[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:26

Ik snap echt wel dat mensen liever merkloze PbNs bestellen uit China vanwege de prijs en Schipper vanwege de snelle levering want Duits, maar... er gaat voor mij qua kwaliteit en “levensechtheid” toch niets boven PaintWorks.
Wat is de uil toch prachtig!!! Super geschilderd hoor!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:16

Levensecht is paintworks inderdaad echt geweldig in. Ik kan mij alleen herinneren dat de laatste keer dat ik er wilde bestellen de verzendkosten ineens torenhoog waren?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:10

Geen idee meer wat de verzendkosten waren van deze. Hierna hoef ik dat ook niet meer te betalen want de volgenden koop ik gewoon in Canada. Ik ga namelijk emigreren :)

Wat kwaliteit betreft, ja ik ben en blijf fan van paintworks. Die zijn gewoon voor mij uit het leven gegrepen en zo wil ik ze ook hebben.
Deze hangen bij mij ook allemaal aan de muur.

Plus de verfkwaliteit is altijd goed, en schilderen op canvas lijkt me ook een stuk prettiger dan die opgevouwen dingen die ik van Ali voorbij zie komen. Plus dat ik het een piepstreek vind om die prachtige paintworks goedkoop via Ali te verkopen laat staan te kopen. Kwaliteit kan dan toch nooit hetzelfde zijn... Plus het is gewoon jatten/kopiëren...

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:53

Afbeelding
Paneel 1 zo goed als af

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 02:06

Succes met het middelste paneel Yipee! Het tweede deel is mooi geworden.

Die van JudithO is ook mooi! Ben benieuwd naar als ie helemaal af is.

Goed gelukt Robbie88! Ik kijk uit naar de andere panelen

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:08

De uil is prachtig en volgens mij wordt dat luipaard ook echt supermooi als het middenpaneel af is! Ik vind die van jou ook echt supermooi worden Robbie88. Waar is die van?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:58

Waar kan je het merk Paintworks kopen? Ben wel benieuwd.

Die uil wordt echt prachtig! Net als natuurlijk de Japanse Bloesem tuin. Staat echt nog op de bucket list haha.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:13

Yipee schreef:
Waar kan je het merk Paintworks kopen? Ben wel benieuwd.

(Dimensions) PaintWorks en Plaid zijn beide Amerikaanse merken die heel moeilijk in Europa verkrijgbaar zijn. Daarom zijn ze ook zo duur, omdat je ze eigenlijk altijd moet importeren (tenzij je op vakantie bent in de VS, natuurlijk).
Ik heb in het verleden vaak bij Herrschners gekocht. https://www.herrschners.com/search.do?q ... +by+number
eBay.com werkt natuurlijk ook, en amazon.com
Maar voor allen geldt, zodra je boven de 22-23 euro komt... is het kaching. Als je ze op Europese sites als de co.uk varianten vindt, moet je oppassen dat het ook echt van binnen Europa wordt verstuurd.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 03:24

Weer iets verder met mijn treinenschilderij. Ik hoop binnenkort de trein af te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:39

Ennn hij is af.

Zoals verwacht niet echt wauw details, en het kastje rechts is ehh bijzonder (drybrushing geprobeerd maar dat werkte niks helaas :( )

Sorry de foto eventjes snel de insta foto post gepakt.
Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:31

Mooi geworden Liesjuh! Ga je hem ophangen ook? :)

Mijn middenstuk van de luipaard drieluik gaat nog niet zo heel hard. Hier een WIPje.
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:45

Ahh het spots stukje vond ik zo gaaf! <3 je ziet er ineens een panter uit springen over een stukje <3 <3

Ik weet nog niet of ik hem op ga hangen. denk het wel maar weet nog niet waar.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:36

Stille meelezen meldt zich...

Al een paar weken lees ik mee met jullie werk, echt super leuk om te zien wat jullie aan het maken zijn!

Vorige week zaterdag heb ik zelf de knoop doorgehakt. Ik heb een 3luik van Schipper gekocht, de Zonsopgang aan het meer. Deze plaat doet me denken aan een meer hier in de buurt waar wij wel graag varen, en het zou mooi in de nog lege hal passen :)

Ik heb wel al mijn eerste fout gemaakt. Blijkbaar heb ik gisterenavond vergeten het verfpotje dicht te doen. Hele potje is nu ingedroogd natuurlijk! Ik durf er eigenlijk niet op te hopen dat ik dit met verdunnen nog goed krijg. Dat wordt dus verf bijbestellen strakjes.
Ik begrijp dat dat bij Schipper vrij goed gaat. Kan ik dat het beste via hun eigen website bestellen?

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:23

Dit topic herinnerd mij dat ik mijn schilderij er ook maar eens weer bij moet pakken.
Ik ben ook verder dan de laatste geposte foto.

@Miriezz, ik doe er 2 druppels warm water bij. Even laten staan en dan goed schudden, dit werkt vaak wel.
Ik heb eens ingedroogde potjes gehad van Ravensburg. Schilderij had een paar maandjes gelegen. Een mail gestuurd met de nummers en het werd gratis opgestuurd.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:43

mirriezz bij schipper kan je ze gratis via de site bestellen. Is een service van hun :D

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:53

Die trein is wel gaaf zeg!
Ook weer een boel andere wipjes gezien, leuk!

Ik heb nog niks kunnen schilderen, foutje bij het bestellen op Ali express, niet goed gekeken, was dus geen pbn :+ en de andere is geannuleerd zegt het tracking gebeuren.
Nu de Schipper koffiepauze besteld, die komt als het goed is morgen binnen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:01

Nog weer een WIPje van de panter:

Afbeelding

Er begint nu wat zichtbaar te worden haha. :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:53

Ja de schipper en paintworks zijn veel gedetailleerder, maar toch vind ik die alie dingen wel prima. Om teleurstellingen te voorkomen let ik altijd goed op de voorbeeld plaatjes. Als het voorbeeld plaatje harde lijnen heeft, dan wordt het eind resultaat ook precies zo. Als die zachte lijnen heeft wordt die vaak een stuk minder.

1 van mijn eerste schilderijen had zachte lijnen, en daar was het einde resultaat echt heel anders als het voorbeeld, dit is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van
Afbeelding

Maar als het voorbeeld enkel harde lijnen heeft gaat het altijd goed. Enkele voorbeelden kun je zien uit posts die ik hier in dit topic eerder gedeeld heb. De app met de koptelefoon, ballet danseres, de uil, de vrouw achter de piano (die nog steeds niet af is).

Als je daarop let, raak je eigenlijk nooit teleurgesteld (tenzij de verf écht bagger slecht is, maar dat is me eigenlijk pas 1 keer gebeurd)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:18

Shiloh schreef:
Ja de schipper en paintworks zijn veel gedetailleerder, maar toch vind ik die alie dingen wel prima. Om teleurstellingen te voorkomen let ik altijd goed op de voorbeeld plaatjes. Als het voorbeeld plaatje harde lijnen heeft, dan wordt het eind resultaat ook precies zo. Als die zachte lijnen heeft wordt die vaak een stuk minder.

1 van mijn eerste schilderijen had zachte lijnen, en daar was het einde resultaat echt heel anders als het voorbeeld, dit is daar bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van
[ [url=m/bjwjuR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar als het voorbeeld enkel harde lijnen heeft gaat het altijd goed. Enkele voorbeelden kun je zien uit posts die ik hier in dit topic eerder gedeeld heb. De app met de koptelefoon, ballet danseres, de uil, de vrouw achter de piano (die nog steeds niet af is).

Als je daarop let, raak je eigenlijk nooit teleurgesteld (tenzij de verf écht bagger slecht is, maar dat is me eigenlijk pas 1 keer gebeurd)

Dank je Shiloh, goed om te weten.

Ik heb deze schilderijen van ali nog liggen:

Deze lijkt op die van jou
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yipee, je panter wordt mooi!

Dank je Bjarni, jammer van je ali schilderijen. Ben je al begonnen met de Schipper koffiepauze?

De trein ligt even stil, maar ik ga er binnenkort weer mee verder want ik wil hem voor 14 juli af hebben :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:13

Die linkt inderdaad, maar is wel een andere. Die jij laat zien, het voorbeeld althans, heeft harde lijnen, dus die zal er hetzelfde uit komen!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:26

Goed om te horen, dank je Shiloh!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:30

Rapapapapaaaa...

De uil is af!
Wat een enorme klus is dit geweest maar hij is zooo gaaf!

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:14

Oh man wat ziet ‘ie er toch prachtig uit! Lijkt toch net echt zo? Goed gedaan hoor!!!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:25

Die uil is echt heel mooi geworden! Inderdaad net echt!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:49

Bedankt!
Ik ben er echt zo enorm blij mee...
Ik had bedacht dat ik niks mee zou nemen de oceaan over maar deze blijft sowieso :D