Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) maar op schilderijen kan ik dit wel erg waarderen. Lekker over de top. Ik heb ze jaren geleden ook veel geschilderd/getekend, dus ik ben erg benieuwd of dit mijn relatie met de copic markers kan verbeteren. Ik kwam er al wel achter dat degene van wie ik de stiften gekocht heb een bijzondere smaak qua kleuren had, want ik heb volgens mij alle paarstinten die er zijn en maar 1 blauw. Heel handig.
Heb je misschien nog wel 'iets' uit de BV familie of de C kleuren? (blauwviolet, koudgrijs) misschien dat je die richting nog kan uitwijken wat kleur betreft? anders misschien eens de action proberen, daar hadden ze een tijdje terug ook marker sets (5 euro voor 12 markers oid, vierkante markers van het merk twin marker) misschien dat daar iets bruikbaars bij zit. Ik heb zelf al die sets van de action, simpelweg omdat ik nog niet alle copic kleuren heb. Scheelt toch weer geld ook en het werkt prima met elkaar samen. Altijd handig extra kleurtjes, je weet maar nooit wanneer je ze nodig hebt. 
ik zie ze letterlijk galopperen erg mooi hoe veel verhalen je in zo'n eigenlijk simplistische tekening kwijt kan 

Is dat niet doodeng om te doen? Ik vind trouwens dat de hals nu al beter is, zelfs terwijl hij nog niet geschilderd is. Die oorspronkelijke hals en hoofdhouding was erg vreemd, die van jou is veel natuurlijker.
xyzutu2 schreef:Hier heb ik besloten om mijn De la Gueriniere-paard toch maar iets minder obees te maken dan zijn historische collega's, maar hij houdt wel zijn buikje.![]()
En toen was de blauw op.![]()
Dat vind ik toch wel echt een nadeel van stiften, dat je geen idee hebt hoeveel inkt er nog in zit. Met potlood en verf zie je precies hoeveel je nog hebt.
[ [url=m/U1PWwA.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik ben zelf niet zo fan van markers.. xyzutu2 schreef:Leuk paard! Hij komt op mij echt over als zo'n reus van een sportpaard van 1,80 hoog met al die golvende spieren en lijnen. Ik vind zonder precieze referentie paarden tekenen trouwens ook 1000x leuker en makkelijker. Als het letterlijk de foto moet nabootsen dan wordt het al snel vervelend om de een of andere reden. Ik schets liever zelf en dan gewoon in de sfeer die ik zoek, net zoals met het obese piaffe-paard, dan kun je het ook veel makkelijker bijsturen dan wanneer je aan een foto vastzit.