[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 21:51

Ik heb net een filmpje zitten kijken ! Thnx voor de fat quarter tip!

Daar kan ik wel wat mee. Dat wordt dus ff zoeken naar (lage) bakken die goed in de Billy passen zonder veel ruimte verlies

Dorus

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 21:55

Die van mij komen van de IKEA, zijn al oud, maar lijkt me dat dat wel iets te vinden is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:02

Ik zie bij ikea dat de krugis precies met 2 naast elkaar erin zou moeten passen. 8 cm hoog.
Denk dat ik volgende week even een tripje ikea doe!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:12

Ik heb een te klein huis, dus ik kan niet teveel stoffen hebben. Ik verzin dan meestal een project dat het grootste deel van de kleinere stukken stof opmaakt, zoals een patchwork ding of een flamencorok met stroken met hem veel verschillende kleurtjes. Of een patchworkachtige sjaal. En anders is het pech en moet het weg.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 15:00

Hele mooie kast, zo zou ik het ook wel willen. Ik heb het nu in bakken bovenop een kast staan

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 15:24

Mijn stoffen liggen gevouwen in een ikea besta kast die nu in m'n washok staat. Expres uit de zon /licht want dan verkleurt 't niet. Kleine stukjes gooi ik in een doos en ik ben van plan daar kleinere tasjes mee te maken a la dumpling pouch.

Afbeelding

Gratis patroon :
https://sewsweetness.com/products/persi ... ling-pouch

Als 't een beetje lukt dan wil ik er voor kerst een paar maken als kleine cadeautjes. Of misschien een ander model tasje maar iig dus alle kleine stukjes aan elkaar naaien en dan gebruiken als patcchwork voor zulke items

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 17:04

VillaNeusjes schreef:
Mijn stoffen liggen gevouwen in een ikea besta kast die nu in m'n washok staat. Expres uit de zon /licht want dan verkleurt 't niet. Kleine stukjes gooi ik in een doos en ik ben van plan daar kleinere tasjes mee te maken a la dumpling pouch.

[ Afbeelding ]

Gratis patroon :
https://sewsweetness.com/products/persi ... ling-pouch

Als 't een beetje lukt dan wil ik er voor kerst een paar maken als kleine cadeautjes. Of misschien een ander model tasje maar iig dus alle kleine stukjes aan elkaar naaien en dan gebruiken als patcchwork voor zulke items

Nadeel van die etuitjes vind ik dat er interfacing in moet :') plus ik heb vooral tricot. En dat is toch minder geschikt voor patchwork.
Ik ben meer van de "snel klaar" projecten :=

Maar mocht iemand heel blij worden van kleine lapjes tricot, dan wil ik best even kijken wat ik voor je heb :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:31

Je ziet mensen op Vinted ook nog wel eens een grote stapel rest tricot verkopen. Wellicht dat nog een idee?

Ik heb een kallax met 6 vakken en een Alex bureau met boordstof/katoentjes in een kastje. Ik maak er alleen altijd toch weer een chaos van. In de kallax passen fijn mijn mappen met patronen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 06:04

Tricot gebruiken voor dit soort etuitjes is simpel te doen door er plakkatoen achter te zetten.

Maar tricot maakt men ook wel stoma patches van of voor afdekking van sondes etc. Verder kun je nog denken aan scrunchies maken of kleine strikjes voor op haar lips oid.

Of je gooit 't weg :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:13

VillaNeusjes schreef:
Tricot gebruiken voor dit soort etuitjes is simpel te doen door er plakkatoen achter te zetten.

Maar tricot maakt men ook wel stoma patches van of voor afdekking van sondes etc. Verder kun je nog denken aan scrunchies maken of kleine strikjes voor op haar lips oid.

Of je gooit 't weg :')

Scrunchies hangen hier ook veel, maar worden niet gebruikt :=

En heel eerlijk: ik bewaar(de?) Bijna alles. Ik heb dus ook lapjes die te klein zijn voor scrunchies
:=

Ik denk dus dat ik voor veel dingen maar voor de optie weggooien moet gaan. Zeker voor de kleinere lapjes.

Alles wat te klein is voor een baby mutsje of baby broekje daar moet ik maar afscheid van gaan nemen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:00

Zijn die ministukjes niet geschikt als knuffelvulling oid?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:29

En je kunt ook een patchwork mutsje maken met lapjes. Of een rokje. Gewoon dubbelzijdig maken.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 16:34

Wel steeds bijgelezen maar amper zelf achter de naaimachine gezeten. Nu wel eindelijk het kraamcadeau af voor een vriendin die elk moment kan bevallen.
Merk wel dat ik de handigheid beetje kwijt ben na veel minder maken en minder geduld / tijd heb nu met 2 kids en druk leven. Jammer eigenlijk.

Afbeelding