[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 13:51

Ik heb je een PB gedaan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 14:03

Sheran schreef:
Klinkt als leuke projecten!

Heeft/kent iemand een patroon voor een trui voor peuters, maat 94 ongeveer? Zonder drukknoopjes. Moet vandaag in huis zijn dus online :))
Normaal teken ik patronen over van een voorbeeld maar ik ken geen jonge kinderen in mijn buurt :))

Ik ben benieuwd naar je resultaat Sheran!

Hier is mijn jongste dochter verwend met nieuwe broeken en bijpassende shirts. Ze draagt graag "setjes". Ze heeft nu 2 nieuwe setjes gekregen en een nieuwe spijkerbroek.
Helaas geen fotos gemaakt :=
Ze draagt

Butterfly

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:24

Ik kom me ook voorzichtig maar eens melden. Sinds deze zomer naailes en inmiddels is de rok voor mijn oudste dochter ook bijna klaar, alleen het taille elastiek nog.

Superleuke creaties komen hier voorbij! Echt heel tof als inspiratie <3

Zelf zit ik nog op niveau cirkelrok haha, maar heb nog geen nieuw project. Hebben jullie ideeën voor iets wat niet al té moeilijk is en wel heel leuk om te maken? Het hoeft niet per se kleding te zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:51

Ohhh wat leuk! Ben benieuwd naar fotos van de rok!

Ik gebruik zelf mijn naaimachine niet zo heel veel (bijna alleen voor afwerking met tweelingnaald en elastiek vastzetten) maar mijn locker super veel.

Genoeg opties voor dingen om te gaan maken. Super makkelijk en best leuk: kerstboom kerst servetten.

Je bent nog ruim optijd om ze te gaan maken :D

Voor een voorbeeld zou ik even heel hard moeten gaan zoeken. Volgensmij had ik ze niet gepost in het topic.

Edit: fotos zoeken ging sneller dan gedacht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet waren ze nog niet allemaal afgewerkt met een (gouden) stiksel. Maar dit is echt een leuke voor de kerst.
Laatst bijgewerkt door Mri op 19-10-25 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:57

Een tasje, een knikkerzakje, een a-lijn jurkje, alvast kerstkleding. Theedoeken maken uit een oud laken. Hoezen voor kussens, een fijn kleedje voor een huisdier. Gordijnen, onderzetters, pannelappen. Ovenhandschoen, of wat dan ook. Het is altijd leerzaam om bezig te blijven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 22:07

Ik heb er moeite mee om te naaien zonder "doel". Kussen hoezen, tasjes, pannenlappen etc worden hier niet gebruikt. Daar kan ik dus geen motivatie voor vinden om te gaan naaien.

Voor mijn jongste naai ik liever/makkelijker/meer dan voor mijn oudste. Mijn jongste draagr denk ik 90% van de tijd zelfgemaakte kleding. Vind ze fijner, mooier en meer haar style. Dat is dankbaar naaien.

Al had ik vorige week zelf wat voor dr bedacht (een trui van stitch sweat) maar die probeerde ze aan en nog voor die aan was zei ze: nee. Deze wil ik niet.
En daarna een nieuw/ander model broek. Die ging aan en was een : nee dit ga ik niet aantrekken. De broek is te dik. Voor haar moet ik dus lekker bij de "vertrouwde" sets blijven. Flaired broeken en shirts langemouw met "pof"mouwen. En als het ff kan een bont bodywarmer erbij :')

Zou samen een super leuke set zijn geweest. Nu is de dochter van een vriendin er helemaal happy mee :=

Grote zus kreeg dezelfde trui en die woont er nog net niet in (ze heeft hem ongeveer 1.5 week en hij ligt voor de 3e keer in de wasmand).

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Eindelijk nog eens een naaiprojectje gestart en zelfs afgewerkt.
Een book sleeve. Hij is een beetje te lang/hoog. De volgende mag makkelijk 5 cm korter.
Maar het is wel erg mooi gelukt.

Afbeelding