Coco4life schreef:Nick en ik, met welke brush werk jij? Ik vind die brushes namelijk zo lastig!
Mooi werk trouwens!
Oh, echt geen flauw idee. Heb een tijd geleden een hele hoop brushes gedownload en ook wel zelf gemaakt. En zelf ook een hoop aan de instellingen geprutst van deze brushes. Het is een of andere zachte brush met beetje textuur.
Persoonlijk zou ik niet gaan blindstaren op welke brushes je kan gebruiken, over het algemeen is de normale zachte brush (standaard brush die in elk tekenprogramma wel beschikbaar is, geloof ik) een goed begin, kom je al ver mee. En speel een beetje met de instellingen, zodat je weet wat voor effect elke instelling geeft. Als je dat begrijpt, kun je ook makkelijker bepalen wat jijzelf het fijnste vind werken.
Dit verschilt trouwens ook enorm of je een tekentablet hebt of niet, met een tekentablet kun je makkelijk in druk variëren en dergelijke waardoor je een heel ander effect krijgt dan met een muis.
Het beste om vooruitgang te boeken in digitale tekeningen, of welke vorm dan ook, is blijven oefenen, blijven uitproberen wat voor jou persoonlijk het beste werkt! 
Hier twee voorbeelden (wat oudere tekeningen van mij) met andere brushes;
Volledig met een harde brush gedaan;

Volledig met de standaard zachte brush gedaan;

Dus zelfs met de twee meest basic brushes kun je prima vooruit, kwestie van oefenen en uitproberen