[ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:37

Hi ben ik ook weer eens, ben het topic uit het oog verloren, wat een geweldig leuke dingen komen er voorbij, ook erg leuk dat jullie dingen helemaal zelf maken of zo aanpassen. Ik maak alleen kits van Robotime, maar ik richt ze met hun spullen anders in.

Mijn laatste vind ik weer erg leuk, de baking kitchen van Robotime/Rolife, maar de Cheers bar & dining blijft voorlopig mijn favo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Shiloh, waaw, wat een gaaf project <3
Het begin ziet er al veelbelovend uit. Ik ben heel benieuwd!

Leuk, Monique! Ben je nu ook weer met een project bezig of heb je nog iets liggen waar je aan wil beginnen?

Ikke, bedankt voor de tips! Super fijn :D
Ik was op zoek naar een paar leuke wagonnetjes, en toen kwam ik op Vinted deze verzameling tegen:
Afbeelding
Afbeelding
Voor 80 euro :=
Ik heb er niet héél veel verstand van, maar volgens mij is dat een behoorlijk goede koop 8-) Het spul wat ik niet gebruik kan ik doorverkopen, en ik vind vooral een aantal van de personen- en goederenwagons erg leuk.
Er stond verder weinig informatie bij, dus het wordt nog een verrassing of alles werkt :))
En ik moet even bekijken of ik een paar adapters koop om deze rails aan te sluiten op de C-rail set die ik al besteld had.. of deze gewoon doorverkoop of opzij leg voor als ik later echt flink meer ruimte heb.

En de spullen voor de diorama’s zijn ook onderweg :D
Het lijkt me bijvoorbeeld erg leuk om ons eigen huis in het klein na te maken, en natuurlijk zo’n tunnel waar de trein doorheen rijdt enzo :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

80 euro is niet te duur, zeker als beide locomotiefjes het doen. Nu zitten die niet spannend in elkaar dus zelfs al doen ze het niet, krijg je ze zeer waarschijnlijk alsnog wel aan de praat.
Ik viste er vorige week op de beurs nog eentje uit de bak voor een tientje. Geen garantie. Zet het ding op de baan, rijdt ie gewoon weg :D

Let er wel op dat de rode locomotief een nutteloos ding is voor deze baan en in de huidige staat.
Die moet je ombouwen/aanpassen. Dat is te doen, maar vergt enige kennis en vaardigheid.
Even opgezocht, het is een Lima met catalogusnummer 1360L type BR216. Als je dat googled met "ombouw naar Marklin" erbij, dan vind je vast allerlei tips en tricks.

Monique1963

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:53

Ik ben nu aan een book nook bezig. Ik zal morgen ff mijn laatste miniatuurhuisje on line zetten.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

Ik ben momenteel bezig met een zeepwinkeltje.

Afbeelding

Afbeelding