Mijn hengstveulen is vorige maand met 8 maanden oud overleden. Van hem zou ik ook wel een mooi aandenken willen.
Dit is Jive
Luckyy80
Geplaatst: 18-01-15 13:37
Omdat dit paardje verkocht gaat worden zou ik het erg leuk vinden als ze getekend wordt. Bij echt een gave tekening wil ik hem graag kopen als cadeautje voor de eigenaar. De foto's heb ik overigens zelf gemaakt.
Ratties4life
Geplaatst: 18-01-15 20:05
Dit is mijn Quarter Horse, Buck! Hij is 6 jaar, en hij is nu bijna een maand van ons. Mijn vader heeft de foto's gemaakt dus dat is geen probleem!
Mocht iemand een van de foto's willen tekenen zou ik het fijn vinden als je het laat weten in een berichtje
ponycrosserr
Geplaatst: 19-01-15 20:07
Wil iemand 1 van deze foto's tekenen? In mijn profiel kijkt staan nog veel meer, als je daar een leuke ziet die je wil natekenen mag dat ook, dan moet je gewoon even een pb sturen en dan stuur ik de foto naar je toe
Loeky01
Geplaatst: 19-01-15 23:24
Excuus modjes, ik weet dat dit off topic is. Maar ik moet het na PB'tje nummero 5 toch even melden .
Dat ik aangeef dat ik er voor bereid ben te betalen als ze in de smaak vallen, wil niet zeggen dat ik de volle mep betaal, dan kies ik wel een eigen tekenaar uit . Ik weet dat het momenteel heel moeilijk is, veel mensen die ook tekeningen aanbieden op de markt. Dat hebben de dame's op de fotografie-afdeling ook. Maar ik zie het als portfolio-modellen. We doen er beide een voordeel uit en de tekenaar krijgt een onkostenvergoeding. De tekenaar kan weer wat aan zijn/haar 'kilometers' toevoegen en aan het portfolio. Ik ben blij dat ik wat heb kunnen betekenen en kan een mooi werkje aan de muur hangen. Net zoals een fotograaf een reiskostenvergoeding zou krijgen en het model als bedankje een paar foto's toegestuurd krijgt.. Als er dan niemand mijn pony wil tekenen is dat niet erg, dat is een keuze die ik maak.
Edit: Dit is absoluut geen enkele aanval op een van de tekenaars die mij heeft benaderd! Echt niet. Maar hopelijk begrijpen jullie mijn punt...
Is wel degelijk een verschil tussen een kunstwerk en een (digitale) foto. Van het kunstwerk is er maar 1 en een foto is duizenden malen te reproduceren.. Een foto kan je gemakkelijk toevoegen aan je portfolio ondanks verkoop want je laat hem gewoon opnieuw afdrukken voor de klant.. Een kunstwerk verdwijnt uit je portfoliomap en kan je niet meer exposeren als je het verkoopt.
Dat is helemaal waar. Maar in mijn ogen is dat een deel van dit topic. Tekenaars kunnen inspiratie opdoen en dit tekenen, oefenen, doorwerken enz enz enz . Het is echt niet dat ik jullie portfolio's niet prachtig vind, echt waar! Maar het is voor mij niet de insteek van dit topic. En ik zal dat de volgende keer er bij vermelden mocht ik nog een paar foto's hebben, dan is er minder verwarring .
unamie
Geplaatst: 19-01-15 23:37
Iemand die het leuk vind om Labrusca te tekenen/schilderen?
DianneM
Geplaatst: 19-01-15 23:43
Ik vraag ook zeer zeker niet mijn normale tarief voor de tekeningen die ik maak vanuit dit topic hoor, begrijp me niet verkeerd maar ik geef ze ook niet voor een habbekrats weg. Heb er ook mijn aandacht en tijd ingestoken en de materialen kosten ook veel geld. Een beetje formaat pasteltekening heeft al gauw 25 euro alleen al aan tekenmateriaal, verpakkingsmateriaal en verzendkosten.
Ik ben toch niet verplicht de tekening af te nemen als ik hier een aanvraag doe? Ik zie het ook als het aanleveren van foto's die getekend mogen worden
Loeky01
Geplaatst: 20-01-15 00:14
Dianne, dat vind ik ook een gebruikelijke onkostenvergoeding voor een tekening hoor (ligt natuurlijk aan het werk met welk materiaal)! Dus ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten! Echt niet. Maar als ik de 75-100 euro kon missen die me in de PB's werden aangeboden, sja dan had ik dat wel gedaan . Ik wil mensen een kans geven om te leren net zoals modellen dat mij hebben gegeven. Ik heb namelijk via PB meerdere malen het normale tarief aangeboden gekregen.
Je bent inderdaad niet verplicht ze af te nemen, maar ik plaats foto's waarvoor ik altijd een plekje vrij heb aan de muur. Zodat mochten ze bevallen, ik ze gewoon over kan nemen voor een leuk bedrag voor beide partijen.
DianneM
Geplaatst: 20-01-15 00:42
Niemand is verplicht de tekeningen af te nemen nee, maar mocht ik ze verkopen, ben ik wel verplicht om daar inkomstenbelasting over te betalen. Terwijl de meeste fotografen hier op bokt hun "reiskostenvergoeding" gewoon zwart in hun zak steken.. Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat je alleen de onkosten zou willen betalen. Waarom mag een fotograaf dan wel eraan verdienen door middel van de reiskosten (de meesten berekenen gewoon 21 ct per km) en de kunstenaar niet een tientje voor de moeite extra op de materiaalkosten?
alle mensen die hier een mooie foto neerzetten die ik wil tekenen, mogen ze uiteraard ook overnemen voor een klein bedrag. Ik vraag gemiddeld zo een 20 euro voor een tekening die ik hier vandaan na gemaakt heb, afhankelijk van het formaat en excl verzendkosten. Je kiest er tenslotte zelf voor die foto te gaan tekenen, dus volle pond laten betalen zou ik persoonlijk niet netjes vinden.
yvanna
Geplaatst: 20-01-15 15:56
Voor het topic een paard per dag zoek ik foto's van paarden vanaf een aparte hoek. Het worden snelle schetsjes. Ik wil hierbij oefenen met het Tekenen en van paarden. Heb je zo'n foto kan je die dan in n pb sturen
@ Idsie, ik vraag inderdaad ook rond dat bedrag. Ongeveer de helft van mijn normale tarief. Ik wil er geen verlies op hoeven maken, want dan hou ik ze liever in mijn portfolio
@DianneM, maar ik heb volkomen begrip voor een tarief wat jullie stellen. Zeker als jij zegt dat je gewoon nog inkomstenbelasting moet tellen. Bij mij loopt het gewoon nog niet zo goed, dus ik steek het inderdaad z.wart in mijn zak. Een tekenaar stelt een tarief niet zomaar, dus dat is meer dan logisch, al is dit topic dus dan een keuze dus dan wat jij inderdaad zegt, ongeveer de helft van het normale tarief is te begrijpen. Wat natuurlijk afhankelijk is van de tijd, moeite en natuurlijk de materialen kosten.
ik vind het zo jammer dat ik steeds PB krijg van verschillende mensen dat ze mijn pony,s gaan natekenen en ze me op de hoogte houden maar dat ik er vervolgens nooit meer iets van hoor.
Tekenaars hebben naast het tekenen nog andere bezigheden. Ik snap dat het voor iemand vervelend is als het niet gebeurt. Ik heb ook nog diverse mensen verteld hun paard te tekenen, maar ik heb gewoonweg er nu geen tijd voor, ook vanwege huidige aanvragen.
maar wat is dan de moeite om even een minuutje te besteden aan een berichtje dat het langer kan duren of wat dan ook.
ik hoor er dus echt nooit meer wat van,ook als ik eens een PB stuur na 4 weken hoe het resultaat is (want er is verteld dat ze dezelfde avond beginnen met een schets) krijg ik niet eens een reactie.