[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silby

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:58

Wauw die lama is erg gaaf zeg!!

Leuke kerstboom ook :j

Ik ben met een poesje bezig,engels patroon ook en tot nu toe red ik me er aardig mee,
maar nu zeg ik verder op in het patroon de volgende zin staan:
"Rnd 6: Sc around THRU THE BACK LOOPS (30)"

bedoelen ze daarmee dat ik alleen de buitenste lus mee moet haken?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:17

Dat betekent dat je je single crochet (je vasten dus) alleen door de achterste "lusjes" haakt, i.p.v. door beide.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:46

Dus het lusje aan de binnenkant?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:48

silby schreef:
Wauw die lama is erg gaaf zeg!!

Leuke kerstboom ook :j

Ik ben met een poesje bezig,engels patroon ook en tot nu toe red ik me er aardig mee,
maar nu zeg ik verder op in het patroon de volgende zin staan:
"Rnd 6: Sc around THRU THE BACK LOOPS (30)"

bedoelen ze daarmee dat ik alleen de buitenste lus mee moet haken?

Dat zal ik ook doen ja, het lusje dat aan de binnenkant = achterkant zit.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:07

oke thanx voor de hulp!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:18

Jup, het lusje wat voor jou aan de achterkant zit/het verst bij je vandaan :) Dus die aan de binnenkant van je haakwerk.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:10

Zo, gisteren eindelijk mn garen binnen gekregen:) Project grote uil kan beginnen:D

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:39

leuk leuk. Ik heb een klein uiltje gemaakt voor aan mijn tas. Ben nu bezig met een hanger van hartjes. Hang ik in de wc, lekker oud bollig hahaha

Voor mijn raam heb ik slinger gemaakt van allemaal kerstdingetjes. sokjes, sterren, sneeuwpopje e.d. Staat erg gezellig. Na de feestdagen zal ik foto's maken.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:44

Pfff ik heb momenteel helaas geen tijd om te haken... ik zit momenteel in Oostenrijk voor een paar maanden om te werken in een bar als barmeisje/serveerster... Hárd werken, maar wel onwijs gezellig!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:48

Hey, dat is ook n leuk idee! Kleine haakseltjes om de wc wat op te leuken :)
Die zet ik op mn lijstje.
Maar wil hierna eerst n kat haken en die dan verkopen waarvan de opbrengst naar Stichting Katimo gaat.
Tzt alleen nog even om toestemming vragen aan de maakster van t patroon, maar dat duurt nog wel ff in mijn haaktempo :')

Nu ik dit zo typ... Zijn er hier niet nog mensen die willen mee haken voor Stichting Katimo? (www.katimo.nl)
Heb het idee nog niet voorgelegd aan de beheerster van hun fb-pagina, maar denk dat ze het wel n erg leuk initiatief vinden.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 16:35

Ik ken de stichting en hun acties. Maar omdat ik zelf erg druk ben kan ik er nu ff niks voor betekenen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:52

De kerstboom is klaar!

Afbeelding

Afbeelding

*\o/*

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:17

Wat leuk die kerstboom van granny squares!!!

Ik ben bezig met de poownie van Delicious Crochet :) :
Afbeelding

Afbeelding

Er moet nog heel veel aan gebeuren :=. Meer manen, alles vastnaaien, 4 poten, staart en dan nog details (neus/mond/strik in staart etc.).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:27

mooi! Je haakt mooi gelijkmatig zeg! leuke kleurtjes ook :D hoe groot wordt hij alstie af is?

ik was maandag naar de huisarts geweest omdat ik veel last heb van de spieren in mijn handen bij de alledaagse bezigheden.. nu blijkt dat ik het hypermobiliteits syndroom heb en dus moet leren do-se-ren... dus ook met haken. balen. ik kan nu iedere keer ongeveer 40 steken haken en dan moet ik het weer wegleggen.... en dat is echt moeilijk!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:52

Poe, ik denk tussen de 30 en 40 cm hoog. En omdat ik het een typische My Little Pony vind worden, zit ik er over te denken om een regenboog en/of hartjes op de kont te borduren als ie af is :')

Oh, dat lijkt me heel vervelend! Als je pech hebt kan je dan niet eens 1 toer haken. Kan je dat niet meer verder opbouwen?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:17

wiebke schreef:
mooi! Je haakt mooi gelijkmatig zeg! leuke kleurtjes ook :D hoe groot wordt hij alstie af is?

ik was maandag naar de huisarts geweest omdat ik veel last heb van de spieren in mijn handen bij de alledaagse bezigheden.. nu blijkt dat ik het hypermobiliteits syndroom heb en dus moet leren do-se-ren... dus ook met haken. balen. ik kan nu iedere keer ongeveer 40 steken haken en dan moet ik het weer wegleggen.... en dat is echt moeilijk!

Heb ik ook. al tig keer geopereerd aan kraakbeen wat los zat en knobbels op voeten, stug doorhaken, van minder bewegen gaat het echt niet over, integendeel, huisartsen
weten er geen bal van, laat je doorsturen naar een reumatoloog, hypermobiliteit hoort normaliter geen pijn te doen als je normaal doet, veertig steken en dan wegleggen is geen optie.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:47

hm lisa_pluisje.. daar zeg je wat. Het zijn bij mij echt de spieren die overbelast zijn omdat ze de gewrichten moeten ondersteunen tijdens het bewegen. Ik kan bijvoorbeeld ook een was niet helemaal strijken zonder dat het zeer doet, en dan de stijfheid nog.. niet echt lekker.

Nerwen, het is moeilijk en erg vermoeiend :) nu snap ik wel waarom ik gemiddeld 10 uur per nacht slaap :P aan hypermobiliteit kunnen ze niks doen en je kunt het ook niet opbouwen, het enige wat je kunt doen is zorgen dat de spieren rondom gewrichten sterk zijn zodat die het gewricht 'bij elkaar houden' om uit de kom schieten te voorkomen. Tenminste.... dat is wat ik ervan begrepen heb

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:51

Wat een super gave kerstboom!!! Dat is er echt 1 om te gaan maken voor volgend jaar :)
Helaas ben ik zelf nog geen steek verder gekomen (slechte woordgrap) met mijn koe.. Heb er nog niet de tijd voor gehad, oliebol! Ben al bijna tante, ik moet nog haast gaan maken ook.. Maarja, ik geniet in ieder geval echt van alles wat hier langs komt!

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 03:18

Weet iemand een leuk/schattig patroontje voor mij die free is?
Kan al langer haken dus moeilijk mag wel.

Whoow die lama, die "my little" pony en dat rood/roos/paarse draak ding is ook echt super <3
Wil ook zo graag eens zo iets maken respect ;)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 03:21

Aaahw wat leuk!
Ik krijg amper een octopus voor elkaar hahaha

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 07:41

Nietes schreef:
Weet iemand een leuk/schattig patroontje voor mij die free is?
Kan al langer haken dus moeilijk mag wel.

Whoow die lama, die "my little" pony en dat rood/roos/paarse draak ding is ook echt super <3
Wil ook zo graag eens zo iets maken respect ;)

Kijk ff in de openingspost, daar staan verschillende linkjes met gratis patronen.
Als je googled op amigurumi free patern kom je ook al een eind

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:10

http://crochetpatterncentral.com/directory.php

op deze website vind je echt al het denkbare wat je maar bedenken kunt! De patronen zijn wel in het engels maar met de nederlandse termen erbij lukt het altijd wel :D heb hier al véél patronen vanaf gehaald!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:39

http://greatamigurumi.blogspot.nl/

Deze patronen zijn ook grotendeels in het engels maar deze site zoekt vrij makkelijk mocht je een specifiek onderwerp zoeken.
Verder kan ik ravelry.com aanraden waar enorm veel patronen op staan zowel gratis als koop echter daar moet je wel even wegwijs worden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:44

Kan iemand mij hier helpen?
Ivm bedrust wil ik graag gaan haken. Manlief vandaag bij de hobbywinkel geweest voor n bolletje garen en haaknaald. Maar volgens mij werken deze 2 niet samen. Garen is acryl en best dik, naald is een 2.0. Ik krijg de garen gewoon niet te pakken, of hij trekt ze kapot... (pakt de helft zeg maar) Ligt dit aan mij of zoals ik denk aan de combinatie?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:56

Bedrust en haken... dat was bij mij geen combi. Zo ook bij Dobbel niet, die kreeg dat ook niet voor mekaar terwijl zij toch een gedreven haakster is. Dus of dit een goede hobby is, betwijfel ik. Anyway... Welk acryl heb je? De meeste acrylsoorten zijn inderdaad voor haaknaald 3 of groter, als je wel met naald 2 wilt werken, zul je katoen moeten nemen.