ontherun schreef:Villaneusjes volgens mij heb jouw vraag dan op fb voorbij zien komen voor een machine? Wat balen zeg als je machine kapot is. Hopelijk wordt de Pfaff iets en kun je weer lekker vooruit!
Klopt. En ik was van plan volgend jaar van m'n belasting terug gave een nieuwe te kopen maar m'n pa wil me nu graag helpen omdat ik al zo weinig energie heb voor leuke dingen. M'n wereld bestaat uit m'n assistentiehond en m'n naai projecten. En dan is het op. Dus die vond 't ook erg sneu voor me. Hij is een held. Ik heb dus na alle suggesties uit te zoeken een mooi lijstje met geschikte machines en liep toevallig tegen een advertentie aan voor een machine die amper gebruikt is maar de helft van de nieuwprijs is. Dus hopelijk is dat wat.
Jiskaa schreef:Oh no Villaneusjes! Hopelijk is die Pfaff wat en kan je snel weer verder. Mijn machine heeft ook een knop; ik gebruik ‘m alleen amper en eigenlijk altijd het voetpedaal. Maar als dat lichamelijk wat lastiger gaat, dan is zo’n knop ideaal!
Ik denk dat veel mensen de start stop functie weinig gebruiken. Een voetpedaal is in essentie veel handiger. Maar dan moet je been wel meewerken en door rest schade van een fikse ontsteking van de zenuw vorig jaar weigert m'n been de helft van de tijd dienst of doet erg zeer. Het zal even wennen zijn om te leren naaien met een start en stop knop maar beter dan helemaal stoppen met je hobby.
Appeltje00 schreef:De Pfaff 710 is echt een heerlijke . Ik heb de 720, maar er is maar weinig verschil met de 710. Hopelijk is het wat en kan je hem meenemen.
Wat ik kan vinden heeft de 720 ietwat meer (vooral decoratieve) steken en kan de 720 ook zijwaartse stik bewegingen maken. Niet super grote verschillen dus
sasja0705 schreef:Naast dat ik voor je duim dat die Pfaff wat voor je is...
Kun je mij een pb sturen ?
Welk onderdeel van jouw Bernina stuk is ?
Ze hebben 't wel gezegd maar ben 't alweer vergeten maar 't is wel een zaak die juist nut van repareren in ziet. Zeker bij de oudere bernina's. De machine heb ik er ook 2e hands gekocht op advies van ze toen ik op zoek was naar een naaimachine die veel duurder en nieuw was. Als ze zeggen dat 't onderdeel niet meer te krijgen is geloof ik ze wel. Gezien ik toch al op zoek moest naar een machine met start/stop knop ga ik d'r ook niet moeilijk om doen. Ze hebben aangeboden de machine voor een nette prijs over te nemen voor de bruikbare onderdelen. Dus ik heb dat aangenomen.