Nou ik ben gestopt met mijn granny square deken de oppas hond heeft er over heen geplast en dat vind ik gewoon niet fijn ook al was mijn moeder hem en hij had er ook nog is mee lopen spelen samen met onze hond die toch wel weet dat ie dat niet mag
Dit was vanochtend gebeurd en nu heb ik net samen met mijn moeder katoen garen gekocht voor een nieuwe deken dus ben benieuwd dit keer worden het alleen geen granny,s
Ik heb bijna mijn allereerste gehaakte knuffeltje klaar. Moet nog 1 voetje. Zie alleen erg tegen het in elkaar zetten op, daar heb ik altijd zo'n hekel aan!
Ik meld me hier ook even in t topic! Net even "snel" het topic door gebladerd, ofwel vooral foto's gekeken. Wat een enorm gave creaties komen er voor bij zeg!
Ik haak al een tijdje, maar amigurumi haken lukte me nooit. Tot dat een tijd terug in eens het kwartje viel en het nu juist heel goed lukt. Vind t ook erg leuk om te doen!
Heel graag wil ik zelf eigen (wat grotere) amigurumi diertjes gaan bedenken en ontwerpen, deze dan haken en uiteindelijk het patroon netjes uitwerken. Zou het helemaal gaaf vinden als ik deze patronen ga kunnen verkopen of zelfs een boek er van kan maken! *droomt lekker verder*, maar als dat toch zou lukken. Wel een meer jaren plan, hihi.
Met welk katoen haken jullie? Ben eigenlijk op zoek naar mooi katoen van goede kwaliteit, waar voor je de moeite kan doen hier mooie foto's van te maken om bij de patronen te zetten... En waar vullen jullie ze mee op? Ik heb t nu elke keer met gewone watten gedaan (toevallig in huis en op dit moment aan huis gebonden, hihi), maar ik krijg ze niet mooi gelijk matig opgevuld helaas.
Trouwens heel lang ruzie zitten maken met mijn haakwerk en mezelf om wat nu de "goede" kant is, nu ik t weet snap ik niet dat ik dat niet eerder zag. Haha.
Ik ga nu weer verder genieten van jullie prachtige creaties! En als jullie t leuk vinden zal ik af en toe eens wat plaatsen van t "proces" om zelf amigurumi beestjes te bedenken en uit te werken, natuurlijk ook de resultaten er van.
Welkom Quir! Ik haak over het algemeen met Phildar Cotton 3. Soms met Katia, Penguin of Durable Coral. Allemaal heel fijn garen waar ik graag mee werk. Ik gebruik altijd de binnenkussens van Action, werkt prima en het kost relatief weinig. Ik trek de vulling altijd eerst goed uit elkaar zodat je geen dikke "klodders" vulling hebt. Succes met het maken van patroontjes, ik ben benieuwd!
Ik ben weer verder gegaan met de blauwe Fenna southbay voor mijn oma. Ik ben benieuwd of ik hem over een week af heb, dan is ze jarig.
Kiimm_
Geplaatst: 14-06-15 15:10
Spruitjee schreef:
Leuke kleuren! Hoe groot meet de deken?
Hij is nu rond de 70 x 70 cm. Hij moet uiteindelijk rond de 150 x 150 cm worden, maar dat is nog afwachten natuurlijk
Kiimm_
Geplaatst: 14-06-15 19:46
En mijn 21 lapjes van de 70. En ik wil ze echt niet meer maken
Jolien87
Geplaatst: 14-06-15 20:20
Jemig wat een werk! Ik snap dat je er nu wel zat van bent.
Tot zover is de southbay nu, ik heb dus ook nog wel even te gaan.