[Info] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:38

Jindai schreef:
Ik ben, tussen het verhuizen door, ook weer met een nieuwe plaat bezig. Het is de bedoeling om 'm op te gaan hangen in m'n slaapkamer, maar eerst maar eens afwachten of het wel wat wordt. :P
Komt uit Summer Nights van Hanna Karlzon, uit een editie met platen die je er los uit kan halen. :)

[ [url=m/pC64BQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleuren kloppen weer niet helemaal zoals ze op de foto te zien zijn. Ze zijn in het echt veel dieper en minder dof.

Ik vind deze nu al echt heel mooi worden :j

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:28

Ik vind mijn kleurplaten nooit mooi genoeg, maar deze 2 gaan wel.
Uit Mijn geheime tuin en Dream World
Afbeelding
Afbeelding

Lotus83

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:23

Ik vind ze supermooi :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:55

Jasmijn: die zijn echt mooi! De tweede zou zo bij mij op de muur kunnen! Echt gaaf!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:20

Hallo! Instapper meldt zich, ik heb enkele pagina's teruggelezen van dit topic en zie allemaal mooie platen. Echter vroeg ik mij af of er hier ook mensen zijn die kleuren op nummer (voor volwassenen/gevorderden) of bijvoorbeeld kleurenversies van dot-to-dot maken? Het gaat wel om potlood of eventueel stift, dus niet met verf.
Ik was benieuwd naar ervaringen en tips voor leuke kleurboeken daarvoor. Zo vind ik op internet bijvoorbeeld Dot-to-Dot van Gareth Moore of Colourtronic, is dat wat of zijn er leukere/betere/etc. alternatieven (die niet duurder zijn)?
Alvast bedankt!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:30

Stille meelezen.. vandaag lagen er kleurboeken en toebehoren bij de Lidl. Verschillende pastelkrijtjes, stiften en verschillende boeken.

Kost niks en zag er heel mooi uit!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:42

Super mooi!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:23

Mooie platen Jasmijn, vooral die 2e! :)

Welkom Christina en Namiro! :wave: Ik kan je helaas niet helpen met dot-to-dot boeken, maar heb er wel eens eentje gezien die 'de impressionisten' heet en die zag er wel gaaf uit, maar daar moet je maar net van houden. :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:10

Ik ben bezig met een plaat uit het boek wat ik van Karina heb gekregen.
Wilde alle kleuren gebruiken
Ik werk op deze plaat met:
Faber Castell polychromos
Stabilo pen 68
Doezelaars en terpentine
Blend potlood.
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:11

Oh, mooi! Ik ben dol op dat soort felle kleuren en mooie overgangen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:22

Jindai schreef:
Mooie platen Jasmijn, vooral die 2e! :)

Welkom Christina en Namiro! :wave: Ik kan je helaas niet helpen met dot-to-dot boeken, maar heb er wel eens eentje gezien die 'de impressionisten' heet en die zag er wel gaaf uit, maar daar moet je maar net van houden. :)

Bedankt voor de tip!
Ik zoek ook leuke 'gewone' volwassen kleurboeken, maar dan wel met nummertjes, dat scheelt nadenken :')

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 02:15

Ziet er al goed uit en gaaf dat je het zo aanpakt YazhiSien! :j Zou voor mij persoonlijk een te rommelig proces zijn, maar wel weer een goed voorbeeld dat je door allerlei materialen door elkaar te gebruiken, gewoon een tof en gedurfd resultaat krijgt! :)

@Christina, ik ben bang dat ik je er niet echt verder mee kan helpen, ik vind wel wat via Google als ik zoek op 'kleuren op nummer voor volwassenen' , of een zoekterm die er op lijkt, maar krijg steeds dezelfde boeken in beeld. Denk dat je die zelf ook al gevonden had? :D
Misschien kan je eens Googlen op de uitgeverij van 'de impressionisten' of een ander boek met kleuren op nr die je kent, want wie weet heeft de uitgeverij er wel verschillende gemaakt? :)

Edit; Ben je bekend met Instagram? Misschien vind je daar iets onder de naam #coloredbynumbers of #colouredbynumbers of wie weet wat er verder nog voor hashtags aan vast hangen, het is te proberen. :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:57

Jindai schreef:
Ziet er al goed uit en gaaf dat je het zo aanpakt YazhiSien! :j Zou voor mij persoonlijk een te rommelig proces zijn, maar wel weer een goed voorbeeld dat je door allerlei materialen door elkaar te gebruiken, gewoon een tof en gedurfd resultaat krijgt! :)

@Christina, ik ben bang dat ik je er niet echt verder mee kan helpen, ik vind wel wat via Google als ik zoek op 'kleuren op nummer voor volwassenen' , of een zoekterm die er op lijkt, maar krijg steeds dezelfde boeken in beeld. Denk dat je die zelf ook al gevonden had? :D
Misschien kan je eens Googlen op de uitgeverij van 'de impressionisten' of een ander boek met kleuren op nr die je kent, want wie weet heeft de uitgeverij er wel verschillende gemaakt? :)

Edit; Ben je bekend met Instagram? Misschien vind je daar iets onder de naam #coloredbynumbers of #colouredbynumbers of wie weet wat er verder nog voor hashtags aan vast hangen, het is te proberen. :D
voor mij een hele uitdaging hoor! Ik ben van de mandala's en beetje een control freak haha dus dit is out of the box voor mij.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:53

Jindai schreef:

Iets vinden is niet zo zeer het probleem inderdaad. Ik was vooral benieuwd naar de ervaringen van bokkers. De reviews die ik kan vinden van verschillende kleurboeken (op nummer) zijn soms nogal verschillend, dus niet bijzonder waardevol om een keuze te maken. Dingen als veel/weinig platen, goed/slecht papier. De een vindt het wel goed, de ander niet :')
Ik kijk het hier nog wel even aan, of er toevallig nog iemand is met ervaringen en anders bestel ik er deze maand gewoon een of twee op de gok. :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:52

Oeps, heb per ongeluk Mythomorphia besteld. O:)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:18

prutsmuts weer druk bezig , achtergrond verder afmaken en bijwerken :) Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:07

Spirit schreef:
Oeps, heb per ongeluk Mythomorphia besteld. O:)

Zo gek hè, hier gaat er ook veel per ongeluk... :+

Leuk zo al Rayoow, met die donkere achtergrond. :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:13

Hij is binnen, dus ga er straks eens aan beginnen. Ben weer terug in Nederland en mijn ouders hadden een grote doos Bruynzeel kleurpotloden gevonden ergens achterin een kastje, hopelijk bevallen ze. :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:34

Afbeelding

Eerste kleurplaat af en niet ontevreden al zeg ik het zelf!! :o

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:58

Heel erg mooi :j ik zie hier veel mooie dingen voorbij komen

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 22:11

Heel leuk geworden, Namiro! :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:35

Ik schiet al lekker op. :') :')

Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:46

Wat een mooie platen komen er weer voorbij zeg! Goed bezig allemaal. :D :#

Veel plezier met je nieuwe boek, Spirit.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:44

Goed begin al, Spirit! :)

Ik heb net ook maar Mythomorphia besteld. :+ Heeft al zo vaak in m'n winkelmandje gelegen, maar gooide 'm er toch steeds weer uit, ook omdat ik in voorganger Imagimorphia niet veel gekleurd heb... :o Als het goed is komt 'ie morgen al binnen, ben benieuwd!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:24

Leuk! :D Ben benieuwd wat jij er van vindt! Ik vind hem wel gaaf, maar weet wel dat ik er echt extreem lang over ga doen per kleurplaat in dat boek. Vind keuzes maken over wat welke kleur moet namelijk nogal moeilijk. :+

Ik zat gister een paar Youtube filmpjes te kijken en daar zag ik mensen vaak met prisma color potloden(?) werken. Ik heb geen idee wat het inhoudt, maar zag er wel goed uit. Hebben jullie daar ervaring mee?

Het enige wat ik nu heb is 45 gewone kleurpotloden, denk dat dat op een gegeven moment wel een beetje te weinig gaat zijn.