[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:09

gafe dingen zie ik voorbij komen :D

kiimmm gefeliciteerd :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:28

Thank you! :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:17

Je flowers worden leuk Maatje!

Welkom Dhani. :wave: Herken ik daar de Fenna-poncho? ;) Je maakt leuke dingen.

Wat lief van je Linsa, het potje ziet er leuk uit zo. Daar is je tante vast blij mee.

Gefeliciteerd en een fijne dag, Kim! Ik ben benieuwd naar je paardje.

Ik ben momenteel bezig met de haaiensokken, ze zijn heel simpel om te maken. Je haakt de sok in 1 lang stuk en vouwt die vervolgens dubbel.

Volgens mij zitten er meer meiden/dames hier in de facebook 'haken en haakpatronen' of niet? Ik moet echt even mijn gal spuwen hoor. Ik word af en toe zo moe van al die zielige verhalen daar, de één heeft het nog ellendiger dan de ander. Zodra er op een dag iets teveel huisdierfoto's worden gepost dan is er herrie in de tent, maar zielige gipspootjes en gebroken armen kunnen de dames geen genoeg van krijgen. Maar als je daar dan wat van zegt dan moet je maar de andere kant op kijken. Ik kan daar zó slecht tegen. Ik kom daar om leuke haakprojecten uit te wisselen en tips&tricks aan elkaar te geven maar niet om naar elkaars ellende te luisteren. En nu willen ze samen een soort groep beginnen om als klaagmuur te gebruiken, 'want we zijn zo zielig met elkaar'. :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:37

Het is idd veel ellende en dan heb je ook nog de periodes van smeekbedes om gratis wol/ eind producten.

Ik lees er zoveel mogelijk overheen maar het irriteert soms wel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:38

Oh ja, vreselijk. Het is best sneu als je geen geld hebt om je hobby/verslaving uit te oefenen, maar ik moet ook gewoon werken voor mij aankopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:43

Ik herken je 'probleem'! Moet er stiekem wel een beetje om lachen, oudere mensen zijn zo best grappig := En het staat vrij om zulke berichten te melden/te negeren :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:44

Jolien87 schreef:
Oh ja, vreselijk. Het is best sneu als je geen geld hebt om je hobby/verslaving uit te oefenen, maar ik moet ook gewoon werken voor mij aankopen.

Klopt, kennissen krijgen het wel van mij maar wilt vreemden aan de andere kant van het land.. Er zijn zat mensen die ook doen alsof om het zo maar gratis te krijgen.

Dan is er ook nog het plaatsen van de aangekochte "hype" wol met gelijk de vraag erbij wat een ander er al van heeft gemaakt en omdat de persoon zelf geen inspiratie heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:45

En dan het liefst dezelfde dag nog nadat het in de verkoop is gegaan, alsof er dan al hele bergen projecten zijn.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:48

Spruitjee schreef:
En dan het liefst dezelfde dag nog nadat het in de verkoop is gegaan, alsof er dan al hele bergen projecten zijn.

:+ idd en hiervoor moet je echt een nieuw bericht plaatsen. Je kan duidelijk niet meelezen met de andere 10 berichten die dat uur al zijn geplaatst over hetzelfde garen. :7

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:49

cobiie schreef:
Jolien87 schreef:

Klopt, kennissen krijgen het wel van mij maar wilt vreemden aan de andere kant van het land.. Er zijn zat mensen die ook doen alsof om het zo maar gratis te krijgen.

Dan is er ook nog het plaatsen van de aangekochte "hype" wol met gelijk de vraag erbij wat een ander er al van heeft gemaakt en omdat de persoon zelf geen inspiratie heeft.

Kennissen vind ik dan weer anders. Om aan vreemden te gaan vragen of ze garen over hebben vind ik not done. :n
En inderdaad, ze kopen bergen garen en weten vervolgens mij wat ze ermee moeten. Vooral de Fenna-oorlog die telkens weer de kop opsteekt. :=

En als we dan toch bezig zijn: ook al die tig dezelfde antwoorden die worden gegeven op een vraag. Bijvoorbeeld waar je bepaald garen haalt. Het antwoord op die vraag wordt vervolgens in twintigvoud gegeven, alsof het bij één antwoord nog niet duidelijk is. Het lijkt dan wel alsof al die dames even willen laten zien dat ze het ook wel weten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:51

De "huisvrouwtjes " zullen wel niet veel beters te doen hebben dan ik dan altijd. :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:09

Mijn laatste irritatie van de dag:

De personen die hetzelfde bericht in 5 verschillende haakgroepen plaatsen. Dan heb je ook nog de demente personen die op al die 5 berichten stuk voor stuk reageren.

Dat is gelijk de reden dat ik van naar weinig haakgroepen de berichten op mijn tijdlijn wil zien.

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:25

Die groepen zijn leuk voor patronen maar verder wordt ik er gillend gek. Dat geklaag over de kruidvat aanbieding van de week ook... Eerst was het niet eerlijk dat sommige winkels het "te vroeg" in de schappen hadden liggen, toen was t niet eerlijk dat er mensen waren die álles meenamen en dan zie je foto's van een buit van 30 bollen. Wat is nu precies het probleem???
Heb t zelf zien liggen, waren niet mijn kleurcombinaties en volgens mij is de kwaliteit om van te janken.

En idd al het zielige gedoe, depressies, geen geld of een tennisarm van t haken. Allemaal heel vervelend, maar volgens mij is de groep ooit gestart voor haken en patronen en niet voor zielige verhalen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:35

Precies dat dus. :')
Ik was al bang dat ik de enige was die het was opgevallen, maar gelukkig zijn er meerderen die het is opgevallen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:13

cobiie schreef:
Het is idd veel ellende en dan heb je ook nog de periodes van smeekbedes om gratis wol/ eind producten.

Ik ben door die groep verbannen hahahahahha!!! Kan daar niets meer zien.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:14

Jolien87 schreef:
Je flowers worden leuk Maatje!

Welkom Dhani. :wave: Herken ik daar de Fenna-poncho? ;) Je maakt leuke dingen.

Wat lief van je Linsa, het potje ziet er leuk uit zo. Daar is je tante vast blij mee.

Gefeliciteerd en een fijne dag, Kim! Ik ben benieuwd naar je paardje.

Ik ben momenteel bezig met de haaiensokken, ze zijn heel simpel om te maken. Je haakt de sok in 1 lang stuk en vouwt die vervolgens dubbel.

Volgens mij zitten er meer meiden/dames hier in de facebook 'haken en haakpatronen' of niet? Ik moet echt even mijn gal spuwen hoor. Ik word af en toe zo moe van al die zielige verhalen daar, de één heeft het nog ellendiger dan de ander. Zodra er op een dag iets teveel huisdierfoto's worden gepost dan is er herrie in de tent, maar zielige gipspootjes en gebroken armen kunnen de dames geen genoeg van krijgen. Maar als je daar dan wat van zegt dan moet je maar de andere kant op kijken. Ik kan daar zó slecht tegen. Ik kom daar om leuke haakprojecten uit te wisselen en tips&tricks aan elkaar te geven maar niet om naar elkaars ellende te luisteren. En nu willen ze samen een soort groep beginnen om als klaagmuur te gebruiken, 'want we zijn zo zielig met elkaar'. :')

Ik ben dus niet de enige die me eraan ergert :')
Laat ze maar lekker een groep starten met al die zielige mensen, als ze dan stoppen met het gezeur op deze pagina.
Ik probeer er zoveel mogelijk overheen te lezen en heb net lekker gewoon mijn paardje geplaatst! :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:16

Maar hier, zoals beloofd.
Hier is Sientje! :D Ik ben er blij mee!

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:19

Weet iemand of ik ergens een nederlands patroon kan vinden van de flower of life omslagdoek?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:42

BloemBloem schreef:
cobiie schreef:

Ik ben door die groep verbannen hahahahahha!!! Kan daar niets meer zien.

_O- wat had je gedaan?

Ach, op de Facebookgroep voor fotografie tips gaat het er veel erger aan toe, daar ontspoort het zo vaak.

Leuk paardje!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:44

Oeh vertel! :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:47

Jolien87 schreef:

JA!!!! DIT, 100% ^^!!!!
Sorry :+ Maar alleen al om die reden ben ik geen lid van FB haak- of breigroepen. Ik ben een tijdje lid geweest van de Sophie's Universe groep (groot haakproject), maar mèn, het ene na het andere zielige verhaal, de één nog hartverscheurender dan de ander. Precies wat je zegt, je komt daar voor de haakprojecten en de tips & tricks en niet om te horen dat Mien haar been gebroken heeft en dat Truus in een depressie zit, inclusief alle details.

Blij dat ik niet de enige ben, voelde me al enigszins een harteloos monster _O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:51

Jolien87 schreef:
Oeh vertel! :D

Foto's die verwijderd worden omdat de post niet voldoet aan de eisen. Daar worden dan 4 berichten over gepost om daar over tekeer te gaan.

Wanneer er op en aanmerkingen gegeven worden op de " prachtige" foto die moeders gemaakt had van haar dochtertje, dan wordt er gelijk in de aanval gegaan.

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:21

Gisteren heb ik dit topic gevonden. Ben ooit heel enthousiast begonnen met haken, maar loop er elke keer opvast dat ik steeds strakker ga haken... Dus hebben jullie misschien tips ;(

Was ooit bgonnen met een malteser leeuwtje gellof ik. Na veel gepruts was volgens mij de snuit enigzins gelukt... Werkje ligt nog bij me ouders xD

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:27

Leuk paardje trouwens, Kiimm :)

Lietje_1991: ja, dat is een veel voorkomend probleem in het begin. Meestal is het een kwestie van heel, heel veel doen, dan gaat het vanzelf beter. Heb je al eens gekeken naar hoe je de naald en draad vasthoudt?
Lees dit eens, veel goede tips die je mogelijk kunnen helpen: https://crochetwithpassion.wordpress.co ... ry-stitch/

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:01

Hihi feest der herkenning van de Facebook pagina. Ik ben lid maar volg het niet. Als ik wat inspiratie nodig heb of zo scroll ik er Door heen