[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:09

Ik wil zo graag bulletnjournalwn, maar heb school, diamond painting...

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:11

Photograph schreef:

Het hoeft toch ook niet super veel tijd te kosten?
Mijn weeklys kosten me denk ik 5 minuten, en dan doe ik het super netjes... en mijn maandelijkse dingen kosten iets langer maar langer dan een uurtje per maand besteed ik er ook zeker niet aan

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:19

Sanne_com schreef:
Photograph schreef:

Mijn weeklys kosten me denk ik 5 minuten, en dan doe ik het super netjes... en mijn maandelijkse dingen kosten iets langer maar langer dan een uurtje per maand besteed ik er ook zeker niet aan

Jawel, ik vind een basic bulletnjournal echt stom. Bij mij gaat het echt om creatie ahaha. Elke bladzijde moet zijn creatie hebben, ben meestal per bladzijde 1 uur bezig..

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:24

Photograph schreef:
Sanne_com schreef:

Jawel, ik vind een basic bulletnjournal echt stom. Bij mij gaat het echt om creatie ahaha. Elke bladzijde moet zijn creatie hebben, ben meestal per bladzijde 1 uur bezig..

Ahh ja dan is het wat tijd rovender, maakt het inderdaad wel nog gafer om naar te kijken!

Ik wil wel weer proberen er wat meer tijd in te gaan stoppen, want nu is die soms wel heel simple :P Dus daar gaan we deze kerst maar eens mee beginnen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:27

Daarom ben ik heel blij met washitape. Veel variatie en toch snel wat leuks op je pagina. Ik heb echt fantastische nieuwe binnen. Met chinees motief. En wat ik niet wist is dat er ook stickervellen bij zitten <3

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:30

Ohh dat klinkt leuk!
Ik wil ook weer vaker washitape gaan gebruiken, ik moet alleen wat meer inspiratie krijgen over hoe.

Waar kopen jullie je washitape?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:00

Mijn washitape koop ik bij aliexpress, ik vind het in Nederlandse webshops best wel duur.

Meteen een vraag van mij er tussendoor, heeft een van jullie wel eens een A4 bujo gehad, of leuke websites met ideeën daarvoor gezien? Ik overweeg er eentje te kopen.

Juist ook nu vanwege de lockdown, winter, en alles. Ik wil even wat leuks, iets nieuws, beetje afleiding...

Ik weet dat Leughtturm A4 boeken heeft, Rhodia heeft ze geloof ik ook, weten jullie misschien nog meer merken waar ik naar kan kijken?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:09

Misschien ga ik daar weer eens rondkijken, heb daar eerder wel dingen besteld en ze hebben wel echt hele leuke dingen ja!

Zelf geen ervaring met aan A4, persoonlijk lijkt het me voornamelijk veel ruimte om op te vullen en niet handig om mee te nemen. Al is dat nu wel minder belangrijk met al dat thuiswerken

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:25

A4 is wel leuk. Maar voor mij te onpraktisch omdat dat niet in mijn tas past.

Ik koop mijn Washington bij AliExpress. Soms hebben ze ook wel leuk geprijsde bij de Hema of Action. Ik probeer altijd wel minimaal 5m tape te kopen. Anders is het zo op als je een hele maand in dezelfde stijl wilt doen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:38

Sanne_com schreef:
Ohh dat klinkt leuk!
Ik wil ook weer vaker washitape gaan gebruiken, ik moet alleen wat meer inspiratie krijgen over hoe.

Ali en Wish

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:16

Sanne_com schreef:
Ohh dat klinkt leuk!

Hema, søstrene grene en de action soms.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:32

Sanne_com schreef:
Ohh dat klinkt leuk!

meerleuks.nl . En soms Bol.com.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:53

Ik heb mezelf nog een klein kerstcadeautje gedaan. En nu wil ik er meer :+
Voor op zwart papier heb ik een setje Sakura gelly rollers gekocht. En dan de Moonlight serie.
Wauw!
De witte had ik al, die is super fijn. Maar deze gekleurde zijn ook heel mooi op zwart!
En ze hebben heel veel kleurtjes :D
Afbeelding

En iemand vroeg naar een overzicht voor de paarden. Het is nu nog vrij simpel. Ik zoek ook nog naar een mooiere lay out. Maar ik wacht even tot mijn paardentapejes er zijn :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:08

Super gave tekening!! Handige lijstjes ook voor de paarden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:13

Ja dit is wel wat ik er in ieder geval in wil hebben.
Training is voor ons niet zo van toepassing, want Jim is geblesseerd en Noura te jong. Ik wil wel iets maken om een soort voortgang te kunnen noteren. Maar ik moet nog even puzzelen met de lay out. Combinatie tussen praktisch en leuk/mooi :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:26

Daihyo ja klopt ik vroeg ernaar :-)
Training hier ook niet van toepassing want we kunnen voorlopig alleen nog maar stappen (tussenpees ellende) maar al die andere dingen houd ik wel digitaal bij. En ook nog eens inplannen in agenda wanneer hoefsmid bellen etc etc. Leuk om te zien die, bedankt!

Nog meer die paarden dingen bijhouden?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:34

Ja dat zoek ik ook. Een paspoortje, dingen als ontwormen, enten, hoefsmid. En normaal zou ik ook iets met training doen. Van Noura wil ik wel een checklist maken van wat ze kan en geleerd heeft voor de komende jaren. En van Jim een soort checklist van de voortgang van zijn blessure. Goeie dagen, slechte dagen, enz.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:02

Ik heb zelf een keer een algemeen routine lijstje gemaakt, van hoe en wat ik standaard elke keer deed op stal. Paardlief was niet in orde, en ik was bang dat ze er ongemak van zou ondervinden als ik 1 vsn de nodige stappen zounvergeten dus ik had die lijst als reminder. De exacte hoeveelheden van alles weet ik niet meer uit mijn hoofd dus die gok ik even hieronder, waarschijnlijk kloppen ze niet, maar voor het idee:

Bij aankomst 2 waterkokers vullen met water, aan zetten
Voer emmers vullen: per emmer 1 schep slobber, 1 pompje olie.
Halve waterkoker kokend water bij de slobber per emmer. 1 emmer deksel erop, de andere emmer in de voerbak klaarzetten.
Hooinet controleren, bijvullen
Waterbak controleren, schoonmaken indien nodig
Poetsspullen klaar zetten, halster en touw pakken.
Paard halen, poetsen en wat leuks doen.
Tegen de tijd dat ik klaar was, was het voer afgekoeld, dan 1 schepje van haar medicijnen er in want als dat te lang tijd kreeg om in het voer te kunnen weken dan vond ze het niet meer lekker.
En dan kon paardlief van haar slobber genieten en weer lekker de wei in, de 2e emmer bleef gesloten voor haar box staan voor de volgende voer ronde.
Dan met het overgebleven water uit de waterkoker de gebruikte spullen schoonmaken.
Waterkoker stekkers uit het stopcontact
Gangpad/poetsplaats vegen.
Klaar

Paardlief was lichamelijk niet in orde, ze kon alleen nog mondjesmaat gras en hooi eten en vloeibaar voedsel, kreeg ook medicijnen. Ze is inmiddels ook overleden, maar ergens vind ik het toch leuk dat ik dat lijstje heb gemaakt, elke keer als ik hem zie voelt dat toch als een herinnering aan haar. Om de witruimte op te vullen had ik er ook wat tekeningetjes bij gemaakt van haar voer emmers, haar hooinet (inclusief tutorial hoe ik dat ding makkelijk kon vullen haha) en nog wat kleine dingetjes. Toen was de lijst een soort houvast, en nu is het een leuke herinnering geworden. Wat een gedoe elke keer met al die emmers en dingetjes, maar ze was het zó waard die moeite.

Ik kan er helaas geen foto van maken van die pagina, hij zit in mijn aller oudste bujo en die is helaas tijdens een verhuizing ergens terecht gekomen en ik kan hem nergens vinden. Vandaar dat ik hem heb uitgetypt, misschien dat een ander daar ook iets in ziet.

Edit: woooow het is een mega post geworden :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:05

Oh maar dat is wel handig!
Zo’n routinelijstje kan ik ook goed gebruiken met alle hekken, sloten, voer, enz. Thanx!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:51

Ik hou ook voor de paarden dingen bij! Trainingen in een maandoverzicht en jaarlijks hoefsmid en enten etc

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:04

ik zit op dat enge moment om de eerste pagina van mij BJ te gaan maken.. :))
Wat doen jullie dat met maandelijkse pagina's met de linkerpagina? Ik zie veel foto's van maanden waarbij jullie maar een foto van 1 pagina hebben, maar wat zit daar dan naast? een lege pagina?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:25

Dat wisselt.
In het begin deed links een monthly, rechts de naam van de maand.
Afbeelding

Of een leuke tekst links en de maand rechts.
Afbeelding

Of een notitiepagina
Afbeelding

Zelfde als wanneer de 1e van de maand op donderdag valt. Dan heb ik links een tekst.
Afbeelding

Of tape
Afbeelding

Of een notitiepagina
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:02

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:06

Succes met je 1e pagina. Tip voor als het echt te eng is: begin met potlood. Kun je het altijd weer uitgummen :D

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:15

Dankjewel. Dit heb ik ervan gemaakt.
Ik wil eerst starten met een terugblik op 2020 voor ik aan 2021 begin. Ik vind het jaar te belangrijk om over te slaan dus hoogte en dieptepunten, want zeker niet alles was slecht gelukkig, en die wil ik ook blijven herinneren.
Afbeelding

Afbeelding