[TEK] Februari's teken uitdaging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:32

Femke_Tweety schreef:
Kuggur schreef:

Dankjewel! Ik heb ook besloten de ogen zo te laten ( ze keek altijd vrij maf uit haar ogen ;) )
Ik moet ook gauw weer eens wat posten hier, alweer lang geleden. Verleidelijk te smokkelen, heb nog een experimenteel stilleventje liggen, één van de eerste probeersels in metalpoint, vorige herfst gemaakt.

Zolang er geen datum opstaat raden wij dat noooooit natuurlijk.
En dit bericht hebben we gewoon niet gelezen. :+

Daar zeg je wat.... :D :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:36

Staat geen insect op.. maar onder motto van bokt.. of bloemen acceptable??
Alcohol stiften en makres en fineliner op action papier.

Afbeelding

Ibbel

Re: [TEK] Februari's teken uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:44

Is dat de Heps?
Ik ben ooit met een Fjord begonnen en nog steeds fan :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:09

Ibbel schreef:
Is dat de Heps?
Ik ben ooit met een Fjord begonnen en nog steeds fan :))

NIet perse Heps, deze is uit het hoofd, maar zal er onbewuste vats iets van hebben meegekregen :+ 8-) . Heps is echt de 2.0 versie, die is echt maf.... brutaal en druk... maar wel leuk, niet echt de ehhh, typische fjord qua karatker, maar had ik kunenn weten gezein de afstamming :') :roll: _O- echt... te erg.. soort arabeir soms in fjordenpyama, maar dan wel lomper.... dan een av.

Dan maar 1 met een ehhh.. insect???
The fly… :+
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:04

Oh, nice!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 11:26

Fantasiefiguur moest nog een tweede poging krijgen, vond ik.

Niet mijn eigen fantasie in dit geval, maar 'bestaande' figuren die bij elkaar horen!

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:56

Sorry, even geen bijleespost, maar wilde melden dat ik ook met een nieuwe bezig ben.

Afbeelding
Rechter is denk ik klaar, middelste heeft laag 1 en de linker is alleen nog de opzet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:16

Is dit pastel Annetje? Vind ze prachtig!
Hoe krijg je die gouden schijn zelfs?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:57

Dankje!
Ik werk eigenlijk altijd met acrylverf op doek. Gouden schijn zijn stipjes geel en wit, maar er komt uiteindelijk ook nog goudverf en brons op om ze echt te laten glanzen. Ik heb ook zilver als verf, dus die kan ook nog gebruikt worden. Die glansverfjes gebruik ik stiekem bijna in al mijn schilderijen. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:05

Annetje: echt prachtig! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Sjolvir: wauw, wat een bijleespost. Pyrografie gaat bij mij relatief snel denk ik. Maar ik gebruik het niet 'goed'. Gebruik de pyrografiepen alsof het een potlood is. Dus veel lange lijnen enz. Heb de indruk dat de meesten werken met veel kleine lijntjes, stipjes, enz enz. Ook schaduwen doe ik zoals ik met een potlood zou schaduwen. Dat maakt dat ik sneller werk denk ik.

Vind je trouwens echt een superleuke stijl van tekenen hebben.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 22:55

Fantastisch dat drieluik Annetje. Leuk die vlotte toets, mooie kleuren en wat een sprekende vissen!

Heel fraai die libellen Femke_Tweety, bijzondere beesten blijven dat toch ook met die vleugels die wel mozaïek lijken.

Jouw vuurpaard is ook mooi geworden Ibbel, weer een heel ander gevoel roept deze op. Ik blijf in al je tekeningen vinden dat ze ontzettend goed in elkaar zitten qua verhoudingen, echt tof.
Lastig zo'n vooraanzicht Pjer! Bij zo'n foto kies ik er zelf nog wel eens voor om het lijf gewoon richting de zijkant te maken zeg maar, dat je niet zo vreemd die twee voorvoetjes hebt uitsteken.

Heel gaaf je vuurpaard en feniks Ayasha! Eens met de suggestie van Ibbel voor donkerblauw voor de achtergrond, dat past er mooi bij denk ik.

Sjolvir, wat een leuke schets van de hond. Mooi raak neergezet, ik houd wel van zo'n vlotte weergave. Je fjord tussen alle dieren en het groen is ook enig, blijft leuk om naar te kijken.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:04

Ik ben lekker bezig met m’n cursus. Dit keer oefeningen om ‘los’ te komen. De bedoeling is dat het dus vooral allemaal níét perfect moet. Gewoon tekenen als kind, lekker rommelen met lijnen en kleuren. Dus: met ogen dicht, met je andere hand dan je normaal tekent, met twee handen tegelijk, met geometrische vormen, uit een vlek, met een andere kleur...

Afbeelding

En als laatste als “ander ding”, in mijn geval de hoedenhaas. :D Mens en dier!

Afbeelding

En omdat ik toen wel weer even genoeg had geexperimenteerd nog even heerlijk midden in m’n comfortzone gaan zitten en dit stel gemaakt. :D

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 23:55

Elanor wat voor cursus doe je? Ik vind jouw stijl echt super gaaf! Heel mooi!

Bedankt voor de reacties op mijn vissen. Ik ben er ondertussen alweer een heel stuk verder mee. Er staan nu drie vissen op en ik dénk dat deze klaar zijn. Alleen de linker moet nog.
Leuk detail: ik schilder eigenlijk nooit met een voorbeeld erbij, maar ik gebruik meerdere foto's en daarna begin ik gewoon. Nadat ik de vissen hier op bokt had gezet, zag ik vanalles wat ik gek vond. Ik mijn voorbeelden erbij pakken en wat blijkt? Vissen hebben geen bambi-ogen! :') die en wat meer gekke dingen heb ik maar aangepast...

Afbeelding

Bovenste is hoe deze vis nu is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:20

Grappig hè, hoe je heel anders gaat kijken als je tekent (of fotografeert). In eerste instantie denk je dat je details gezien hebt - bij fotograferen moet je (vind ik) meer op de achtergrond en de voorgrond letten dan op je onderwerp - en dan blijkt tóch dat takje nog tegen die paddenstoel aan te liggen bv.
Of je kijkt eens goed naar een dier en je ziet allerlei reflecties van licht die je eerst niet waren opgevallen.

Oh Elanor, die das en die vos - twee (bijzondere) wilde dieren die ik hier wel eens in mijn wei heb, naast het 'gewonere' spul zoals hazen en allerlei roofvogels.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:30

Een piranha Annetje? Oog is echt veel beter zo :j

Elanor: vast al erg vaak tegen jou gezegd, maar je zou zo een kinderboek kunnen illustreren <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:43

Annetje die pyrania vis, prachtig.

Elenanor, je hoedenhaas, mooie illustratie voor een boek.je vos en das ook.

FT, ahdie zijn schattig je fantasy figuren.

Fantasy dan ook hier masr.
Vuurvogel, frutselbat en fjunicornpegasus.
Afbeelding

En inscect.
Jumbodaas, onderweg naar platte daas.... vind die jumbo's altijd te smerig, sla ik vaak dood met shcoen of borstel. Verhoudingen zjin zoek, maar ach.....

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:06

Wat een mooie leuke platen komen er weer voorbij! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:37

Ehh, maak er maar mens en deir van?
Tussendoor uitje, buren baby gekregen en hebben postduiven, vandaar de duiven. Papier is blauw, maar zon schijnt nirt niet te fotograferen.... metalic marker en alcohol markers.Afbeelding
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:22

Leuke stijl heb je, Sjol :j Strip-achtig.

Ik ben met nog wat katten van anderen bezig, en een 'eiland in een rivier'. Ik denk dat die morgen wel af komt.
Ik ga morgen ook weer verder peuteren aan 'starry night' in olieverf - hij is al een tijdje alsnog droog geworden, dus ik ga toch nog een poging wagen 'm af te krijgen...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:42

De losmaak-oefeningen helpen... Deze ‘mens en dier’ stonden zó. :)

Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:14

Oh, gaaf, Elanor! Heel mooi en los, idd :j

Ik ben weer met aquarel aan het knoeien geweest, het blijft me fascineren.

Afbeelding

Pfalzgrabenstein - in de Rijn bij de Lorelei.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:48

Zit een beetje in de lappenmand en bezig met onderzoek daarvoor, weinig puf maar ik wilde toch nog heel graag iets met thema bokt doen. Wilde er aanvankelijk spelen/speels (Januari) aan toe voegen maar dat werd me iets te veel om uit te werken.

Alleen voor de gezichtsuitdrukking een referentiefoto er bij gepakt.

Kleintje, portretlinnen, van 30x24 met olieverf.

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:17

Mooi Ibbel, ook die spiegeling in het water. Je maakt er vorderingen mee, dat lastige spul!

Oh Jis, wat sprekend. Echt een karakteristiek hoofd. Prachtig ook met die oud-bruine achtergrond en wat een mooi passende lijst. Zit hij achter glas of niet?

Ik test nog even verder in mn schetsboek met de hybriden... Er zit nog wat meer in denk ik, heb het nog niet helemaal. :)

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:01

Vind hem heel sterk Ibbel, ik begin er even niet meer aan.

Oeh die kleuren van de 2e vind ik super Elanor.

Dank je, nee geen glas, heb de laatste (glaceer) laag op de achtergrond met de beweging van het paard mee laten gaan. Misschien daarom dat dat zo lijkt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:56

Afbeelding

Kat dit keer in pastelkrijt op mi canson papier Inspiratie naar een tekening van Paulina Stasikowska

En een haflinger in pastel

Afbeelding