[Info] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jindai

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:12

Ik zie net dat m'n pakketje begin van de middag al bezorgd is! :D

Dat heb ik ook hoor, met Kerby's platen. Komt door al die kleine details die erin zitten. Soms heb ik dan geen zin meer om er mee door te gaan, maar als het eenmaal af is dan was het wel weer alle moeite waard. :D

Zijn idd een hoop mensen lyrisch over de Prismacolor's en het schijnen ook wel fijne potloden te zijn, maar heb ze zelf nooit geprobeerd. Wil er ooit nog wel een set van bestellen, maar ze zijn best duur en heb het geld er nu iig niet voor over. Ik heb de 120 set Polychromos van FC al, dus mag sowieso al niet zeuren, maar wil eerst nog een 2e set van Derwent en ook een set van Caran D'ache.... En zo zijn er nog wel meer potloden die hoger op het lijstje staan. :P

Als je een nieuwe set potloden wil aanschaffen, raad ik je echt aan om in de winkel eerst eens verschillende merken te proberen en te kijken welke je fijn vindt. :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:09

Spirit schreef:
Leuk! :D Ben benieuwd wat jij er van vindt! Ik vind hem wel gaaf, maar weet wel dat ik er echt extreem lang over ga doen per kleurplaat in dat boek. Vind keuzes maken over wat welke kleur moet namelijk nogal moeilijk. :+

Ik zat gister een paar Youtube filmpjes te kijken en daar zag ik mensen vaak met prisma color potloden(?) werken. Ik heb geen idee wat het inhoudt, maar zag er wel goed uit. Hebben jullie daar ervaring mee?

Het enige wat ik nu heb is 45 gewone kleurpotloden, denk dat dat op een gegeven moment wel een beetje te weinig gaat zijn.

Ik heb de prisma color. Super fijne potloden. Iets zachter dan de polychromos. Ik heb ze via Amazon besteld.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:12

Jindai schreef:
Ik zie net dat m'n pakketje begin van de middag al bezorgd is! :D

Dat heb ik ook hoor, met Kerby's platen. Komt door al die kleine details die erin zitten. Soms heb ik dan geen zin meer om er mee door te gaan, maar als het eenmaal af is dan was het wel weer alle moeite waard. :D

Zijn idd een hoop mensen lyrisch over de Prismacolor's en het schijnen ook wel fijne potloden te zijn, maar heb ze zelf nooit geprobeerd. Wil er ooit nog wel een set van bestellen, maar ze zijn best duur en heb het geld er nu iig niet voor over. Ik heb de 120 set Polychromos van FC al, dus mag sowieso al niet zeuren, maar wil eerst nog een 2e set van Derwent en ook een set van Caran D'ache.... En zo zijn er nog wel meer potloden die hoger op het lijstje staan. :P

Als je een nieuwe set potloden wil aanschaffen, raad ik je echt aan om in de winkel eerst eens verschillende merken te proberen en te kijken welke je fijn vindt. :)
zo ben ik verliefd op de holbein...peperduur

https://www.amazon.de/gp/aw/s/ref=is_s_ ... IBAQG5CR3E

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:39

Ja, Holbein idd, met die prachtige pasteltinten! <3 En dan het liefst meteen de 150 color woodbox set... :wow: _/-\o_

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:51

Jindai schreef:
Ja, Holbein idd, met die prachtige pasteltinten! <3 En dan het liefst meteen de 150 color woodbox set... :wow: _/-\o_
jep!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:18

Ik merk het al, ik moet duidelijk eens kleurpotloden research gaan doen. :D

En Jindai, al begonnen in Mythomorphia? :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:59

Jaaaa, vanavond al meteen begonnen idd! Maar ben nog niet zo ver hoor, ben net met het 2e laagje bezig. :P

Afbeelding

Jij kleurt met Bruynzeel potloden toch? :) Wat dat betreft zal er dan idd een wereld voor je open gaan ! Heb je een winkel in de buurt die verschillende merken potloden verkoopt?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:18

Ja Bruynzeel potloden van jaren geleden haha, kleurde daar vroeger ook mijn kleurboeken mee. :') Wil sowieso wat potloden waar ik wat makkelijker mee kan blenden, want dat valt me tegen met deze potloden.

Ik ben een tijdje weggeweest dus weet niet wat hier tegenwoordig nog aan winkels zit, daar moet ik me eens in verdiepen. En als er hier niets is dan neem ik aan dat er iig in Rotterdam wel wat zit.

Wat gebruiken jullie trouwens voor achtergronden? Ben daar zo slecht in.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:57

Nee, blenden is heel lastig met Bruynzeel idd. Het wordt ook snel streperig, of je moet zo hard drukken voor een beetje kleur dat het gaat glanzen (en je krijgt er zere vingers van :7 ).
Je zou eens kunnen kijken bij Van Beek in Rotterdam, verder zou ik niet weten wat er bij je in de buurt zit qua winkels. Ik bestel online veel bij De Kwast, die heeft trouwens de Derwent Coloursoft voor een leuke prijs! :)

Voor achtergronden gebruik ik van alles eigenlijk, gewoon potlood, pastelkrijtjes, inkt, acryl... Alles kan! Heb bij Mythomorphia een set waskrijt meebesteld om eens uit te proberen voor achtergronden. :D

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:00

Wat kunnen jullie mooi tekenen! Ik doe ook mijn best. :')

Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:14

Ik vind 'm leuk Roos, lekker lente-achtig! :j

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:36

Haha, dankjewel! Lentekriebels. :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:34

Stille meelezer.....
Ik geef jullie de schuld dat ik me niet in kon houden op bol. Maar de platen uit dit boek zijn te leuk :))Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:29

Animorphia! :))
Mooi begin al!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:27

Haha, iedereen aan Kerby's boeken ineens. :D
Mooi al!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:42

Mooi hoor! Ik heb vandaag ook weer een kleurplaat af gemaakt maar krijg m nu niet meer mooi op de foto. Volgt dus nog..

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:56

Nu we het er toch over hebben eind van deze maand komt Kerby's nieuwe boek uit, Fantomorphia... O:)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:19

Ben benieuwd! :D
Haha, iedereen aan de Kerby! Ik ben nog niet veel verder met mijn vogel, hopelijk kan ik vanavond nog even kleuren.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:23

Wat voor soort platen moet ik me daar bij voorstellen dan? :P

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:43

Ik heb nog geen idee, Lisette! :D
Heb alleen nog de cover gezien, maar geen platen of zo. Weet alleen wel dat ik die ook wil hebben. :')

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:09

Spirit schreef:
Ik merk het al, ik moet duidelijk eens kleurpotloden research gaan doen. :D

En Jindai, al begonnen in Mythomorphia? :D

Bij Everycolor kan je een setje potloden bestellen van 3 verschillende merken. Elk merk 2 potloden.
Ik vond dat heel erg nuttig.
En als je 1 van die merken al hebt, kan je ook doorgeven welke merken je wilt proberen.
Op facebook kan je bij iemand de Prismacolor bestellen en die is nu ook bezig om te kijken of er vraag is naar de pastelpotloden van Caran d'arche.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:34

Oh, dat is goed om te weten! Ga ik morgen eens naar kijken! Bedankt. :D

Op dit tempo doe ik wel een tijdje met dit kleurboek. :')

Afbeelding

Ben nu aan het brainstormen over de binnenkant van de vleugels. Hij moet natuurlijk niet te realistisch worden qua kleuren. :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:54

Oh een nieuw boek :oo ik had ze nu al alletwee in mijn mandje nu voel ik me verplicht om een verzameling te starten _O-
Afbeelding

Het zijn inderdaad wel tijdrovende platen!
Gaaf spirit +:)+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:01

Jouw toekan wordt ook al mooi! :D

Ik zat ook te overwegen om Animorphia ook te kopen, maar heb me in kunnen houden. Ik vind het eigenlijk ook niet zo leuk dat daar platen in staan die je zelf af moet maken. Ik wil niet voor niets een kleurboek. :')

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:10

Jasmijn schreef:
Bij Everycolor kan je een setje potloden bestellen van 3 verschillende merken. Elk merk 2 potloden.
Ik vond dat heel erg nuttig.
En als je 1 van die merken al hebt, kan je ook doorgeven welke merken je wilt proberen.
Op facebook kan je bij iemand de Prismacolor bestellen en die is nu ook bezig om te kijken of er vraag is naar de pastelpotloden van Caran d'arche.

Thanks Jasmijn! _/-\o_ Had nog niet eerder van die site gehoord, maar ziet er heel goed uit! Volgende maand zijn ze de klos. :')

Ik lijk ook voor geen meter op te schieten, Spirit. :+

Afbeelding

Ik vind je plaat er voor nu iig al wel erg gaaf uitzien!

Anouk, je hebt nog wel een paar boeken te gaan! :)) Eerst kwam Animorphia, daarna Imagimorphia, gevolgd door Mythomorphia en dan binnenkort dus Fantomorphia... :D
Je toekan ziet er al mooi uit!