[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:50

In model brengen als ze nog nat zijn helpt bij mij altijd goed, dan drogen ze ook zo op.

Het hert wordt een combi van kleuren, deels beige achtig en deels blauw/groen. Dat klinkt heel raar, maar het lijkt te werken :+

XxLiEsJuHhxX

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:19

Sokje_6 Wat gaaf!! Ik ben altijd al zo benieuwd naar die painting!! <3

Kwa penselen, Ik denk dat ik ze ultra mishandel maar het werkt wel. Ik "draai" ze vaker na het uitspoelen, verder laat ik ze niet in het water staan (nooit niet) en berg ik ze plat of op de kop op :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:11

Hmm ja nat maken en in model laten drogen heb ik al wel geprobeerd. Hielp bij 1 penseel en de andere helaas niet. Zal van de week als ik weer verder ga nog wel eventjes wat proberen.
Ze blijven bij mij ook nooit in het water staan en doe er meteen zo'n hoesje omheen om de penseel te beschermen :)

@Sokje, ben echt enorm benieuwd hoe die word!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 00:16

Ik ook := Is mijn eerste sinds jaren (lees: basisschool denk ik?) en het is wel een makkelijke om mee te beginnen. Sommige kleuren wil ik wel opnieuw doen. Ik vond het bij de eerste kleuren moeilijk inschatten hoe dik de verf ongeveer moest, en dan denkt hij dus niet goed.

Rechtergewei begint ook te komen nu.

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:34

Afbeelding

Zo hier ook weer aan eentje begonnen. Wel via ali, was niet aangekomen binnen termijn. Geld retour gekregen en kwam 2 weken later toch aan.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:02

@Sokje ziet er goed uit!

@Joyce, wat gaat het worden? Leuk dat je er ook 1 aan het maken bent!

Ben gisteren weer paar uurtjes bezig geweest. Vandaag ga ik er sws weer mee bezig. De lucht is bijna klaar :)
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:26

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:40

Ik ben ook weer begonnen :D
Wel net een week voordat we vakantie gaan, dus hij zal wel niet af komen voorlopig, maar toch.
Afbeelding

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:13

Gaaf Sokje_6, ben benieuwd naar het resultaat!

Succes Joyce83!

Je gaat hard veertje99!

Mooi aaidaa, lijkt een beetje op een schilderij wat ik nog heb liggen om te maken.

Ik ben (eindelijk) weer wat verder!

Afbeelding

Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:12

Eilish, ook al zo'n werk! Succes!

Ik ga vandaag weer verder, zal later een foto plaatsen hoever ik nu ben :)

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:13

Phoe, die van jou is wel veel werk, of niet Eilish. Maar hij wordt wel prachtig. Mijne is lekker simpel, dus gaat hard. Hij is bijna af:
Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:20

Prachtige werkjes allemaal.

Mijn kunstwerkje.

Afbeelding

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:46

Ik heb de mijne nog afgelegen voor de vakantie :D
Afbeelding

Bij deze vond ik het wel erg grappig dat ik bezig was, er nog niets in zag, dan een foto van de voortgang maakte en op de foto opeens het gebouw, de lantaarnpaal etc zag staan. Bijzonder hoe dat werkt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:25

Afbeelding

Hij is klaar. Op de foto ziet het heel leuk en herkenbaar uit. In werkelijkheid is dat minder.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:48

ik vind m wel heel leuk! Ik denk dat als je van wat afstand staat, hij wel herkenbaarder is.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:51

Wat jammer dat hij in het echt niet zo herkenbaar is! Op de foto vind ik 'm wel tof.

Mijn hert is ook weer verder. Omtrek volledig gedaan, nu verder met de binnenkant :)

Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:07

@Deugnietje, wat gaat het worden? :)
@aaidaa, die is leuk geworden!
@joyce, leuk! Denk dat die op een afstand inderdaad net wat beter te zien is.
@Sokje, zoveel leuke vrolijke kleurtjes :)

Ik ben ondertussen een beetje kriskras bezig met die van mij. Wilde even wat grote vlakken maken. Hoop vanavond weer eventjes tijd te hebben om ermee bezig te gaan
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:08

Mooie platen komen er weer voorbij!

Veertje, die van jou wordt ook echt heel gaaf. Was dit nu al het tweede luik of nog steeds de eerste?
Lijkt me ook een enorme tijdrovende klus, of niet?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:45

joyce83 schreef:
[ [url=m/JWJR3f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is klaar. Op de foto ziet het heel leuk en herkenbaar uit. In werkelijkheid is dat minder.

Ik snap wat jij bedoelt. Dit hebben wel meerdere paintings. Ze zeggen ook wel dat schilderijen, deze dus ook zo moeten hangen dat je er vanaf een afstandje naar kijkt. Dan zijn ze het mooiste

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:48

JudithO schreef:
Mooie platen komen er weer voorbij!

Veertje, die van jou wordt ook echt heel gaaf. Was dit nu al het tweede luik of nog steeds de eerste?
Lijkt me ook een enorme tijdrovende klus, of niet?

Dit is nog de eerste haha. Ja er zit echt al heel veel tijd in. Merk ook dat als ik er mee bezig ga de tijd ook opeens heel snel voorbij is :)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:58

Alweer een tijdje geleden dat ik hier meegelezen heb.
Wat een mooie paintings komen hier weer voorbij zeg!
@Sokje, waar heb je jouw hert vandaan? Vind hem erg tof!

Mijn koffie ligt van schipper ligt nog te wachten, wilde eerst oefenen met een goedkope van Ali express, maar die lieten nogal op zich wachten. Van de week begonnen met de poes, zal vandaag of morgen even een foto maken als ik weer wat verder ben. Wel blij dat ik met deze begonnen ben, even wennen qua penselen wat fijn werkt.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:08

Mijn schilderij wordt een aap.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:43

Bjarni schreef:
Alweer een tijdje geleden dat ik hier meegelezen heb.
Wat een mooie paintings komen hier weer voorbij zeg!
@Sokje, waar heb je jouw hert vandaan? Vind hem erg tof!

Mijn koffie ligt van schipper ligt nog te wachten, wilde eerst oefenen met een goedkope van Ali express, maar die lieten nogal op zich wachten. Van de week begonnen met de poes, zal vandaag of morgen even een foto maken als ik weer wat verder ben. Wel blij dat ik met deze begonnen ben, even wennen qua penselen wat fijn werkt.

Dat hert komt ook van Schipper :) Ze hebben ook een leeuw, maar die vind ik persoonlijk iets minder sprekend.

Ik vind de beeldkwaliteit van Schipper overigens erg goed :j Omdat ik eerst de achtergrond wilde doen staan sommige kleuren al een paar weken open. Nu ik aan de binnenkant begin merk ik dat ook die nog prima schilderen. Totaal niet opgedroogd ofzo.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:21

Gisteren een stuk of 5 kleuren gedaan, eindelijk aan het hert zelf begonnen. Hij lijkt alleen een beetje dom te kijken :')
Die donkergroene kleur leek gisteren erg overheersend, maar ik verwacht dat dat wel bijtrekt.

Afbeelding

Overigens is mijn kwast ook begonnen met splijten! Weet niet meer wie dat was in dit topic. Maakt het schilderen van de hoekjes een stuk uitdagender :+ maar ik wil toch uiteindelijk nog wat foutjes of uitschieters wegwerken dus nou ja.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:20

Wordt gaaf zeg, dat heet! Is het niet ontzettend moeilijk om dat netjes recht te schilderen allemaal? Ik vind het al lastig om wiebelende lijntjes netjes te houden.

Adidas: die van jou vind ik ook gaaf! Ik hou daar wel van, zon schilderij in vlekjes.

Joyce, ik vind het ook heel jammer van de olifant. Ik ben het met mensen eens dat het er van een afstandje beter uit zal zien, maar ik vind de kleuren die gebruikt zijn eigenlijk niet zo heel mooi. Jammer hoor. Hopelijk was het niet een heel duur pakket?

Ik ben ondertussen in het 2de deel van de zonsopkomst bezig. Zal binnenkort even een foto maken van het 1e deel dat nu af is. Afgelopen tijd ben ik heel druk geweest met werk, dus alleen wel geschilderd, maar niet gepost hier.

Afbeelding
Dit is de huidige status van deel 2. Nu ik aan de blauwe kleuren begin, komt het langzaam bij elkaar.

Dank trouwens nog voor iemand met de tip om een open staand potje aan te lengen met heet water! Ik dacht eerst dat dat nooit ging lukken, alle verf leek helemaal aangekoekt. Bleek onder een velletje opgedroogde verf, toch nog (licht) vloeibare verf te zitten! Met heet water kon ik het weer gebruiken.

Voor de mensen met gespleten pendelen een tip: in de handleiding van Schipper staat iets over zeep. Wel heel onduidelijk, dus ik weet zelf ook niet precies wat de bedoeling is. Maar ik kan me zo indenken dat als je een natte kwast over een stukje zeep haalt, die zeep dan in de penseel zit met opdrogen en zorgt dat de haren blijven staan. Om de zeep weer weg te krijgen moet je simpelweg weer je kwast natmaken en de zeep lost op.