[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:28

Misty12 schreef:
Wat een leuk topic! Toen mijn kinderen nog klein waren heb ik heel veel kleding zelf gemaakt: tuinbroeken, lange en korte broeken, sweaters, jurkjes, en nog veel meer. Toen ze groter werden ( vanaf een jaar of 15/16) werd dat minder. Dan kochten zelf hun kleding. Ook voor andere kleding gemaakt. Een vriendin kreeg een tweeling, 2 meisjes. Dus dan maakte ik 2 dezelfde jurkjes maar dan in andere stof. Gordijnen genaaid. Kussen hoezen. Ik weet het allemaal niet meer.
Sinds 2 jaar loopt er een kleinzoon rond en ik ben weer helemaal blij. Ik heb voor hem al verschillende broekjes, shirtjes, truien, pyjama's gemaakt. Ik weet sinds vorig jaar van het bestaan van de 1 euro dag bij Megastoffen. Daar word je wel heel hebberig van. Voorlopig heb ik even niks in de planning staan. De voorraad stofjes moet even aangevuld worden.
Het leukste vind ik wel dat beide dochters deze hobby ook hebben opgepakt en ze maken beide fantatische dingen.

Euro dag. I love eurodag :')

Afgelopen eurodag was ivm de warmte vanaf 07.00, ben die dag echt goed geslaagd!

ontherun

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:25

Euro dag? Die kende ik nog niet! Klinkt interessant. Hoewel ik bij de uitverkopen op de weekmarkten hier ook hele leuke prijzen had de laatste weken.
Ik moet wel zeggen, ik naai voornamelijk voor mezelf en kies dan wel steeds vaker voor een compromis tussen kwaliteit en prijs. Goedkoop is heerlijk, maar het moet wel fijne stof zijn. Hoewel de ribtricot van €1 wel heel erg fijn was.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:32

ontherun schreef:
Euro dag? Die kende ik nog niet! Klinkt interessant. Hoewel ik bij de uitverkopen op de weekmarkten hier ook hele leuke prijzen had de laatste weken.
Ik moet wel zeggen, ik naai voornamelijk voor mezelf en kies dan wel steeds vaker voor een compromis tussen kwaliteit en prijs. Goedkoop is heerlijk, maar het moet wel fijne stof zijn. Hoewel de ribtricot van €1 wel heel erg fijn was.

Met eurodag zijn alle lappen op de kramen 1 euro per lap. Als je een beetje goed snuffelt en pakt dat heb je rustig coupons van 1.5 x sb. Voor 1 euro. Veel zijn ook 1x sb

Ik heb ongeveer 1 meter nodig voor een kinderjurkje in de kledingmaten die ze nu hebben. Lekker voordelig dus. Voor de 25 euro die ik heb uitgegeven maak ik 25+ kledingstukken voor ze.
Euro dag is een paar keer per jaar in Enschede, bij Megastoffen.

Maar megastoffen is sowieso niet heel duur!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:37

Mri schreef:
ontherun schreef:

Met eurodag zijn alle lappen op de kramen 1 euro per lap. Als je een beetje goed snuffelt en pakt dat heb je rustig coupons van 1.5 x sb. Voor 1 euro. Veel zijn ook 1x sb

Ik heb ongeveer 1 meter nodig voor een kinderjurkje in de kledingmaten die ze nu hebben. Lekker voordelig dus. Voor de 25 euro die ik heb uitgegeven maak ik 25+ kledingstukken voor ze.

Is megastoffen toega kelijk voor mensen in een (electrische) rolstoel? Het klinkt als iets waar ik graag een keer heen zou gaan maar als ik d'r niet in kan komen is het een beetje ver reizen voor niets.

Nou ik heb een nieuwe naaimachine *\o/* de dame die hem verkocht vertelde dat ze meerdere machines had en vooral kleding vertelde en aan paste voor mensen in een verzorgingstehuis en daarvoor een semi proffesionele rechtstikker had aangeschaft omdat dat eigenlijk de enige steek is die ze gebruikt dus deze stond te verstoffen. Hij is gewoon zelden gebruikt en zo goed als nieuw. Ik heb dan ook gewoon de vraagprijs betaald (995 voor wie het interesseert) omdat ik niet eens zou willen afdingen erop. Ik heb echt heel veel mazzel. Vanavond eens m'n naaitafel verbouwen en dan morgen lekker knutselen op de machine. Zal ook spoeltjes moeten overzetten enzo haha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 22:07

VillaNeusjes schreef:
Mri schreef:

Is megastoffen toega kelijk voor mensen in een (electrische) rolstoel? Het klinkt als iets waar ik graag een keer heen zou gaan maar als ik d'r niet in kan komen is het een beetje ver reizen voor niets.

Nou ik heb een nieuwe naaimachine *\o/* de dame die hem verkocht vertelde dat ze meerdere machines had en vooral kleding vertelde en aan paste voor mensen in een verzorgingstehuis en daarvoor een semi proffesionele rechtstikker had aangeschaft omdat dat eigenlijk de enige steek is die ze gebruikt dus deze stond te verstoffen. Hij is gewoon zelden gebruikt en zo goed als nieuw. Ik heb dan ook gewoon de vraagprijs betaald (995 voor wie het interesseert) omdat ik niet eens zou willen afdingen erop. Ik heb echt heel veel mazzel. Vanavond eens m'n naaitafel verbouwen en dan morgen lekker knutselen op de machine. Zal ook spoeltjes moeten overzetten enzo haha

De eurodag is denk ik niet te doen , winkel zelf wel.
Al is het wellicht wel wat krap met een electrische rolstoel. Maar de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:43

@ Villaneusje, gefeliciteerd met jouw aankoop.
Heb je de machine geprobeerd? Heeft ie al een onderhoud gehad ?
Kijk even in de handleiding wat olieën betreft.
Als de machine niet vaak gebruikt is, heeft de grijper een (mini) drupje olie nodig . En ga even goed transporteur, grijper enz stofvrij maken voordat je begint.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

sasja0705 schreef:
@ Villaneusje, gefeliciteerd met jouw aankoop.
Heb je de machine geprobeerd? Heeft ie al een onderhoud gehad ?
Kijk even in de handleiding wat olieën betreft.
Als de machine niet vaak gebruikt is, heeft de grijper een (mini) drupje olie nodig . En ga even goed transporteur, grijper enz stofvrij maken voordat je begint.

Ik heb je misschien per ongeluk pb gestuurd omdat ik op pb drukte ipv quote

Heel verhaal weg.

Maar de machine is bij de winkel geweest voor onderhoud voor ze hem op marktplaats hebben gezet omdat hij zo lang stil stond. Ok heb zowel daarvan als van de originele aankoop de rekening gekregen (zelfde winkel)
Ik had aangegeven dat ik hem graag wilde uitproberen dus hij stond al helemaal netjes klaar. De dame heeft me wat dingen uitgelegd want ja mijn oude bernina was inpluggen en gaan maar deze moet opstarten (electronisch immers) en spoel zit op andere plek etc. Alle originele spullen zitten erbij incl de originele doos , de plastic zakken en de piepschuim extra voetjes die ze erbij had aangeschaft enzo

Ik ga sowieso eerst met handleiding erbij alles bekijken en nalopen en oefenen. Heb vandaag verstelbare poten gehaald voor t werkblad van mn electrische rolstoel zodat hij daarop te gebruiken is. Dat kan niet met voetpedaal maar omdat hij start stop knop heeft zpu dat mij ook meer mogelijkheden geven.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Klinkt als een goede koop! Hopelijk mag je er vele meters succesvol mee naaien :D