[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:13

Weer een goede update!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:15

Ja goed geschreven, met een beetje meer sympathie. Ik vond de hoofdpersoon steeds een soort student achtig type lijken, maar krijg er nu meer respect voor (nina).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:22

Ik vraag me wel af hoe we vanaf dit punt ooit nog op een punt kunnen gaan komen dat Nina daadwerkelijk onder de noemer "bonus" moeder komt te vallen, want dan moeten er toch flinke stappen gezet worden.....vooralsnog heeft ze in de verste verte geen enkele (bonus) moederrol en het lijkt er ook niet op dat ze die gaat krijgen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:06

Jeeh weer een update! *\o/*

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:09

Een update! :o Heerlijk begin van de avond

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:02

Graag update

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:28

Mmm ik heb als enige kritiek dat je zelf je woorden niet helemaal na komt. Dus dat de updates heeeeel lang weg blijven. Vind dat jammer. Je blijft dan minder in het verhaal. (Je kan dit ook als een positief puntje zien ;p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:31

Nou zeg wat zitten jullie te pushen. Laat TS lekker schrijven wanneer haar dat uit komt. Ze is ons niks verschuldigd hoor. := Een tv-serie kun je soms ook maar 1x per week zien. Dan ga je toch ook niet bij dat programma zeggen dat de updates sneller moeten komen. Beetje geduld. :7

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:39

Ik vind juist dat ze best snel schrijft, gelukkig :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:51

Anoniem schreef:
Nou zeg wat zitten jullie te pushen. Laat TS lekker schrijven wanneer haar dat uit komt. Ze is ons niks verschuldigd hoor. := Een tv-serie kun je soms ook maar 1x per week zien. Dan ga je toch ook niet bij dat programma zeggen dat de updates sneller moeten komen. Beetje geduld. :7

Helemaal mee eens.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:56

Ik volg het topic gewoon niet (doe ik nooit met verhaal topics)
Voordeel is dat ik het dan eens in de zoveel tijd bij actieve onderwerpen zie staan en dan kan ik weer een paar hoofdstukken bijlezen in één keer.

Zo en nu moet ik niet vergeten na deze post het stipje weer weg te halen.

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:49

Je kan het vragen om updates zien als iets negatiefs maar ik denk dat iedereen gewoon heel erg in het verhaal zit en zin heeft om meer te lezen. Natuurlijk kan het vervelend worden, maar die twee berichtjes??

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:24

Alles in een keer gelezen
Ga zo door
Leest lekker weg

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 13:21

pmarena schreef:
Ik vraag me wel af hoe we vanaf dit punt ooit nog op een punt kunnen gaan komen dat Nina daadwerkelijk onder de noemer "bonus" moeder komt te vallen, want dan moeten er toch flinke stappen gezet worden.....vooralsnog heeft ze in de verste verte geen enkele (bonus) moederrol en het lijkt er ook niet op dat ze die gaat krijgen?

Haha, wacht maar even. Er volgen nog heel wat maandjes (en traantjes). "Bonus" staat overigens niet voor niets tussen aanhalingstekens , natuurlijk.

Ik zet er alleen bij als het vanuit een ander perspectief is dan vanuit Nina, overigens!

Even een korte "intermezzo" haha, of een samenvatting, of...?

Ik vind het overigens superleuk als er om updates gevraagd wordt :) doet me echt SUPER goed :) ! Vorige week was alleen chaotisch en wil wel echt aandachtig schrijven en niet even snel-snel.

Reflectie
Zondagavond 24 maart 2019

Het eerste wat ik doe als ik thuis ben, is mijn beste vriendin een berichtje sturen.
“Ik was met P naar Dusseldorf. Alles leuk en aardig totdat zijn kinderen er achter kwamen (wisten niks). MIJN GOD de hel brak los. Zijn dochter (20) had allessss gegoogled over mij etc. En ik las dus ook even mee en die zegt tegen hem van je bent gek dat je het haar gaat en ze lijkt wel een krackho*r en die drinkt al om 13h en daar ga je toch niet mee etc..... ze ging hem de hele tijd bellen, zijn ex helemaal gek en hem bellen, zijn zoon die suuuperboos was. WAT EEN HELL”. Nadat ik op verzenden heb gedrukt, lees ik hem nog eens na. Mmm, een beetje een chaotisch berichtje wel.

-“Jezus Nina... En hoe reageerde hij erop?”. Nienke reageert gelijk.
“Nou, hij voelde zich heel rottig. Sorry, sorry voor gedoe etc. Maar ik voelde me echt ZO rot. Ik voelde me ook super schuldig en vooral heel minderwaardig”.
-“Ja dat snap ik. En hoe ging het toen verder?”
“Ik zei dat hij even niet moest reageren en toen heeft hij dat gedaan. We waren toch in Duitsland. En alles wat hij zei was toch niet goed.”
- “Ja dat is natuurlijk zo. Het maakt niet meer uit wat hij zegt. Ze hebben toch hun conclusie getrokken”.
“YEP. En ze kennen me (duidelijk) niet. Maar een crackho*r, jeetje. Ik vind mezelf nu ook echt helemaal niet leuk meer”. Ik kijk nog eens naar foto's van mijzelf op mijn telefoon. Hebben ze gelijk?

-“Maar waarom vind jij jezelf niet meer leuk? Dit zegt NIKS over jou. Jij bent ook niet het probleem. Jij hebt ook geen probleem veroorzaakt. Dit ligt puur bij zijn kinderen en ex. Die vinden het kennelijk niet oké dat vader een eigen leven heeft. Ik snap dat het niet leuk is om te lezen/ horen. Maar echt, laat het gaan. Jij staat hier helemaal buiten. En trouwens, je bent wel leuk. Zij kunnen op basis van internet daar geen oordeel over jou vormen. Plus ze zijn niet objectief want ZIJ hebben een probleem”. Nienke is streng voor me.

“Hij voelde zich volgens mij ook echt schuldig want zijn ex stuurde hem ook nog eens dat ze het niet leuk vond dat hij met mij wegging en dus geld aan mij besteedt etc”. En daar voelde ik me dan weer schuldig over. Maar dat stuur ik niet.
-“Zijn ex en kinderen raken controle kwijt. Hij vraagt hun - terecht- niet om goedkeuring. Echt schat, het zegt helemaal niks over jou. Het is hun onzekerheid en jaloezie. Want je ziet er prima uit! Ik snap dat ze daar jaloers op zijn”. Nienke is zo lief. Ze meent er vast niets van, maar het is wel lief.
“Nee, ik moet het me ook niet zo aantrekken. Maar ik denk gelijk van: 'zie je, Prem vindt mij ook niet meer leuk'.
Ik voel me ook schuldig want ze kwamen er achter via een foto die ik geplaatst had op Instagram".
-“Kom op! Prem is verantwoordelijk voor zijn eigen leven, hoor. Laat ze het lekker uitzoeken. Ze zijn gewoon stik jaloers en bang”.

-“Hij zegt dat hij ook soort van blij is, want zijn ex heeft (in de woede/ jaloezie) toegegeven dat ze (ook) iemand anders heeft. Ze vroeg tot nu toe Prem altijd nog alles te betalen. Haar tandartsrekening, haar huur etc. Hij zegt: 'nu ik dit weet, ga ik dat niet meer doen. Laat het de zwemleraar maar betalen'.”
-“Ook gek toch?”
“Hij zegt ze is er niet echt van opgebloeid, van haar nieuwe relatie”. Prem vertelt vaak hoe zijn ex blijft klagen over alles en iedereen.

-“En hoe voel je je nu?”
“Nou ja het heeft mij ook aan het denken gezet. Ik heb mijn Insta en bijna alle dating-blogs van mijn site gewist. Ik voel me sowieso super onzeker maar zal de tijd wel zijn. Had ik vorige keer toen wij samen naar Millers gingen ook, natuurlijk. Het komt wel weer goed”.
-“Kijk en daarom ben je zo leuk! Je gaat niet bij de pakken neer zitten maar je leert ergens van en pakt je leven weer op! Topper!”.

“Voor wat betreft P weet ik niet; ik vind hem wel superleuk maar heeft wel de magic beetje aangetast. En ben gewoon onzeker nu dat hij ook anders over me gaat denken". Eigenlijk ben ik vooral bang dat Prem mij ook een crackho*r gaat vinden. Een golddigger. Ik typ verder.

"We zien wel. Zaterdag zei ik ook van nou na we moeten het hierbij maar laten maar toen zei hij ook 'ja nu hebben ze ons precies waar ze willen' en dat is ook zo.”
-“Laat het gaan. Je bent niet bij de scheiding geweest. Het is niet jouw ding.”
“Maar ik heb wel een enorme deuk opgelopen”.
-“Die deuk maak jij dan zelf. Want zij doen niks. Jij laat het dan toe; dat moet je niet doen. Wat ze roepen zegt ook niks over hoe Prem over je denkt”.
“Nee maar zo voel ik dat wel haha, dat Prem hun mening 'over neemt'.
-“Oh meisje toch. Trek het je echt niet aan. Sta er boven. Eigenlijk hebben jullie beide niks verkeerd gedaan. En jij sowieso niet”.

Even later, net voor ik naar bed wil gaan, licht mijn telefoon op.
"Sweet dreams X". Het is Prem.
Ik antwoord niet. Niet omdat ik niet wil. Maar omdat ik niet kan. En omdat ik het allemaal even niet weet.

to be continued

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:58

oh jeetje arme Nina.... ik zou gewoon een mooie blog hierover online gooien en hopen dat die gestoorde kids en ex het lezen...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:11

Mer1980 schreef:
oh jeetje arme Nina.... ik zou gewoon een mooie blog hierover online gooien en hopen dat die gestoorde kids en ex het lezen...

Haha wie weet,
Maar dan is het wel gelijk over tussen Prem en Nina. Want Prem gaat dat niet leuk vinden t.o. zijn kinderen, natuurlijk.

Dat brengt Nina in een lastig parket ;) .

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:16

Gaat Nina eerst met haar vriendin “gezellig” appen en niet meteen checken hoe het met haar hondje gaat? Wat vreemd, dat zou echt het eerste zijn dat ik zou doen. Ik had mij niet eens thuis laten brengen, maar was meteen naar mijn huisdier gegaan, dat appen dat kan later ook nog wel!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:25

Daphara schreef:
Gaat Nina eerst met haar vriendin “gezellig” appen en niet meteen checken hoe het met haar hondje gaat? Wat vreemd, dat zou echt het eerste zijn dat ik zou doen. Ik had mij niet eens thuis laten brengen, maar was meteen naar mijn huisdier gegaan, dat appen dat kan later ook nog wel!

Oh mijn fout hahah,
Hier was ze al thuis en had ze Poppy al opgehaald. Die maakte het oke.

Maar, goed dat je het opmerkt! Had ik juist kunnen gebruiken om deze conversatie meer aan te kleden, ook. Zo van "Poppy ligt op Nina's schoot" oid. Ga ik, in een eventuele latere versie, zeker aanpassen!

[edit]Ik frunnik het gelijk in het volgende hoofdstuk erbij nog. Blijft echt leuk/ interessant om te lezen wat jullie opvalt. Blij met de feedback!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:25

Ben heel erg benieuwd hoe dit nog goed gaat komen tussen die twee...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:12

Dat sweet dreams is ook wel een bijzonder lüllige opmerking zeg na de gebeurtenissen....

Iets van excuses en een hart onder de riem zou meer op zijn plaats zijn geweest....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 21:46

Wankelend
Maandag 25 maart 2019

-“Hoe gaat het”. Ik zucht. Het is een berichtje van Prem. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik met de situatie aan moet. Zeker niet na het gesprek met Nienke. Ik kijk op mijn horloge. Het is 8 uur in de ochtend. Tijd om uit bed te gaan! Eerst maar naar de dierenarts met Pop; we hebben om 9h een afspraak.
“Het zal allemaal wel met een sisser aflopen, toch Pop?” zeg ik met een kinderachtig stemmetje. Pop ligt tegen me aan en tilt even haar hoofd op. Ik glimlach en streel haar vacht.

“Het kunnen verschillende dingen zijn” zegt de dierenarts even later. Nu we hier zijn, vertoont Pop – gelukkig – geen symptomen. Zal je altijd zien. Maar gelukkig had ik de filmpjes nog die mijn ouders me afgelopen weekend stuurden. En waarop een piepende, snel ademend hondje te zien en vooral te horen was. “Het zou een kennelhoest kunnen zijn”.
-“Maar ze zit nooit in een kennel” verweer ik. Andere honden eten haar nog op! De dierenarts begint te lachen en legt uit dat dat niet noodzakelijk is voor de kwaal.
“Of het kan een hartafwijking zijn. Ik hoor wel een hele lichte hartruis, maar ze is ook de jongste niet meer”. Pop kijkt op en houdt haar hoofd scheef – haar typische Chihuahua-houding. “Laten we eerst kijken of een behandeling tegen kennelhoest aanslaat”.

Even later loop ik de praktijk uit. Dit viel me tegen. Ik wist niet precies wat ik kon verwachten, maar ik had verwacht dat een beetje antibiotica wel afdoende zou zijn. Niet dus, denk ik, terwijl ik naar de tas kijk vol medicijnen en vitaminen. Ik til Pop in de auto en rij naar mijn ouders.

“HALLO!” roep ik iets te enthousiast als ik mijn ouderlijk huis binnenloop. Het voelt voor mij nog altijd als thuiskomen. Ondanks dat ik hier al 15 jaar niet meer woon.
“Zo, ben je daar” beantwoordt mijn moeder mijn groet. “Va, Nina is er”. Ze richt zich tot mijn vader. Die zit in zijn stoel en staart recht voor zich uit. Hij kijkt op.
- “Mm, ging de deurbel?” vraagt hij. Mijn moeder schudt veelzeggend haar hoofd. Ik praat haar bij over de situatie van Poppy.
“Het komt allemaal wel goed”. Het laatste wat ik wil, is dat ze zich hier druk over gaan maken. Pop doet zich inmiddels tegoed aan de verse brokken. Mijn vader sloft richting de keuken. We hebben beide geen idee wat hij gaat doen. En hijzelf blijkbaar ook niet, want halverwege draait hij zich om en sloft hij weer terug.
“Voeten optillen en rechtop lopen!” roept mijn moeder hem toe.

Mijn telefoon trilt.
“JIJ BENT DE KRACHT DIE MET JE GEEST SPEELT en die je lichaam gebruikt als het favoriete speeltje om plezier mee te hebben. Dat is de reden dat je hier bent: om te spelen en plezier te hebben. Ons geboorterecht is gelukkig zijn – we hebben het recht te genieten van het leven. We zijn hier niet om te lijden. Wie wil lijden moet dat natuurlijk doen, maar het hoeft niet.”
Ik trek een wenkbrauw op. Dit is een quote die ik eerder naar Prem stuurde. Ik krijg hem nu van hem terug.

“Zit je met weer met die jongen te Appen? Jullie hebben elkaar gisteren toch nog gezien?” vraagt mijn moeder.
“Mam, ik heb een probleem”. In het kort leg ik uit wat er het afgelopen weekend voorgevallen is.
-“Tja, dan weet je gelijk wat je eraan hebt. Je zult altijd aan het kortste eind trekken. Zeker nu hij niet eens voor je opgekomen is. Hij heeft niet erg zijn best gedaan”. Ze vertelt een verhaal van een vriendin die in dezelfde situatie zat. Kort nadat ze bij haar nieuwe vriend ingetrokken was, zette hij een punt achter de relatie. ‘De kinderen kunnen toch niet met je overweg’ kreeg ze te horen.
“Maar heb je geen advies” vraag ik. Mijn moeder komt altijd met slimme wijsheden.
-“Nee Nien, hier kan ik je echt niet mee helpen”. Even later nemen we afscheid en begeef ik me naar kantoor.

Onderweg denk ik na over Prem. Hij heeft wel gelijk. Onze doelstelling was om plezier te hebben samen. Hij zit niet in de weg. Ik heb toch niemand anders.
Zodra ik op kantoor aankom, besluit ik hem een berichtje terug te sturen.
“Hey, we hadden het zo leuk. Moeten we niet door anderen laten beïnvloeden eigenlijk! Komt vast goed”.
-" Ja. Het is k*t. Jij bent tof. Wij ook. Moeilijke tijd. Onrustig. Komt goed. XX”.
“Opgeven kan altijd nog. Je/ we zijn te leuk samen om mee te laten sleuren”.

Ik haal opgelucht adem. Ik heb helemaal geen zin om me weer te moeten begeven op datingterrein. Niemand vraagt hoe mijn weekend geweest is, dus stort ik me vol op mijn werk.
“76,000 luisteraars in 28 dagen. Ik wil touren”. Prem stuurt me elke dag hoeveel mensen naar zijn muziek luisteren. Hij post dat ook altijd op Facebook, dus ik snap sowieso het nut van deze berichtgeving niet. “Zou deze mensen een slechte muziek smaak hebben of........” stuurt hij erachter aan. Opeens herinner ik me dat ik in Antwerpen een kritische opmerking over zijn muziek gemaakt heb. Alles valt op zijn plek. Waarschijnlijk triggerde dit zijn woedeuitbarsting.
“Sorry. Het was niet aardig van mij. Maar blijf niet alle oncoole dingen die ik gezegd heb herhalen, oké?” Dan ga je er nog in geloven”. Het laatste wat ik wil, is in een negatieve spiraal terechtkomen.

Prem vertelt dat hij dienst heeft in de polikliniek.
-“Man is ziek. Een beetje”. Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet antwoorden.
“Ik ben modetrends aan het volgen” antwoord ik. “Blijkbaar liep ik al voor dit seizoen”.
- “Soms loop je voor soms loop je achter
Niet als jij dronken bent. Dan loop jij alle kanten op....”. Ik moet lachen.

-“Weet jij trouwens nog een goed nummer voor Baukje om te zingen tijdens een auditie voor een musical?”. Het gebeurt niet vaak, maar op dit moment ben ik sprakeloos.

to be continued

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:04

Yes! Een uodate, hopenlijk snel nog eentje

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:54

Wow, wel echt 2 hoofdpersonen die nauwelijks empathie laten zien zeg.

De een die niet reageert op de zieke hond van de ander.
De ander die niet een oplossing zoekt voor moeder met zieke hond in het weekend, en die reageert op een liefde die zegt dat zijn kind ziek is, dat ze de mode aan het volgen is.

Het verhaal boeit nog steeds, maar voorlopig zijn de enige die sympathiek over komen wat mij betreft Nienke en Moeder.

Misschien een tip om daar toch iets mee te doen.
Want een boek waarbij voor geen van de hoofdpersonen sympathie te voelen is, gaat bij veel mensen op sen duur toch vervelen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 10:35

Femke_Tweety schreef:
De een die niet reageert op de zieke hond van de ander.
De ander die niet een oplossing zoekt voor moeder met zieke hond in het weekend, en die reageert op een liefde die zegt dat zijn kind ziek is, dat ze de mode aan het volgen is.

Haha!

Tja, het "zieke kind" heeft haar nog geen 24u geleden uitgemaakt voor ho*er, dus ik zou zelf ook niet zo goed weten wat ik met die informatie aanmoet. Om dan opeens sympathie op te moeten brengen. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Ik zou ook niet begrijpen waarom Prem daar opeens over begint, terwijl hij weet hoeveel pijn dit gedaan heeft. Nobody's perfect haha.

Nina werkt in de mode.

Ik zal erop letten :). Wel veel commentaar :).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:56

Oh dat was wel goed geweest om meer te benadrukken, dat ze in de mode werkt! Dat verklaart ook wel wat dingen vind ikzelf