[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:44

Nienke15, hihi, dankjewel, deze viel inderdaad wel mee, had je de vorige krabbels moeten zien.
Mooie kop trouwens, mooie losse stijl maar toch duidelijk, ook niet even een makkelijke hoek zo en dan toch zo mooi in verhouding. O, en die snuit <3 .
Nayomie, (en anderen die misschien wat geïntimideerd raken van de kunstwerken die er langskomen) niet door laten afschrikken hoor, gewoon doorgaan. Geniet er van, bekijk ze om er van te leren en om inspiratie op te doen en dan weer lekker zelf wat maken. Jouw tekening gaat toch ook al aardig de goede kant op. Het oor zou misschien nog iets minder recht kunnen en de lijntjes onder snap ik wel maar het zou misschien mooier zijn om die weg te laten. Maar hond? Nee hoor. :=
xxCYNNxx O, hij wordt al mooi hoor! Verhoudingen erg goed en er zit duidelijk beweging in. De lijn van het voorbeen dat in de schouder over gaat zou misschien iets minder hard mogen en de hoefjes mogen nog iets anders, maar verder gaat het echt goed.
xGwennn_94 Weer heel wat anders om te zien, maar mooi, die lijnen van de hals.
xTitanic Ga toch even zeggen dat ik het leuke schetsjes vind.
Horsenart95 Ik geloof dat het boven een bepaald niveau niet meer gewaardeerd wordt om je werk als krabbeltje af te doen dus zeg ik maar dat ik dit werk ook erg mooi vind. Och, die snuit ook weer...
(heb geloof ik iets met snuiten)

Voor vandaag, grafietstift op tekenpapier:
De worsteling om een paard uit het papier te trekken
Afbeelding
(zie trouwens dat ik de scanner mag afstoffen, sommige streepjes horen er niet bij)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:51

6 januari 2015

Horsenart95: Heel gaaf die houtskool tekening van gister! indrukwekkend!
Nienke95: Gaaf zo met die witte verf er doorheen! Zo iets wil ik ook eens uitproberen!
Pluizebolpum: Mooi uitgewerkt zeg! Heel apart.

De kleuren zijn een beetje gek, het licht is niet echt optimaal om foto's te maken haha.
Het hoofd lijkt wat lang, maar op de voorbeeldfoto was die ook best lang.
Heb eens wat meer proberen te prutsen met het oog, al vallen er wat details weg.
Afbeelding

Edit: Zie nu dat ik de rest van de manen vergeten ben _O-
Hij heeft enkel een mooi knotje in zijn voorpluk.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:23

wat kan iedereen hier mooi tekenen! _/-\o_ ik zal even reageren op de laatste 5, al heb ik er niet echt veel verstand van :')
Horsenart: echt heel mooi!
xTitanic: wauw, allebei heel mooi, vooral de stijl van de tweede vind ik erg mooi.
xGwennn_94: _/-\o_ meer kan ik er niet over zeggen.
xxCYNNxx: leuk!
Nayomie: wat een leuke stijl, ik vind t wel wat hebben.

en dan hier mijn tekeningen :')

5 januari
na de hele avond bezig te zijn geweest aan een tekening die uiteindelijk mislukt is -O- heb ik deze even snel gemaakt in ongeveer tien minuten tijd.
Afbeelding
6 januari
vandaag had ik eigenlijk niet echt zin om te tekenen dus weer een van ongeveer tien minuten
Afbeelding
commentaar en tips zijn welkom!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:51

Wat is iedereen lekker bezig!!

Pluizenbolpum wat is die van jou gaaf!

Dit is mijn krabbel. 5minuten werk.(uit mijn hoofd gedaan dit keer) Van de afgelopen week. Deze week ga ik met houtskool experimenteren.

Afbeelding

Hij is erg klein sorry! Naar hoe klein moet ik verkleinen op tinypic?
Laatst bijgewerkt door maylotje op 06-01-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 19:52

Dit topic is een feestje om te bekijken zo na een dag werken :)

xTitanic; vooral die tweede spreekt me erg aan. Krachtig beeld :)
Horsenart: heerlijk snuitje. Misschien is het totaal net wat te langgerekt?
Pluizebolplum: soms kunnen details heel aansprekend zijn, jouw overgang naar onder de voorbenen -waar je de lijnen nog duidelijk ziet- vind ik echt prachtig!
Sannee: veelbelovend toch? De oortjes vind ik al erg sterk :)
HorsesX: voor tien minuten heel netjes toch? Probeer eens echt goed te kijken naar de lijnen die je zet. Ze zijn nu nog erg recht.

6/365
Paard van xTitanic uit het aanvraag topic :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 06-01-15 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:54

maylotje schreef:
Wat is iedereen lekker bezig!!

Pluizenbolpum wat is die van jou gaaf!

Dit is mijn krabbel. 5minuten werk.(uit mijn hoofd gedaan dit keer) Van de afgelopen week. Deze week ga ik met houtskool experimenteren.

[ Afbeelding ]

Hij is erg klein sorry! Naar hoe klein moet ik verkleinen op tinypic?

640x480 geloof ik

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:54

Dank je!

Edit:

Afbeelding

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:24

Digitaal schetje van mijn topper Madourka.

Afbeelding

Ik zie echt prachtige dingen voorbij komen! (: Ik doe mee voor 1 tekening in de week :3

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:53

Wat ik vooral gaaf vind om te zien in dit topic is dat iedereen zo lekker losjes, en niet zo precies tekent. Hier op bokt proberen de meesten anders altijd zo realistisch mogelijk te tekenen en het is zo gaaf te zien dat iemand die anders altijd een perfecte tekening maakt, nu een mooie schets maakt, met felle kleuren, of juist eens een heel ander materiaal, of eens een heel andere techniek.

En een fijn idee vind ik dat het niet perfect hoeft, want als de schets dan even niet lukt en de verhoudingen kloppen niet of wat dan ook, dan weet je dat het niet uitmaakt :) Dan kan je gewoon lekker gaan kliederen met kleuren en verschillende materialen.

xTitanic/Nenah, jou bedoel ik dus ook met dat bovenste gedeelte, anders zijn je tekeningen altijd al prachtig, maar deze schetsen zijn echt heel gaaf! Eens een heel ander materiaal dan je zwarte potloden, en een heel andere techniek, maar toch zie je er wel iets van jouw stijl van je potlood-tekeningen in terug, maar deze zijn veel losser getekend! Echt heel gaaf zijn allebei die schetsen!

Horsenart95, mooi, de verhoudingen kloppen goed en je hebt de schaduwen mooi weergegeven, ook heb je hem lekker losjes getekend, geen harde lijnen en ook mooi dat je niet de hele nek ook wit hebt gelaten, daardoor wordt je aandacht meteen naar het hoofd/oog getrokken!

Pluizebolpum, bij deze kan ik eigenlijk precies hetzelfde zeggen als bij de schets van Horsenart95 (hierboven), mooi!

xSannee, zoals Fnanne al zegt, hij ziet er veelbelovend uit! En de oortjes zijn al heel goed gelukt!

horsesX, Ik vind je schetsen er sterk uitzien! Less is more, jij zet alleen de nodige lijnen neer, en je ziet meteen dat het een paard is, ze zien er veelbelovend uit!

Fnanne, tja.. wat kan ik hier nou over zeggen.. Deze schets is gewoon super gaaf! Lekker losjes en gave kleuren! Ik herkende Diallo er ook meteen in!

maylotje, Je schets is moeilijk te zien omdat het zo licht getekend is, maar voor zover ik het kan zien ziet het er goed uit!

xCynthiaVos, Gaaf! Lekker losjes en mooie schaduwen!

Afbeelding
Alweer de 6e tekening, nog maar 349 te gaan :P
Ik moet nog even wennen aan het zelf schetsen en het niet gebruiken van een raster, dus de oren pasten niet meer op het papier, maar eigenlijk vind ik dat er juist wel grappig uitzien :+
Pastelkrijt en witte Acrylverf, ongeveer 1 uur, het is A3.

xSannee

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:14

Fnanne: Mooi gedaan! Ik herkende Diallo inderdaad ook meteen!
maylotje: Leuk! Ik vind hem schattig :D
xCynthiaVos: gaaf hoe je dat digitaal voor elkaar krijgt! Mooi hoor!
Nienke15: sja... mooi zeg! Heerlijk al die kleuren en dan dat wit er bij!

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:28

xCynthiaVos, wat leuk gedaan! Ik kijk alleen een beetje raar aan tegen de neus, het neusgat lijkt niet helemaal goed te zitten? Maar echt super gave stijl! :)

Ik heb het erg druk met de toetsweek die eraan komt, dus ik vond dat ik m'n tweede tekening vandaag maar moest doen. Helaas was de inspiratie ver te zoeken, ik kreeg ruzie met alle details en verhoudingen. Uiteindelijk was ik zo zat van de oren dat die maar weg moesten :') .
Ik heb er zo'n drie kwartier aan gewerkt (inclusief weggegooide oren).
Afbeelding
Tips en commentaar zijn zeer welkom, ik zou heel graag wat realistischer manen kunnen tekenen, heeft iemand daar tips voor?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:48

Pff, ik heb wel een krabbeltje op school gemaakt, maar die is zo klein dat het niks is :') Morgen upload ik weer :) nu T&C aan de mensen op deze pagina, die er om gevraagd hebben :)

Horsesx; de eerste heeft wat kleine oortjes,maar het ziet er schattig uit :D bij de 2e zien de manen er aan de onderkant apart uit, kan het niet plaatsen.

SergeantRoos; Leuk! :D heb het idee dat de neus wat dik is.
De manen kun je eerst opvullen als een geheel, en er daarna meer manen-structuur in aanbrengen :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:51

Wat een pracht tekeningen komen er weer voorbij :D
Complimentjes aan iedereen, morgen zal ik mijn "week 2" inleveren en iedereen die het aangegeven heeft tips/commentaar whatever geven !

En nog een vraagje aan de gene die vrij realistisch kunnen tekenen, ik heb altijd ruzie met de neusgaten, kan iemand mij misschien een beetje bij praten via een pbtje hoe ik dit het beste kan oplossen ? Wil graag mn vaardigheden voor realistisch tekenen om hoog gooien :)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:11

Nienke15 , Dankjewel jij hebt ook echt een prachtige stijl!

xSanne, Dankjewel! (:

SergeantRoos, Ja ik kreeg die neus maar niet goed en later gaf ik het op, dus dat is zeker een puntje om mee te oefenen.

Zal binnenkort weer wat maken voor week 2. Kijken of ik een mooi paardje zie in het aanvraag topic.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:21

xSannee schreef:
Zie nu dat ik de rest van de manen vergeten ben _O-

Neh, het is een Akhal Teke, die hebben meestal weinig tot geen manen en een wat langer hoofd. :D
Je kunt echt wel zien dat je met het oog bezig bent geweest, gaat goed zo!
horsesX Je kunt aan beide tekeningen wel goed het verschil zien of je de lijnen nog wat te recht of al wat gewelfder maakt, de onderste vind ik het mooist, gaat echt wel de goede kant op.
maylotje Wat jammer dat hij zo licht is, ziet er wel al heel leuk uit. Het oog is misschien wat aan de grote kant, maar ja, dat zijn ook rotdingen om te tekenen.
xCynthiaVos Schetsje? Verdraaid knap voor een 'schetsje' hoor.
SergeantRoos Wat een cool spooky paard! En zoals je bij het werk van Nienke kunt zien doen oren er soms helemaal niet toe.
Fnanne Gewoon weer mooi. Knap hoe je met die los ogende lijnen toch zo duidelijk het paard én zijn karakter neerzet. En o, wat een prachtig oog!
Nienke15, voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als voor Fnanne, inclusief oog. Doordat dat oog zo trekt zie je helemaal niet meer dat de oren 'missen'.
(Gut, vanavond zijn we blijkbaar op de ogentoer :') )

Daarom vond ik de uitdaging van dit topic ook juist zo leuk. Proberen wat losser te werken en te leren dat je niet altijd alles helemaal hoeft in te vullen is iets waar ik nog genoeg werk aan heb. Daarnaast zien hoe anderen dat doen is ook erg leerzaam. En gewoon ontzettend leuk om al het werk van iedereen te zien. Echt een geniettopic! :D

Ik vind het wel altijd lastig om tips te geven over hoe je iets het beste kunt tekenen. Zelf oefen ik door een onderdeel heel veel (na) te tekenen zodat de vormen een beetje in je vingers komen, heel veel kijken naar plaatjes, werk van anderen en echte paarden en wanneer mogelijk ook voelen bij een paard waar de lijnen, hobbels, bobbels en knobbels lopen.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:24

Pluizebolpum, awh dankje. Ja dit is mijn 10 minuten pruts schetsje hihi.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:25

Pluizebolpum schreef:
xSannee schreef:
Zie nu dat ik de rest van de manen vergeten ben _O-

Neh, het is een Akhal Teke, die hebben meestal weinig tot geen manen en een wat langer hoofd. :D
Je kunt echt wel zien dat je met het oog bezig bent geweest, gaat goed zo!

Ha, dit zal het zijn :))
Dankjewel haha!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:34

SergeantRoos: Orenhaat :+ Ik ken het, haha. Vind hem verder wel netjes op zich. Je ziet dat je ruzie hebt gehad maar kan wel terug zien dat je erg je best hebt gedaan. Ik vind denk ik de vorm van de hoef het beste gelukt.
Nienke: Prachtig! Het oog en de blauwe accenten spreken me vooral aan. Dat blauw lijkt wel bijna verf, of is dat ook pastel?
xCynthiaVos: Schets? Dat krijg ik er digitaal echt niet uit hoor :P Vind hem mooi in verhouding. Erg goed.
Maylotje: Netjes al! Vind vooral de neus goed gelukt. Het oog lijkt nog een beetje menselijk. Maar voor een "krabbel" netjes geschetst.
Fnanne sla ik over :+ Ik was een beetje jaloers op jouw werk, heb vandaag dus ook met acryl gewerkt, haha. Vind de vele kleuren echt cool in jouw werken.

06-01-2015 Acryl op papier - 1,5 uur
Afbeelding

T&C mag :j

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:55

Flux, Dankjewel!
Prachtige kleurgebruik zeg! Ben niet zo goed in tips en trics hihi maar ik mis nog wat aan de neusgaten. En ik kom er niet echt op :c

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:07

Leuke werkjes komen er voorbij zeg.
Vandaag nationale zonder oortjes dag ;)
Heb er al 3 voorbij zien komen.
Maakt ze zeker niet minder leuk trouwens.

Flux, ik vind hem erg gaaf. Lekker verder gaan met acryl zou ik zeggen.
Alleen die bult bij de neus ter hoogte waar je naam staat vind ik een beetje apart.
Net een vetkwabje ofzo haha. Weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Nienke, wauw die kleuren. Echt heel gaaf.

Ik ben nog druk bezig met week 2. Voor het eerst een heel paard (veulen) en een poging tot realistisch een foto naschilderen. Hoop dat ik hem op tijd af krijg.
Ik ben trouwens met acryl verf aan het schilderen. Dat gebruik ik voor mijn klei te schilderen dus dan ook maar voor het gewone schilderen.

Ik had het trouwens al eerder gevraagd volgens mij, maar is het oké als ik een keer een paard klei? Of willen jullie het echt bij tekenen/schilderen houden?

@sergeantroos, ook een heel leuk werk met die donkere kleuren.
Tips geven vind ik lastig want ben helemaal niet thuis in het digitaal tekenen.
Misschien wel leuk om dat ook eens te proberen.

Iets mis gegaan met mijn post, maar ik
Bok mobiel en krijg het niet goed gezet. Staat een beetje door elkaar nu.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 01:35

Iets anders dan een paard, maar vond wel leuk om deze er ook bij te zetten. Ik ga hem niet mee tellen omdat ik wel echt paarden wil pixelen/schetsen.

Afbeelding

En iedereen bedankt voor de positieve reacties. Tips zie ik graag wil altijd doorgroeien (als ik de tijd hiervoor heb)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:30

Nienke; ook bij jou is Diallo gelijk heel herkenbaar :)
Sergeantroos; de combi van blauw/paars op zwart vind ik prachtig!!
Flux; tof werk! Ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet met een andere achtergrondkleur :)
XGwenn: ziet er mooi uit :) (ik denk alleen dat we in het kader van ontopic dit soort dingen achterwege moeten laten.)

Nummer 7/365

Afbeelding

Paardje van Saagje_X3 uit het aanvraagtopic.
:)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:58

Ik vind dat vooral de ogen erg maken dat het Diallo is! :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:04

Bedankt voor de leuke reacties trouwens!

Fnanne: heel mooi! Losjes, maar toch accuraat :)
Flux: mooi kleurgebruik :j ik zou het niet kunnen :)
Sergeantroos: ik vind de benen erg goed gelukt. Let wel op de verhoudingen van het hoofd :)
Nienke15: _/-\o_ supermooie kleuren!
xCynthiavos: super! :D

Half uurtje werk, gewoon met grafiet dit keer :)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:19

Flux en Fnanne, mooi weer hoor, zo dat losse en hoe je met, zoals het lijkt tenminste, een paar 'krabbels' toch zo'n mooi resultaat krijgt.
Horsenart95 Wat een leuk paardje! Klopt ook gewoon helemaal. Die achterhand is gewoon briljant. Heel knap.

Had met werk al mijn creativiteit opgemaakt door over logo's na te denken en daar mee te spelen. Had bij thuiskomst dan ook de fantasie van een leeg ei. Dus het mezelf maar even makkelijk gemaakt en een plaatje naar waarheid gekrabbeld. Zou ooit eens met een kennis gaan mennen en of ik het paard wel even uit het land wilde halen. Toen ik aan kwam drentelen met het halster probeerde het paard zich te verstoppen achter de boom. Kleine boom, grote Fries en dan nog verbaast kijken dat ik ze zo snel gevonden had. _O-
Zwart knutselpapier, kleurpotlood en wat digitaal vervagen omdat de krassen me stoorden:
Afbeelding