[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:18

Ik ben even klaar voor vandaag... Dit is trap!

Afbeelding

EDIT: Ik zie dat ik hem niet goed gecropt heb... -O-

Fair

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:03

Inmiddels heb ik ook mijn trap af! Inclusief potlood vegen.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:21

Trap en dizzy. Hoop ergens deze week een moment te vinden om bij te lezen.
Afbeelding

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:04

Cool, bekerplant (nepenthes) en vetblad, pinguicula vulgaris.
Die tweede komt hier veel voor, we hebben veel veenmoeras hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:57

Ik heb niets te doen, dus ga ik maar fanatiek even bijlezen vanaf het begin. :)) Sorry als ik iemand, of een tekening van iemand oversla. :(:)

BarbaravdW:
Fish: Wat een coole tekening! Goede keus om het wit op zwart te doen. :j
Wisp: Ziet eruit als een heus monnikenwerk, maar heel erg gaaf! Het lijkt een beetje op van die oude etsen.
Bulky: Wat een leuk concept! Ben stiekem best wel benieuwd wat dat wordt als je hem in meer detail uitwerkt, los van Inktober. :o
Radio: Ik ken het citaat niet, dus wellicht dat ik hem daardoor niet helemaal vat. Desondanks ziet het idee er wel goed uit!
Blade: Gaaf, leuke stijl!
Rodent: De Denker, maar dan konijn, leuk! :D
Fancy: Die snor. _O- Hij is wel onwijs tof!
Teeth: Deze vind ik echt meeeega-eng. :')
Hope: Gaaf, dynamisch beeld. Ook mooi met die complementaire kleuren.
Throw: Leuk bedacht! Gaaf ook die slang/vogel op de achtergrond. :j
Disgusting: Oooo, yes, Inside Out. :D
Slippery: Die vind ik echt heel mooi!
Dune: Tof gedaan! Ik had denk ik wel een iets andere textuur gekozen voor ofwel de wormen ofwel het zand, want het valt nu een klein beetje tegen elkaar weg. :o
Armour: Leuk met die kat. :j
Outpost: Die kan zo aan het begin van een fantasy novel. :)) Vind hem mooi!
Rocket: Minimalisme, melikes. :j
Storm: Viltstiften zijn inderdaad stom. :)) Kun je er niet een soort aquarel van maken als je een beetje water toevoegt zodat het minder streperig is?
Trap: Die blik belooft weinig goeds, komt heel goed over!

Selina:
Arctic Fox: Leuke stijl! Wel mis ik een beetje het vosachtige in de poolvos - het lijkt nu een beetje meer een kat. :o
Wisp: Hij doet me een beetje denken aan Calcifer uit Howl's Moving Castle, tof!
Bison: Wat een dotje! <3

Molfre:
Fish: Heel kleurrijk! De vis is iets te menselijk naar mijn smaak, maar ik ben wel echt jaloers op je gradient skills.
Wisp: Ik vind die schattig en creepy tegelijk. :+ Goed geslaagd dus als je met zoiets simpels zoveel erin kunt stoppen. :j
Bulky: Leuk gevonden! Ook die verschillende kuifjes op alle eendjes. :))
Radio: O, die vind ik echt heel vet!
Blade: Grappig. :')
Rodent: Leuk bedacht!
Fancy: Ondanks dat hij niet helemaal af is, en ook niet geheel symmetrisch, vind ik hem wel mooi. :j
Teeth: Cheshire Cat. <3
Hope & throw: Wat een toffe interpretaties van twee best wel klassieke beelden. :j
Disgusting: Ach, liever rainbow barf dan rainbow farts. :)) Hij is wel leuk, doet me een beetje aan de Charlie the Unicorn filmpjes denken.
Armour: Wat schattig!
Outpost: Misschien niet het allercreatiefste beeld, maar ik vind hem wel mooi. Hoe je het licht en het perspectief er zo in hebt gekregen is wel heel tof. :j
Rocket: Leuk gedaan! Ik zie dit ook helemaal in het echt voor me.
Dizzy: Ook tof gedaan; subtiel ook het patroon in het oog. :j
Trap: Ik vind het vet dat je er meerdere interpretaties op kunt loslaten.

Telpeva:
Catloaf: Made me smile! Simpele, maar heel doeltreffende tekening!
Super Cat: Heel tof weer! Ik ken niet veel van The Witcher, behalve dat ik wat afbeeldingen ervan heb gezien, en je hebt de sfeer goed weten te vangen.
Fat Cat: _O- _O- Die muis ook met die netkousen. :')
Spooky Cat: Ik vind de combinatie kat en muis/muizen echt fantastisch. :') Ook die kop van die kat hierin.
Hippie: O man, ik lig echt dubbel om deze. :')
Pageant: Heel geslaagd weer!
Geisha Cat: _O- Neeeeeeeee, the return of Grumpy Cat. :')
Bumblecat: Moderne steampunk, tof!
Undead Cat: Cute, ook dat muisje dat gewoon lekker z'n deuntje fluit.
Old Cat: Hoe krijg je het verzonnen. :)) Heel leuk!
Flying Cat: Die koppen van die vogel en die muis. :')

Ibbel:
Fish: Ik ben nog steeds jaloers op jouw portrettekenskills. Hoe je met een heel eenvoudige tekening zoveel expressie erin krijgt is echt fenomenaal.
Mirrored: Heerlijk zo'n Nederlands landschap. :D Vind hem erg geslaagd!
Bulky: Spookje doet me ook een beetje denken aan het Ghostbusterslogo met die pretkop. :D
Radio: Leuk, zo'n andere interpretatie! Vind de glans op de radiobuis heel goed gelukt!
Blade: Zo. Jaloers. Hoe je zo los kunt tekenen en toch alles zo treffend op papier weet te krijgen. :')
Rodent: Jaaaaa, Killer Rabbit! *\o/* Hij is leuk!
Fancy dripping: Bestonden dat soort potloden maar. :') Ik vind hem leuk gevonden. :j
Fearful teeth: Wat een schattige haai. :)) Hij kijkt echt heel lief.
Throw: :') Ik voel de angst bijna.
Sticky hope: Mooi zo, met die uitgestrekte handen die allemaal de suikerspin willen hebben. :j
Disgusting imagination: Met recht disgusting. :') Dit zou echt m'n allerergste nachtmerrie zijn.
Slippery: Ik vind hem briljant!
Dune & hope: Prachtig! :wow: Ik voel de zeewind bijna.
Rotting armour: Viltstiften zijn ook het allergrootste kwaad. :)) Desondanks, mooie tekening.
Outpost & symbiosis: Ook hier voel ik de zeewind bijna. En de regen, want het ziet eruit als een regenachtig eiland ergens ten westen van ons land. :))
Rocket & interloper: Grappig om ook eens in deze stijl een werk van je te zien. Ik vind hem goed gevonden, en ook goed uitgevoerd! Thunderbirds is wel echt nostalgie. :')
Wired Storm: Crisis, die is gaaf! Ook met die supercell op de achtergrond, en die bliksemschichten. :wow:

Ayasha:
Fish: Damn, wat ga je hard vooruit! Prachtig hoe je de dynamiek en verschillende texturen hebt weten weer te geven!
Wisp: Ik heb even doorgelezen waarom je er niet tevreden mee was, en ik denk dat als je een beetje nat-in-nat had geschilderd en wat losser was geweest met je penseelstreken en daar wat meer variatie in had aangebracht, je wel meer richting het beoogde effect was gegaan. Ik heb dit zelf nog nooit zo gedaan, maar dat is denk ik hoe ik het had aangepakt. :P
Bulky: Die draak vind ik al tof, maar die stier, wauw! :wow:
Radio: Wauw, je mensen worden echt goed! :wow:
Blade: Het geheel mist voor mij wat contrast, maar desondanks vind ik hem mooi.
Rodent: Ooooo, die is mooi! <3
Fancy: Inderdaad heel fancy, leuk zo met die vlindertjes eromheen!
Teeth: Ondanks dat het gezicht niet helemaal gelukt is, wel een expressieve tekening. :j
Throw: Training geslaagd, zou ik zeggen. Ziet er goed uit!
Hope: Wat mooi, zo gedetailleerd!
Disgusting: Op je tekening zijn ze ook mooi! <3
Slippery: Wat een lief beeld! <3
Dune: Ondanks dat hij nog niet af was, is hij wel heel veelbelovend!
Armour: Herkenbaar. :)) Heel treffend!
Outpost: Ik vind hem ook niet slecht gelukt, hoor! Wellicht zijn de soldaten iets te dekkend, maar het beeld komt wel over. :j En outpost II: Zo zijn ze inderdaad wat meer 'geestig'.
Storm: Herkenbaar, storm in je hoofd. :=
Trap: Wow, die is echt ontzettend mooi! :wow:
Dizzy: Mooi de beweging die je erin hebt gekregen. :j

Schemerdier:
Eyes: Creepy, en tegelijkertijd toch niet. Ik vind hem leuk gevonden!
Mirrored: Wat tof gedaan zo die single-line-achtige tekening. Ook heel expressief met eigenlijk maar heel weinig. :j
Spirit: Deze vind ik ook creepy. :') Maar ook heel geslaagd!
Evolution: Heel mooi! <3
Defence: Iets zegt me dat je graag fantasyboeken leest. :+ Heel gaaf weer!
Monster: Wat cool zo vanuit deze hoek!
Dripping: Gedurfd, wel treffend.
Fear: Gave stijl!
Skin: Ik moest even kijken, maar vind hem heel mooi!
Sticky: Nu ook meteen trek in cake en zin om een cake te bakken (in omgekeerde volgorde). Heel leuk weer. :j
Imagination: Het heeft haast een soort Droste-effect. Vind je interpretatie van de prompt wel creatief. :j
Marionette: Ik mis een klein beetje een focuspunt - alles valt een beetje weg tegen elkaar -, maar desondanks leuk zo'n 'kijkje in de keuken' bij de puppeteer. :j
Hope: Wat een ontzettend lief beeld. Heel herkenbaar ook.
Rotten: Treffend. :j Mooi hoe je het licht dat van de beeldschermen komt, hebt weten weer te geven.
Symbiosis: Leuk gedaan - hoe langer je blijft kijken, hoe meer er zichtbaar wordt.

_roodvos_:
Fish: Leuk! Die linker heeft echt zo'n vissige blik, terwijl die andere zo'n expressieve kop heeft. :+
Wisp: Het neigt haast een beetje naar steampunk, heel vet!
Bulky: Wat aaibaar. <3
Radio: Wat een spooky eekhoorn. :') Vind hem wel tof, hij springt echt van het papier! Die tweede foto is best wel vet.
Blade: Ik geloof niet dat ik wil weten wat die eekhoorns met dat mes gaan doen, maar ik vind hem leuk!
Rodent: Ik blijf die eekhoorns maar eng vinden. Volgens mij zijn ze uit op wereldoverheersing. :))
Fancy: Ik vind je concept tof, maar kan me wel vinden in je eigen commentaar. :j
Teeth: Krachtige tekening, leuk!
Throw: Leuke dynamische tekening. :j
Hope: Valt 'ie, of valt 'ie niet? :)) Leuk gevonden weer; ik vind de combinatie van de gekleurde eekhoorns en de zwart/witte achtergrond erg mooi.
Slippery: Iemand krijgt een nat pak zo te zien. :)) Leuk gevonden weer!
Dune: Arme eekhoorntjes. :') Wel een geslaagde tekening!
Armour: Oooo, die is echt briljant! :D
Outpost: Nawwwh, cute!

Jodhi:
Fish: Heel mooi, vooral ook de yin en yang-achtige compositie.

Lonni:
Catloaf: Schattig! <3
Supercat: Leuke, schattige stijl heb je! Ik vind deze grappig. :D

Biscuitje:
Fish: Tof zo met al die verschillende kleuren! Ondanks dat het niet per se realistische vissenkleuren zijn, vormt het wel een mooi geheel.
Wisp: Gaaf zo'n uitgebreide tekening. Wel vind ik het geheel wat krasserig, en ik denk dat de stiften inderdaad een beetje afbreuk doen aan het geheel.
Bulky: Wat een dotje! <3
Radio: Mooi zo met die kleuren.
Blade: Jemig, die symmetrie. :wow:
Rodent: Ik heb nu meteen zin om Narnia weer te kijken. :)) Hij is leuk!
Fancy: Meteen trek in champagne, thanks. :')
Disgusting: Mooi gelukt, zeker vanuit deze hoek is het niet heel makkelijk.
Dune: Leuke stijl, en leuk concept. :j

Daihyo:
Fish: Die vind ik echt zo vet! :wow:
Wisp: Echt zo'n heerlijk Wil-o-the-Wisp sfeertje. :+ Goede keuze om het blauw toe te voegen.
Bulky: Ik vind het idee heel schattig, maar voor mij wel iets te krasserig in de uitwerking. :o
Radio: Mooi! <3
Fancy: Daar zijn de edelstenen weer. :D Heel mooi!
Zentangles (Sorry, even op één hoop): Die vind ik echt onwijs gaaf!

Shettepret:
Bunloaf: Cute! Het strooisel had denk ik wat minder swirly vormen mogen hebben, en wat meer uitsteeksels boven en onder, maar verder is hij wel geslaagd!
Superbun: De verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, maar ik vind het idee leuk! De lucht met de sterren is wel goed gelukt. :j

Fair:
Fish: Leuk thema. :j De tekening is net een soort verzamelkaart, heel leuk!
Wisp: Die vind ik vooral heel schattig. <3
Bulky: Deze vind ik ook schattig. :+ En ook heel erg geslaagd met die sterren op de achtergrond - krijg er ook meteen een beetje Grote Beer als sterrenbeeld associaties van.
Radio: Oefening geslaagd, lijkt me! :D
Blade: Wat een power, heel tof!
Rodent: Als ik vanavond niet in slaap kom, weet ik waarom. :')
Fancy: Mooi gedaan! Vind de haarstructuur in de manen en staart echt heel tof. :j
Teeth: De wolf had idd wat meer hooglichten mogen hebben, maar desondanks vind ik het een geslaagde tekening. :j
Throw: Die is gaaf! :wow:
Hope: Bij water geldt best wel vaak 'less is more'; ik denk dat je het iets te overwerkt hebt. Desondanks vind ik hem wel mooi!
Disgusting: Damn, je weet zelfs roken tot een mooi beeld te maken. :')
Slippery: Heel mooi!
Dune: Zoooo onwijs vet! Die maan is ook echt schitterend!
Armour: Wauw, wat een kracht straalt daar vanaf!
Outpost: Prachtig! <3
Rocket: Deze is ook gaaf! Vind dat je hier heel mooi gebruik hebt gemaak van het feit dat je papier bruin is en niet wit of zwart. :j
Storm: Wolkje valt niet echt op - ik vind hem goed gelukt!
Trap: Heel spooky, wel heel mooi gedaan. :j

Ellebel123:
Fish: Je hebt heel mooi de huidstructuur van de haai, en de kleurverlopen weten weer te geven, heel knap! De kop voelt voor mij wat onaf; het oog valt een beetje weg en ook de tanden komen niet heel duidelijk naar voren. Als dat wat meer definitie had gehad, was het geheel wat meer in balans geweest.

Femke_Tweety:
Fish: Ah, je bent voor het werkwoord gegaan. :)) Simpele doch doeltreffende tekening!

Indi_Vito:
Fish: Oeh, heel vet! Mooi hoe je gebruik hebt gemaakt van de druipers om de vinnen en staart weer te geven. :j
Wisp: Wellicht was het beeld nog effectiever geweest als de achtergrond wat donkerder was geweest, maar desondanks gave plaat!
Bulky: Balou, altijd goed! :D
Radio: De arcering in de radio had van mij wel iets subtieler gemogen, maar ik vind het desondanks een leuk geheel!

pjer:
Wat leuk, die vogels! Ze zijn allemaal heel herkenbaar. :D
Swan: Gave pose! De arcering had van mij wel wat fijner gemogen en wat minder recht, maar als geheel vind ik hem goed gelukt.
Eagle: Mooi gebruik van dotwork!
Puffin: Wat een sprekend koppie. <3 De toevoeging van kleur is mooi gelukt!
Duck: Die is gewoon heel schattig. :D
Paradise Bird: Briljant hoe je ook de 'danshouding' hebt toegevoegd. :)) Is het een aquarel? Dan had er van mij wel wat meer schaduw in mogen zitten. :j
Palm Cockatoo: De veren zijn imo wat te weinig 'fluffy' en de vleugels ook wat te stijfjes, maar de pose is wel leuk!
Owl: Echt zo'n lekkere strenge uilenblik, goed gelukt. :j
Secretary Bird: Leuk hoe je de lange poten hebt benadrukt!
Bluejay: Ik denk dat deze ook best wat kleur kan gebruiken, maar hij ziet er al veelbelovend uit!

__Leonie:
Eerste post: Wat een onwijs gave werken! Bulky is echt intens schattig! <3
Fancy: Wat een mooi, zacht beeld. <3
Teeth: Mooi weer! Heb je hem van een foto of in het echt nagetekend?
Throw: De schaduwen op de handen zijn wellicht wat hard, maar ik vind hem als geheel wel heel mooi!
Hope: Krachtige tekening, en imo ook heel mooi gelukt.
Disgusting: Dat is er inderdaad wel eentje voor de categorie 'disgusting'. :)) Je tekening is dan weer wel heel gaaf!
Slippery: O, wow, daar mag je echt heel blij mee zijn! Die kan zo op een kerstkaart. Of in een lijstje. <3
Dune: Ik vind hem wel geslaagd, hoor!
Armour: Wat een sterk beeld! De hand is wellicht iets aan de grote kant, maar de emotie komt wel heel duidelijk over. Ik vind de toevoeging van wat blauw ook heel mooi.
Rocket: Die vind ik ook vooral heel schattig. :))

Doedatje:
Hope: Mooie interpretatie. :j

Kuggur:
Aaaaaaand, I'm done. :') Wat een creepy crawler, haha. Wel een mooi gelukte tekening!

Beter laat dan nooit, maar hierbij mijn fish en mijn botanimals: rose x pudú. :') (Hoewel de rozen iets groter hadden gemogen, ze vallen nu een beetje weg.) Vandaag ben ik dus heel fanatiek aan het linoën geweest, alleen past dat niet bij de prompts. :')

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:55

Die reactie posts zijn echt zo wow _/-\o_ zo lief dat jullie de tijd nemen!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:59

:wow: ik kwam dit topic toevallig tegen en echt _/-\o_
Zo mooi te zien hoe iedereen zijn/haar eigen stijl heeft en een thema interpreteert. Ik kan me perfect voorstellen welke ik zou willen terug zien in kinderboeken, op postkaarten of als wandversiering.

Keep up the good work, dit is genieten <3

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:22

Dizzy: poging tot de dans van de planeten tekenen

Afbeelding

Coral
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:25

Haha ja, wandversiering, die opmerking kreeg ik laatst prive: omg die moet aan de muur. Een van mijn catobers heeft daarom al een nieuwe eigenaar, die kon ik vorige week op de post doen.

Dat was deze met het volkswagen busje, deze hangt nu in Drenthe bij iemand aan de muur

Spoiler:
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:31

Inhaalslag:

Dag 18: trap, gecombineerd met unique. Dat bracht mij op 'the monkey trap' - en die is voor iedereen anders, en dus uniek :P

Afbeelding

En wéér in mijn monkey trap gevallen van teveel met die f*cking stiften te doen... Maar, er zit wel enige verbetering in denk ik :D

Dag 19: dizzy in combinatie met chaos. Tja, dat wordt dus iets abstracts, wat gooi en smijtwerk met vloekende kleuren en toch nog een beetje complementair evenwicht:

Afbeelding

En tenslotte dag 20, coral in combinatie met banketstaaf. Ik had eerst als associatie 'sleeping with the fishes' maar dat vond ik niks. Toen ging mijn bovenkamer draaien over een banketstaaf in combinatie met de zee, en kwam ik uit op The Grey (of Great) Selkie (of Silkie) of Sule Kerry.

Afbeelding

Dit is één van de vele versies van dit lied:

An earthly nurse sits and sings
And aye she sings, “Ba lily wain
And little ken I my bairn's father
Far less the land that he dwells in.”

For he did step to her bedside
And a grumbly guest I'm sure ‘t was he,
Saying, “ Here am I, thy bairn's father
Although I be not comely.

I am a man upon the land,
I am a selkie in the sea,
And when I'm far and far frae land
My home it is in Sule Skerry.”

Then he did take a purse of gold
And he did place it upon her knee,
Saying, “Give to me, my little young son,
And take thee up thy nouriss fee.

And it shall come to pass on a fine summer's day
When the sun shines brightly on every stone.
That I shall take my little young son
And teach him how to swim the foam.

And you shall marry a pround gunner,
And a right fine gunner I'm sure he'll be,
And the very first shot that e'er he'll shoot
‘t will kill both my young son and me.”

Een Selkie is een man op land en een zeehond in het water volgens Schotse folklore. Een soort zeemeerman dus.

Wat verder interessant is in de songtekst is dat tot ver in de 19e eeuw kinderen eigendom (letterlijk) waren van de vader, en de vader een kind dus daadwerkelijk kon kopen van de moeder. Dit bij wet geregelde gebruik wordt dus uitgevoerd in het lied.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:42

Mkango, wat een lieve bijleespost! En wat heb je zelf ook leuke werken gemaakt!
Ayasha, beide heel tof. Mooie schaduwlijnen. :j
Barbara, leuk hoe je kleur hebt gebruikt bij coral. :)
Ibbel, haha dat combineren. :P Beide zijn erg netjes. En ik vind je Dizzy heel origineel!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:10

En de entry voor vandaag: sleep gecombineerd met cloaked. Dat kon er maar één zijn, de eeuwige slaap ...

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:48

Sleep

Wellicht een beetje cryptisch, maar ik heb inspiratie uit dromen gehaald. Waarin je altijd herkent wat je ziet, maar nooit kunt beschrijven hoe dat er precies uitzag.

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:54

Oh, die is érg gaaf Molfre!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:55

Geweldig werk Molfre

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:10

Ik merk dat ik het topic zelfs niet meer durf aan te klikken, ik ben in denial over mijn mislukking :')

Wat een bijleespost Mkango! Dank je voor je reacties.
Ik vind het inderdaad lastig om de focus op 1 onderwerp te houden als ik een tekening maak met uitgebreide achtergrond.

Je hebt zelf ook 2 mooie tekeningen gemaakt, die met de vis vind ik de mooiste!

Ibbel: de cloaked vind ik erg gaaf, een beetje griezelig ook!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:25

Ik ga lekker stug door, nog maar een ruime week tenslotte :P

Voor vandaag een lastige combinatie, chef en hole.
Maar, mijn idiote hoofd wist daar toch weer wat van te maken - hoewel ik eerst aan een kok die 'toad in the hole' aan het maken is dacht.

Mijn 'chef hole' is een greenkeeper op een golfcourse, bezig een hole te maken :))

Afbeelding

Een oefening in snel schetsen van 'rare' houdingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:10

Ibbel Ik ga met jou mee! Heb nog wat in te halen door tattoo en wat afspraken maar ik ga er voor! :')
Mooie verhoudingen in je "rare" houding. Ik vind rare houdingen altijd moeilijk omdat ik de neiging heb om dingen te tekenen die je in die houding niet zou zien gewoon omdat mijn hersenen zo iets hebben van "ja maar je hebt twee armen!" :')

Je "eeuwige slaap" vind ik heel knap gedaan! :j grimmig en vredig tegelijk!

Dizzy kan ik eerlijk gezegd niet te lang naar kijken. :') Die doet gekke dingen met mijn hoofd. _O-
Je aap vind ik leuk. :j
De zeehond <3

Molfre erg leuk gedaan! Boeiende tekening die sleep!

Telpeva he wat leuk dat hij nu bij iemand op hangt!!

BarbaravdW creatief gevonden met die planeten! En mooi neer gezet! Coral is ook erg mooi gedaan! Lekker kleurrijk!

Mooie interpretatie van outpost! Daar had ik nog niet eens aan gedacht joh!

Mkango Jeetje wat een post! Respect! Heel erg bedankt voor de complimenten! :+: Ik moet eerlijk toegeven dat (en eigen stoef stinkt, ik weet het.) ik nu zelf ook wel begin te merken dat ik wel vooruitgang boek... Ik zie het allemaal iets sneller, heb iets minder moeite met de verhoudingen. Heb nog steeds geen geweldig zicht op verhoudingen maar het begint wel te beteren! En dat motiveert wel. :j Vind het dus ook super leuk dat iemand anders het ook ziet. :+: (beetje bevestiging hebben we allemaal wel es nodig toch?)

Blade heb je helemaal gelijk in trouwens. Ik denk ook dat ik die inmiddels anders zou neerzetten. (dat vind ik wel een boeiend iets om te merken aan deze inktober. Dat ik nu al van tekeningen aan het begin zo iets heb van "nu zou ik dat anders doen.)

Hope is natuurlijk eentje die ik met andere mediums al een paar keer geoefend heb. :D
Grappig dat ik positieve reacties krijg op "trap". Dat was eentje die in mijn mening niet zo heel mooi wilde lukken. Ik was zelfs bang dat niemand de bloemen ging herkennen. :)) Was al een hele opluchting toen Kuggur ze meteen herkende! :))
Dizzy is natuurlijk in mijn comfortzone, heb deze beweging nog al eens geprobeerd er in te krijgen en in die houding toen lukte het niet.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! :+:

Ik vind jouw fish trouwens heel erg geslaagd. Zoveel om naar te kijken, zoveel mooie details en toch komt ie niet "druk" over... Elke keer als je kijkt ontdek je iets nieuws.

Bij je diertje vind ik dat subtiele juist wel mooi ondanks dat het niet jouw bedoeling was? IMO heel erg geslaagd! Ik zou willen dat sommige van jouw diertjes echt bestonden. Ze zijn zo leuk!

Fair Mens! Wat benijd ik jou! Jij kan zoveel uitstraling in die tekeningen stoppen!!
Hou nou oohoop!! Ik val in herhaling maar ik vind jouw stijl echt gewoon zo fijn om te kijken! Dune, en armor... Weer dat "magische". De sfeer die jij er in weet te brengen en de uitstraling, daar ben ik echt jaloers op!

Molfre Je hebt gewoon zo'n optische illusie in elkaar geknutseld joh! Mooi gedaan en mooie symboliek ook trouwens. Een dergelijke omgeving zou voor mij echt zo voelen..
Dizzy is ook alweer zo eentje! Wel prachtig gebruik van kleuren! Vind 'm echt heel geslaagd! zijn deze digitaal?

eens even kijken of ik nu bij ben, mij venstertje "houdt op" :') Dus even terug lezen na deze post.
Edit:
Nee dus, leek me al sterk dat ik zo snel klaar zou zijn. Dus even verder:

Schermerdier erg mooi jouw marionette! Maar hope is in die post toch mijn favoriet!
Rotten vind ik niet raar kijken hoor. Heel sterk neer gezet!
Je symbioses vind ik trouwens ook heel knap, erg gedetailleerd weer! Hoe lang doe jij nu over zulke tekeningen?

_Roodvos_ Lief jouw outpost! Jullie hebben allemaal zulke leuke dingen gedaan met outpost! En ik kon daar echt helemaal niks mee! :=

Pjer Vooral je zwaan vind ik heel erg mooi! :+:
En dat eendje! Ontzettend schattig!!!

Nu denk ik dat ik bij ben? Als ik iemand vergeten ben dan is dat echt echt, echt niet opzettelijk! Ik lijk tusendoor kort gereageerd te hebben op een paar mensen en dat brengt me nu een beetje in verwarring. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:57

Coral:
Afbeelding
En begonnen aan sleep: O:)

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:57

Whoow joh die coral <3

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:13

het enige wat ik heb getekend was de donut cat. ( geen foto nog van gepost )
ik kon ook niet echt fijn tekenen ivm voetoperatie en tekenen in bed vind ik niet erg fijn.

mar zometeen als ik inspiratie heb wat proberen denk ik :) ik ben nog aan het uitvogelen welke manier van tekenen ik het fijnst vind en wat lukt enzo.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:34

Wauw, wat een grote posts!!

Ik ga morgen zelf even de moeite doen voor een echte bijleespost.

Voor nu heb ik chef gemaakt. Ik heb mijn best gedaan op de rat van rattatouille (als ik dat goed spel :+ )

Ik wou voor vandaag een flat model maken, wat echt nog moeilijker is dan het lijkt. Niet 100% tevreden. Maar redelijk gelukt!

Ik heb trouwens de vraag een paar keer voorbij zien komen, maar nog niet beantwoord. Ik teken bijna exclusief in Photoshop en Illustrator.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:16

Ik vind hem mooi gelukt hoor Molfre, hij is heel herkenbaar ook! Waar ben je niet tevreden mee?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:29

Telpeva schreef:
Ik vind hem mooi gelukt hoor Molfre, hij is heel herkenbaar ook! Waar ben je niet tevreden mee?

Dank je wel!

Ondankt dat het een flat design is, wil je er toch een soort 2D schaduw in hebben, zodat het niet een *blob* kleur wordt. In de mond heb ik dat niet voor elkaar gekregen en heb ik dus een gradient gebruikt. Hoort dus eigenlijk niet bij de stijl van de rest van de tekening.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:34

En de volgende.... rip (waarbij ik niet zeker weet of er R.I.P. werd bedoeld, maar ik heb 'm als 'scheur' geinterpreteerd) en scales.

Dat werd vrouwe Justitia met een paar scheuren in haar blinddoek. En nee, het is niet bedoeld als politiek statement :P

Afbeelding