Een rondbreinaald van 40 cm gebruiken? Staat ook in het patroon dat het wel weinig steken zijn en moeilijk in het rond te krijgen. Zou gewoon een korte naald gebruiken om de sjaal makkelijk te sluiten. En dus ook die patent breien met lager insteken en niet met die omslagen.
Bedankt! Kortere versie dan 80cm hadden ze niet bij de zeeman gisteren m'n ribbelsteek op naald 10 verder afgemaakt, maar helaas is de wol nu op en die hadden ze gisteren niet meer bij onze zeeman hier. Morgen ff in de stad kijken! Dus daarna is die echt echt af!
Magic loop heb ik idd gisteren op youtube gevonden, ga dat eens proberen!!
Ha, een brei topic!! Ik denk dat ik jullie hulp wel kan gebruiken! In onze familie is vandaag een klein meisje geboren. nu heb ik op internet een paar snoezige babyslofjes gezien, in de vorm van een aardbeitje. Helaas is het partoon niet gratis te downloaden. Heeft iemand van jullie toevallig dit patroontje?
patpen
Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-13 12:41
Bluebontje: ik kan je niet helpen aan een patroon maar heb wel wat plaatjes gezien. Wat ik begreep, is dat op Ravelry wel patronen staan maar ik heb niet zelf op die site gekeken. Maar kijkend naar voorbeelden, kun je met een beetje creativiteit zoiets goed zelf maken met een gratis patroon voor babyslofjes. Gewoon de kleuren aanpassen: groen boord en rood voetje, daarna eventueel met geel mazen.
Ik ga een jurk breien! Ik heb hele mooie fluwele stof gekocht op de markt en w8 nu op de 18 mm naalden van mijn vriendin, dan kan ik beginnen
ShadowFax
Geplaatst: 03-02-13 01:13
Wat cool zeg! Ben super benieuwd hoe dat er uit gaat zien!
Ik ben ook weer begonnen. Van de week naar de Wibra geweest en nieuwe wol gekocht. Kleuren zijn stom, maar het was voor een dikke naald
Achteraf dacht ik dat het beter was om de boord met een kleinere naald te doen... naja
Lekker onduidelijk, maar de poes past hm ook
Mijn 2e breiwerkje is dit... ( ) en ik snap werkelijk de ballen van patronen lezen, dus heb nu maar het patroon van mijn eigen ijslandse trui na proberen te maken. Maar ik snap nu ECHT hoe een patroon werkt althans hoe het zit met de steken daarom is het groene stuk veeeel te breed geworden je moet eerder tellen/beginnen
Deze ga ik afmaken en dan nog 2 collen breien om gewoon de flow vast te houden. Dan ga ik maar weer eens youtuben hoe je precies moet meerdere en mindere en dan ga ik maar een truitje met ijslands patroon voor mijn kat maken hahaha... mijn stalbaas krijgt binnenkort een toy poedel pup en die MOET natuurlijk een truitje En misschien moet ik daarna maar eens beginnen aan een soort van trui achtige actie als ik me dan ook nog even verdiep in hoe het zit met hoe je een maat aanmeet lijkt me handig en anders gaat ie de stal rond en wie hm past mag hm houden
CastaMickey
Geplaatst: 04-02-13 23:26
Ik ben begonnen met mijn jurk! Ik zal morgen even foto's plaatsen, wil nu snel verder Ik brei op naalden 18, zelfgemaakte (door mn vriendin) met een lap stof vd markt. Die knip ik in repen en dan aan het eind van een reep de hoek weer om. Klinkt onduidelijk maar morgen zet ik foto's erop dan is het logisch Nu ga ik snel verder!
spotless
Geplaatst: 05-02-13 13:38
Leuk al die dikke kollen. Ik had laatst een beschrijving gevonden om zelf slierten te maken van (bv) een oud t-shirt. Op het forum van de Hobbydoos. Maar het kan natuurlijk ook met een nieuw stofje. Ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb ook weer een projectje ter afwisseling van mijn giga-borduurwerk (deze dus): Maar dan in deze kleuren: Deze manier van heen en weer breien op een rondbreinaald en verkortte toeren is iets wat ik nog nooit heb gedaan dus een leuke uitdaging. En het effect lijkt me echt geweldig Duurt vast wel wat langer dan een weekendje zoals met het vest laatst...
Ben ook erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien ZeSteigert.
Weet iemand trouwens waar je grote vierkante vullingen kunt vinden? Iets van schuimrubber ofzo?
patpen
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-13 15:06
Maartje_M schreef:
Ben ook erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien ZeSteigert.
Weet iemand trouwens waar je grote vierkante vullingen kunt vinden? Iets van schuimrubber ofzo?
Beddenzaak! Heb ik ook dik schuimrubber vandaan
Ik ben reuze benieuwd ZeSteigert!!!
Die col wordt ook super ShadowFax.
Deze sjaal is toch van de nieuwe collectie spotless?
Ik heb al een nieuw patroon voor sokken ontdekt uit de nieuwe collectie. Wil daar zó graag aan beginnen maar moet van mezelf eerst die oranje afbreien. Nog 24 naalden en dan kan ik aan de teen beginnen. Er komt alleen niets uit mijn handen... te maken met grafschennis wat er nogal inhakt
spotless
Geplaatst: 05-02-13 16:51
patpen schreef:
Deze sjaal is toch van de nieuwe collectie spotless?
Eeeh, ik geloof het wel. De "oude" collecties zijn voor mij ook nog vrij nieuw
patpen schreef:
te maken met grafschennis wat er nogal inhakt
Pardon?!?! Wat een @#%$ - "personen".....
Koper
Geplaatst: 05-02-13 17:36
Hoi allemaal, ik meld me ook maar weer eens Beetje rustig geweest op het breifront poezel is ingeslapen dus m'n hoofd stond totaal niet naar handwerken maarrrrrr inmiddels is nu het voorpand af, gisteren de halsboord afgemaakt en nu verder met de mouwen In gerstekorrel. Bedacht me gisteravond dat het ook wel cool was geweest om de héle trui in gerstekorrel te breien en dan het binnenste van de paardjes (dus alles binnen de gekleurde contouren) in tricot. Maar ga 'm toch maar niet helemaal uithalen
Maartje ziekjes maar wel met vooruitziende blik en kerststalproject
ZeSteigert gaat met stof breien... kan me niks bij voorstellen maar klinkt erg gaaf En ShadowFax mooie col gemaakt Als ik zo die héle dikke wol en pennen zie krijg ik ook wel zin om die op te zoeken en dikke winterdingen te maken. Maar eerst maar trui braaf af maken.
Maartje nu echt ziek, van vanmorgen op werk weggegaan omdat ik me te beroerd voelde. Na mijn berichtje in slaap gevallen en net weer wakker. Oftewel, het schiet hier ook niet op...
Daar had ik nog niet aan gedacht patpen. Heb alleen maar een stukje van 10x10 cm nodig. En je kunt het zeker niet wassen hè...
patpen
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-13 19:36
Jawel, schuimrubber kun je gewoon op de hand wassen hoor! Ik heb het gebruikt voor een (tijdelijk) tuinkussen; moet er nog een quilt voor maken namelijk. Alleen goed uitknijpen zodat er zo veel mogelijk water uit is voor je het laat drogen. Wil je er een gebreide kubus van maken?
Maartje moet wel weer snel beter worden hoor
Ik heb vanmiddag héél goed nieuws gekregen dus heb weer zin om te breien . Zat wel even te janken maar het beste nieuws sinds dagen!!! Oké, het is OT maar heel kort: ons dierbare beeldje voor ons overleden neefje (gestorven bij geboorte, voldragen zwangerschap) was weg . Vanmorgen gebeld met beheerder begraafplaats en hij heeft het vanmiddag gevonden tussen groenafval. "Gewoon" baldadigheid (laat ik die lui écht niet tegenkomen ). Vanavond wil ik proberen mijn oranje sok af te maken en daarna gaan deze sokken op de pen: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 38&lang=nl. In het ijsblauw. Toevallig heb ik nog 4 bollen van deze wol in huis; heb er 3 nodig volgens patroon.
Wat een goed nieuws patpen! Kan me voorstellen dat je humeur nu weer omgedraaid is.
Ga inderdaad een kubus maken, kaar zou fijn zijn als het wel te wassen was. Ben aan het twijfelen of ik hem wil vullen met een vaste vorm of met losse vulling...
Maartje: een kubus kun je beter vullen met "stuffing". Losse vulling dus die je goed aanstampt. Wordt ook veel gebruikt bij quilten. Maar je kan ook een goedkoop binnenkussen halen bij de Ikea en daar lekker de vulling van gebruiken . Is goedkoper dan "stuffing" kopen!
Oh, en ik ben zó benieuwd naar een foto .
Ga nu mijn breiwerkje pakken en kom straks kijken of er een foto staat.
CastaMickey
Geplaatst: 05-02-13 22:34
Eindelijk! Hier heb ik dan een foto http://tinypic.com/view.php?pic=1y704g&s=6 Het kostte me best veel werk om ze op de pc te zetten omdat mijn mobiel niet helemaal meewerkte... Ik hoop dat je het kunt zien Het wordt een strapless jurkje Die 1e foto is een foto dat het breisel op die lap stof ligt, Op de 2e zie je hoe de stof tot stroken geknipt is.
Koper
Geplaatst: 05-02-13 22:37
Zo zeg, wat bijzonder! Slim om de stof zo te knippen. Is het ook enigzins prettig breibaar?
Ja het breit heel gemakkelijk omdat het elastisch is Het weegt alleen wel best veel na een tijdje het was eigenlijk mn moeders idee om het zo te knippen hoor haha