[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Lekker bezig allemaal!

Mijn oude vertrouwde bernina uit 't jaar 0 is overleden en het onderdeel wat stuk is, is niet meer te krijgen. |( -O-

Maar gelukkig heb ik een hele toffe pa *\o/* <3 dus gaan we donderdag naar iemand die een naaimachine te koop heeft 2ehands die amper gebruikt is maar die ik heel graag wil. Een pfaff expression 710. Met oa een start stop knop zodat ik hem zonder voetpedaal kan bedienen (mijn been werkt niet mee door kapotte zenuw) en semi professioneel machine. Helft van nieuwprijs dus hoop goede deal te maken. Zou fijn zijn anders wordt 't tijdje zonder zitten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Zou heel fijn zijn VillaNeusjes, ik hoop het voor je!

Eliana

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Hopelijk is het wat Villaneusjes!
Ideaal toch om daar reststoffen voor te gebruiken Mir!
Mooi gedaan San.

Hier ligt het naaien al ff stil, ben wel bezig met een pyama voor mijn zoon maar ben vooral druk met andere dingen dus het naaien komt er nu even niet van.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:48

Jiskaa schreef:
Mooi gedaan op de boot! Ik wil graag voor onze caravan kussens ook nog nieuwe hoezen maken. Ik had een filmpje ergens opgeslagen, met elastiek net zoiets als een laken. Dan wikkel je ze er zo omheen maar kunnen ze ook makkelijk eraf om te wassen. Winter klusje wordt dat denk ik haha.

Leuke broekjes! Ideaal voor (lelijke) restjes :D al vind ik de trollen stof helemaal niet zo lelijk eigenlijk haha.

Momenteel maak ik een proef korte broek van oude gordijnen :Y) ik ga niet weer gelijk in m’n goeie stof knippen hehe. Het is stof zonder stretch en dat heb ik nog niet eerder geprobeerd.

[ Afbeelding ]

Interesse in trollenstof? :')
Ik heb nog een ander rest stuk en een lap van 63 x SB :') (hij was 80, maar dr is een stukje van 17 uitgeknipt ooit)
Afbeelding

Oranje is rest lapje.
Als je hey wil hebben mag je het voor de verzendkosten hebben (versturen kan ook goedkoop via Vinted).

Ik heb iets te veel "rest lapjes".
Sowieso wat stof teveel...

Afbeelding

In de dozen en action tas zit stof
Dan heb ik nog 2 van zulke tassen met "nieuwe lappen" die ik een kleine 5 weken geleden heb gekocht

Afbeelding

Dan heb ik een hoekje waar de stoffen liggen die ik op korte termijn wil verwerken (ik weet het, het is een troep :') )

Afbeelding

Boven in mn kastje nog een plank met lapjes

Afbeelding

En onderin de kast nog een een voorraadje met canvas achtig dingen en stofjes voor de kerst :')

Afbeelding

Vanochtend kwam ik er achter dat ik boven ook nog een bak met stoffen heb staan. Maar volgensmij waren dat stofjes waar ik niet zoveel potentie in zag :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Hahahadoet me denken aan mijn oma :')
Die is naaister geweest en had altijd stapels lappen verstopt en als mijn opa dan over een andere auto begon en mijn oma zei dat dat niet gebeurde begon hij altijd over de lappen stof die ze maar eens op moest ruimen :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

chanicha schreef:
Hahahadoet me denken aan mijn oma :')
Die is naaister geweest en had altijd stapels lappen verstopt en als mijn opa dan over een andere auto begon en mijn oma zei dat dat niet gebeurde begon hij altijd over de lappen stof die ze maar eens op moest ruimen :')

Zodra mijn man wat zegt over mijn stoffen begin ik over zijn padel rackets en schoenen }>
Ik ben minder geld aan stoffen kwijt dan hij aan rackets en schoenen ;)

Plus, ik bespaar geld met mijn hobby.
Ik zou anders echt een vermogen kwijt zijn aan kinderkleding. 5 weken terug heb ik voor 30 euro 30 lappen stof gekocht met de "eurodag".
Die 25 voor mij, 5 voor een vriendin.
Die 25 lappen stof worden minimaal 25 kledingstukken. In de winkel koop je daar 1 jurkje en 1 legging ofzo voor

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Ik ben nu even heel blij dat ik niet de enige ben die een webshop kan beginnen met haar voorraad _O- Maar ja, ook hier veel echt wel flink goedkoop gekocht. €3 per meter, 3 coupons voor nog geen €10, zoiets allemaal. Ook wel wat duurdere erbij, maar dat zijn dan ook echt hele mooie.
Ik heb echt teveel gemaakt de laatste tijd om op te noemen, maar dit jurkje was ik wel echt trots op (en draagt heerlijk)
Afbeelding

En vanmiddag deze tas afgemaakt, voor mee op vakantie. Nu nog een maat groter om als strandtas te gebruiken

Afbeelding

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

Oh no Villaneusjes! Hopelijk is die Pfaff wat en kan je snel weer verder. Mijn machine heeft ook een knop; ik gebruik ‘m alleen amper en eigenlijk altijd het voetpedaal. Maar als dat lichamelijk wat lastiger gaat, dan is zo’n knop ideaal!

Zoooo wat een stoffen Mri haha. Ik dacht dat ik al wat had verzameld maar valt best mee als ik dit zie xD Ik heb geen kinderen en zie mezelf niet perse de trollen stof aantrekken, maar bedankt voor het aanbod :D misschien een andere liefhebber.

Als je goedkoop wat stof op de kop kunt tikken, scheelt het echt wel met kleding kopen. Dat hou ik mijn vriend ook altijd voor haha. Het is dit of shoppen, kies maar ;D

Mooi jurkje ontherun! Leuk stofje ook. Moet je hier nog een hemdje onder doen of kan ie zo dicht?
Je tas is ook mooi gelukt zeg, dat heb ik nog niet aangedurfd haha. Helemaal niet met voering. Was het erg ingewikkeld?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Stof shoppen is anders ook een van mijn hobbies O:)

Er zit een druk knoopje op jiskaa! Ik kan zo’n model anders niet zonder hemdje aan, maar deze top is dus wat aangepast en een druk knoopje erbij. De tas is niet zo moeilijk hoor! Ik heb wel de uitgebreidste variant gemaakt, met alle mogelijke opties :') Maar als je de handleiding volgt is hij heel goed te doen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Haha je kan voorlopig ff vooruit Mir!
Bij mij valt het qua voorraad relatief mee, 1 Ikea bak en 1 grote tas
Wat een toffe jurk zeg, en leuke tas ook.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 38 min geleden

De Pfaff 710 is echt een heerlijke . Ik heb de 720, maar er is maar weinig verschil met de 710. Hopelijk is het wat en kan je hem meenemen.

Mri: jeetje wat een voorraad aan stof. Jij zit er voorlopig warmpjes bij.

Ontherun <3 jouw creaties zijn weer zo leuk.

Ik was best trots op deze broek

Afbeelding