Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik doe dit vanaf mijn 14de, heb het van zowel mijn moeder als een vriendin van mijn moeder geleerd. Werk zowel met een over/cover lock als een naai/borduur machine. Ook lekker handig als mijn "liefjes" de dekens hebben gemold
Veel sweaters coltruien etc. voor bij de paarden gemaakt. Vroeger ook rijjasjes. Ik wil nu ook een rijbroek proberen van een oud patroon. Iemand dit al eens gedaan? Ingeborgx schreef:Hier ook een bokker die regelmatig achter de naaimachines zitIk doe dit vanaf mijn 14de, heb het van zowel mijn moeder als een vriendin van mijn moeder geleerd. Werk zowel met een over/cover lock als een naai/borduur machine. Ook lekker handig als mijn "liefjes" de dekens hebben gemold
Veel sweaters coltruien etc. voor bij de paarden gemaakt. Vroeger ook rijjasjes. Ik wil nu ook een rijbroek proberen van een oud patroon. Iemand dit al eens gedaan?
Quir schreef:Ahh sorry, ik was vergeten te reageren, maar iedereen bedankt voor de tips!![]()
Ik kwam ook nog Driessen tegen, zij versturen ook naar Zweden. Toevallig iemand ervaring met ze?
Rij jasje lijkt me ook wel heel gaaf om te maken! Maar dat is nog ver buiten mijn kunnen.

.Ik zou meer naar mix met wol mantel stoffen kijken. Minder rek ook minder uitrekken tijdens dragen en ook makkelijker om mee te werken. Driessen heeft soms een confectie partij maar dan moet je wel geluk hebben. Misschien dat een andere bokken de gouden tip heeft…
Maar goed, als ik kijk naar wanneer ik nog eens tijd heb zal dit waarschijnlijk pas iets voor tijdens de zomer worden

. Ik zit nu met de binnenkant van de hals/de kraag. Buitenkant zit netjes vast, de rand aan de binnenkant die dus in de hals zit is afgewerkt met biaisband. Maar hoe krijg ik dat nou op een mooie manier aan het lijf vast? Ik zoek me suf op YT en online maar ik vind alleen lelijke oplossingen waarbij je aan de binnenkant een onrustige rand overhoudt. Is textiellijm misschien een optie? Of met de hand? Combinatie? Sheran schreef:Mooi dat halster!! Op een gewone machine gedaan, of op een meer industriële?
lol. Sheran schreef:Ik heb ook nog een vraagje (ik kan niet meer editen, sorry).
Ik ben een fleecevest aan het maken en het is een cadeautje dus het moet mooi. Ik zit nu met de binnenkant van de hals/de kraag. Buitenkant zit netjes vast, de rand aan de binnenkant die dus in de hals zit is afgewerkt met biaisband. Maar hoe krijg ik dat nou op een mooie manier aan het lijf vast? Ik zoek me suf op YT en online maar ik vind alleen lelijke oplossingen waarbij je aan de binnenkant een onrustige rand overhoudt. Is textiellijm misschien een optie? Of met de hand? Combinatie?