Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amber_anne schreef:Het begon eigenlijk met het achteruit naaien, hij stopt met naaien en maakt een brom geluid. Als je dan harder gas geeft breekt de naald, duurde natuurlijk even tot ik door had dat dat het was. Toen is de naald een keer helemaal gebogen toen ik gewoon aan het wiel draaide om te testen, geen idee wat er gebeurde maar was ook maar 1 keer.
Daarna heeft mijn vriend hem helemaal schoon gemaakt en deed die het ongeveer 10 minuten normaal en begon toen weer het brom geluid te maken, zelfs bij vooruit naaien
Het is een goedkope machine van de lidl (Silvercrest) maar ben er al een paar jaar heel tevreden mee
Misschien is de grijper uit balans, dit hele probleem begon wel bij een dikkere stof
sasja0705 schreef:Amber_anne schreef:Het begon eigenlijk met het achteruit naaien, hij stopt met naaien en maakt een brom geluid. Als je dan harder gas geeft breekt de naald, duurde natuurlijk even tot ik door had dat dat het was. Toen is de naald een keer helemaal gebogen toen ik gewoon aan het wiel draaide om te testen, geen idee wat er gebeurde maar was ook maar 1 keer.
Daarna heeft mijn vriend hem helemaal schoon gemaakt en deed die het ongeveer 10 minuten normaal en begon toen weer het brom geluid te maken, zelfs bij vooruit naaien
Het is een goedkope machine van de lidl (Silvercrest) maar ben er al een paar jaar heel tevreden mee
Misschien is de grijper uit balans, dit hele probleem begon wel bij een dikkere stof
Dan kan ik je nu al vertellen, dat wegbrengen wenig nut heeft.
Niet om de machine zelf maar ik twijfel dat je er een winkel vind, die een Silvercrest (of Aldi,of andere discounter merk) wil repareren ook al zit er meestal een Singer onder. De kosten zijn hoger als de baten en bij het uit elkaar halen breken meestal vitale onderdelen.
Meeste kans heb je bij een repair-cafe als je het wilt proberen.
Maar zoals je het nu beschrijft, is het daadwerkelijk de grijper en daar dus restjes draad erin - vooral met de geschiedenis en het brommen.
Dat noemt men een "fadenschlag"
Nu kun je er niet meer met naaien, dus kan je op zich ook niets meer vernaggelen.
Vooraf: van de stroom halen!!
Probeer dus eens de grijper goed in de olie te zetten. Dus niet het gebruikelijke druppeltje maar echt rond om ( wel echt machine olie gebruiken) . Dan even wachten ( half uurtje) en alleen met handrad draaien , langzaam en met een vergrootglas en lampje kijken of je achter de grijper iets kan zien.
Dan met een krachtige draai tegen de normale richting in, het handraad bewegen. Alleen 1 keer.
Dan weer vooruit en zoeken.
Met een beetje geluk, komt dan alles ( wat je zo niet kan zien) daadwerkelijk los.
Succes