Marjo schreef:mvdende schreef:
Ik vind de "ingezonden" foto wel echt behoorlijk bewerkt hoor, als ik het origineel zo ernaast zie!
Ik dacht dat we het bij minimale bewerkingen zouden houden in dit topic?
Want eigenlijk vind ik het origineel behoorlijk overbelicht en had de compositie misschien anders "gemoeten" om er een goede "rechtstreeks uit de camera" foto van te krijgen.
Iets met slakken en zout![]()
Tegenlicht kun je heel mooi gebruiken, maar is wel erg lastig en heeft wat nabewerking nodig. Mogelijk is het origineel ook nog in RAW geschoten. Deze foto is absoluut niet 'overbewerkt'. Zo te zien is hij bijgesneden, qua licht iets aangepast en er is wat contrast veranderd. Hele basis dingen die je altijd wel even moet aanpassen als je in RAW schiet.
Waar blijven jouw inzendingen eigenlijk?
Ben er mee bezig. Vind het een lastig thema deze maand én ik ben een "goed weer" fotograaf, wil er deze maand écht een paar uurtjes op uit gaan voor deze foto, maar heb het onnoemelijk druk

(foto voldoet niet aan de eisen, want archief foto, maar even een voorbeeldje wat er met een beetje mazzel hebben uit mijn camera kan komen)

als je het hebt over snelle vogels
Wel mijn favoriete vogel trouwens, al is het mij nog nooit gelukt om ze scherp op beeld te krijgen
Maar ach, dat maakt de primaire kleuren compleet
Het thema beweging komt hierin goed over vind ik zelf.