[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:09

Wat een mooie dingen komen er hier voorbij! Die trui ziet er echt lekker snuggly uit <3 snel gemaakt ook!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:35

ontherun schreef:
Ik kan mijn vorige post niet meer wijzigen, maar: hij is zo leuk! En echt super zacht en warm. Ik kruip op de bank hoor :))
[ Afbeelding ]

Oh wat een heerlijke trui <3

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:34

ontherun schreef:
Ik kan mijn vorige post niet meer wijzigen, maar: hij is zo leuk! En echt super zacht en warm. Ik kruip op de bank hoor :))
[ Afbeelding ]

Wauw! Prachtig zeg!

zorro

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:52

Gaaf, die trui! Ik heb nog een wollig fleece stofje liggen en ik hoop enorm dat ik er een trui voor mezelf uit kan krijgen.

Ik heb ook een projector: wat een heerlijkheid! Ik ben vorige week aan mijn hand geopereerd en ik kan er nog niet zoveel mee maar morgen hebben we naaidag met de groep dus ik wil wel iets maken. Uit nood toch maar 2 simpele jurken uit de knip overgenomen, maar ik ben daar zo klaar mee, patronen printen of overnemen en uitknippen.. lang leve de projector! Enorme snijmat er onder en klaar!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:56

Bedankt dames! Ik loop ondertussen al de hele middag in mijn trui, heerlijk! Hij was niet heel moeilijk, soms even goed opletten. Ga er nog een Juna giletje uit maken, heb best wat stof over nog. De kat wilt er ook wel graag een dekentje uit geloof ik, die ligt meteen er bovenop zodra ze de kans krijgt :')

Kun je met een projector ook knippen of vooral snijden? Ik ben minder handig met mijn rolmes namelijk…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:09

ontherun schreef:
Bedankt dames! Ik loop ondertussen al de hele middag in mijn trui, heerlijk! Hij was niet heel moeilijk, soms even goed opletten. Ga er nog een Juna giletje uit maken, heb best wat stof over nog. De kat wilt er ook wel graag een dekentje uit geloof ik, die ligt meteen er bovenop zodra ze de kans krijgt :')

Kun je met een projector ook knippen of vooral snijden? Ik ben minder handig met mijn rolmes namelijk…

je kan gebruiken wat je wilt.... Het is puur een andere manier van patronen overbrengen op de stof. Je slaat het hele papier knippen over. Je projecteert dus het patroon op de stof met het licht uit de projector. Je moet nog steeds wel je eigen merktekens zettenof naden overtrekken en gewoon knippen of snijden naar aanleiding daarvan.

Overigens zag ik op een fb groep voor projecteren wel iets anders wat vrij handig is. Als je onder je snijmat ten op je snijtafel een metalen plaat of oppervlakte legt kun je ipv gewichten ook magneten gebruiken om je stof stevig op de plek te houden.

Wordt m'n volgende investering

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:41

Ah ja gewoon tekenen inderdaad… ik zie iedereen vooral direct uitsnijden, maar als je knipt til je de stof meer op dus dan zou ik toch minder secuur zijn. Dan blijf ik gewoon lekker knippen en plakken en dan tekenen en knippen voorlopig haha.
Die magneten is een heel slim idee!

Ohhhh dames die stof is echt zo geweldig… kijk dit nou toch <3 Ik moet alleen nog even extra band halen om de rand af te werken, kom 20 cm tekort #)
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 08:50

VillaNeusjes schreef:
ontherun schreef:

je kan gebruiken wat je wilt.... Het is puur een andere manier van patronen overbrengen op de stof. Je slaat het hele papier knippen over. Je projecteert dus het patroon op de stof met het licht uit de projector. Je moet nog steeds wel je eigen merktekens zettenof naden overtrekken en gewoon knippen of snijden naar aanleiding daarvan.

Overigens zag ik op een fb groep voor projecteren wel iets anders wat vrij handig is. Als je onder je snijmat ten op je snijtafel een metalen plaat of oppervlakte legt kun je ipv gewichten ook magneten gebruiken om je stof stevig op de plek te houden.

Wordt m'n volgende investering

Ik heb "gewoon" metalen gewichten op mn patroon en stof liggen om alles op zn plek te houden. Als je niet al te lomp bent werkt dat ook gewoon heel goed.
Een vriend van mij heeft mij voorzien van (hele) grote moeren. Die vind ik het prettigste omdat ik die ook makkelijk kan oppakken

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:19

ontherun schreef:
Ah ja gewoon tekenen inderdaad… ik zie iedereen vooral direct uitsnijden, maar als je knipt til je de stof meer op dus dan zou ik toch minder secuur zijn. Dan blijf ik gewoon lekker knippen en plakken en dan tekenen en knippen voorlopig haha.
Die magneten is een heel slim idee!

Ohhhh dames die stof is echt zo geweldig… kijk dit nou toch <3 Ik moet alleen nog even extra band halen om de rand af te werken, kom 20 cm tekort #)
[ Afbeelding ]

Hoe is de bodywarmer geworden? Ik zag deze stof en overweeg een bodywarmer voor mijn zoon te maken https://www.stoffen-online.nl/teddy-sto ... camel.html.

Gister deze legging gemaakt. Ben nu bezig met de drop set voor mijn zoon.

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:25

Ik moet de rand nog altijd afwerken _O- Donderdag is de deadline. Ondertussen weer andere projecten gedaan, jurk gemaakt, eentje geknipt…

Leuk geworden die legging! Stofje is ook super leuk, ook die ruit! Denk dat die ook heel leuk is als bodywarmer of stoer overhemd, als zo’n hemd-vest zeg maar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:13

Die teddy stof is inderdaad wel echt super leuk :) En wat ideaal als je lekker veel ruimte hebt om te knippen en er zelfs speciaal een tafel voor vrij kan maken!

Ik had een tijdje geleden een jurk gemaakt uit de jaren '50, maar ik kwam er zelf niet goed in en uit :'). De rits aan de achterkant ging niet helemaal tot bovenaan, maar liep van heup tot ongeveer de schouder, dus hij moest over je hoofd aan en uit en ik kwam gewoon in de knoop. Ik kon de rits niet zomaar tot bovenaan doortrekken omdat er nog een yoke boven zat. Dus ik heb even nagedacht en heb de yoke weer losgemaakt, de mouwen aan het andere deel vastgezet (ze zaten eigenlijk aan de yoke vast), de yoke verwisselbaar gemaakt met klittenband en de rits tot bovenaan het andere deel doorgetrokken. Nu kan ik hem zelf aan en uit doen én kan ik ook nog eens een andere yoke proberen, zoals iets doorschijnenders, of kant :). Of een contrasterende kleur. Allemaal verwisselbaar!
Verder heb ik de jurk afgezet met zwart biaisband.
Ziehier nog even le résultat:

Afbeelding
zonder yoke

Afbeelding
achterzijde, met yoke en doorgetrokken rits

Afbeelding
voorkant

Afbeelding
achterkant

Afbeelding
op mij :P

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:34

Wauw netjes gemaakt sheran! Slim opgelost ook, ik zou denk ik ook in de knoop komen als ik hem zo zelf aan zou moeten doen _O- Kom soms al met een beleg in de knoop haha!

Ik zit die band maken maar voor me uit te stellen. Helpt ook niet mee dat ik het nu weer even op de oude machine moet doen, en die vind ik niet meer fijn. Mijn ‘nieuwe’ oudje had de knoopsgathendel los. Niet heel handig als je veel knoopsgaten maakt dus heb hem toch maar weg gebracht.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:54

Heel Nice! Mooi patroon en mooi gedaan

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:43

Ik heb even een vraag. Wellicht weten de Bokkers onder ons dit hoe dit te verhelpen.

Ik heb dus een leuke jas op het oog, maar de rits springt steeds halverwege open. De zipper staat ook wat open/gebogen. Is het probleem opgelost als je deze dichtknijpt of is er een andere reden voor waarom de tandjes openschieten ? De tandjes zijn verder onbeschadigd…

Heb ook wat foto’s voor het idee:

Afbeelding
Afbeelding

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:38

Sheran: wat knap die jurk. Ik durf dat soort projecten echt nog niet aan, maar heel tof als je op dat niveau zit.

Ontherun: zit de rand er inmiddels in? Ik herken dat voor je uitschuiven erg. Had dat met een halsboord uithalen en er weer in zetten. Hij is inmiddels los en straks een nieuwe erin.

Cairnterrier: mijn ervaring is dat het vaak breekt/knapt als je er druk op zet. Je kan dit even vragen aan een kledingmaker in de buurt? Wie weer vervangen ze het makkelijk?

Wat stoffen binnen gekregen. Wilde een aantal voor een niet al te hoge prijs, zodat ik echt kan oefenen. De paarden en de bloemen stof ga ik als laatste doen. Ik zoek nog een leuk patroontje voor een meisje in 104 (jurkje of blouseje) van hydrofiel. Iemand tips? De bruine boordstof matcht helaas net niet met de bruine stof. Hetzelfde merk was uitverkocht, dus de verkoper zei dat dit wel goed zou matchen. Ik vind het helaas net niet.
Dit is het geworden:
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:48

Leuke stofjes! Allemaal voor kinderen of ook iets voor jezelf erbij?

Giletje was af, maar mevrouw wilt nog een knoopje. Dus ik heb zo’n houtje touwtje sluiting gehaald en die moet ik er nog even op zetten. Zal dan even een foto maken, hij is zo leuk geworden <3 Voor mijzelf ondertussen meerdere projecten, maar mijn fijne machine is in de winkel want de knoopsgathendel zat er niet meer op. Vanaf dat ik hem kreeg overigens. Dus ik heb alleen de niet zo fijne machine ter beschikking nu.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:09

ontherun schreef:
Leuke stofjes! Allemaal voor kinderen of ook iets voor jezelf erbij?

Giletje was af, maar mevrouw wilt nog een knoopje. Dus ik heb zo’n houtje touwtje sluiting gehaald en die moet ik er nog even op zetten. Zal dan even een foto maken, hij is zo leuk geworden <3 Voor mijzelf ondertussen meerdere projecten, maar mijn fijne machine is in de winkel want de knoopsgathendel zat er niet meer op. Vanaf dat ik hem kreeg overigens. Dus ik heb alleen de niet zo fijne machine ter beschikking nu.

Ben eigenlijk alleen nog maar voor de kinderen aan de slag geweest. De grijze tricot heb ik gekocht om een shirtje voor mezelf te maken. Deze: https://lowlandkids.com/products/womens ... v-neck-tee

Ben benieuwd naar je giletje! Ik wil er ook eentje maken van de teddy stof.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:16

Oeh die is leuk! Ik heb het patroon ook even ‘gekocht’ haha!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 16:07

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:24

CrazyCat schreef:
Sofilantjes heeft ook leuke kinderpatronen.
https://www.sofilantjes.com/

Sofilantjes stopt ermee. Dus als je nog sofilantjes wil scoren (of hebt gekocht) zorg dat je ze download!!

En persoonlijk ben ik geen fan van de sofilantjes pasvorm van shirts etc.
Jurkje solis is goud, maar bij tshirts en truien (of jurken met mouwen) vind ik het lijken of je een achterpand als voorpand hebt gebruikt.

De Fab4U patronen vind ik een veel mooiere pasvorm hebben

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:57

Mri schreef:
CrazyCat schreef:
Sofilantjes heeft ook leuke kinderpatronen.
https://www.sofilantjes.com/

Sofilantjes stopt ermee. Dus als je nog sofilantjes wil scoren (of hebt gekocht) zorg dat je ze download!!

En persoonlijk ben ik geen fan van de sofilantjes pasvorm van shirts etc.
Jurkje solis is goud, maar bij tshirts en truien (of jurken met mouwen) vind ik het lijken of je een achterpand als voorpand hebt gebruikt.

De Fab4U patronen vind ik een veel mooiere pasvorm hebben

Bedankt voor de tip. Ik ben niet meer zo actief bezig met kinderkleding nu ik geen echt jonge kinderen meer heb.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:28

Mijn laatste creatie is een big shopper boodschappentas. Simpel maar hangt leuker aan m'n rolstoel dan een tas van de Albert heijn of action

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:26

Heeft iemand tips voor een goede handnaaimachine die makkelijk mee kan op vakantie in je koffer?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:15

Leuk geworden Villaneusjes!

En helaas geen idee... heb je inmiddels een gevonden? Ik ben nooit op het idee gekomen met een naaimachine te gaan reizen, haha.

Ik heb een minirokje af. Hij is wel intens :))
De knopen zitten uiteraard gewoon op 1 lijn in het echt.
Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:56

Hier druk in de weer geweest met broeken voor mn neefjes, gymtassen voor het partijtje van mn jongste dochter en paashaaszakjes voor de Pasen. Verder niet veel aan het naaien geweest. Maar ik hoop komend weekend nog even een paar leuke dingen te kunnen maken <3