Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
julius_juut schreef:Juist wel leuk inderdaad, net zo'n hond die bij zomerdag uit het raam hangt
Thats_Me schreef:Leuk die bus, ik mis alleen wel iets van een chauffeur of stuur.
Mooie inzending voor de monogroom uitdaging julius_juut.

Signe schreef:Oh wat knap Vikawiek! Ik hoop dat hervindt is als je een tip geef voor werken met ‘onwerkelijke kleuren’. Probeer eens te kiezen voor een groen of paars in de schaduwen en een lichtblauw of of turkoois in de highlights.
dankjewel! Ik heb inderdaad paars en groen gebruikt in de schaduwen, maar ik denk dat de saturatie te laag was door een verkeerde keuze tijdens het mengen van de verf dus het oogt vrij bruin op de foto 
vooral het gezicht op de tas moest ik hard om lachen. Plastic tassen zijn ook heel gevaarlijk! 
ik moest ook gelijk denken aan de catbus van Totoro
heel herkenbaar, al zien mensen wel raardere dingen. Zo sleep ik elke week mijn hier eerder getoonde schild mee door 2 treinen, dat geeft soms ook rare blikken (en soms ook leuke opmerkingen
)
hij is echt fantastisch!
wat vervelend dat dat stemmetje je zo in de weg zat. Ik denk dat heel veel mensen die iets creatiefs doen dat wel herkennen. Het allerbelangrijkste is dat je plezier hebt in wat je doet, daarvoor is het een hobby tenminste.
van de week trof ik mijn paard aan onder de paarse stippen, en toen zei mijn instructice dat ik daar ook wel een strip van kon maken. Dus zodoende. We weten trouwens nog steeds niet waar die stippen nou vandaan kwamen

.

Hierin ben ik wel blij me de tekenlessen die ik als kind had. Ik had twee keer per week les van een oude kunstschilder, echt zo'n oude baas die nog zijn eigen olie verf maakte want "die nieuwerwetse dingen dat hoeft van mij niet". Ik was als 12 jarige niet altijd even enthousiast, ik wilde als ras echt Penny meisje alleen maar mijn ponies tekenen maar hij wilde vooral dat ik stillevens ging tekenen zodat ik leerde natekenen van een voorbeeld en ook proportioneel alles goed kon krijgen. Destijds kon ik hem wel schieten als ik voor de zesde week op rij met mijn potlood appels en emmertjes moest tekenen en meten maar nu ben ik hem dankbaar. Dat is echt zo'n waardevolle skill.