Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:ch? sc? inc?
Jans schreef:Ik vind de patronen van owls hut zo gaafmaar moet echt eerst even meer ervaring opdoen
Ik hoop stiekem dat het pakket van Creamijn vandaag bij de post zit. heb hem echt nodig voor maandag
Nerwen schreef:Ik heb het net even zelf geprobeerd (da's makkelijker dan als je een patroon zit te ontcijferen in je hoofd). Je doet: 5 ch + 1 ch. Dan 5 sc, 1 inc, 5 sc, 1 inc. Da's row 1.
Nu doe je een slipstitch in de eerste sc van row 1. Dus niet in die ch, nee in de eerste sc van row 1. Dan doe je 1 ch en dan begin je je nieuwe row 2 in de sc waar ook de slipstitch in zit. Dan werk je niet achteruit.
Wat je eigenlijk doet is, je prakt een slipstitch, een chain en de eerste sc van de nieuwe rij in die eerste sc van de vorige rij. En dan meerder je echt niet als je het goed doet.
Overigens zijn die hondjes niet hele makkelijke patroontjes voor een beginner. Uiteraard lekker mee verder gaan, want je leert er wel van, maar d'r zitten wel wat tricky dingetjes in.
maatje987 schreef:Ik baal nu best wel ik was met een telefoon hoesje begonnen met 100% katoen maarja dat haakt best strak vind ik maar nu begin ik mijn linkerhand erg te voelen dat is ook de hand die ik een tijdje terug heb overbelast dus nu weer ff aan kijken en maar met mijn granny,s verder das wat losser en niet zo strak