Mijn oude vertrouwde bernina uit 't jaar 0 is overleden en het onderdeel wat stuk is, is niet meer te krijgen.

Maar gelukkig heb ik een hele toffe pa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jiskaa schreef:Mooi gedaan op de boot! Ik wil graag voor onze caravan kussens ook nog nieuwe hoezen maken. Ik had een filmpje ergens opgeslagen, met elastiek net zoiets als een laken. Dan wikkel je ze er zo omheen maar kunnen ze ook makkelijk eraf om te wassen. Winter klusje wordt dat denk ik haha.
Leuke broekjes! Ideaal voor (lelijke) restjesal vind ik de trollen stof helemaal niet zo lelijk eigenlijk haha.
Momenteel maak ik een proef korte broek van oude gordijnenik ga niet weer gelijk in m’n goeie stof knippen hehe. Het is stof zonder stretch en dat heb ik nog niet eerder geprobeerd.
[ Afbeelding ]
chanicha schreef:Hahahadoet me denken aan mijn oma![]()
Die is naaister geweest en had altijd stapels lappen verstopt en als mijn opa dan over een andere auto begon en mijn oma zei dat dat niet gebeurde begon hij altijd over de lappen stof die ze maar eens op moest ruimen
VillaNeusjes schreef:Lekker bezig allemaal!
Mijn oude vertrouwde bernina uit 't jaar 0 is overleden en het onderdeel wat stuk is, is niet meer te krijgen.![]()
![]()
Maar gelukkig heb ik een hele toffe pa![]()
dus gaan we donderdag naar iemand die een naaimachine te koop heeft 2ehands die amper gebruikt is maar die ik heel graag wil. Een pfaff expression 710. Met oa een start stop knop zodat ik hem zonder voetpedaal kan bedienen (mijn been werkt niet mee door kapotte zenuw) en semi professioneel machine. Helft van nieuwprijs dus hoop goede deal te maken. Zou fijn zijn anders wordt 't tijdje zonder zitten.
ontherun schreef:Villaneusjes volgens mij heb jouw vraag dan op fb voorbij zien komen voor een machine? Wat balen zeg als je machine kapot is. Hopelijk wordt de Pfaff iets en kun je weer lekker vooruit!
Jiskaa schreef:Oh no Villaneusjes! Hopelijk is die Pfaff wat en kan je snel weer verder. Mijn machine heeft ook een knop; ik gebruik ‘m alleen amper en eigenlijk altijd het voetpedaal. Maar als dat lichamelijk wat lastiger gaat, dan is zo’n knop ideaal!
Appeltje00 schreef:De Pfaff 710 is echt een heerlijke . Ik heb de 720, maar er is maar weinig verschil met de 710. Hopelijk is het wat en kan je hem meenemen.
sasja0705 schreef:Naast dat ik voor je duim dat die Pfaff wat voor je is...
Kun je mij een pb sturen ?
Welk onderdeel van jouw Bernina stuk is ?
ontherun schreef:Stof shoppen is anders ook een van mijn hobbies![]()
Er zit een druk knoopje op jiskaa! Ik kan zo’n model anders niet zonder hemdje aan, maar deze top is dus wat aangepast en een druk knoopje erbij. De tas is niet zo moeilijk hoor! Ik heb wel de uitgebreidste variant gemaakt, met alle mogelijke optiesMaar als je de handleiding volgt is hij heel goed te doen.
Jiskaa schreef:ontherun schreef:Stof shoppen is anders ook een van mijn hobbies![]()
Er zit een druk knoopje op jiskaa! Ik kan zo’n model anders niet zonder hemdje aan, maar deze top is dus wat aangepast en een druk knoopje erbij. De tas is niet zo moeilijk hoor! Ik heb wel de uitgebreidste variant gemaakt, met alle mogelijke optiesMaar als je de handleiding volgt is hij heel goed te doen.
Super slim. Ik kan zulke jurkjes ook nooit zonder hemdje aan dus die tip ga ik onthouden haha.
Mooie broek gemaakt! Wat voor stof heb je gebruikt? Lijkt me een broek die overal bij kan, heerlijk
Jiskaa schreef:ontherun schreef:Stof shoppen is anders ook een van mijn hobbies![]()
Super slim. Ik kan zulke jurkjes ook nooit zonder hemdje aan dus die tip ga ik onthouden haha.
Mooie broek gemaakt! Wat voor stof heb je gebruikt? Lijkt me een broek die overal bij kan, heerlijk
Mri schreef:Ik ga morgen proberen een bikini te maken voor mijn jongste dochter. Vanavond broekje geprobeerd, maar ik snapte de uitleg niettoen maar gewoon iets gedaan en toen ik het resultaat zag dacht ik: ahhhhh zo dit dat!
Morgen dus herkansing! Gelukkig heb ik meeeeeeer dan genoeg (vreselijke knal roze zeemeermin schubben) stof.
Eigenlijk wil ik een topje maken met kliksluiting. Ik heb alleen nog geen (goedkope) fel roze kunnen vinden online
C_estmoi schreef:Mri schreef:Ik ga morgen proberen een bikini te maken voor mijn jongste dochter. Vanavond broekje geprobeerd, maar ik snapte de uitleg niettoen maar gewoon iets gedaan en toen ik het resultaat zag dacht ik: ahhhhh zo dit dat!
Morgen dus herkansing! Gelukkig heb ik meeeeeeer dan genoeg (vreselijke knal roze zeemeermin schubben) stof.
Eigenlijk wil ik een topje maken met kliksluiting. Ik heb alleen nog geen (goedkope) fel roze kunnen vinden online
Ik weet niet hoe oud je jongste dochter is en/of in welke setting ze de bikini gaat dragen, maar ik weet nog dat ik op een gegeven moment érg blij was met een bikini die met een stevige knoop vast zat, omdat er jongens waren die het erg leuk vonden al die kliksluitingen even open te klikken.. mocht ze heel jong zijn zal dat wel meevallen (hoop ik althans..) maar anders misschien wel iets om rekening mee te houden helaas
C_estmoi schreef:Mri schreef:Ik ga morgen proberen een bikini te maken voor mijn jongste dochter. Vanavond broekje geprobeerd, maar ik snapte de uitleg niettoen maar gewoon iets gedaan en toen ik het resultaat zag dacht ik: ahhhhh zo dit dat!
Ik weet niet hoe oud je jongste dochter is en/of in welke setting ze de bikini gaat dragen, maar ik weet nog dat ik op een gegeven moment érg blij was met een bikini die met een stevige knoop vast zat, omdat er jongens waren die het erg leuk vonden al die kliksluitingen even open te klikken.. mocht ze heel jong zijn zal dat wel meevallen (hoop ik althans..) maar anders misschien wel iets om rekening mee te houden helaas
Mri schreef:Mijn jongste is net 5. Gelukkig nog niet op die leeftijd. Ik wil juist voor het aan en uittrekken met zwemles graag een klik sluiting. Ze heeft nog al snel pijn aan dr oorlellen (van dr oorbellen) als dr bikini over dr hoofd uit moet.
Het was een ochtend ploeteren, wat een rot stof zeg!
Nu nog een bralette omdat ik geen sluitingen heb. Hopelijk past die