Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gisteren m'n ribbelsteek op naald 10 verder afgemaakt, maar helaas is de wol nu op en die hadden ze gisteren niet meer bij onze zeeman hier. Morgen ff in de stad kijken! Dus daarna is die echt echt af!

) en ik snap werkelijk de ballen van patronen lezen, dus heb nu maar het patroon van mijn eigen ijslandse trui na proberen te maken. Maar ik snap nu ECHT hoe een patroon werkt
althans hoe het zit met de steken
daarom is het groene stuk veeeel te breed geworden
je moet eerder tellen/beginnen 
als ik me dan ook nog even verdiep in hoe het zit met hoe je een maat aanmeet
lijkt me handig
en anders gaat ie de stal rond en wie hm past mag hm houden

Duurt vast wel wat langer dan een weekendje zoals met het vest laatst...
Maartje_M schreef:Ben ook erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien ZeSteigert.
Weet iemand trouwens waar je grote vierkante vullingen kunt vinden? Iets van schuimrubber ofzo?
Beetje rustig geweest op het breifront poezel is ingeslapen dus m'n hoofd stond totaal niet naar handwerken maarrrrrr inmiddels is nu het voorpand af, gisteren de halsboord afgemaakt en nu verder met de mouwen
In gerstekorrel. Bedacht me gisteravond dat het ook wel cool was geweest om de héle trui in gerstekorrel te breien en dan het binnenste van de paardjes (dus alles binnen de gekleurde contouren) in tricot. Maar ga 'm toch maar niet helemaal uithalen
maar wel met vooruitziende blik en kerststalproject
En ShadowFax mooie col gemaakt 
. Zat wel even te janken maar het beste nieuws sinds dagen!!! Oké, het is OT maar heel kort: ons dierbare beeldje voor ons overleden neefje (gestorven bij geboorte, voldragen zwangerschap) was weg
. Vanmorgen gebeld met beheerder begraafplaats en hij heeft het vanmiddag gevonden tussen groenafval. "Gewoon" baldadigheid (laat ik die lui écht niet tegenkomen
).
heb ik nog 4 bollen van deze wol in huis; heb er 3 nodig volgens patroon. 
. Is goedkoper dan "stuffing" kopen!
.

voor patpen