[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:41

Ik heb in mijn omgeving al zo vaak gehoord ddat je geen computergestuurde naaimachine moest nemen.
Want die dingen gaan om de haveklap kapot etc.
De naaimachine die ik heb staan is een computer gestuurde. En juist dat maakt het zo makkelijk. Ding is 15-20 jaar oud. het argument dat ze snel kapot gaan is (mits je kwaliteit koopt, maar dat is altijd het verhaal) niet correct.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:50

Fijn dat jij er dan een positieve ervaring mee hebt :).

Kortom: zelf overwegen en bedenken wat je wil :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:06

Sheran schreef:
Tsja, creativiteit met woorden is ook een deel van de creativiteit! :D

Voor de liefhebbers heb ik nog een naaimachine te koop van Jahn, model Royale:
[ Afbeelding ]

Goede beginnersnaaimachine, heel degelijk en mooi zwaar. Alleen basisfuncties. Ik heb er onder andere de hoepeljurk van een paar pagina's terug op gemaakt :). Richtprijs is een euro of 30 en hij staat in Groningen.

Rosalie, misschien iets voor jou? Jammer dat het geen vrije arm is. die zijn net even wat handiger dan een platstikker.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:53

Bedankt voor het meedenken allemaal, heb zo te lezen wel een discussie op gang gebracht ;)

Euhh Groningen is niet echt naast de deur

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:25

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 14:13

Kaplaars schreef:
Mooie machine!

Heeft iemand dé tip om een erg lang en dun centuur van normaal katoen weer met de goede kant naar buiten te keren?
ik heb al een breinaald geprobeerd, maar die is nu 'op' en ik moet nog zeker eens zo ver.... -O-

9 dagen later is het vast gelukt maar eh.... moet gewoon met een breinaald of zelfs een potlood lukken, je moet echt compleet in elkaar frummelen bij het keren en het stuk wat al gekeerd is weer uittrekken. Moet echt kunnen.

Ga nu even verder bijlezen wat er nog gemaakt is. Ik heb iig een prinsessenjurkje voor mijn jongste dochter gemaakt voor carnaval.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:25

De naaimachine ben ik kwijt, mochten er nog mensen geinteresseerd zijn. Verkocht aan een beginnende naaister en haar vriend :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 08:52

Sandrina schreef:
Tuurlijk mag dat, zou erg zijn als we je dat zouden verbieden. ;)
Ik ben druk bezig met een jackje met raglanmouwen van dubbelfleece. ik hoop hem vandaag af te krijgen. De knoopgaten laat ik er door een atelier inzetten.

Het werd dus ietsje later, maar hij is nu echt af. Geen tijd nu, 'k zal vent vragen een foto te maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:25

Foto is nog niet gelukt? :P
Ik ben nu klaar met mijn overgordijnen inkorten, vond ik best spannend want als het scheef is zie je dat supergoed! Nu de vitrage inkorten en gordijnband opstikken en dan is mijn huisje alweer een stukje verder af!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 18:46

Oke, vitrage stikken is dus niet leuk :+ Ik heb vandaag 1 gordijn afgemaakt en die zoom is compleet gerimpeld, met de stiksteek op de allerloste stand := Heb ook een genaaide zigzag geprobeerd maar die sloeg helemaal nergens op :=
toch maar opgehangen dus iedereen die ooit bij mij langskomt of langsrijdt: let niet op de zoom van mijn vitrage aub :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:15

Vitrage stikken is echt vreselijk inderdaad :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:55

Sorry hectisch hier. Nog geen foto van jackje kunnen maken. Vraag ik iemand vandaag te doen. Pfffft

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:10

Citaat:
toch maar opgehangen dus iedereen die ooit bij mij langskomt of langsrijdt: let niet op de zoom van mijn vitrage aub

:D Ik zal er aan denken!

Vandaag heb ik mijn oma blij kunnen maken met een schortje! Dat vind ik het leukste: ergens aan werken en dan iemand er blij mee maken :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:56

Sandrina schreef:
Sorry hectisch hier. Nog geen foto van jackje kunnen maken. Vraag ik iemand vandaag te doen. Pfffft

Belofte maakt schuld!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De voorkant fotograferen lukte wel, maar wilde ik de achterkant op de foto krijgen dan weigerde de flits 8)7

Ben er heel blij mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:07

Leuk jasje! Van welke stof is het gemaakt?

Ik heb ook een foto van mij in mijn empirejurk binnengekregen :). Ik heb hem ongeveer een half jaartje geleden gemaakt. Hij was heel snel af.
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:26

Sheran: jackje is gemaakt van dubbelfaced fleece= extra dikkere fleece met twee kleuren; de binnenkant is ie rood.
Wat een mooie jurk heb je daar aan; mooie stijl. Brontë sisters en 'Oorlog & Vrede' stijl

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 14:11

Knap gedaan allebei!
Ik heb de vitrage maar door mijn schoonmoeder laten doen uiteindelijk, met papier ertussen ging het wel dus die voor de keuken en de achterkant van de living doe ik dan wel weer zelf.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:54

Urielle: Dank. Nu weet je hoe het moet hè? Vitrage naaien. Sorry, ik wist het ook, maar nooit zelf hoeven doen, vandaar dat ik je die tip niet gaf, totaal niet aan gedacht.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:26

Ben er inmiddels ook wel achter dat je ook niet alle stoffen met dezelfde naald kunt stikken ;)
Wilde al als tip geven over die vitrage om die met je dunste naald te naaien.
Ik stikte alles altijd met de jeansnaald. Ging altijd goed, totdat ik een heel gek flubber-shiny-stofje had..
Dat trok echt alle kanten op! :o hellup dacht ik!! Maar met een dunne naald gaat dat prima! :D

Mooie jurkjes en jasjes komen er voorbij! Echt knap hoor!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:34

Weet iemand hier toevallig ook iets over wat oudere naaimachines? Ik heb vandaag bij de kringloop een Pfaff 11 gekocht, mooi ding... Alleen ik krijg de onderdraad maar niet naar boven, heb van alles geprobeert: draadspanning van beneden en boven veranderen, met de klok mee en terug draaien, verschillende garens enz. De bovendraad maakt geen lus, waardoor hij de onderdraad niet mee naar boven trekt. Iemand die weet wat ik bedoel? De naaimachine lijkt het meest op deze
Afbeelding

Via het serienummer ben ik er achter gekomen dat hij uit 1914 komt :wow:

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:43

Ik ben een speelkleed aan het maken voor een nichtje van mij die deze week een baby krijgt.
Een meisje.
Afbeelding
Mondje dicht
Afbeelding
Mondje open

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:54

Karlijn: is de naald lang genoeg? Is ie tekort dan komt de bovendraad die dan in de naald zit, niet bij de ...... (oh jee nu weet ik het woord even niet)Niet spoel, maar........? GRIJPER!!!!!!!!!!! Je hebt nl verschillende lengten van naald. Leuke machine zeg!
Dan wordt ie volgend jaar een eeuw oud!

P.S. Ik heb ook Pfaff;s hier staan, meet je naald op. Ik zal kijken of ik een andere lengte naald heb voor je. Morgen, nu ga ik naar bed.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:10

@Sandrina: Bedankt voor je tip! Ik heb de naald iets lager in het klemmetje gezet en nu doet ie het! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:52

__Karlijn__ schreef:
@Sandrina: Bedankt voor je tip! Ik heb de naald iets lager in het klemmetje gezet en nu doet ie het! :D

Zie je wel! Pas je wel op dat hem niet te laag zet, dan maakt ie het spoelhuis kapot. Misschien opzoek gaan naar langere naalden, maar voorlopig werkt het.
Heb ik weer iemand geholpen vandaag! Ik begin echt goed!
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 15-03-13 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:55

Vrouwke: Sorry, ik zie nu pas dat jij dat leuke kleed hebt gemaakt. Ik wou eerst Karlijn helpen met haar 'draad-ophaal-probleem'
Wat een leuke kleuren: was dat een patroon? Waarvan is het gemaakt? Fleece? Ik zie het niet.
Knap gedaan zeg!