[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 17:58

Lekker bezig allemaal!

Mijn oude vertrouwde bernina uit 't jaar 0 is overleden en het onderdeel wat stuk is, is niet meer te krijgen. |( -O-

Maar gelukkig heb ik een hele toffe pa *\o/* <3 dus gaan we donderdag naar iemand die een naaimachine te koop heeft 2ehands die amper gebruikt is maar die ik heel graag wil. Een pfaff expression 710. Met oa een start stop knop zodat ik hem zonder voetpedaal kan bedienen (mijn been werkt niet mee door kapotte zenuw) en semi professioneel machine. Helft van nieuwprijs dus hoop goede deal te maken. Zou fijn zijn anders wordt 't tijdje zonder zitten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 18:24

Zou heel fijn zijn VillaNeusjes, ik hoop het voor je!

Eliana

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 18:28

Hopelijk is het wat Villaneusjes!
Ideaal toch om daar reststoffen voor te gebruiken Mir!
Mooi gedaan San.

Hier ligt het naaien al ff stil, ben wel bezig met een pyama voor mijn zoon maar ben vooral druk met andere dingen dus het naaien komt er nu even niet van.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:48

Jiskaa schreef:
Mooi gedaan op de boot! Ik wil graag voor onze caravan kussens ook nog nieuwe hoezen maken. Ik had een filmpje ergens opgeslagen, met elastiek net zoiets als een laken. Dan wikkel je ze er zo omheen maar kunnen ze ook makkelijk eraf om te wassen. Winter klusje wordt dat denk ik haha.

Leuke broekjes! Ideaal voor (lelijke) restjes :D al vind ik de trollen stof helemaal niet zo lelijk eigenlijk haha.

Momenteel maak ik een proef korte broek van oude gordijnen :Y) ik ga niet weer gelijk in m’n goeie stof knippen hehe. Het is stof zonder stretch en dat heb ik nog niet eerder geprobeerd.

[ Afbeelding ]

Interesse in trollenstof? :')
Ik heb nog een ander rest stuk en een lap van 63 x SB :') (hij was 80, maar dr is een stukje van 17 uitgeknipt ooit)
Afbeelding

Oranje is rest lapje.
Als je hey wil hebben mag je het voor de verzendkosten hebben (versturen kan ook goedkoop via Vinted).

Ik heb iets te veel "rest lapjes".
Sowieso wat stof teveel...

Afbeelding

In de dozen en action tas zit stof
Dan heb ik nog 2 van zulke tassen met "nieuwe lappen" die ik een kleine 5 weken geleden heb gekocht

Afbeelding

Dan heb ik een hoekje waar de stoffen liggen die ik op korte termijn wil verwerken (ik weet het, het is een troep :') )

Afbeelding

Boven in mn kastje nog een plank met lapjes

Afbeelding

En onderin de kast nog een een voorraadje met canvas achtig dingen en stofjes voor de kerst :')

Afbeelding

Vanochtend kwam ik er achter dat ik boven ook nog een bak met stoffen heb staan. Maar volgensmij waren dat stofjes waar ik niet zoveel potentie in zag :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:36

Hahahadoet me denken aan mijn oma :')
Die is naaister geweest en had altijd stapels lappen verstopt en als mijn opa dan over een andere auto begon en mijn oma zei dat dat niet gebeurde begon hij altijd over de lappen stof die ze maar eens op moest ruimen :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:50

chanicha schreef:
Hahahadoet me denken aan mijn oma :')
Die is naaister geweest en had altijd stapels lappen verstopt en als mijn opa dan over een andere auto begon en mijn oma zei dat dat niet gebeurde begon hij altijd over de lappen stof die ze maar eens op moest ruimen :')

Zodra mijn man wat zegt over mijn stoffen begin ik over zijn padel rackets en schoenen }>
Ik ben minder geld aan stoffen kwijt dan hij aan rackets en schoenen ;)

Plus, ik bespaar geld met mijn hobby.
Ik zou anders echt een vermogen kwijt zijn aan kinderkleding. 5 weken terug heb ik voor 30 euro 30 lappen stof gekocht met de "eurodag".
Die 25 voor mij, 5 voor een vriendin.
Die 25 lappen stof worden minimaal 25 kledingstukken. In de winkel koop je daar 1 jurkje en 1 legging ofzo voor

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:00

Ik ben nu even heel blij dat ik niet de enige ben die een webshop kan beginnen met haar voorraad _O- Maar ja, ook hier veel echt wel flink goedkoop gekocht. €3 per meter, 3 coupons voor nog geen €10, zoiets allemaal. Ook wel wat duurdere erbij, maar dat zijn dan ook echt hele mooie.
Ik heb echt teveel gemaakt de laatste tijd om op te noemen, maar dit jurkje was ik wel echt trots op (en draagt heerlijk)
Afbeelding

En vanmiddag deze tas afgemaakt, voor mee op vakantie. Nu nog een maat groter om als strandtas te gebruiken

Afbeelding

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:09

Oh no Villaneusjes! Hopelijk is die Pfaff wat en kan je snel weer verder. Mijn machine heeft ook een knop; ik gebruik ‘m alleen amper en eigenlijk altijd het voetpedaal. Maar als dat lichamelijk wat lastiger gaat, dan is zo’n knop ideaal!

Zoooo wat een stoffen Mri haha. Ik dacht dat ik al wat had verzameld maar valt best mee als ik dit zie xD Ik heb geen kinderen en zie mezelf niet perse de trollen stof aantrekken, maar bedankt voor het aanbod :D misschien een andere liefhebber.

Als je goedkoop wat stof op de kop kunt tikken, scheelt het echt wel met kleding kopen. Dat hou ik mijn vriend ook altijd voor haha. Het is dit of shoppen, kies maar ;D

Mooi jurkje ontherun! Leuk stofje ook. Moet je hier nog een hemdje onder doen of kan ie zo dicht?
Je tas is ook mooi gelukt zeg, dat heb ik nog niet aangedurfd haha. Helemaal niet met voering. Was het erg ingewikkeld?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:21

Stof shoppen is anders ook een van mijn hobbies O:)

Er zit een druk knoopje op jiskaa! Ik kan zo’n model anders niet zonder hemdje aan, maar deze top is dus wat aangepast en een druk knoopje erbij. De tas is niet zo moeilijk hoor! Ik heb wel de uitgebreidste variant gemaakt, met alle mogelijke opties :') Maar als je de handleiding volgt is hij heel goed te doen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:33

Haha je kan voorlopig ff vooruit Mir!
Bij mij valt het qua voorraad relatief mee, 1 Ikea bak en 1 grote tas
Wat een toffe jurk zeg, en leuke tas ook.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 06:38

De Pfaff 710 is echt een heerlijke . Ik heb de 720, maar er is maar weinig verschil met de 710. Hopelijk is het wat en kan je hem meenemen.

Mri: jeetje wat een voorraad aan stof. Jij zit er voorlopig warmpjes bij.

Ontherun <3 jouw creaties zijn weer zo leuk.

Ik was best trots op deze broek

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:22

Oh wauw, die is mooi geworden!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:36

Wat wwn mooie jurk ontherun! <3
Welk patroon is dat?

Die broek ziet er ook comfi uit!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:55

VillaNeusjes schreef:
Lekker bezig allemaal!

Mijn oude vertrouwde bernina uit 't jaar 0 is overleden en het onderdeel wat stuk is, is niet meer te krijgen. |( -O-

Maar gelukkig heb ik een hele toffe pa *\o/* <3 dus gaan we donderdag naar iemand die een naaimachine te koop heeft 2ehands die amper gebruikt is maar die ik heel graag wil. Een pfaff expression 710. Met oa een start stop knop zodat ik hem zonder voetpedaal kan bedienen (mijn been werkt niet mee door kapotte zenuw) en semi professioneel machine. Helft van nieuwprijs dus hoop goede deal te maken. Zou fijn zijn anders wordt 't tijdje zonder zitten.

Naast dat ik voor je duim dat die Pfaff wat voor je is...
Kun je mij een pb sturen ?
Welk onderdeel van jouw Bernina stuk is ?

In Nederland ( maar ook in Duitsland) krijg je heel vaak dat oude machines niet meer te repareren zijn o.a. wegens onderdelen.
Dat is in 9 van de 10 keer bull**

Puur omdat of het know how ontbreekt of men even niet de moeite in wil steken als reperateur.

Nu is het bij Bernina wel ietsje moeilijker om aan onderdelen te komen als bvb oude Pfaffs maar echt niet onmogelijk.
In mijn clubje zijn er veel die restaureren, repareren en dus onderdelen hebben .
Dus als je wilt, kijk ik voor je.
En wie weet, misschien is dan je oude ,vertrouwde Bernina een mooie aanvulling voor de Pfaff :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:19

Mri het is een Frans patroon, flink wat knip werk door die ruffle onderaan de rok. Maar wel een heel leuk patroon, hij kan ook nog met de rok langer of de rok alleen als rok.

Die broek mag je ook trots op zijn appeltje! Die is echt heel goed gelukt.

Villaneusjes volgens mij heb jouw vraag dan op fb voorbij zien komen voor een machine? Wat balen zeg als je machine kapot is. Hopelijk wordt de Pfaff iets en kun je weer lekker vooruit!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 12:20

ontherun schreef:
Villaneusjes volgens mij heb jouw vraag dan op fb voorbij zien komen voor een machine? Wat balen zeg als je machine kapot is. Hopelijk wordt de Pfaff iets en kun je weer lekker vooruit!

Klopt. En ik was van plan volgend jaar van m'n belasting terug gave een nieuwe te kopen maar m'n pa wil me nu graag helpen omdat ik al zo weinig energie heb voor leuke dingen. M'n wereld bestaat uit m'n assistentiehond en m'n naai projecten. En dan is het op. Dus die vond 't ook erg sneu voor me. Hij is een held. Ik heb dus na alle suggesties uit te zoeken een mooi lijstje met geschikte machines en liep toevallig tegen een advertentie aan voor een machine die amper gebruikt is maar de helft van de nieuwprijs is. Dus hopelijk is dat wat.

Jiskaa schreef:
Oh no Villaneusjes! Hopelijk is die Pfaff wat en kan je snel weer verder. Mijn machine heeft ook een knop; ik gebruik ‘m alleen amper en eigenlijk altijd het voetpedaal. Maar als dat lichamelijk wat lastiger gaat, dan is zo’n knop ideaal!

Ik denk dat veel mensen de start stop functie weinig gebruiken. Een voetpedaal is in essentie veel handiger. Maar dan moet je been wel meewerken en door rest schade van een fikse ontsteking van de zenuw vorig jaar weigert m'n been de helft van de tijd dienst of doet erg zeer. Het zal even wennen zijn om te leren naaien met een start en stop knop maar beter dan helemaal stoppen met je hobby.

Appeltje00 schreef:
De Pfaff 710 is echt een heerlijke . Ik heb de 720, maar er is maar weinig verschil met de 710. Hopelijk is het wat en kan je hem meenemen.

Wat ik kan vinden heeft de 720 ietwat meer (vooral decoratieve) steken en kan de 720 ook zijwaartse stik bewegingen maken. Niet super grote verschillen dus

sasja0705 schreef:
Naast dat ik voor je duim dat die Pfaff wat voor je is...
Kun je mij een pb sturen ?
Welk onderdeel van jouw Bernina stuk is ?

Ze hebben 't wel gezegd maar ben 't alweer vergeten maar 't is wel een zaak die juist nut van repareren in ziet. Zeker bij de oudere bernina's. De machine heb ik er ook 2e hands gekocht op advies van ze toen ik op zoek was naar een naaimachine die veel duurder en nieuw was. Als ze zeggen dat 't onderdeel niet meer te krijgen is geloof ik ze wel. Gezien ik toch al op zoek moest naar een machine met start/stop knop ga ik d'r ook niet moeilijk om doen. Ze hebben aangeboden de machine voor een nette prijs over te nemen voor de bruikbare onderdelen. Dus ik heb dat aangenomen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:10

ontherun schreef:

Er zit een druk knoopje op jiskaa! Ik kan zo’n model anders niet zonder hemdje aan, maar deze top is dus wat aangepast en een druk knoopje erbij. De tas is niet zo moeilijk hoor! Ik heb wel de uitgebreidste variant gemaakt, met alle mogelijke opties :') Maar als je de handleiding volgt is hij heel goed te doen.

Super slim. Ik kan zulke jurkjes ook nooit zonder hemdje aan dus die tip ga ik onthouden haha.

Mooie broek gemaakt! Wat voor stof heb je gebruikt? Lijkt me een broek die overal bij kan, heerlijk :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 18:44

Jiskaa schreef:
ontherun schreef:

Super slim. Ik kan zulke jurkjes ook nooit zonder hemdje aan dus die tip ga ik onthouden haha.

Mooie broek gemaakt! Wat voor stof heb je gebruikt? Lijkt me een broek die overal bij kan, heerlijk :D

Lyocell twill. Mix met katoen en Lyocell.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 20:03

Jiskaa schreef:
ontherun schreef:

Ik maak op al die modellen jurkjes die ik nog in de winkel koop ook druk knoopjes :)) en als het eentje is die je toch over je hoofd moet aantrekken dan maak ik gewoon een stiksel zodat alles op z’n plek blijft. Ik koop ze meestal gewoon bij de HEMA overigens! Is zo’n kaartje met meerdere knoopjes. of ik bestel ze op temu :x

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 22:54

Ik ga morgen proberen een bikini te maken voor mijn jongste dochter. Vanavond broekje geprobeerd, maar ik snapte de uitleg niet :') toen maar gewoon iets gedaan en toen ik het resultaat zag dacht ik: ahhhhh zo dit dat!

Morgen dus herkansing! Gelukkig heb ik meeeeeeer dan genoeg (vreselijke knal roze zeemeermin schubben) stof.

Eigenlijk wil ik een topje maken met kliksluiting. Ik heb alleen nog geen (goedkope) fel roze kunnen vinden online

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:33

Mri schreef:
Ik ga morgen proberen een bikini te maken voor mijn jongste dochter. Vanavond broekje geprobeerd, maar ik snapte de uitleg niet :') toen maar gewoon iets gedaan en toen ik het resultaat zag dacht ik: ahhhhh zo dit dat!

Morgen dus herkansing! Gelukkig heb ik meeeeeeer dan genoeg (vreselijke knal roze zeemeermin schubben) stof.

Eigenlijk wil ik een topje maken met kliksluiting. Ik heb alleen nog geen (goedkope) fel roze kunnen vinden online

Ik weet niet hoe oud je jongste dochter is en/of in welke setting ze de bikini gaat dragen, maar ik weet nog dat ik op een gegeven moment érg blij was met een bikini die met een stevige knoop vast zat, omdat er jongens waren die het erg leuk vonden al die kliksluitingen even open te klikken.. mocht ze heel jong zijn zal dat wel meevallen (hoop ik althans..) maar anders misschien wel iets om rekening mee te houden helaas -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:54

C_estmoi schreef:
Mri schreef:

Ik weet niet hoe oud je jongste dochter is en/of in welke setting ze de bikini gaat dragen, maar ik weet nog dat ik op een gegeven moment érg blij was met een bikini die met een stevige knoop vast zat, omdat er jongens waren die het erg leuk vonden al die kliksluitingen even open te klikken.. mocht ze heel jong zijn zal dat wel meevallen (hoop ik althans..) maar anders misschien wel iets om rekening mee te houden helaas -O-

Juist, ik had vroeger een bikini die gestrikt werd op de rug en heupen, nou hoe vaak ze niet probeerden om die los te trekken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:14

C_estmoi schreef:
Mri schreef:

Mijn jongste is net 5. Gelukkig nog niet op die leeftijd. Ik wil juist voor het aan en uittrekken met zwemles graag een klik sluiting. Ze heeft nog al snel pijn aan dr oorlellen (van dr oorbellen) als dr bikini over dr hoofd uit moet.

Het was een ochtend ploeteren, wat een rot stof zeg!
Nu nog een bralette omdat ik geen sluitingen heb. Hopelijk past die :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:05

Wat een leuk topic! Toen mijn kinderen nog klein waren heb ik heel veel kleding zelf gemaakt: tuinbroeken, lange en korte broeken, sweaters, jurkjes, en nog veel meer. Toen ze groter werden ( vanaf een jaar of 15/16) werd dat minder. Dan kochten zelf hun kleding. Ook voor andere kleding gemaakt. Een vriendin kreeg een tweeling, 2 meisjes. Dus dan maakte ik 2 dezelfde jurkjes maar dan in andere stof. Gordijnen genaaid. Kussen hoezen. Ik weet het allemaal niet meer.
Sinds 2 jaar loopt er een kleinzoon rond en ik ben weer helemaal blij. Ik heb voor hem al verschillende broekjes, shirtjes, truien, pyjama's gemaakt. Ik weet sinds vorig jaar van het bestaan van de 1 euro dag bij Megastoffen. Daar word je wel heel hebberig van. Voorlopig heb ik even niks in de planning staan. De voorraad stofjes moet even aangevuld worden.
Het leukste vind ik wel dat beide dochters deze hobby ook hebben opgepakt en ze maken beide fantatische dingen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 14:19

Mri schreef:
Mijn jongste is net 5. Gelukkig nog niet op die leeftijd. Ik wil juist voor het aan en uittrekken met zwemles graag een klik sluiting. Ze heeft nog al snel pijn aan dr oorlellen (van dr oorbellen) als dr bikini over dr hoofd uit moet.

Het was een ochtend ploeteren, wat een rot stof zeg!
Nu nog een bralette omdat ik geen sluitingen heb. Hopelijk past die :=

Zo jong is dat gelukkig nog niet aan de orde nee.. Knap gemaakt!