[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:35

Geen compleet verhaal helaas, maar ik heb hierdoor wel de inspiratie gekregen weer te gaan schrijven aan een fanfic, dus misschien komt deze ooit af. :D

Voorwoord Het is niet echt over éen fictief personage, mijn hoofd"persoon" heb ik zelf verzonnen, en de andere personages heb ik nog niet verder uit kunnen werken...
Het gaat iniedergeval over the lord of the rings. :j en dan specifieker over Sauron, deze werd ooit de eerste weerwolf (kan alle gedaanten aannemen :P ). Dus in mijn verhaal zijn er nog een soortvan weerwolven bij de strijd om de ring. Vanuit het perspectief van een wolf dus.Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :') , hoewel je er eigenlijk LOTR voor moet kennen...

Dag 5
I slinked through the grass now, keeping low to the ground. I had to be careful, now that I was in enemy territory. Ithilien, it was too green, an alien place. The rivers, trees, bushes and flowers were odd after I had wandered so long through the desert, Mordor, the mountains and the Lands Beyond. I could faintly smell human scent, but what was that? I didn’t knew that scent. I found the traces of light footsteps, 3 pairs, although one of them crawled on all fours. Let the hunt begin....

-------

As I followed the scent I noticed it headed in the direction of Mordor, the forest darkened, the Mountains of Ash came closer. I slowed as I smelled the reek of the dead. Ugh the Death City, Minas Morgul. What would have led them here? They must be spies. I scowled at the Silent Watchers, how came they hadn’t seen someone passing? The Death City had hundreds of lidless eyes. Well, if they hadn’t seen them it was even better, I could take all the honour. I melted into the shadows, and began the climb onto the Mountains of Ash.

-------

Sam Gamgee
Sam stumbled through the darkness. Where was that Stinker? He hadn’t liked this idea since Gollum had told it, a secret passage, a tunnel. He had known that this foul creature would lead them into a trap.”Mister Frodo, do you see any sign of Gollum?” He called out. Frodo just schook his head. Sam looked around, he had an unpleasant feeling of being watched. Not only by Gollum, other creatures too. Something dangerous was nearing. Sam didn’t realize what happened before it was too late. Gollum attacked him from the back, and simultaneously Frodo was attacked by a monstrous spider. Sam was furious and kicked Gollum of, with more power than the creature had ever dreamed Sam was capable of.
Sam drew his sword and was about to attack when a shadow suddenly moved and leaped onto Gollum. (That was the end for Gollum). The spider fled and left Frodo (who was already stupified) behind. Sam looked up horrified, what creature would make a giant spider run, and could take Gollum down so easy? He recognized a wolflike creature,although its shape was hard to distinguish in the dark. Sam raised his sword but it was in vain.The razor scharp teeth were the last thing he was aware of.

-----
In the tower of Barad-dûr (Lúgburz)

I carried the paralyzed creatures with me,taking the short passage to Lúgburz. Nearly flying over the long stairs, at a velocity only the werewolves of Mordor could run.
The higher you in Lúgburz, the darker and hotter the rooms became. Runnin past dungeons, torture chambers. Even I, who was commonly summoned to the Dark Tower, only knew a small part of it.
Even before I reached the top, I could already sense His presence. As I skidded to a stop,dumping the captives on the ground. The shadows moved and I felt His Burning gaze on me, seeing through me.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:48

Phoe.. Ik was strak van plan vandaag eens rond de 500 woorden te blijven. Maar zoals elke dag tot nu toe ben ik toch weer over de 1.000 gekomen Haha.

Mijn inspiratie was Prison break, Michael Scofield en Sara Tancredi.
Ik vond het moeilijk welke acteur ik moest doen. Ik wilde toch wel een beetje goed zitten qua gedrag enz van de rol. En gezien ik de afgelopen week prison break aan het kijken was op netflix dacht ik dan doen we die maar. :D

Hier dus mijn dag 5
Citaat:
Dag 5: Write a story about your favorite fictional character

Michael Scofield

“Waarom stop je?” vroeg Sara geschrokken. Bang kijkt ze achter zich. Dadelijke zouden ze hun vinden, dacht ze paniekerig. Michael keek om de hoek, vervolgens op zijn horloge. Nog een paar seconde en de vuilniswagen zou de hoek om komen en de weg blokkeren voor de overige voertuigen op de weg. “Nog een paar seconde” zei hij tegen Sara. Rustig zonder op te vallen ging hij tegen de hoek aan staan van het gebouw waar ze net langs gerend waren. Hij trok zijn pet nog wat dieper over zijn hoofd en keek een beetje naar beneden zijn ogen zochten ondertussen de omgeving af op zoek naar politie of andere mensen die het op hun gemunt hadden. Precies op schema kwam de Vuilniswagen de hoek om gereden. Dit was het moment. Doordat de 2 weghelften gescheiden waren door een verhoogde berm zou geen auto hun meer kunnen volgen zo lang de vuilniswagen op bezig was met de vuilnisbakken van de paar huizen die er stonden. “Nu” roept Michael en hij loopt in een flink tempo weg. Sara komt snel achter hem aan en pakt zijn hand vast. Haar hand was een beetje klam van de zenuwen. Mensen die hen niet kende zouden hun voor het verliefde stelletje aan zien dat op vakantie was. Verliefd waren ze dat wat niet gelogen. Maar vakantie was het verreweg nog niet, maar als alles volgens plan liep dan waren ze over precies 34 minuten vogelvrij en zou niemand ze ooit nog kunnen pakken.
Samen liepen ze in een flink tempo richting de haven. In de verte konden ze de zee al zien, met zijn glinsterende water. Het was een perfecte dag om met een jacht op pad te gaan, de zon stond hoog aan de hemel en de lucht was strak blauw. Een zacht briesje liet de palmbomen zachtjes ritselen. Michael snoof de geur van de zee in en raakte daardoor nog meer vastbesloten om zijn plan te laten slagen. Sara had al zoveel geleden de laatste paar jaar. Als dit niet lukte was hij bang dat hij haar kwijt zou raken.
Op dat moment hoorde hij achter zich het geluid van piepende autobanden gevolgd door een flinke klap. Geschrokken stopte ze en keken om. Op de plek waar de vuilniswagen de laatste van de rij vuilnisbakken op aan het pakken was, was een auto met een rotgang de hoek om gekomen en had niet meer op tijd kunnen remmen en zo in volle vaart tegen de vuilnis wagen aan gereden. Vloekend liepen de vuilnismannen naar de auto toe. Uit de auto stapte een geschrokken oude vrouw die jammerend haar excuses aanbood. Opgelucht draaide Michael zich naar Sara om, nam haar gezicht in zijn handen en keek haar diep in haar ogen aan. “Gaat het” vroeg hij. Bang knikte Sara van wel. “Oké, kom op we zijn er bijna”, zei Michael terwijl hij haar gezicht los liet en haar hand vast pakte. Samen liepen ze snel verder richting de haven. Hoe dichter ze bij de haven kwamen hoe duidelijker het geluid werd van de jachten en zeilbootjes zachtjes die tegen de kade aan stootte. Het geluid van vrijheid dacht Michael gelukkig. Snel keek hij op zijn horloge. Nog twee minuten en de opstopping veroorzaakt door de vuilniswagen zou weer door kunnen rijden. Voor die tijd zouden ze van de weg af moeten zijn en de boulevard op. Vanuit daar konden ze opgaan in de mensenmenigte en wat rustiger gaan lopen. Vanuit daar zou het nog 10 minuten lopen zijn naar de andere haven. Michael had er expres voor gekozen om vanuit de tweede haven te vertrekken. Vanuit daar waren ze sneller over de grens in niemandsland.
LJ en Sofie hadden ervoor gezorgd dat de boot klaar was om te vertrekken. Alle spullen die ze nodig hadden waren aanwezig. Sara zou nog raar op staan te kijken als ze zag dat haar hele garderobe aan boord was. Lincoln had op aanwijzing van Michael uit een kluis op het station een tas gehaald met geld en nieuwe paspoorten deze lagen op het jacht ook op hun te wachten.
Op het moment dat de vuilniswagen weer verder begon te rijden staken Michael en Sara net de straat over en liepen de boulevard op. Michael keek nog een keertje om en zag het oude vrouwtje zijn kant op kijken met een bemoedigende glimlach. Hij zou haar voor altijd dankbaar zijn voor haar daad. 7 auto’s verder zag hij een bekende auto die zonder de aanrijding al lang Michael en Sara herkend zou hebben. Zoals verwacht had de tante van Sofie Michael en Sara 2 extra minuten gegeven om veilig bij de boulevard aan te komen zonder te erg op te vallen.
Eenmaal tussen de tourristen gingen ze wat rustiger lopen om zo nog beter in de mensen menigte op te gaan. Halverwege de boulevard trok Michael Sara ineens een klein souvenir winkeltje binnen. “Nog 1 laatste stop”, zei Michael tegen Sara. Michael liep rustig naar de kassa en maakte daar een klein praatje met de man achter de toonbank terwijl deze een grote gele enveloppe onder de toonbank vandaan pakte en aan Michael gaf. Michael keek snel in de enveloppe en knikte tevreden. Buiten was Sara geïnteresseerd aan het kijken naar een kaartenrek, ondertussen hield ze de omgeving scherp in de gaten. Toen ze Michael naar buiten zag komen slaakte ze een zucht van verlichting. “Kom, dan gaan we verder”, zei Michael op het moment dat hij zijn arm om Sara’s schouder sloeg. Sara sloeg haar arm om Michaels rug. Samen liepen ze verder.
Bij de haven aangekomen liepen pakte Michael uit de enveloppe een sleutel waar een magneet sleutel aan hing voor de poort die toegang gaf naar de stijgers. Toen de deur achter hun dicht klikte maakte zijn hart een sprongetje. Nog maar een paar meter en er kon niks meer mis gaan.
Op het moment dat ze bij het jacht aan kwamen hoorde ze bij de poort een hoop gevloek en gescheld. Geschrokken keken ze om. Aan de poort stonden 4 mannen in pak. Michael herkende ze meteen. Snel stapte ze aan boord en terwijl Michael de motor startte maakte Sara snel alle touwen los zodat ze weg konden varen. Zachtjes ronkend kwamen de sterke motoren leven. Michael pakte de regelateur en het stuurrad stevig vast. Toen de touwen los waren en Sara bij hem stond gaf Michael gas en als een pijl uit een boog schoot het jacht zijn vak uit. Op dat moment kwamen de mannen aan gerend. “bukken” schreeuwde Michael boven het geluid van de motoren uit naar Sara. Samen bukte ze net op het moment dat de mannen hun geweren af vuurde op het vluchtende paar. Met een rotgang vloog de boot door de haven heen. Toen ze de haven uit voeren gaf Michael tegelijk met een jubelende gil nog meer gas. Het was gelukt. Het was gewoon echt gelukt. Toen ze een paar km van de kust verwijderd waren minderde Michael vaart. “Nu is het tijd om het te vieren” zei hij blij tegen Sara, haar tegelijk naar zich toe trekkend. Terwijl hij een kus op haar slaap plantte pakte hij achter haar uit een kastje een fles champagne en 2 glazen. Lachend nam Sara de glazen van Michael aan. God wat had hij die lach gemist, hij was bang geweest haar nooit meer zo te zien lachen. Michael liet de kurk van de fles knallen terwijl hij Sara blij aan keek. Michael schonk de champagne te wild in de glazen waardoor hij knoeide. Maar dat kon hem niet schelen. Het was hun gelukt. Ze waren vrij. “Op onze vrijheid” zei Sara terwijl ze haar glas hief. “Op ons”, zei Michael warm terwijl hij haar diep in de ogen aan keek. Nu konden ze haar nooit meer van hem af nemen. Ze waren eindelijk veilig.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:08

Mèèèn!!! Ik vind de opdracht van vandaag echt pittig!!
What to do? What to do! -O-

XxLiEsJuHhxX

Re: [CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:52

Ik heb al wat ideetjes in mijn hoofd. Ik denk dat het of romeinse tijd of middeleeuwen word :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:57

Ik heb niet echt een favoriete historisch figuur .. maar dan maar een historisch gebeurtenis toch? Of iets wat afspeelt daar.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:58

xDenies schreef:
Ik heb niet echt een favoriete historisch figuur .. maar dan maar een historisch gebeurtenis toch? Of iets wat afspeelt daar.

Ik zou dat gewoon doen. Ik heb ook geen favoriete historisch figuur :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:01

Als ik vanavond de honden heb uitgelaten ga ik beginnen met schrijven :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:08

Ik ben nu pas thuis, maar ik heb vanavond genoeg tijd om te schrijven. :)

Heb alleen nog geen idee waarover. :=

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:41

Ik vind deze opdracht toch wel grappig. Het is een soort van mini geschiedenis les, op een leuke manier! :+
In mijn geval een stuk over Florence Nightingale. De vrouw die eigenlijk de verpleging heeft uitgevonden. Toch leuk om je er een beetje in te verdiepen en ik heb een stukje uit haar leven geschreven. Ten tijden van de Krimoorlog. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen. En sorry voor sommige misschien wat gore stukjes.. O:)

Trouwens.. Waar is Iejoor? Onze TS. Schrijft of leest ze nog wel mee? :oo
Ik ben benieuwd naar jullie stukken!!

Het was 25 januari 1854 en de nacht viel in Scutari, een deel van de tegenwoordige provincie Istanboel. Het was geen rustige nacht. Er klonk geschreeuw en er werd geschoten. Het Britse leger zat midden in een oorlog die later de krimoorlog zou worden genoemd.
Een belangrijke vrouw zat in één van de tenten aan de Britse kant van het gevecht, de Selimiye-kazerne. “Mr. Triple, het komt goed. De wond in uw bovenbeen is gestopt met zweren.” De zwetende man in het bed knikte naar haar, terwijl ze zijn hoofd depte met koud water. “Dank u, Ma’am.” Hij probeerde rechtop te gaan zitten, maar zijn krachten waren nog niet helemaal terug. Florence duwde hem terug in het kussen en stond op. Er was meer werk aan de winkel.

Een paar weken geleden had ze een artikel van William H. Russel in de krant gelezen waarin hij de mensonterende toestanden onder de zieke en gewonde Britse soldaten beschreef die voor hen vochten in de oorlog tegen Rusland en op dat moment besloot ze dat ze iets moest doen. Samen met 37 andere vrijwillige verpleegsters was ze naar deze kazerne gekomen om de soldaten weer op te lappen. Het leven was zwaar, maar dit was hun taak en ze zetten zich voor de volle honderd procent in.

Buiten ontstond er commotie. Florence hoorde stemmen op de gang. Een schreeuw klonk door de tent. Daarna gefluister. Er werd een hoofd om de hoek gestoken. “Er is geschoten binnen het kamp. Ik heb nu een verpleegster nodig!” Florence bedacht zich geen moment en rende de deur uit, achter de stoet met de gewonde soldaat aan. “We moeten hechten!” Riep de arts in haar richting. Een collega verpleegkundige, die ook achter de stoet aan was gekomen, rende weg om naald en draad te halen. Florence stapte naar voren. “Pardon dokter, zullen we de wond eerst even schoonmaken?” Ze duwde een kom met water naar voren met een doek met een klein beetje zeep ernaast. De dokter die dienst had keek haar vies aan. “We moeten toch wachten tot de ander verpleegster terug is.” Probeerde ze voorzichtig. De dokter keek nog steeds bedenkelijk. “Vooruit vrouw, je hebt tijd totdat ze terug is.” Florence knikte en bekeek de schotwond in de buik van de soldaat. Dat zag er heel slecht uit. Ze kon bijna door de wond op de behandeltafel kijken. Ze doopte de doek met een beetje zeep in het water, kneep het meeste eruit en stak toen haar hand uit naar de buik van de patiënt. Zodra ze de wond raakte begon hij te kreunen en toen ze met een beetje kracht wat bloed van zijn buik probeerde te vegen schreeuwde hij het uit van de pijn. Op dat moment kwam de andere verpleegkundige terug en de dokter duwde haar opzij. “Je tijd zit erop.” Mopperde hij en hij begon de huid van de man aan elkaar te rijgen. Meer geschreeuw en gevloek vulde de ruimte. Florence schudde haar hoofd. Er moest veel meer voor de man gebeuren, maar er waren maar weinig opties in deze kazerne. Het was ook niet genoeg voor de man. De volgende ochtend was hij overleden.

Florence geloofde in hygiëne, maar nog niet iedereen zag haar visie. Sinds zij en haar collega’s waren aangekomen was er al veel in positieve zin veranderd, maar de dokters in dit kamp waren nog niet overtuigt van het voordeel van hygiëne. Misschien kwam het omdat hun sterfte cijfer op dit moment nog het hoogste was. Florence was er zeker van dat de oorzaak buiten hun kunnen lag en ze was vastbesloten er een onderzoek naar te starten. In de tussentijd gingen zij en haar collega’s door met het schoonhouden van het kamp én de wonden van de patiënten die zij onder hun hoede hadden.
Mr. Triple zag er in ieder geval de volgende dag al een stuk beter uit. Zijn wond was nog een keer schoon gemaakt en het zag er naar uit dat deze niet meer zou gaan etteren, wat betekende dat deze eindelijk dicht kon gaan groeien. Zijn koorts was zichtbaar gezakt en hij was een stuk vrolijker. “Vrouw Nightingale, het gaat stukken beter met me. Ik wil opstaan.” Florence lachte naar de man. “Dat is prima meneer Triple. We gaan na de lunch een stuk wandelen.” Ze was het gelukkigst als ze weer een patiënt van haar op zijn voeten had. En ze wist dat Mr. Triple al snel weer de kazerne uit kon om zich weer op het slagveld te begeven.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:42

Dag 5: Fictional character
Alles was goed. Zo eindigt het verhaal van Harry Potter. Het is een vrolijk einde, een goed einde. Eindelijk heeft hij een familie, rust. Hij is niet meer alleen en er is geen oorlog meer.
Dit is echter niet het einde van het verhaal. Het leven doet niet aan ‘en ze leefden nog lang en gelukkig’. Het enige einde dat bestaat is de dood. Dat is waarom ook dit verhaal daarmee moet eindigen.
Harry was een gelukkige man. Hij hield van zijn vrouw, zijn vrienden en zijn prachtige kinderen. Hij had zelfs een manier gevonden om de oorlog achter zich te laten. Zelfs de nachtmerries, die hem telkens achterna joegen, verdwenen uiteindelijk, zodat hij het leven kon gaan leiden van een normale man.
Hij had een baan waarvan hij hield. Als Auror kon hij mensen helpen, ze redden. Hij kon ze de hulp geven die hijzelf ook nodig had gehad zoveel jaar geleden. Een persoon om op te vertrouwen.
Maar natuurlijk gaat niet alles altijd zoals het gepland gaat. Soms moet hij vechten, maar nooit alleen. Hij heeft een partner op wie hij kan vertrouwen, namelijk een jonge man die luistert naar de naam Jack. Hij was altijd daar om rugdekking te geven, net zoals Harry er altijd voor hem zou zijn.
Ook vandaag. Jack was degene die hulp nodig had en Harry had geen andere keuze. Nou ja, misschien wel, maar wanneer hun tegenstander een muur neerschiet om te ontsnappen, kan hij niks anders dan recht onder die muur duiken. Jack had het niet gemerkt en anders zou het te laat zijn.
Het lukte hem inderdaad om de ander weg te duwen en hem te redden van de vallende stenen. Toch was hij niet snel genoeg. Hoewel het had aangevoeld alsof alles in slow motion ging toen hij die stenen had zien vallen, was dat niet het geval geweest. De zwaartekracht was sterker dan zijn wil.
De stenen raakten hem.

De daaropvolgende uren trokken in een waas voorbij. Af en toe merkte Harry wat gestommel om hem heen op of iemand die zijn naam riep, maar er was voornamelijk het verleidelijke zwart dat hem telkens weer naar beneden zoog, tot hij niet meer wist of hij nou wakker was of niet.
“Harry, alsjeblieft, kom terug,” fluisterde een stem in zijn oor. Ginny. Als glimlachen niet zoveel moeite was geweest, had Harry geglimlacht. Hij voelde zich zo, zo zwak. Zelfs ademhalen kostte moeite en hij moest zijn hart bij iedere hartslag dwingen.
“Waarom?” Haar stem klonk ijl en werd verstikt door ingehouden tranen. Oh, hoe graag wilde hij haar gewoon even in zijn armen nemen! Maar bewegen deed zijn lichaam niet meer, waardoor hij slechts zijn ogen even kon openen. Het kostte te veel kracht.
“Genoeg mensen zijn- zijn voor mij gestorven,” bracht hij uit. Zijn keel voelde aan alsof hij schuurpapier had ingeslikt en zijn stem klonk rasperig. De woorden waren moeizaam en de hoestbui die erop volgde, deed pijn. Zijn hele lichaam was het aan het begeven. “Het is mijn beurt nu.”
Zijn ogen vielen weer dicht. Hoe hard hij zijn best ook deed, bewegen ging niet meer. Langzaam stroomde de laatste kracht uit zijn lichaam. Het einde naderde, dat wist hij ook. Voor heel even gleed er een glimlach over zijn gezicht. Hij was niet oud, maar ouder dan hij ooit had verwacht. Hij wist ook dat zijn tijd gekomen was.
“Het is mijn beurt nu.”

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:16

Pfff ... ik wil mij teveel vasthouden aan de 'werkelijkheid' waar te weinig over te vinden is... Dus nu ga ik mijn eigen fantasie los laten en mijn eigen 'toen' creëren.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:27

Ik ga mijn verhaal van vandaag een dagje uitstellen. Morgen ochtend heb ik mijn laatste tentamen en die wil ik toch wel heel graag halen. Daarom de laatste 2 dagen dat mijn stukje ook net rond 12 uur kwam haha. Maar vandaag blijf ik door leren tot ik ga slapen :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:25

Sorry .. hij is langer geworden dat ik gepland had. Het is ook weer later geworden dan de bedoeling, zucht :')

Citaat:
6 Juli 2016 Write a story about your favorite historical figure.

Vluchtig om me heen kijkend buig ik me voorover om de roze gekleurde bloemen te plukken. Er zal geen hoge straf op staan, op het plukken van bloemen, maar dit is geen perkje maar de tuin van de koning. Als ik de bloemen geplukt heb en stevig in mijn handen neem, loop ik vluchtig weg. De koning heeft ook altijd van die prachtige bloemen staan dat ik het soms niet kan laten. Een stiekem glimlach siert mijn lippen. Vriendelijk begroet ik een aantal bekenden die in en rond het badhuis hangen, daarna loop ik langs het grote colosseum waar ik verschillende mannelijke kreten hoor en uiteindelijk sla ik een zijpad in. Bij mijn eigen huis aangekomen duw ik de zware deur open en laat hem voorzichtig dicht vallen. Tevreden pak ik een klein stenen schaaltje, dat ik zelf gemaakt heb, en vul deze met water uit een kan. Ik plaats de bloemen in de vaas en zet ze netjes zodat iedereen ze goed kan zien. ‘Maaahaaaam’, verschrikt kijk ik op als ik hoor hoe mijn zoon mij roept. ‘Milo, lieverd, ik ben hier’, beantwoord ik zijn roep. Luid lachend komt er een klein jongetje van zes jaar oud de hoek om rennen. Zijn donkerbruine krullen dansen enthousiast rond zijn hoofd heen en zijn licht blauwe ogen stralen. Met een sprong springt hij in mijn armen en ik druk een dikke zoen op zijn wang. ‘Haha, Milo, wat is er?’, lach ik verbaasd door zijn enthousiasme. ‘Niets hoor mama, ik ben gewoon blij dat je weer terug bent! Het was zo stil hier’, een minder fijn gevoel schiet door mijn lichaam heen. Sinds de vader van Milo, en mijn man, vorig jaar is omgekomen zijn we met z’n tweetjes geweest. ‘Het is al goed, ik ben er weer’. Ik geef hem nog een dikke knuffel waarna ik hem loslaat zodat hij weer zijn eigen ding kan doen, ‘Ga maar fijn spelen, dan zal ik kijken wat we vanavond kunnen eten’. Milo knikt en loopt terug de andere kamer in.

‘Milo!’, roep ik op een begeven moment, ‘Ga je mee naar het Forum? Dan kun je zelf uitkiezen wat je graag wilt eten’. Een enthousiast gebonk klinkt er als Milo op staat en zijn speelgoed laat voor wat het is. ‘Ja, ja ja!’, roept hij uit en schuift snel in zijn schoenen en trekt een luchtje jasje aan. Samen lopen we hand in hand de deur uit om onze weg te vervolgen naar het dorp.
Terwijl we samen onze route volgen door het kleine dorp heen worden we opgeschrikt door een enorme trilling in de grond. Verschrikt pak ik mijn zoon Milo stevig vast en probeer, net als vele andere mensen, een veilige plek te vinden. We verschuilen ons onder één van de verschillende stands die opgesteld staan met fruit er in. Er wordt angstig geschreeuwd en er wordt door verschillende mensen geroepen dat er dekking gezocht moet worden. Milo kijkt met angstige ogen naar mij op terwijl hij zijn kleine armpjes flink om mij heen slaat. ‘Rustig maar’, probeer ik tegen hem te sussen in de hoop dat hij mij kan verstaan, ‘Het komt goed’. Zo ver we veilig zitten wachten we geduldig af tot de trillingen ophouden en de rust is wedergekeerd onder de mensen. Als we samen onder de stand vandaan komen is de ravage enorm. Verdwaasd kijken mensen om zich heen en niemand weet eigenlijk wat er nu echt gebeurd is. ‘HEE!’, wordt er ineens door de menigte geroepen en iedereen kijkt in de richting van het geluid. Een jonge man wijst met zijn hand in de richting van de bergen. Voorzichtig beginnen mensen om te kijken, naar de plek waar de jongen heen zou wijzen. Als ik mijn blik verplaatst blijft hij hangen op één van de bergen, uit de berg komt een dikke zwarte wolk. Ik hap naar adem en pak mijn zoontje onbewust erg stevig vast. ‘Mama wat is er’, mompelt hij zacht terwijl hij alle angstige mensen in zich op neemt. ‘Niets’, gooi ik er direct uit, ‘Nee, niets .. er is niets lieverd’. Terwijl ik mijn zoon mee nam richting ons huis schoten er meerdere panikerende gedachten door mijn hoofd heen. Het gebeurde wel vaker dat er trillingen en bevingen waren, maar zo bijzonder was dat eigenlijk niet. Tot op vandaag. Vandaag was de trilling zo heftig dat we onderweg langs gebouwen liepen waar grote schuren in te zien waren. Er waren zelfs een aantal bewoners gewond geraakt doordat zij zelf gevallen waren of doordat er iets op hun was gekomen. Milo keek zijn ogen uit terwijl hij mijn hand stevig vasthield, ook hij was niet op zijn achterhoofd gevallen. Verschillende geruchten vulden de lucht. ‘Hij is wakker, de vulkaan is wakker!’, ‘Het is de laatste tijd al erger, die bevingen, ze worden erger’, ‘Dit herinnert mij aan 17 jaar geleden. Toen heeft die vulkaan al schade aangericht, wat zal hij deze keer geven!?’. Er was veel angst en mensen wisten niet wat ze met zichzelf aan moesten. Maar bovenal; ze wisten niet wat ze met het komende gevaar aan moesten.

We wisten nog niet wat ons te wachten stond.

De volgende ochtend lagen we samen nog wat te soezen op bed toen er opnieuw een vreselijke beving de hele kamer deed schudden. Van angst kroop Milo dicht tegen mij aan, maar ook ik kon mijn angst niet meer verbergen. ‘Milo’, fluister ik zacht tegen het kleine kereltje dat zijn hoofd verstopt onder de lakens, ‘Milo, liever, wil je alsjeblieft wat spullen gaan inpakken? Ik denk dat het tijd is om te gaan’. Milo kijkt op, ‘Waar gaan we heen mama?’, antwoord hij mijn vraag. ‘We gaan naar het strand en kijken of we met iemand mee kunnen varen naar een andere stad.’ Milo lijkt voldaan door het antwoord en klimt het bed uit om direct gehoor te geven aan het geen wat ik hem vroeg. Even kan ik mijn angsten laten gaan en voel mijn hart in mijn keel kloppen. Voor ik het weet is er weer een enorme beving en moet ik mij vasthouden aan het bed. ‘Milo, alles oké?’, roep ik zodra de beving weggetrokken is. Een vlugge ‘ja’ komt er terug. Vol moed klim ik zelf het bed uit en begin een aantal spullen bij elkaar te pakken.
‘Mam!’, roept Milo angstig. Snel spring ik op om naar hem toe te lopen. Hij hangt uit het raam en staart naar de lucht. De dikke rook is zich langzaam aan het verspreiden en aan het vermengen met de altijd zo blauwe lucht. De zon begint langzaam te verdwijnen en de stad wordt in duister gehuld. ‘Mama, ik ben bang’, fluistert Milo. En voor het eerst in mijn leven kan ik zijn angst niet ontkennen.

Vanaf dat moment gaat het allemaal zo ontzettend vlug. Nadat Milo de zwarte lucht had ontdekt begonnen er stukken steen uit de lucht te vallen. Dit viel nog wel mee aangezien het kleine stukken waren, maar ook deze werden groter en groter en uiteindelijk moesten mensen uitkijken om niet geraakt te worden door deze enorme joekels van stenen. Toen Milo en ik ons de stad uit snelde begon er een regen vol met as. Onze huid kleurde zwart en het leek alsof we door de modder hadden liggen rollen. We waren halverwege het dorp, het was erg druk op de straten aangezien iedereen een uitweg zocht. Er waren mensen die hun paarden vol hadden geladen met al hun rijkste schatten. Maar er waren ook zat mensen die enkel elkaar hielpen om zo snel mogelijk hier weg te komen. Maar wat we geen van allen hadden verwacht was die laatste beving. De grond begon te schudden, huizen begonnen te kraken, mensen begonnen te gillen van angst en er ontstonden grote scheuren in de straten. Families werden uit elkaar gerukt door de ruimte die ertussen stond. Paarden sloegen van angst op hol. Ik voelde hoe Milo aan mijn jasje trok en ik keek naar hem om, ik volgde zijn blik en in mijn ogen werd de oranjerode kleur van lava weerkaatst. De vulkaan was tot uitbarsting gekomen.

Paniek is het enige woord dat het hele tafereel nog kon beschrijven. Bij het zien van de eerste ontploffing met lava wisten we het allemaal: dit werd ons fataal. Er werd gehuild, er werd gegild en mensen begonnen aan elkaar te trekken om toch nog even voor die ene persoon te komen. Er werd gerend, mensen vielen over elkaar heen en er werd zelfs gevochten. We lieten ons daar niet tegen houden en ik hield het handje van mijn zoon stevig vast. Ik keek hem af en toe zijdelings aan en zag hoe zwaar hij het had om mij bij te houden, maar voor nu moest hij maar gewoon even door lopen. Beving na beving volgden en het werd steeds moeilijker om in een rechte lijn door te rennen. Meerdere knallen klonken er achter ons vandaan uit de grote vulkaan. Grote, in vuur omhulde, brokken steen vlogen op onze kleine stad af en bombardeerden verschillende huizen en straten. Opnieuw trok ik Milo weer met mij mee en deed mijn best om zo ver mogelijk de stad uit te komen. Maar het was tevergeefs.
Hoe erg ik ook mijn best had gedaan. Hoe hard we ook gerend hadden. We hadden het nooit kunnen redden. Bij de poort naar de haven was er een opstopping, gevormd door mensen. Iedereen die weg wilden. De zee had zich langzaam teruggetrokken en kon ook geen uitweg meer bieden. Ik had mijn best gedaan. Langzaam knielde ik voor Milo neer en keek hem aan in zijn betraande ogen. Zijn mooie blauwe stralende ogen waren nu dof en vol met angst. Zijn gezicht zat onder de vlekken van de asregen. Ik drukte mijn lippen tegen zijn kleine mondje aan en daarna op zijn wang en op zijn andere wang. Ik omhelsde hem stevig en hield de kleine jongen in mijn omhelzing vast. Ik voelde hoe zijn dunne armpjes zich om mijn hals heen sloegen. Hij trilde van angst en ik hoorde hoe hij zachtjes aan het snikken was. ‘Het spijt mij’, fluisterde ik zacht tegen hem. Ik hield mijn ogen gesloten en hield zijn hoofd tegen mijn schouder aangedrukt zodat hij niet naar de aankomende lava en magma zou kunnen kijken. Mensen in de verte begonnen te schreeuwen. Het was nu geen angst meer, angst was vervangen voor pijn. Ik voelde de hitte dichterbij komen en voor we het beide door konden hebben werden we omringd door een helse pijn en … .. .. ..

‘’ Er zijn in Pompeii ongeveer 2000 mensen omgekomen. De meeste slachtoffers zijn gevonden bij Orto dei fuggiaschi, of ook wel .. plek van de vluchtelingen. Deze hebben een poging gedaan om te vluchten via Porta Nocera. ‘’

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:39

Ik plaats die van mij morgen, de hele dag weg geweest. Gister heb ik wel een paar regels geschreven, maar niet genoeg. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:54

Wow denies, goed stuk! Ik ben er gewoon een beetje stil van!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:07

Ah wat lief van je! Ik vond het eigenlijk te matig voor mijn doen.

@Jitskejeldau,
Heel gaaf geschreven. Ik wil meer weten en het trekt me mee!

@Marie_L
Ik vind het wel ietwat onduidelijk hier en daar en net te kort om veel medelijden te krijgen. Eer je de personage kent issie dood. Toch vind ik het laatste stukje erg mooi geschreven.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:37

Ik ben een vrij fanatieke lezer en tevens beelddenker dus wanneer ik het verhaal kan "zien" en het spannend vind, vind ik het niet matig hoor :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 06:39

Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen! :o
Maar de combinatie van slecht/geen internet en een aantal factoren in real life ben ik nogal druk.. Ik verwacht dat ik morgen alles online kan gooien :)

oh en over de feedback, ik vind het super leuk om te lezen dat iedereen elkaar wil helpen en de tijd neemt om tips te schrijven! :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:05

Goed stuk Denies! Toen ik de zin met het woord ''vulkaan'' zag wist ik al dat het daarover ging, maar echt leuk gedaan :j

Mijn stukje komt waarschijnlijk vandaag nog als ik tijd heb :P

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:17

Ik heb echt geen inspiratie voor de opdracht van gisteren, maar was wel aan de feestdag begonnen. :)

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:48

6. King Arthur

Met een sissend geluid schoof excalibur uit mijn rijk versierde schede. Het leren handvat voelde hard maar toch soepel aan. De met edelstenen bezette knop glinsterde in het zwakke kaarslicht. Zacht plofte de schede op de grond. Ik streek over het metaal. Het voelde koel aan. Mijn hand gleed naar het bakje lauw water en pakte de natte doek. Water droop langs mijn vingers en druppelde de bak in. Ik luisterde naar het typische geluid van druppent water. Een zucht verliet mijn mond. Ik ging verzitten en wreef de natte doek over over mijn zwaard. Water, rood verkleurd door het van mijn zwaard bloed droop de bak weer in. Het was een harde strijd geweest, maar we hadden gewonnen. Sinds in excalibur had, hadden we nog nooit een strijd verloren. Een tevreden glimlach scheen op mijn gezicht toen ik mijn schone, glimmende zwaard omhoog hield. Ik schoof excalibur weer mijn schede in.

Het was ochtend. Nevels zwierden over de grond. Ik stond voor mijn tent, mijn karmozijn rode mantel hing zwaar over mijn schouders. Mijn bepansering voelde zwaar aan. Excalibur hing in zijn schede aan mijn zij. Verkenners hadden net ontdekt dat er een leger onze kant op marcheerde. Het kamp was in rep en roer. Bevelen werden in het rond geschreeuwd, mannen haastte zich van plek naar plek, paarden gallopeerde door het kamp en iedereen wed beparserd en gewapend. Ik keek toe. Mijn bepansering glom in de waterige ochtend zon. Het was een goede dag om een strijd te leveren. Ik legde mijn hand op de knop van het zwaard. Met Excalibur aan mijn zijde zouden we wel winnen.

Onrustig danste mijn zwarte hengst heen en weer. Het dier rook de strijd en voelde de onrust. Het was bijna zover. Ik zette mijn hielen in zijn flanken en met een roffelend geluid gallopeerde het dier door de rijen soldaten. Mijn bepansering en zijn tuig rinkelende bij elke pas die de hengst zette. Vanaf zijn rug schreeuwde ik bevelen. Het leger stond klaar om aan te vallen. Ik sprak mijn mannen moed in. Ten slotte greep ik Excalibur en schreeuwde: “Ten aanval!”
Het geluid van honderden paarden hoeven klonk door het dal. Ik hiel Excalibur voor me uit, de zon weerkaatste op het glimmende blad van het zwaard. Met Excalibur aan mijn zijde was ik onoverwinnelijk.

Ik zat naast het meer. Mijn lichaam stram en pijnlijk van ouderdom. Ik lag op sterven, dat wist ik. Dus was het tijd om Excalibur weer terug te geven aan waar die vandaag kwam. Jaren geleden had ik Excalibur van de vrouw in het meer gekregen. Nu zat ik weer naast dat meer. Het was tijd om mijn zwaard weer terug te geven aan de gene die het mij gegeven had. Ik herinnerde die dag nog goed. Ik herinnerde haar gouden haren nog die zwierden in het water. Haar hand die mij het zwaard aanreikte. Maar nu was ik oud en stram.
Mijn hand sloot ik om het koele gevest van Excalibur. Mijn armen trilde onder zijn gewicht, ik kon het zwaard nauwelijks meer vasthouden. Ik liet los. Met een plons viel het zwaard het meer in. Ik keek hoe het glimmende zwaard langzaam naar de bodem zonk. Tot het uiteindelijk uit het zicht verdwenen was.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:09

Ik ga die van gister maar even overslaan denk ik. Ik krijg het niet voor elkaar en schrijf liever die van vandaag. Al moet ik me dan eens gaan bedenken wat mijn favoriete nummer is, ik heb er zoveel :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:23

xDenies: dag 4: mooi! Leuk hoe je toch de feestdagen niet extra benadrukt hebt, maar eigenlijk het toevallig op die dag hebt laten plaatsvinden.

Eloya: dag 1: Leuk dat je echt voor alleen een land hebt gekozen en er geen dramatisch tweede verhaal aan verbonden hebt. Dat hebben we nog niet zo heel veel gezien. Ook mooi hoe ja aan het begin ‘koffertje’ enzo zegt, daardoor klinkt het toch meer als een kind.
Dag 2: leuk hoe je twee tijden door elkaar heen hebt gedaan met de flashbacks.
Dag 3: Die laatste zin vind ik erg leuk. Toch even een metafoor naar de vissen. Erg leuk gedaan!
Dag 4: Je hebt hier een behoorlijk realistische situatie neergezet. Er zijn zoveel mensen die dit zullen herkennen. Ook fijn geschreven. Erg goed gedaan.

_Floortje: dag 4: Wat een ontzettend leuk en lief verhaal!

JitskeJeldau: dag 4: Leuk! Ook knap dat jij toch voor die opdracht bent gegaan en het zo goed hebt gedaan.

Zo en nu ga ik eerst bezig met die van mijzelf. (Note to self: ik ben bovenaan pagina 15 geëindigt)

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:20

Die van vandaag is wel lastig. Even diep nadenken :D
Heb wel een idee, maar hoe ik dat ga uitwerken. Het is meteen een soort fanfiction. Aangezien ik iets met Star Wars wil doen.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:25

Ik moet nog even een liedje kiezen haha, heb er zo veel die ik leuk vind.