[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:05

Mooi om zo te beginnen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:08

Mooi begin inderdaad! Die quote vind ik ook wel heel passend

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:48

Vandaag kwam mijn bestelling binnen :D
1x leuchtturm A4 met dots, en een Leuchtturm A4 schetsboek want die stond ook al even op mijn verlanglijst. (Die met het licht gelige papier is de bujo, die met het witte papier het schetsboek)

Afbeelding

Mijn normale bujo en etui liggen erboven, die lijken nu echt heel klein opeens.

Elke keer als ik ervoor ga zitten om een begin te maken in mijn nieuwe bujo dan denk ik weer: Omg, wat groot, waar ben ik aan begonnen _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:57

Wel heel gaaf! :wow:

Edit: vinden jullie shoppen bij Ali ook zo leuk. Ik had een paar weken terug veel tapejes besteld en vandaag lagen er weer een paar in de brievenbus. :):)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:31

Wow wat groot! Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Lijkt me vooral zo schakelen, alle Lay outs zijn op kleiner formaat ingesteld :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:41

Leuke washi tape! En herkenbaar ja :D het rondneuzen op die site vind ik ook altijd erg leuk, een hoop van mijn bujo spullen komen bij aliexpress vandaan. Mijn organiser, mijn etui, meerdere pennen, stickers.

Ik zal foto's maken zodra ik A4 pagina's af heb :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:43

Ja van mij ook inderdaad. Lang leve Ali :D

Ik heb me trouwens ook niet kunnen inhouden wat de Sakura gelpennen betreft. De moonlight serie is echt perfect op zwart papier.
Geen BuJo, maar om even te laten zien hoe perfect. 3 tinten blauw (licht, aqua en donker), zilver en wit.
Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:11

Wooow mooie felle kleuren!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:52

Hebben jullie ook ervaringen met Nederlandse sites voor washi tape? Ben niet zo aliexpress achting, maar tot nu toe vind ik niet zo’n groot aanbod waarbij de prijs een beetje in verhouding staat (geen 5,- verzendkosten voor een set rollen van 3,-...) of winkels waar je dit, na de lockdown kan vinden? Geef action dit bv? Kwam al uit bij Hema maar geen idee of ze dit ook echt in de winkel hebben liggen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:02

Hema heeft het wel in de winkel maar die is ook dicht toch?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:03

Wat mooi gemaakt Daihyo <3 gave kleuren inderdaad zo op het zwart, mooi helder!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:11

Maartje_M schreef:
Hema heeft het wel in de winkel maar die is ook dicht toch?

Thanks, is nu dicht idd maar als ik op Ali bestel heb ik het ook niet voor eind januari binnen denk ik?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:24

Ligt er aan, soms heb ik dingen binnen een week (zal nu wel niet met de feestdagen) en soms duurt het heel lang

Horizonnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:06

Ik heb even getwijfeld of ik dit jaar weer een bullet journal ging kopen of niet. afgelopen 2 jaar was ik aan het begin mega gemotiveerd en vanaf april/mei niet meer. en dan doe ik er niks meer mee tot eind vh jaar. en dan gebruik ik t alleen als een soort dagboekje. Maar ik heb er toch maar weer een besteld en ik ga nu maar proberen om niet 100 lijstjes en trackers per dag in te moeten vullen, maar gewoon een paar belangrijke dingen!
nu maar weer even inspiratie opdoen!
waar doen jullie vooral inspiratie op? en wat voor trackers hebben jullie?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:26

Oe, gave tapejes Amanda! En die Sakura moonlight! Daar word ik ook hebberig van! :):)
Ik heb een paar witte bright white gelly rolls van Sakura. Niet ontevreden, maar had er meer van verwacht. Staat wel 'medium' op, dus er zijn misschien meer dekkende types?

@boeflover: ik heb in het begin er ook een heel spektakel van gemaakt met maandopening, allerlei trackers, etc. Maar toen werkte ik nog 16 uur in de week. Inmiddels heb ik 1,5 jaar 32 uur gewerkt en nu 24 uur. Dus ik had te weinig tijd. En het ging op een gegeven moment tegenstaan om zoveel voorbereidingen te moeten maken voor een nieuwe maand. Hoewel de trackers in het begin enorm hielpen om structuur te brengen. Maar op een gegeven moment kwam de klad erin.

Nu maak ik alleen een monthlyspread, dan 4 of 5 weken een weeklyspread en dan nog een fotopagina met allemaal fotoherinneringen van de afgelopen maand. Tussendoor komen wat trackers of andere soorten pagina's, maar het moet vooral een agenda zijn bij mij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:29

Voor dekkendheid heb ik de moonlight dus gekocht. Die kwam het beste uit de reviews op zwart papier. Van de witte heb ik de fine, dat is dezelfde punt.
Deze dekken op alle kleuren papier. Ideaal :j

Ik zal van het weekend nog eens een pentest doen.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:40

Ik ben net vorige week begonnen met 2021. Ik gebruik gewoon het boek/BuJo (Mus) wat ik de afgelopen tijd heb gebruikt. Ik heb tot nu toe:
- year in pixels
-pill/period tracker
- goals for 2021
- overzicht voor tentamen (welke stof en E-learnings)

Ik wil nog een tracker maken waarin ik mijn gewoonten in kan bijhouden (bijv. supplementen intake, sporten, 10K stappen etc.). Ik ben niet van de maandelijkse/wekelijkse overzichten, ik schrijf alleen per maand op wat de highlights waren van een maand en waar ik dankbaar voor ben.

Ik gebruik Pinterest, Instagram, Facebook en Youtube voor inspiratie. Op Pinterest zoek is specifieke voorbeelden op. Op Instagram volg ik mensen die ook bulletjournalen, op Facebook ben ik lid van twee groepen. Op Youtube zoek ik wel eens een video op, soms staan er interessante video's bij mij op de homepage (aanraders van Youtube algoritme).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:45

Ik gebruik dezelfde social media kanalen voor inspiratie en ook nog op dezelfde manier: Pinterest echt voor specifieke voorbeelden, Insta om anderen te volgen en te kijken wat ze maken, Facebook in een groep (maar niet heel actief) en YT soms voor wat flipthroughs en TUT's te bekijken.

Horizonnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:11

Dankjullie!
ik ga eens kijken op facebook, die had ik nog niet :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:43

Hier lag gister een nieuw boekje onder de boom :D
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:23

Wat leuk! Veel plezier er mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:35

Oh wat leuk! Veel plezier :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:12

Thx :D
Jaar pagina’s staan er al in en begin van januari, dus de basis is klaar haha

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:06

knap maartje!
ik ben nog bezig met mijn jaaroverzicht van 2020, moet gang gaan maken deze week, maar ben al bij oktober :)
Daarna nog een layout maken voor januari, wil vanaf 1 januari daar mijn dagelijkse lijsten in bijhouden.

Vind het tot nu toe erg leuk om te doen, ook veel op pinterest aan het zoeken naar doodles om te tekenen, ben niet zo'n talent haha.
Vandaag wat washi tape besteld op ali express, hopelijk is het snel binnen. ben niet zo'n fan van ali maar dit scheelt toch wel heel veel met andere webshops, vooral omdat je daar dezelfde doosjes in ziet staan met chinese teksten erop... mijn vriend keek even mee en had zo een winkelwagentje volgeladen :)) ook wat stempels en inkt besteld, nu al zin in om mee aan de slag te gaan (en ook al in september ruimte gelaten voor wat tape).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:09

Ik had met zentangle inktober meegedaan en dan kreeg je 31 tangles met beschrijving en stappenplan. Ik kan ze voor je opzoeken. Deze staan gewoon online.