[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 01:21


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:16

Ik heb nu een "a4" schrift (hema noemt het a4 maar ik noem het a4,5 is een stuk kleiner dan a4) speciaal voor school gekocht. Daarin ga ik bijhouden wat ik nog voor school moet, maar ik laat hem wel gewoon thuis liggen. Dingen die ik op school hoor en daarin moet opschrijven schrijf ik dan eerst wel in mijn gewone BJ.
Stippels ga ik niet meer doen. Ik vind ze gewoon zo het geld niet waard denk ik.. Plus dan ga ik denk ik heel erg perfectionistisch worden met het boekje en eigenlijk ben ik dat net een beetje kwijt (ik ben van mezelf al heel perfectionistisch), dan wordt de drempel ook weer hoger om eraan te beginnen..

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:01

Nou riep ik gister nog heel hard dat ik ze niet zou kopen omdat ik hem te duur vond...
Afbeelding
Heb ik gister deze gekocht bij the flying tiger voor maar €4!
Super blij mee, stippels zijn wel heel duidelijk in vergelijking met een leuchttrum bijvoorbeeld, maar ik vind het papier van hele redelijke kwaliteit. Dus dit wordt mijn Bullet Journal voor 2017 :D

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:19

Ga ik daar ook kijken! :D

deksel

Berichten: 3830
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:45

laraxXxemma schreef:
Nou riep ik gister nog heel hard dat ik ze niet zou kopen omdat ik hem te duur vond...
[ [url=m/jmUkA8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb ik gister deze gekocht bij the flying tiger voor maar €4!
Super blij mee, stippels zijn wel heel duidelijk in vergelijking met een leuchttrum bijvoorbeeld, maar ik vind het papier van hele redelijke kwaliteit. Dus dit wordt mijn Bullet Journal voor 2017 :D

OMG, ik ben echt al 42493020 keer de Flying Tiger ingelopen voor een stippeltjesboekje, maar kon 'm niet vinden. Hoe ziet de voorkant eruit?

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 16:12

Ik heb nogsteeds geen bujo, maar het word wel weer tijd voor een nieuwe agenda.. Nou wil ik graag een a6 ringband hebben met drukkertje het liefste pastel kleur.. Maar ik vind alles te duur op internet, zelfs aliexpress :+ Wil daar uiteindelijk wel een soort van bujo van maken

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:14

Ik sta op het punt een lechttrum te bestellen..
Wil in 2017 gewoon in een mooi boekje met puntjes starten.

Sta nogsteeds te tweifelen want ik kan het geld eigenlijk voor andere dingen gebruiken...

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:19

Ik vond het absoluut het geld waard. Heb er nu eentje die ik gebruik als bujo, een backup voor als ik klaar ben in deze en ik heb een A4 formaat met stippen voor schoolzaken. Daarin hou ik vooral een overzicht bij van m'n vakken, planning voor m'n minor, een weekoverzicht per vak met wat ik moet doen en dat soort zaken.

Vooral handig om er even bij te pakken als ik me weer eens zit te vervelen en geen echte dingen heb om te doen.

Verder ben ik dol op de harde kaft (wat je vaak bij goedkopere boekjes niet hebt), de inhoudsopgave en de genummerde pagina's.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:44

Ik denk dat ik het inderdaad ga doen! Zit nog te twijfelen over de kleur en over de verzending( 4,95 verzekerd en 1,95 onverzekerd) wat zouden jullie doen?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:19

Wat stil hier -O-

Hoe bevalt het iedereen tot nu toe?

Ik ben nog steeds erg fanatiek bezig. Heb hem onderhand al enkele maanden maar ben er elke dag meer en meer mee bezig. De maandelijkse habit tracker bevalt mij erg goed, motiveert ook lekker. Afgelopen maand voor het eerst een 'grateful' lijst gemaakt, en maak voor komende maand zeker nog een. Helpt mij erg om alles toch wat positiever in te zien.

Deze week ook begonnen met een (voor mij) nieuw concept. Zoiets als wat ik bovenaan deze pagina gepost had. Leuk weekoverzichtje met per dag een takenlijstje, mijn totale uitgaven, water inname en avondeten. Bevalt me erg goed dus denk dat ik deze er in hou. :)

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:28

Ik heb hem besteld *\o/*

Ik ga vanaf januari beginnen maar als ik hem binnen heb ga ik alvast een jaar overzicht maken, heb er nu al zin in!

goriginal

Berichten: 233
Geregistreerd: 30-08-14
Woonplaats: Borger

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:41

Ik ben door jullie sinds vandaag begonnen! :D Heb maar een simpel wiskunde schrift gepakt, mocht ik het volhouden om die vol te krijgen dan kan er altijd nog zon mooi stipjes schrift komen. :P Wel merk ik dat hij behoorlijk doordrukt, dat is best jammer. Heb nog geen stiften dus hij is behoorlijk saai, maar dat komt nog.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:51

Ik ga ook fanatiek door :D
De pagina's per week zijn qua lay-out per maand hetzelfde.
(Heb een aantal dingen geblurred)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:13

Ik ben ook nog steeds aan het kliederen :))
Ik vond die weekly die Sanne laatst had geplaatst zo leuk dat ik hem heb gebruikt, voor deze week en voor vorige week. :))

Deze week met natuurlijk het grootste en belangrijkste evenement op vrijdag *\o/* :') :
Afbeelding

Alvast voor december; maandoverzicht en goals.
Afbeelding

Vorige week, deze ging uiteindelijk een beetje mis waardoor ik hem in heb moeten plakken dus het is niet zo heel netjes :')
Afbeelding

Random To Do lijstje:
Afbeelding

Topics to study voor mijn hertentamens:
Afbeelding

Engels to do en hardlooptracking ding:
Afbeelding

En een overzicht van al m'n series:
Afbeelding

Ik ben nog aan het twijfelen of ik een nieuwe bestel voor volgend jaar, of doorga in deze. Mooi nieuw schrift voor volgend jaar <3 Maar aan de andere kant; deze is nog lang niet uit.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:54

Besloten dat ik voor volgend jaar toch een bullet journal ga bijhouden, deed het nu allemaal in mn passion planner, maar merk dat ik bepaalde dingen niet helemaal fijn kwijt kan en het wel heerlijk ontspannend vind om het bij te houden (gekke ontspanning xD)

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:08

Heb een boek gekocht. Nu nog eraan beginnen, wil het te graag perfect doen.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:38

Gemeen van mij om dit hier te komen zeggen maar ze verkopen bij www.penstore.nl een hele hoop bujo supplies, waaronder Leuchtturm dotted en verschillende super fijne pennen :))

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:02

Scamander ik heb ook nog een schrift met kleine hokjes gekocht, daar ben ik nu lay-outs in aan het oefenen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:34

Scamander schreef:
Heb een boek gekocht. Nu nog eraan beginnen, wil het te graag perfect doen.


Je moet maar zo denken; je hebt niks aan je bullet journal als hij in de kast blijft liggen -O- Beter een beetje minder mooi maar wel in gebruik *\o/*

Ik vind het overigens heel tof hoor, alle mooie designs die ik hier zie langskomen :j Alleen zelf heb ik er echt niet de tijd voor. Mijne is dus tamelijk saai, 95% donkerblauwe balpen en simpele lijstjes. Maaaaaaaar ik ben er zó blij mee *\o/* Het geeft me zoveel rust en overzicht dat ik nu dagelijks bijhoud wat er te doen staat :j Voor mij is het dus meer een praktisch project dan een creatief project en ik kan het iedereen aanraden om met een bullet journal te beginnen, ook als je niet de tijd hebt voor de mooie versieringen :)

spottedponie
Berichten: 2964
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:08

Ik was net in de stad (Tilburg) en dacht even voor de leuchtturm te gaan kijken, maar winkel was dicht -O-

Had er al helemaal zin in om "echt" te gaan beginnen dus beetje teleurgesteld...

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:02

Even snel iets anders tussendoor, maar wel een beetje in deze trant denk ik.

Kent iemand de Knock Knock notepads? Dit is een voorbeeld: http://knockknockstuff.com/product/this-weekend-pad/

Heeft iemand enig idee of deze in Nederland te koop zijn? Zo ja, waar?
Ik kan ze ook bestellen op bovenstaande website, maar dan komt er bijna 20 dollar aan verzendkosten bij. Dus dat is wel een beetje het laatste plan :=

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:39

Oehh, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:39

Ik heb ze inmiddels op de Duitse Amazon gevonden. Moet alleen nog even een prepaid creditcard aanschaffen, aangezien je niet met ideal kan betalen. Gratis verzending *\o/*

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:10

Ik heb mijn leuchtturm!
Zit echt enorm te twijfelen, ik wil zo graag beginnen met plannen! Maar nog een maandje wachten en ik kan in 2017 beginnen :S
Nu al gaan of echt nog wachten? Zo moeilijk!

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:13

Ik zou gewoon beginnen eigenlijk.