[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:28

Mijn nieuwe tekening Lachen Ik zal zo nog even taxeren.

Afbeelding

170gr A3 - Derwent Coloursofts - zo'n 9 uur werk.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:42

rooslovertje: Mooie tekening zeg! Het oog spreekt me heel erg aan. Ik vind het alleen erg jammer dat de achtergrond bij jou iets teveel overloopt in de poes/kat. €10-15

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:23

Doei! Clown zo is het hier stil en zo is het hier weer vol leven Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb weer heel wat in te halen zie ik dat zal ik gauw ff doen Ja

Ik heb een nieuwe voor jullie, zwart karton 25 x 35 cm met kleurpotlood.
viewtopic.php?f=149&t=797956&hilit=

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:43

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:27

@Lontje: Mooie tekening! Goed uitgewerkt, mooie kleuren, goede overloop in de achtergrond. €20
@Wendy15: Wauw! Ik vind jou bloementekeningen altijd echt heel gaaf om te zien. Wat een kleuren! Probeer wel alles gedetailleerd te houden en de blaadjes allemaal goede vormen met schaduwen te geven. €15

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:14

Tja, dan zal ik ook maar een keer een paar tekeningen van mij er op zetten...
Niet dat het veel voorstelt, maar okee...
Kritiek en tips mogen altijd, mits onderbouwd...

Beide tekeningen is op gewoon papier, met verschillende hardheden van potloden en grafietpotlood.
Afbeelding

Afbeelding

De kwaliteit van de tekeningen is nogal achteruit gegaan, niet zo'n goede camera...
Ben beniewd! Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:26

Ik loop ontzettend achter met taxeren Bloos
Ga even verder waar ik gebleven was en dan zie ik wel hoe ver ik voor nu kom Lachen

Pagina 6:
- Lontje: Ik weet nog wat een ruzie je met deze tekening hebt gehad en hoe snel die opeens af was. Is een prachtig plaatje geworden van zeker niet de makkelijkste foto! A3 formaat is ook vrij groot dus voor deze tekening 75 euro
- Evelijn_: Verhoudingen kloppen hier en daar niet helemaal en sommige schaduwen zijn wat hard, maar dat kan door de foto komen. Al met al wel een heel mooi sprekend plaatje. 20 euro
- rooslovertje: Verhoudingen kloppen nog niet helemaal en er mag iets meer detail in. Voor deze 5 euro
- Ciinderella: Verhoudingen kloppen volgens mij goed Ja Ook erg netjes gekleurd, maar hij mag wat meer knallen en wat meer verschillende kleuren gebruiken. A4. 25 euro voor deze
- marthine: Jouw foto doet het niet meer..
- JoSav: 1e: Wat een prachtig plaatje! Die gouden gloed er overheen vind ik prachtig. Moeilijk om digitaal werk te beoordelen. Hangt denk ik ook vanaf waar het voor is. 1 enkel plaatje aan de muur of meerdere afdrukken. Denk toch zeker 200 euro. De 2e Deze vind ik persoonlijk minder. Te realistisch, net een bewerkte foto en te groen. Is mijn persoonlijke smaak natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen voor deze 75-100 euro
- astridjhu: Beide 5 euro. De vogel is nog erg licht, wel goed in verhouding, maar mag wat gedailleerder met hogere contrasten. Het paard is niet helemaal in verhouding en mag netter gekleurd worden.
- Fnanne: Prachtig plaatje! Vind jouw stijl erg leuk Ja Voor A4 50 euro, A3 zeker 75!
- Fantine: Mooie tekening, maar is te glad. Mag meer detail en contrast in nog. Verder wel goed de uitdrukking te pakken. 5 euro
- love_fylkir_: Je foto doet het niet meer..

Zo, ff pauze *LOL*

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:39

En weer verder..

Pagina 7:
- love_fylkir_: Weet nog niet zo goed wat ik hiervan vind Nagelbijten / Gniffelen Aparte stijl dat zeker Ja Denk dat het heel persoonlijk is of het iemand aanspreekt en dus ook net 'wat de gek ervoor geeft'. De eerste taxeer ik op 25 euro en de 2e op 10 euro.
- Plaudar: Moeilijk die lange vacht Nagelbijten / Gniffelen Vind het bij het lichaam erg goed gelukt Ja Alleen bij het koppie iets minder. Maar weet niet hoe de kat er uit ziet? 10 euro
- love_fylkir_: Leuk kleurgebruik, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal en weinig gedetailleerd. 5 euro.
- alena: Nette tekening Ja Goed in verhouding en mooi gedetailleerd. Vind alleen sommige schaduwen wat hard. 15 euro
- love_fylkir_: Leuk gemaakt, maar voor mijn gevoel nog niet 'af' Bloos 15 euro.
- Evelijn_: Errug gaaf! En die ogen knallen gewoon van het papier! 35 euro Ja
- janique: Wat een heerlijke plaatjes weet jij toch neer te zetten *LOL* Kan zo in een kinderboek oid Haha! 100 euro

Zometeen weer verder Tong uitsteken

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:46

_Maurits_: Leuk dat je zo aan het oefenen bent! Pas wel op dat je tekening niet te vegerig wordt, dat maakt het minder 'echt'. Ik denk dat je vooral op het gebied van schaduw, vorm en verhoudingen nog meer kunt oefenen om een beter resultaat te krijgen. Voor nu denk ik dat je beter even kunt dooroefenen, voordat je er meteen een prijsje aan vast zet. Lachen

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:26

edelweis1 schreef:
_Maurits_: Leuk dat je zo aan het oefenen bent! Pas wel op dat je tekening niet te vegerig wordt, dat maakt het minder 'echt'. Ik denk dat je vooral op het gebied van schaduw, vorm en verhoudingen nog meer kunt oefenen om een beter resultaat te krijgen. Voor nu denk ik dat je beter even kunt dooroefenen, voordat je er meteen een prijsje aan vast zet. Lachen
Okee, dank je! Hier heb ik echt wat aan. Helaas is de structuur van de tekeningen niet echt te zien, want die is in het echt wel beter dan op de foto (vind ik). Maar iig erg bedankt voor je tips! Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:43

ik ook maar weer even dan!

Rooslovertje: Wow! wat heb je dat oogje goed te pakken gekregen! Haartjes ook heel gaaf gedaan! Alleen klopt de stand van het rechteroortje met het koppie niet helemaal maar toch €15,- doorgaan met die katten jij!!

Lontje: Ja.. hmm... euh.. dit vind ik dus echt onbetaalbaar he. hij doet me echt wat, mede doordat ik weet dat het paardje er niet meer is. Ik vind dit €150,- waard. minstens

_Maurits_: Gaaf dat je zo aan het oefenen bent, ik vind het paardje al erg goed, de hond iets minder. Inderdaad kun je op het vegen nog iets letten, en wat meer met overgangen proberen te werken, want het donkere is bij jou heel scherp afgebakend, en daarna is het weer licht. Ik zou er nog geen geld voor geven, maar echt zo doorgaan, want het ziet er al wel veelbelovend uit!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:48

En toen werd ik overgeslagen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:58

Haha sorry Wen..! Hier de jouwe nog!

Vind het heel leuk om weer eens wat anders tegen te komen dan een paard, vind die fleurige bloemen erg leuk Ja jammer dat deze op a-4 is, maar vind hem toch wel €50,- en denk dat hij voor in verschillende woonkamers wel in trek is Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:59

Nagelbijten / Gniffelen Tnx! Haha! Maar zoveel? Bloos!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:08

edelweis1 schreef:
@Lontje: Mooie tekening! Goed uitgewerkt, mooie kleuren, goede overloop in de achtergrond. €20
@Wendy15: Wauw! Ik vind jou bloementekeningen altijd echt heel gaaf om te zien. Wat een kleuren! Probeer wel alles gedetailleerd te houden en de blaadjes allemaal goede vormen met schaduwen te geven. €15

Aangezien ik er nu achter kom, dat mijn beeldscherm ontzettend in het zonlicht stond en ik daardoor niet zo onder de indruk was van de tekeningen, moet ik toch heeel snel iets recht gaan zetten, oeioeioei, zeg! Als je me niet gelooft, vraag maar aan Appelflapje/Clairtjuh hier op bokt, die weten dat de plek waar mijn computer staat niet al te best is voor mijn kleuren op het beeldscherm Knipoog.
Foeifoei, dus, alleen 's avonds taxeren voor mij, anders ga ik verkeerde dingen doen Bloos.

Lontje: Ik zie nu dat je heel mooi de haartjes hebt uitgewerkt, hij lijkt nu echt levensecht Haha!! Enige puntje, vind ik het oogje, deze kleuren lopen iets minder mooi over vergeleken met de rest van de tekening, maar nu ben ik erg aan het zeuren Knipoog. €70, zeker Ja.
Wendy15: Ik zie nu nog meer kleur geweldig, detail is voor mij veel duidelijker te zien. €25/30 voor A4. Ik denk dat je hier zeker mee door moet gaan, ik zou echt wel zo'n bloem in mijn kamer willen hangen op een mooi groot formaat Ja.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 00:36

Wow! wat loop ik weer een eind achter! Ik dacht dat ga ik ff inhalen maar dat gaat ietsje meer tijd kosten vrees ik Nagelbijten / Gniffelen

Afijn vanaf pagina 11 halverwege, prijzen voor A4 tenzij door mij of jullie anders vermeld.

Fnanne ook jij tovert met de toverstokjes Tong uitsteken Ik vind ze echt heel erg mooi! De eerste twee rond de 100 euro en de laatste 100-150 euro

Highwaykind oooohhhwww hmmm tja met wat ik nu weet zou ik voor deze niets geven. Iemand die het niet weet of die het niets uitmaakt zou hier maar zo een 75 euro voor kunnen geven.

Pagina 12

Sammyvriend tekening is niet meer zichtbaar.

sindbad ik zou nog even door oefenen. Ik mis nog de echte felle kattenblik en ik vind de kleuren aan de fletse kant. Daarnaast is het geheel nog vrij vlak, er zit door weinig variatie in kleur weinig diepte in de tekening. Goed op weg!

MlieZ88 heel leuk schilderij, leuk koppie ook. Mis net dat tikkeltje uitstraling in de ogen hmmm ik denk toch een 25 a 30 euro

Evelijn_ hmm tja ... weinig over te zeggen... ik vind mensenkunst sowieso heel knap en als het dan ook nog lukt... ik schat zo’n 20 euro. Fanja schat ik ook zo rond de 20 euro. De kaak lijkt wat te vlak maar verder een mooi plaatje

highwaykind het idee is heel goed Ja en voor de rest hetzelfde verhaal als hierboven.

Vajente Beau Lovers het oor is idd een beetje off... maar die ogen!!! Wow! Ik denk dat je voor zo’n portret toch al gauw een 75-100 euro kunt vragen.

highwaykind jammer dat je de foto niet recht genomen hebt. Nu is het heel moeilijk inschatten hoe het met de verhoudingen zit. Ik denk dat je met zo’n portret mits je met de verhoudingen goed zit en de uitstraling kunt vangen gauw zo’n 30-50 euro kunt vragen (om te beginnen)

*gaat verder met pagina 13, maak de taxaties in Word voor het geval dat de pc/bokt eruit vliegt Tong uitsteken

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 00:58

Een verzoekje: probeer de foto’s zo duidelijk mogelijk te maken, voor tips zie openingspost van dit topic. Tekeningen die niet af zijn kan ik helaas niet taxeren.... ik vind dat juist de afwerking de tekening kan maken of breken.

Pagina 13 bovenaan. Taxaties voor A4 tenzij door mij of jullie anders aangegeven.

merrieveulen buiten het feit dat ik denk dat het heel erg moeilijk is om een karakter tekening te maken van een dier wat je amper kent denk ik dat je ong. een 15 euro kan vragen.

Fnanne hier kan ik maar weinig over zeggen .... 75 euro Ja

oneilltje79 ohwjeee... hier wordt vrij laag getaxeerd. Ik denk dat je voor je werk zeker 250+ zou kunnen vragen. Heel originele stijl (zoals gewoonlijk)

Fnanne ik blijf bij de 75 Ja ik vind jou stijl zo typerend voor je tekeningen, heel erg mooi!

XxLietjuhxX beetje onduidelijke foto, je grafiet zou je wat donkerder op mogen zetten en meer spelen met contrasten daardoor gaan je tekeningen meer spreken. Ik zou nog even oefenen.

Fiffill de eerste Nagelbijten / Gniffelen je zou er slaap van krijgen Clown ik denk ong. 15 euro. De tweede vind ik het neusje te spits lijken? Ong. 10 euro

highwaykind heel mooi gedaan Ja 50 euro

janique erg origineel en grappig Clown is zo’n tekening waarvan je een grijns op je gezicht krijgt Tong uitsteken In het blauw van de jas had misschien ook iets van een paarse tint o.i.d. verwerkt kunnen worden om meer diepte te krijgen. Al met al een errug leuke tekening... 50 euro

Pagina 14

Fnanne *zucht* dit vind ik echt 1 van de mooiste Ja ... 150 zeker Ja

Plaudar mooi portret!! Ik had de ruimte tussen de tanden echter wat minder donker gemaakt, nu valt mijn oog daar direct op. Ik denk toch zo’n 30 euro.

oneilltje79 de eerste 250+ en de tweede een 175 maar meer omdat de eerste me meer aanspreekt...

Mik_ eerste bedrag wat in me opkomt 50 euro Ja

Lunas krijg het idee dat de vorm van de neus net niet helemaal klopt. Hij lijkt een beetje krom. Verder heb je details heel erg goed verwerkt in deze... 20 euro als de neus rechter was geweest.

XxLietjuhxX Je verhoudingen zijn goed maar de tekeningen blijven wat aan de fletse kant. Ik denk als je jezelf meer durft te laten gaan met contrasten je tekeningen ineens veel meer gaan spreken. 7.50 euro

.... zo nu is het bedtijd Ja
taxeer later de rest, te beginnen op pagina 15 Tong uitsteken
Doei!

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:35

ik heb weer een tekeningetje klaar,
haflingerhengstveulen op A4 niet bladvullend,
potlood B & B2

Afbeelding

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:41

ik doe even van achter naar voren Tong uitsteken
weet het onhandig maar er zit taktiek in Tong uitsteken
pg 16 :

Rooslovertje : mooi getekend, vind het alleen een wat rare compositie om z`n potlood vacht te maken, ik vind hem mooi maar ik had de basis war je de vacht op zet wat donkerder gemaakt, 15 euro.

Lontje : Super mooie tekening ! maar op de een of andere manier vind ik hem wat plat lijken ? en in het oog zit een wat verdrietige uitdrukking, weet natuurlijk niet of dat de bedoeling was Tong uitsteken als hij echt goed lijkt o[p de foto vind ik hem zeker 50 euro waard.

Wendy15 : Super mooie tekeningen ! echt gaaf hoe mensen zoiets moois uit pastel kunnen krijgen (ik bak er echt niks van, ik vind deze toch wel 30 euro waard.

pg 15 :
Astridjhu ik vind de tekening wat te abstract maarja das ook een manier van tekenen ook mag er wat meer detail in Lachen 10 euro

Vajente : Super getekend echt hier weet ik niks boeiends over te melden Tong uitsteken 75 euro minimaal

rooslovertje : ik vind deze tekening te licht zonde want het is wel een kloppende tekening ook mag er wat meer detail in en het oog had groter gemogen. 5 euro

Cyntje : die eerste hond vind ik echt super ! niks op aan te merken, leuke styl ook Lachen 50 euro

maar die 2e heb ik niet echt een mening over als je het niet erg vind Tong uitsteken dit is z`n tekening daar moet je van houden en dan kan je er een goed vod aan vast knopen, ik vind hem mooi maar apart Tong uitsteken

Gupjes : super mooie tekening, hele mooie sfeer ook. alleen is het veulen hoofd niet iets te smal ? 45 euro.

Edelweis : volgens mij vind ik dit een van je mooiste tekeningen ! hij klopt precies en geeft z`n Grote uitdrukking weer. 25 euro

XxlietjuhxX : ja ik weet het niet zo goed, ik denk dat je de foto ook niet zo goed hebt genomen, maar ik vind hem veels te licht iig. ik zou graag zien dat je tekening wat meer gedetialeerd word, want die vlekken lijke nu een beetje zo uit het niets te komen snap je ... voor nu nog even niks.

Fiffell : Coole Ezel ! ik vind hem echt leuk alleen mischien wat Te zacht doordat alle kleuren heel ver in elkaar overlopen. maar mooi Knipoog 15 euro

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:22

alena: Wat een ontzettend schattig veulentje zeg! Zo'n mooie zachte uitdrukking in de oogjes, de haartjes zien er heel zacht en donzig uit. €20, zeker!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:24

binnnekort zal ik de andere ook nog ff taxeren Lachen

Blz. 11

Rooslovertje: misschien had je kunnen proberen om hem wat donkerder op papier te zetten, waardoor hij wat meer contrast krijgt.  hij is wel heel leuk geworden, schat een 10 euro

Lontje: 1 Hij is verschrikkelijk mooi, zou er geen zinnig commentaar op kunnen verzinnen Knipoog Dit gaat zeker boven de 50 euro, en daarboven taxeer ik niet meer, dus houd het maar op 50 en hoger Lachen
2 Wauw! Wat heeft die kat een gave houding Lachen super op papier weten te zetten, en hiervoor geld dezelfde prijs al hierboven Lachen

Fnanne: 1 misschien zou je wat meer details in het hoof kunnen brengen, vooral de bles lijkt gewoon 1 wit vlak Lachen 10 euro
2 veel en veel beter Lachen mooie details en leuke uitstraling 15-20 euro
3 erg leuk, jammer dat het meisje qua verhoudingen niet helemaal klopt, toch een 15-20 euro Lachen

Highwaykind: Ik heb het idee dat hier en daar de verhoudingen niet helemaal kloppen Knipoog daarnaast zou de tekening wat meer contrast in het gezicht mogen hebben door schaduwen  10 euro

Blz. 12

Sammyvriend: de tekening is niet meer zichtbaar Lachen

Sindbad: Leuk, maar misschien zou je kunnen proberen wat meer detail in de tekening toe te passen en er nog wat meer tijd voor te nemen, doordat hij hier en daar wat minder krasserig is Lachen 5 euro

MlieZ88: prachtig schilderij, hier en daar zoude de kleuren zeg maar wat preciezer mogen Lachen 15 euro

Evelijn_: 1 heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen Lachen 10 euro
2 erg leuk mooie details, alleen het oog lijkt niet voor 100 procent te kloppen 10-15 euro

Highwaykind: erg mooi Haha! herkende hem direct Tong uitsteken probeer het ook eens zonder over te trekken Knipoog toch en 10-15 euro

Vajente: in 1 woord, hij is PRACHTIG, oh dat zijn er drie Tong uitsteken erg mooie uitdrukking in de ogen, deze gaat wat mij betreft boven de 50 euro, en hoger dan dat taxeer ik niet dus 50 en hoger Lachen

Highwaykind: goedzo Lachen leuk dat je het nu ook nog eens anders probeert Knipoog hij is mooi geworden, alleen had er nog wat haar bij gemogen, want nu lijkt er net een hap uit te zijn 10 euro

Blz. 13

Merrieveulen: Lekker creatief Haha! 5-10 euro Knipoog

Fnanne: erg leuk Haha! zal rond de 50 euro en hoger liggen en ik ga niet hoger dan 50 dus Knipoog super tekening Haha!

oneilltje79: 1. leuk zoals je altijd weer opnieuw je eigen stijl laat zien Lachen rond de 30 euro
2. erg leuk hoe je de kleuren in deze tekeining heb gebruikt, wel klopt naar mijn idee het oog niet helemaal Knipoog rond de 30 euro

Fnanne: weer een super mooie tekening, gaat ook wel over de 50 euro heen Lachen

XxLietjuhxX: volgende keer ff de link tussen [img][/img] moeten doen Knipoog leuk gedaan Lachen misschien had je hem wat meer contrast kunnen geven, zodat hij wat meer op zou vallen Lachen 5-10 euro

Lontje: deze vind ik wat minder, omdat hij zo onduidelijk is gebleven Knipoog 15 euro

Fiffill: 1 erg leuke tekening Lachen 10 euro
2. hier kloppen naar mijn idee de verhoudingen niet helemaal Lachen 10 euro Lachen

Highwaykind: prachtig hoe je die blik hebt gepakt Lachen 25 euro

Janique: whaha, hij is heel gaaf Haha! 30-40 euro Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:50

Lontje schreef:
XxLietjuhxX schreef:

tekeningen moeten zichtbaar zijn (net als foto's e.d.)

Afbeelding

edit reden toegevoegd

====>>> Voor 1x zal ik deze foto van een tekening op bladzijde 13 quoten met deze reden om jullie te zeggen dat deze tekening NIET van mij is Clown !
Deze tekening is van XxLietjuhxX zoals ik daar ook aangegeven heb Tong uitsteken Ik heb hem alleen zichtbaar in het topic gezet omdat zij niet wist hoe dat moest en hem in een link gezet had Haha!

Knipoog Doei! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:21

Afbeelding
Getekend voor me Neefje van 1 Lovers
Is dus voor een kinderkamer en dan kom je niet aanzetten met een beest met alle botjes erin getekend Clown
Edit; Heb het dus ook typisch nederlands gehouden, met Riviertje, gras & Zandpaadjes =)

alena

Re: [CENTRAAL] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 13:50

Ik heb er weer eentje :W

Afbeelding

Wendy15

Re: [CENTRAAL] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:31

Afbeelding

A4, grafiet