[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:36

Heel erg mooi <3 vooral de lichtinval op het paard zelf vind ik erg geslaagd.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:37

Wauw!!

Miep "leeft" gewoon!! Wie is ze? Een Lippi?

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:51

Ik moest even twee keer lezen, want Miep is mijn bijnaam :') Maar wat is ze mooi geworden! Lijkt wel een schilderij van Hopper!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:18

Jis_ schreef:
Geweldig, heel cool! <3

Miep is klaar *\o/*

[ [url=m/hYjOEH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi <3. Fantastische achtergrond ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:22

Dank je Solleke, lichtval (oefening) was het me ook om te doen en Bokker vientje had een mooie foto voor me van haar merrie, alleen het hoofd was daar wat weggedraaid dus daar heb ik weer een paar andere foto's voor gebruikt.

Dank je parnassia! Geen idee eerlijk gezegd

Dank Blackbirb! Vind het een leuke naam ook voor een merrie. Miep. :D Snap de gelijkenis met Hopper wel een beetje :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:22

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:
Geweldig, heel cool! <3

Miep is klaar *\o/*

[ [url=m/hYjOEH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi <3. Fantastische achtergrond ook.

Dankjewel! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:35

Heel mooi weer jis
Heel mooie kleuren

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:44

Dank je Seven!

Net de datum van mijn allereerste expositie binnen gekregen. 5 November tot midden December, wilde deze periode ook graag. :):) Nou nog even aanpoten om alles af te krijgen. :P Wil er eigenlijk meer af hebben dan er kunnen hangen , fijn idee om te kunnen kiezen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:25

Brrr wat is het weer koud hier in NL :=

Portugal was heerlijk!

Even snel weer een bijleespost:

Vikawiek, ja mooi weer je landschappen! De bomen op de eerste vind ik ook heel gaaf.

Seven, mooie collectie veulenschilderijtjes zo en ik vind ze allemaal leuk op hun eigen manier. Je nieuwe grote schilderij wordt ook echt prachtig, ik snap nog steeds niet hoe je het op jouw snelheid voor elkaar krijgt zoveel details te maken, super!

San, Auroch is schitterend geworden.

Kaatastrof, jeej er zijn printen *\o/* heel gaaf!

Jeika, wat jij in 1 avond voor elkaar krijgt vind ik echt niet normaal! Echt goed gelukt hoor je portret. Je cowboy vind ik ook heel gaaf en de achtergrond goed gelukt. Mooie kleuren ook.

Jis, Miep is geweldig, wat een mooie lichtval, doet heel klassiek aan. Je vogelschilderijen worden ook weer gaaf. Je was aan een hele serie bezig voor je expositie toch? Goeie datum inderdaad. Ik ben even kwijt waar je expostie gaat zijn want volgens mij heb je het wel al verteld (en was het helaas niet bij mij in de buurt). Echt heel tof en wordt vast een mega succes.

Goed, ik ging dus tijdens mijn vakantie knoeien met aquarel waar ik geen ervaring mee en geen kennis van heb. Ik deed dus maar wat _O-

het snaveltje kreeg ik sowieso niet goed en op het eind begon het papier te kruimelen... ik wist niet dat dat ook kon hahaha
Afbeelding

Deze wel redelijk tevreden over al mag het donker veel meer, meer contrast en lijkt het door de upload alsof ik dronken was want een beetje wazig
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:02

Grappig dat je me nu alsnog snel vind Eva terwijl ik het echt langzaam vind gaan :=

Ik vindnje eendje heel mooi dat water en het kroost ja heel mooi gedaan <3

Hier weer ruim 3 uur verder
Afbeelding
Daar kun je duidelijk zien waar m'n detail laag is gestopt :Y)
Afbeelding

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:24

Ik zag alweer veel moois langskomen.

Zit weer op mobiel en met mijn geheugen weet ik meer het typen al niet meer wie wat postte.
Sorry Y;(

Ik zat gisteren en vanochtend met de jongste bij zwemles. Altijd een fijn moment om even te tekenen.

Dus dit uiltje gisteren gedaan

Afbeelding

En vanochtend een verontwaardigde tijger :+

Afbeelding

Beide schetsen zijn 10 tot 15 minuten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:21

Dank je Eva, ja klopt een serie met vogels. Het komt in theater de tuin in Leusden.

Gister met een lange wandeling om de Spiegelplas bij Hilversum weer een idee opgedaan, word een werk met Pestvogels. <3

Leuk om te zien die close up Seven

Mooie schetsen Daisyree! :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:17

Jis_ schreef:
Dank je Eva, ja klopt een serie met vogels. Het komt in theater de tuin in Leusden.

Oh dat is een klein uurtje rijden en nog best te doen voor mij, wil je laten weten wanneer de opening is en wat dan de openingstijden verder gaan zijn hier?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:20

Jis_ schreef:

Gister met een lange wandeling om de Spiegelplas bij Hilversum weer een idee opgedaan, word een werk met Pestvogels. <3

Leuk om te zien die close up Seven

Mooie schetsen Daisyree! :j

Oh tof! Leusden is voor mij ook niet zo ver, ik kom ook graag kijken :D.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:04

Leuk!! Ik zal zodra het zover is wel een linkje plaatsen. Opening zal met live muziek zijn ook. :D

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:35

Ik zou willen dat ik wat meer reageerde hier, ik werd even opgeslokt in een ander topic :').

Eva, leuk dat je met aquarel aan het spelen bent! Ik ben heel erg fan van het medium. Ziet er heel veelbelovend uit. Vind je het een leuk proces?

Seven, ik wilde ook gaan zeggen dat ik het snel vond gaan haha. Het leest heel prettig, dit portret.

Daisyree, fijn handschrift heb je bij dat uiltje, wordt ie heel tastbaar van.

Jis_ Doe! ben heel benieuwd :j

Ik heb het voor nu even bij een simpel landschapje gehouden.

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:51

Live muziek nog wel Jis, leuk, als het even kan kom ik naar de opening dan.

Mooie kleuren in je landschapje Blackbirb, ik vind vooral de voorste ijsberg heel geslaagd.
Ik weet eigenlijk nog niet helemaal wat ik van aquarel vind. Volgens m'n schilderjuf zou ik het papier zeiknat moeten maken en dan opspannen maar dat is totaal niet mijn ding, veel te omslachtig. Ik heb het juist aangeschaft om makkelijk mee te nemen. Dat aquarel een eigen mening heeft vind ik ook maar niks, ik heb wat moeite met de controle los te laten (in alles trouwens hahaha). Dus ik weet het oprecht nog niet, prul in de vakanties maar lekker door. Daarbuiten heb ik veel te veel dat ik met acryl nog wil doen en ik moet me ook opnieuw voor gaan stellen aan mijn pastelpotloden want die kennen me ook niet meer denk ik :).

Ik ben me suf aan het werken aan een schilderij dat ik eigenlijk nog af wil hebben voor de expositie dit weekend en dan ook maar gelijk in wil dienen voor de kunstbokaal hier, vanavond laatste paar uurtjes en dan moet het toch klaar zijn.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:11

Ik span mijn papier ook niet op :P
Je kan schildestape gebruiken om je papier vast te plakken aan een stuk karton o.i.d zodat het niet gaat bubbelen. Ik knip altijd 5 stukjes van een centimeter of 7 die ik dubbel vouw en dan op de achterkant van het papier plak. Daardoor krijg je geen border. Pillen kan inderdaad voorkomen als je te ruw en te vaak over 1 stuk heen gaat

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:17

Als je nogal nat werkt bubbelt ongespannen papier bijna altijd, zelfs als je dik 100% katoen papier gebruikt.
Vaak trekt dat wel weer recht als het droogt, zo niet, dan kun je de achterkant van je voltooide werk licht vochtig maken en dan tussen twee vellen tekenpapier en goed gladgestreken theedoeken onder een paar kilo gewicht persen (stapel boeken oid).
Werkt prima, ik strek mijn papier nooit, véél te omslachtig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:46

eva1969 schreef:
Live muziek nog wel Jis, leuk, als het even kan kom ik naar de opening dan.

Mooie kleuren in je landschapje Blackbirb, ik vind vooral de voorste ijsberg heel geslaagd.
Ik weet eigenlijk nog niet helemaal wat ik van aquarel vind. Volgens m'n schilderjuf zou ik het papier zeiknat moeten maken en dan opspannen maar dat is totaal niet mijn ding, veel te omslachtig. Ik heb het juist aangeschaft om makkelijk mee te nemen. Dat aquarel een eigen mening heeft vind ik ook maar niks, ik heb wat moeite met de controle los te laten (in alles trouwens hahaha). Dus ik weet het oprecht nog niet, prul in de vakanties maar lekker door. Daarbuiten heb ik veel te veel dat ik met acryl nog wil doen en ik moet me ook opnieuw voor gaan stellen aan mijn pastelpotloden want die kennen me ook niet meer denk ik :).

Ik ben me suf aan het werken aan een schilderij dat ik eigenlijk nog af wil hebben voor de expositie dit weekend en dan ook maar gelijk in wil dienen voor de kunstbokaal hier, vanavond laatste paar uurtjes en dan moet het toch klaar zijn.

Succes met de laatste uurtjes aan dit werk, heel benieuwd!

Waar is jouw Expo? Zit zelf met partner in Leeuwarden dit weekend maar als we een beetje in de buurt zitten of langs rijden op de terugweg zondag krijg ik hem vast wel mee.

Gaaf Blackbirb! :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:03

Bedankt Vikawiek en Kuggur voor de tips, lag dus niet helemaal aan mij dat ik dat hele opspannen veel te omslachtig vind.

Lief Jis, maar totaal niet in je richting nl. Kaatsheuvel (of je moet ook graag naar de Efteling willen _O- )

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:53

Ow ja dat gaat hem dan niet worden helaas -O-

Ik vind je Eendje zo schattig! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:05

Daisyree
Mooie schetsen *\o/*
( reageren op mobiel is super makkelijk als je voorbeeld klikt bij snel reageren krijg je al de vorige reacties onder je bericht en kan je gemakkelijk terug kijken wie wat heeft geschreven of gemaakt :D )

Jis
Dank je de close-ups zijn soms wel erg confronterend :=

Blackbirb
Ik vind mezelf nu echt sloom :')

Mooie kleuren in je landschap, eenvoudig en toch duidelijk wat wat is :j

Eva
En is het gelukt alles af te krijgen
Wat leuk iedereen die ook echt meer doet met het werk, ik zou jiet eens weten hoe je zo ver komt :=

Hier weer flink wat uren verder met vrij weinig verandering :Y)

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:25

Jis_ schreef:
Ik vind je Eendje zo schattig! <3

Ah dank je!

Seven schreef:
Eva
En is het gelukt alles af te krijgen

Ik heb nog 2 avonden :D

Seven schreef:
Wat leuk iedereen die ook echt meer doet met het werk, ik zou jiet eens weten hoe je zo ver komt :=

Bedoel je hiermee de exposities? In mijn geval had ik het geluk dat via mijn schilderjuf de uitnodiging kwam om aan te melden. Maar in jouw geval, het is zo prachtig wat je maakt, kan je toch ook wel locaties benaderen waar je iets kan ophangen? Hier is dat bijv. het gemeentehuis of diverse horecagelegenheden. Ook zijn er in diverse woonplaatsen zg. 'kunstkringen' waar je je bij kan aansluiten die ook wel exposities organiseren.
Offe.... zullen we een keer een bokt-expositie organiseren? *\o/*

Ik snap dat je vindt dat je langzaam gaat nu, maar het wordt megamooi, zoveel detail dat doe ik je niet na hoor.
Nu je een groter werk maakt, vind je acryl nog fijn werken?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:45

eva1969 schreef:
Offe.... zullen we een keer een bokt-expositie organiseren? *\o/*

Dat zou héel tof zijn! :D misschien staat het beheer daar wel voor open