet letten als je een mooi resultaat wilt krijgen voor een tekening.

Je ziet heel vaak mooie maar moeilijk natekenbare foto's voorbij komen en als deze dan nagetekent worden en iemand krijgt commentaar op een punt zoals ik noemde wordt er gezegt "ja maar dat was op de foto ook zo". Een mooie foto is geen garantie voor een mooie tekening en je hangt een foto niet naast een tekening om te laten ziend at het echt klopt met de foto.
Dat is alles wat ik ermee bedoel te zeggen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:28

Dat begrijp ik ook wel, maar Elanor zoekt een foto van een paard dat recht op de camera komt afdraven zonder harnachement - als ik het goed heb onthouden. Het liefst ook een Ijslander. Maar dit soort foto's krijg je dan als je 'm recht van voren wil hebben. Want ookal was de foto op het goede moment genomen, dan leken de beentjes alsnog kort; maar dat is ook het perspectief.

Ik val je niet aan hoor, ik dacht dat je er misschien overheen gelezen had.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:35

Laatst bijgewerkt door Lontje op 12-05-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:37

Geen foto's quoten! ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:45

Af :Y)
Afbeelding
Nexttt.. :P

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:47

Wat ga je snel wendy !
die neusjes zijn heel mooi gedaan :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:49

smeetjoew schreef:
Want ookal was de foto op het goede moment genomen, dan leken de beentjes alsnog kort; maar dat is ook het perspectief.

Ben ik echt zo onduidelijk? Ja, ookal was de foto op een ander moment genomen dan leken de benen nog steeds kort, en dan was het nog steeds geen ideale foto om na te tekenen.

Een ideale foto van om te tekenen, recht van voor in draf, is van van iets onderaf genomen, dan lijken de benen langer en het hoofd kleiner (deze lijkt recht recht van voor groter omdat het dichter bij de camera is) en iets rechter of schuiner van voren zodat alle benen te zien zijn. Precies wat die foto erboven van die schimmel wel allemaal doet.

Nogmaals, het was een tip voor volgend geplaatste foto's en voor tekenaars die moeite hebben een goede foto uit te kiezen en niet weten waar ze op moeten letten bij hun eigen kunnen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:49

Haha ja heb speedies gegeten :))
Neusjes ben ik ook wel tevreden over :j Bovenkant van het hoofd van die rechtse en hals vind ik prut :o Had geen zin meer en heb het 'ff snel' afgemaakt := Beterniemeerdoennn :=