[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:42

Wat een prachtige kunstwerken komen er voorbij!
Moet je echt meedoen met de challenge of mag je ook zo iets randoms plaatsen? Ik heb een cool project die ik graag wil delen :D

Kwal

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:49

PotjeMayo: ik ben dit jaar vooral stille meelezer maar nee hoor je mag gewoon random werk plaatsen! :) De challenge is extra dit jaar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:01

Blz 14

Ik vind ze zo leuk om te zien die vlinderhondjes, heel benieuwd naar het resultaat Selina!

Heel gaaf vikawiek :wow:

Heel cool je challenge zo met die zwart witte achtergrond Django en Medusa is prachtig geworden!

Heerlijke kleuren heeft je Theodoor Constanteijn Sall <3

Wat een gave ervaring Polarize, en gave werken!

Ziet er al mooi uit Seven, mooi dat warme bruin!

Blz 15

@Seven, gaaf begin die met procreate!

Wauw Eva, wat een bijleespost _/-\o_ en dankjewel. Heel mooi je Bijeneters! <3 en je Zilverreiger ook geweldig al, mooi gedaan dat water :wow:

Wat een groot compliment vind ik dat die verstilling in mijn werk Fnanne, dankjewel!
Helemaal verliefd op je minischilderijtjes <3 heel gaaf! Die met paars vind ik het mooist denk ik.

Wat gaaf Evan je groepexpo! Ik ga eens kijken of ik ook eens jou kant op kan komen, die tekening kan ik me nog herrinneren :j

Leuk het nieuwe thema voor Februari. Heb ook al wel een ideetje door een docu/serie uit de late middeleeuwen waar we nu naar kijken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 17:00

Mooie werkjes Fnanne, de kleuren springen er uit.

Prachtig werk Eva. Heel erg mooi gedaan.

Ik ben lekker bezig met art journalen en heb door de nieuwe challenge ook weer een groter projectje liggen. Ik ben begonnen met wat sfeerbeelden zoeken via ai. Daarna verder gegaan met het tekenen en aquarellen van een prinsessenpaardje. Ik wil deze ook weer verwerken in een mixed media werk. Heb net roze stof gevonden waar ik draden van kan trekken voor de manen.

Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:47

Mijn project :D
Er stond een longboard in de kringloop en ik besloot hem mee te nemen en op te knappen. Uiteindelijk op dit design gekomen met hulp van pinterest. Dit is nu nog met krijtpoeder gedaan. De lijntjes worden rood met een witte staartpunt. Ik hoop dat het schilderen goed gaat, vast wel :D

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:57

Tof project Potjemayo! Keer wat anders dan papier of canvas :D

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:17

Eindelijk tijd voor de bijleespost :o

@Elfbeau: De kreukels heb ik een voor een gedaan. Ik heb de reference opgedeeld met een vrij groot raster (200px x 200 px) en dan is het vakje voor vakje de kreukels maken :) In totaal heb ik gok ik 13 of 14 uur aan de jurk gezeten, al heb ik sommige stukken opnieuw moeten doen.

@Seven: Oh wat leuk! Nog een Procreate-gebruiker! Ik ben er ook enorm fan van <3

@Eva: Schitterend kleurgebruik, ook erg leuk dat de canvassen zo groot zijn :)
En Poow <3

@Fnanne: Zo enorm schattig die kleine werkjes. Ik moet niet denken aan al dat gepriegel op zo’n klein canvasje :=

@That’s Me: wat een schatje :Y) Heel benieuwd hoe die wordt!

@PotjeMayo: Wat stoer zo’n longboard! Heel benieuwd hoe die gaat worden :j

Hierbij mijn challenge voor februari. Bij een Middeleeuws avontuur moest ik gelijk denken aan de show Raveleijn van de Efteling. En omdat mijn favoriete element daarin Metaal is, het paarse kleedje :)
Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:01

Zeker wat anders dan canvas! Goed leer process ook :D

Begon met laagje rood. Maar toch wit erover en erna pas rood omdat je het anders niet zo goed ziet waar ik niet aan had gedacht :')
Kleine update met hoever ik nu ben;
Bezig met wit schilderen en straks weer rood eroverheen

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:57

Wat een cutie Thats_Me!

Heel gaaf PotjeMayo, goed gekozen die houding van de vos, heel benieuwd. Wat voor verf en /of lak gebruik je ivm slijtage als de longboard nog gebruikt gaat worden?

Heel mooi geworden Django!

Ik wilde mij eerst dus laten inspireren door een docu serie Ottoman voor de challenge maar bedacht me ineens dat ik zelf al een tijd af en aan in een middeleeuws avontuur zit door het maken van een replica van Da Vinci. Leuk feitje over de 'Dame met de Hermelijn'; Onderzoek met een nieuwe techniek onthulde in 2014 dat dit werk op zijn minst twee keer overschilderd is waarbij het witte dier pas in een latere versie werd toegevoegd.

Er gaat nog zeker 20 uur inzitten en denk dat ik dit werk deze maand gewoon eindelijk eens af ga maken voor deze challenge :D

Gister had ik weer zin om te schilderen en pakte de Zebra ijsvogels erbij, waar ik al erg blij mee ben :):) heb er ook al een passende lijst voor.

Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:52

Jis_ dankjewel! Op pinterest gevonden hoor :o

Voor de zwarte onderlaag heb ik een potje verf gebruikt wat we nog hadden staan. Voor de vos zelf gebruik ik gewoon acryl verf van de action. Voor de beschermlaag ga ik clear varnish spray gebruiken.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 19:50

Even wat belletjes gemaakt :D
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:08

Mooi werken komen voorbij! <3

Hier een digitale tekening af, langharige honden zijn nog best een uitdaging maar tis gelukt *\o/*

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:37

Leuk ik ben zelf ook bezig met een digitaal werkje
Moet nog even uitvinden hoe ik die kan delen :=

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:40

Nick en ik, met welke brush werk jij? Ik vind die brushes namelijk zo lastig!
Mooi werk trouwens!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:41

Seven schreef:
Leuk ik ben zelf ook bezig met een digitaal werkje
Moet nog even uitvinden hoe ik die kan delen :=

Heb je een iPad met iPhone? Want dan kun je ze gewoon AirDroppen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:40

Nee ik heb een Samsung dus moet het eerst ergens uploaden en dan weer met m'n telefoon downloaden

Zal ik straks eens doen ben nu halverwege met de basislaag en eerste details.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:14

Voor nu even een screenshot
Ik deel hem dan als hij klaar is, het is nu vooral nog basislaag zonder veel details *\o/*

Procreate met Apple pen
Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:29

welke brushes gebruiken jullie hiervoor?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:49

Coco4life schreef:
Nick en ik, met welke brush werk jij? Ik vind die brushes namelijk zo lastig!
Mooi werk trouwens!

Oh, echt geen flauw idee. Heb een tijd geleden een hele hoop brushes gedownload en ook wel zelf gemaakt. En zelf ook een hoop aan de instellingen geprutst van deze brushes. Het is een of andere zachte brush met beetje textuur.
Persoonlijk zou ik niet gaan blindstaren op welke brushes je kan gebruiken, over het algemeen is de normale zachte brush (standaard brush die in elk tekenprogramma wel beschikbaar is, geloof ik) een goed begin, kom je al ver mee. En speel een beetje met de instellingen, zodat je weet wat voor effect elke instelling geeft. Als je dat begrijpt, kun je ook makkelijker bepalen wat jijzelf het fijnste vind werken.
Dit verschilt trouwens ook enorm of je een tekentablet hebt of niet, met een tekentablet kun je makkelijk in druk variëren en dergelijke waardoor je een heel ander effect krijgt dan met een muis.
Het beste om vooruitgang te boeken in digitale tekeningen, of welke vorm dan ook, is blijven oefenen, blijven uitproberen wat voor jou persoonlijk het beste werkt! :j

Hier twee voorbeelden (wat oudere tekeningen van mij) met andere brushes;

Volledig met een harde brush gedaan;
Afbeelding

Volledig met de standaard zachte brush gedaan;

Afbeelding

Dus zelfs met de twee meest basic brushes kun je prima vooruit, kwestie van oefenen en uitproberen :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:05

Meeste van mijn digitale spul is ook met de standaard harde brushes en (clip studio specifiek) de harde waterverf brush. Voor meer textuur pak ik al snel een wat meer textured brush en speel ik met de instellingen. Vaak download ik wel brushes maar kom ik toch weer terug naar de standaard brushes waar ik met de instellingen heb gespeeld :')

Klein nieuw projectje, freebies voor een concert eind maart, ga ze niet enorm gedetailleerd maken, maar moet wel even aan de bak
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:19

Ik gebruik hardere brushes en airbrush brushes, daarbij vind ik het fijn dat ik het wat blend tussendoor en dan weer details er overheen eigenlijk wat ik ook doe met olieverf

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:31

Bedankt iedereen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:57

Het is gelukt *\o/*

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 18:08

Hoe dan!
Zo knap.

Digitaal kunnen ‘schilderen’ lijkt me ook wel heerlijk. Die heeft tenminste een undo button.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 20:37

Ja dat is wel heel fijn :j
Ookal gebruikte ik die in deze niet vaak tenzij ik weet eens een willekeurige streep ergens had gezet perongeluk :=