Nog niet overwogen, misschien eigenlijk wel leuk ooit. Ik heb wel een paar jaar geleden met iemand anders een ander boekje gemaakt: https://www.facebook.com/TailTalon (En we hebben er nog een paar liggen
)
jokari schreef:Vraagje tussendoor : ik had bepaald schetsjes liever op donker papier uitgevoerd, heb ik (nog) niet maar dat is vast wel te vinden. Waarmee werken jullie daar dan op ? Dekt witte inkt/wit kleurpotlood dan voldoende ?
Ik zag deze vraag ook langskomen een paar pagina's terug (ook van jou toevallig zo te zien), daar wilde ik ook nog op antwoorden.
Witte inkt dekt voor zover ik weet goed op donker papier. Daarnaast heb je witte gelpennen, daar ben ik zelf niet zo'n fan van (komt naar mijn zin te vaak geen inkt uit) en verfstiften. Ik gebruik een witte molotow marker, ik ken ook mensen die witte posca stiften gebruiken. En het is een paar jaar terug, maar ik heb ooit eens alle witte stiften in de kunstwinkel uitgeprobeerd en toen had faber castell er eentje die ik ook erg prettig vond werken. Maar die heb ik toen niet gekocht dus ik weet niet hoe die het uithoudt.
Witte kleurpotloden werkt ook wel, al wordt dat niet zo felwit als een verfstift. Wat niet zo goed werkt is wit aquarelpotlood en dat vervolgens nat maken, dan verdwijnt het weer grotendeels. Witte pastelpotloden wil volgens mij ook wel. Het nadeel aan wit (pastel)potlood is dat het op het papier vaak wel werkt, maar niet zo goed over ander potlood/inkt/whatever heen. Zo'n verfstift gaat overal overheen. (maar is soms weer moeilijk met doseren, de mijne is momenteel een beetje onwillig dus er komt steeds niets uit en dan weer een hele bubbel dus dan heb je een vlek. Ik weet niet precies waar het aan ligt, de vorige deed het beter.)
De eekhoorns hierboven zijn met aquarelpotlood en zwarte pen en die witte verfstift gemaakt.
Bij de action hebben (of hadden iig) ze schetsboeken liggen met drie kleuren papier, wit bruin en zwart. Het kan niet erg veel water hebben maar als je voornamelijk droog werkt of het gewoon eerst wil uitproberen werkt het best heel prima. (ik heb vorig jaar inktober de meeste tekeningen daarin gemaakt).
edit: ik heb wel overwogen om één van de eekhoorntekeningen, die met de SQRL/romeinen (deze dus) te verkopen als losse print. Maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel ik er dan moet laten drukken/ik er kwijt ga raken en hoe ik zo iets aanpak. Ga je dan eerst interesse pijlen en dan een oplage drukken, of druk je gewoon wat en ga je ze dan proberen kwijt te raken? Hoe promoot je zo iets? (ik heb wel instagram, zou het via daar kunnen doen denk ik?) Wat vraag je daarvoor?