[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:35

Gewoon lekker door gaan, ik weet makkelijker gezegd dan gedaan. Hoewel even iets weg leggen en iets anders gaan doen ook echt goed werkt
Ga ik met de bloemen ook even doen, frustreert me anders veel te veel :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 13:43

@Art: Is de tekening voor jezelf of als opdracht? Want als hij voor jezelf is kun je het ook gewoon als een oefening zien en als hij dan mislukt is het balen maar verder geen man over boord.
Ik ben nu al dagen bezig met tekening die ik super lelijk vind geworden maar maak hem af puur als oefening.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:45

Selina schreef:
@Art: Is de tekening voor jezelf of als opdracht? Want als hij voor jezelf is kun je het ook gewoon als een oefening zien en als hij dan mislukt is het balen maar verder geen man over boord.
Ik ben nu al dagen bezig met tekening die ik super lelijk vind geworden maar maak hem af puur als oefening.

tekening is voor de vorige eigenaar van dit paard die het wegens omstandigheden heeft afgestaan aan Paard zoekt Baas en via hen naar mij gekomen is. Wil dus wel dat de tekening netjes afgewerkt is

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 14:01

Oh ja daar had ik overheen gelezen. Dan snap ik je stress wel. Als het papier verzadigd is zou ik misschien alsnog wat stukjes met krijt proberen.

Hier wilde ik deze vandaag afronden maar nog nooit met zoveel tegenzin aan een tekening gewerkt := Tijd voor Netflix _O-

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:25

Wow, wat maken jullie mooie tekeningen. Ik kijk iedere keer mijn ogen uit! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:27

@Seven, ik vind m echt gaaf hoor <3
@Selina, wow <3 het enige waar ik een beetje vreemd naar kijk is de plaatsing van het paard op het papier & de nek is heel abrupt zo, ga je die nog wat faden of niet?

Afbeelding
Ben zelf nog eens met losse inkt aan de slag gegaan, lang geleden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:46

Dank je nena :D

Goh wat word ik altijd jaloers van jou stijl <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:45

Schilderij op 1 van de 6 hoeken gemaakt
Afbeelding

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:19

Ik kom hier even binnenvallen :o Ik heb dit topic ergens gemist ... :(
Maar ik ben deze maand heel actief geweest in het tekenen! :D Ik heb me nieuw speelgoed aangekocht en ben direct begonnen met tekenen.

Ik heb als doel om zo veel mogelijk te tekenen als ik kan. Ik kan er niet echt een aantal opplakken per maand, dit omdat ik niet weet hoeveel tijd ik ga hebben dit jaar :+

Ik ga niet al mijn werk hier plaatsen dat ik deze maand al gemaakt hebt, maar wel een aantal
als jullie ze allemaal willen zien kunnen jullie deze terug vinden op mijn instagram account @digidesignzina

dit zijn een aantal tekeningen die ik deze maand gemaakt heb :)
(bokt upload)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(nu ga ik even reageren op de tekeningen hierboven :o )

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:29

p15
@Solleke_Noah wat ben je creatief bezig seg! super leuk :D vooral de werkjes in hout zijn mijn favoriete! <3

@Harm0ny wat een knap schilderij is het al :D

@Art_Ificious knap werk! Ik heb vroeger ook met pastel getekend maar heb het nooit zo mooi gekunnen als jou! echt niet opgeven! :) hopelijk neem je de tekening later weer op als je er terug motivatie voor hebt :o

@Seven ik bewonder je werk echt! de Blauwe achtergrond past er zo goed bij <3 de bloemen maken het ook helemaal af *\o/*

@soof14 leuk schilderij!

@Selina super leuk! :D ben benieuwd wat het eindresultaat wordt :o

@nenahdm ik vind jouw stijl zo leuk! :D <3

@Seven wat een leuke vorm! super leuk gedaan :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 19:13

Nenah: De plaatsing was beter maar omdat ik hem zo zat ben heb ik de lijnen van de borst weggegumd en heb ik hem dus ingekort :+ Moet het nog wel iets strakker afwerken hoor. Die van jou vind ik ook heel tof, heel abstract.

Ineens ook veel werken erbij, doe even rondje als ik die tekening heb afgerond. Dan heb ik wat meer tijd.

HorsesRhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:08

Wat is er met mijn vorige bericht gebeurd?? Hij staat er maar half!

@art ificous. Soms zo frustrerend dat je precies weet wat het nodig heeft en je daar nét niet bij kunt. Inderdaad even laten liggen, dan komt er wellicht een ander inzicht.

@seven ik wilde zeggen dat het me erg lastig leek om te verzinnen wat je er dan op zou schilderen zonder dat het weg zou vallen tegen de drukke achtergrond, maar ik zie dat je er echt iets moois van hebt gemaakt!

@ selina, heel erg leuk! Niet teveel druk op leggen, een avondje netflix op z'n tijd is nooit verkeerd haha.

@nenahdm heel bijzonder, mooie stijl, het raakt me. Ik vind het mooi en tegelijkertijd ook niet en dat maakt het prachtig... Als je snapt wat ik bedoel.

@d4rkhorse, welkom, leuk dat je erbij bent en je brengt meteen een hoop in zeg! Ik ben er niet zo bekend mee, wat voor nieuw speelgoed ben je aan het uitproberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:15

Art_Ificious schreef:
tekening is voor de vorige eigenaar van dit paard die het wegens omstandigheden heeft afgestaan aan Paard zoekt Baas en via hen naar mij gekomen is. Wil dus wel dat de tekening netjes afgewerkt is

Wat ontzettend lief dit!

henny_wJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:19

Art_Ificious schreef:
Ben het helemaal aan het verpesten nu ;(

[ [url=m/M9VMt4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Heb het opnieuw uitgeblend en de tekening opzij gelegd want dit is echt niet fijn meer. Dit voelt gewoon niet goed ;(

Art_Ificious, heb je ook pastelkrijt ? Ik denk dat het wit wat je nu aangebracht hebt te hard is. Ik zou met een doezelaar het wit weer uitpoetsen en met bruin krijt er weer overheen gaan. En event. hier en daar iets een accent aanbrengen met bijv. niet schrikken, midden of donker blauw. Dan breng je net even wat extra tinten erin zonder dat het te eentonig bruin wordt.

Ik ben door dit topic zodanig gestimuleerd dat ik gisteren na 9 jaar mijn tekenen ook weer opgepakt heb met pastelkrijt :D
Ik wil het nog niet laten zien omdat het een verrassing is voor een vriendin :)

Elke maand een project maken? Geen idee of me dat gaat lukken. Met 4 paarden aan huis en een flinke tuin kom ik vooral de zomerdag uren te kort op een dag. Maar goed we gaan ons best doen ;)

HorsesRhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:31

Ohh help.

Ben nu bezig met een persoonlijk project wat ik ivm herkenning niet op bokt wil plaatsen.

Maar nu loop ik echt vast en ik durf niet verder. Ik heb een persoontje op een paard, maar dat mensje heeft blond haar... hoe krijg ik dat gemengd?? Ik heb al 5 verschillende pogingen gedaan, maar het blijft te geel of te bruin...
Meng ik er blauw in dan? Of... wie heeft een inzicht voor me?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:43

Harm0ny schreef:
Ohh help.

Ben nu bezig met een persoonlijk project wat ik ivm herkenning niet op bokt wil plaatsen.

Maar nu loop ik echt vast en ik durf niet verder. Ik heb een persoontje op een paard, maar dat mensje heeft blond haar... hoe krijg ik dat gemengd?? Ik heb al 5 verschillende pogingen gedaan, maar het blijft te geel of te bruin...
Meng ik er blauw in dan? Of... wie heeft een inzicht voor me?

Misschien op een ander blad experimenteren? Doe ik ook wel eens. Ben echt slecht met kleur dus dan probeer ik gewoon wat uit tot ik de juiste kleur heb :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:04

Kom ik weer met m'n roze maar echt harmony roze in blond haar en in palomino werkt heel mooi.
Geeft een warmere tint zonder dat het te donker word.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:31

henny_w schreef:
Art_Ificious schreef:
Ben het helemaal aan het verpesten nu ;(

[ [url=m/M9VMt4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Heb het opnieuw uitgeblend en de tekening opzij gelegd want dit is echt niet fijn meer. Dit voelt gewoon niet goed ;(

Art_Ificious, heb je ook pastelkrijt ? Ik denk dat het wit wat je nu aangebracht hebt te hard is. Ik zou met een doezelaar het wit weer uitpoetsen en met bruin krijt er weer overheen gaan. En event. hier en daar iets een accent aanbrengen met bijv. niet schrikken, midden of donker blauw. Dan breng je net even wat extra tinten erin zonder dat het te eentonig bruin wordt.

Ik ben door dit topic zodanig gestimuleerd dat ik gisteren na 9 jaar mijn tekenen ook weer opgepakt heb met pastelkrijt :D
Ik wil het nog niet laten zien omdat het een verrassing is voor een vriendin :)

Elke maand een project maken? Geen idee of me dat gaat lukken. Met 4 paarden aan huis en een flinke tuin kom ik vooral de zomerdag uren te kort op een dag. Maar goed we gaan ons best doen ;)

Het was lichtblauw en nog een blauwe tint geen wit ;) is inmiddels ook alweer gedoezeld.
Bruin is een optie maar paard is echt diepzwart van kleur

henny_wJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:40

Art_Ificious schreef:
Het was lichtblauw en nog een blauwe tint geen wit ;) is inmiddels ook alweer gedoezeld.
Bruin is een optie maar paard is echt diepzwart van kleur

Okeej ... :o Op mijn laptop zie ik jouw tekening als een donkerbruin paardenhoofd, en wat je als laatste had toegevoegd als wit. De kleuren wijken nogal af van het origineel blijkt dus ;)

Ik heb jaren terug het hoofd van een Fries getekend met pastel en daar heb ik toen als contrast donkerblauw bij gebruikt. Idem bij een Rottweiler om het zwart niet te saai te laten worden.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:01

Harm0ny schreef:
Wat is er met mijn vorige bericht gebeurd?? Hij staat er maar half!

@art ificous. Soms zo frustrerend dat je precies weet wat het nodig heeft en je daar nét niet bij kunt. Inderdaad even laten liggen, dan komt er wellicht een ander inzicht.

@seven ik wilde zeggen dat het me erg lastig leek om te verzinnen wat je er dan op zou schilderen zonder dat het weg zou vallen tegen de drukke achtergrond, maar ik zie dat je er echt iets moois van hebt gemaakt!

@ selina, heel erg leuk! Niet teveel druk op leggen, een avondje netflix op z'n tijd is nooit verkeerd haha.

@nenahdm heel bijzonder, mooie stijl, het raakt me. Ik vind het mooi en tegelijkertijd ook niet en dat maakt het prachtig... Als je snapt wat ik bedoel.

@d4rkhorse, welkom, leuk dat je erbij bent en je brengt meteen een hoop in zeg! Ik ben er niet zo bekend mee, wat voor nieuw speelgoed ben je aan het uitproberen?

dankjewel! ik heb me een i pad pro en procreate aangeschaft **\O/** :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 17:18

Oeh jaloers, ik wil ook aan de slag met procreate maar m'n portemonnee is het er even niet mee eens :+

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:29

Selina schreef:
Oeh jaloers, ik wil ook aan de slag met procreate maar m'n portemonnee is het er even niet mee eens :+

ik ben er echt tevreden over :D Dus ik zou dit echt overwegen als je wat meer geld hebt :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 15:02

Paard afgerond :D Meteen maar even bijgesneden :+
Faber Castell Polychromos op Canson 1557 papier. 20x20cm

Afbeelding

Vanaf P15:
Solleke noah: Wow, dat je op zo'n klein oppervlakte nog zoveel details kwijt kan. Leuk dat je geïnspireerd raakte voor boekenleggers :D
Harmony: Kan me voorstellen dat je meteen verschil in kwaliteit merkt qua verf. Ben benieuwd naar het eindresultaat, leuk dat je dat voor je vriendin doet.

Thirteen: Goed gelukt

Soof14: Welkom! Leuke schotse hooglander, vacht is goed gelukt

Seven: Vind dat marmer-effect zo gaaf op die tegels. Haast zonde om er iets overheen te tekenen. Geeft wel een unieke achtergrond bij het paard. Vind je schilderij met de bloemetjes ook mooi, niks mis met je bloemetjes. Al had ik misschien persoonlijk die punt-borst weggelaten en de bloemetjes tot daar gedaan.

Darkhorse: Leuke tekeningen. Vind de (volwassen) fjord het leukste

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:45

dankjewel! die van jou is ook heel leuk geworden! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:20

Mijn man zegt het zelfde Selina dat de bloemen tot de borst moeten komen
Ik nog nog overdenken :j

Mooie tekening geworden