[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:15

@fnanne: ik vind hem super! alsof hij zo om kan kijken Ja minstens 70 euro!

@plaudar: ik vind hem heel mooi! ik teken nooit mensen dus heb verder geen commetaar. 20 euro!

@oneiltje: ik vind deze werken weer super! ik ben echt fan van jouw werk! ik heb geen ervaring met schilderen dus verder geen commetaar. 50 euro minstens

@mik: heel mooi, jammer dat de vlecht wat onrealistish overkomt. 35 euro.

@lunas: ik vind hem heel mooi gemaakt! de haren heb je heel mooi in detail. ik vind het oor links wel wat groot maar dat kan natuurlijk aangezien het een jong paardje is? 25 euro.

@lietjuh: je bent goed op weg! het detail valt op de foto heel erg weg.. ik vraag me ook af wat die halve bol linksonderin is. voorlopig zou ik nog niks vragen. nog even dooroefenen Lachen

een werkje van mij:

Afbeelding

derwent coloursofts op a4 papier. (heb sinds kort dikker papier ik geloof 80 of 100 grams)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:49

Ja, het gaat bij mijn tekening om een 2-jarige met enorme oren (ik schrok er zelf ook van) Haha! .

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:49

nieuwe van mij, ik taxeer later even bij

acryl op canvas, A4
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:58

@vajente: ik vind hem super! ik vind het heel knap hoe jij dit heb gemaakt! ik kan zelf echt geen mensen tekenen minstens 70 euro!

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:43

@astridjhu: De bol linksonderin mijn tekening is een bal, op de foto is de hond namelijk met een bal aan het spelen. Ik kon de bal niet weglaten want ik kan er immers niet zelf een achterkant aan tekenen zonder voorbeeld. Ik vond het zelf ook wel jammer dat ik de bal niet weg kon laten.

Bedankt voor je reactie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:56

oke bedankt voor de uitleg Lachen
je had mischien een andere foto kunnen zoeken waarop wel een achterkant van een hondje staat Knipoog mischien een tip voor een andere keer Knipoog
ik zat steeds te kijken van wat heeft die hond een raar achterlijf Clown

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:24

Even snel spammen Lachen
Zal zo gelijk even taxeren.

Afbeelding

Rory Ryan - Grafietpotlood (B, 2B, 4B) op aquarelpapier.
Zo'n 6 uur werk.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:40

Mijn taxatie's. Don't shoot me als ik weer eens fout taxeer Nagelbijten / Gniffelen ;

Pagina 13:

Merrieveulen; Wauw, erg gaaf gedaan!! Het is echt een cartoon! Maar of je ook zoiets in opdracht kan doen vraag ik me af. Verder wel erg leuk. 10,-

Fnanne; Pfff. *Jaloers* prachtig! Ik vind soms de schaduwen wat te hard, maar verder erg mooi! minstens 50,-!

Oneiltje; Oeh laura, wat een gave dingen!! Je moet er van houden, maar ik vind het prachtig! 40 - 50,- euro Haha!

Fnanne; Je hebt de uitstraling super te pakken! Weer vind ik de schaduwen in de hals wat te hard, maar ben nu volgens mij aan een speld in een hooiberg aan het zoeken Bloos 60,- Lachen

Fiffill; Leuk gedaan! Ik vind ze beiden wat te weinig schaduwen hebben, en op sommige plaatsen wat krasserig, maar een leuk begin! 5-10 euro

Highwaykind; Wauw, je hebt de uitstraling wel te pakken!! Maar toch mis ik wat, sorry... 15,-

Janique; Oeh, die is echt stoer! Sigaar Jammer dat de sigaar een beetje wegvalt, maar verder is hij wel geweldig!! 35,- euro.

Fnanne; Hé, een derwent werkje! Haha! Hij is weer gaaf!! Wel wat donker, waardoor hij op sommige plekken wat wegvalt. 40,- euro.

Bianca; Ik vind hem echt leuk!! Haha! Je bent echt enorm vooruit gegaan, dat kun je echt zien Lachen 25,-

Oneilltje; Oeh weer zo'n gave Lau!! 30,-. De 2de vind ik eigenlijk wat minder... 20,-

Mik: Mooi getekend! Ik vind hem alleen wat statisch.. Er is teveel verschil ik contrast Knipoog 15,-

Lunas; Leuke tekening! De verhouding tussen de oren is alleen niet goed Knipoog Verder vind ik de structuur van de vacht wel mooi Lachen 15,-

Lietjuh; Leuke tekening! Maar ik vind hem wat krasserig, en er mogen wat meer schaduwen bij. 5-10 euro

Astrid; Oeh, gaaaaf!! Ik vind hem erg goed gelukt Lachen Is weer eens wat anders dan een paard. 25,-

Vajente; LYNN Bloos! 75,- euro!!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:59

Ik moet ook nodig eens gaan bijwerken...

Lunas: Leuk! Je ziet echt dat het een jong paard is! €15
XxLietjuhxX: Leuke tekening, maar ik weet niet zo goed of het aan de foto ligt of aan mij, maar het ziet er zo zacht getekent uit zonder veel contrast... €5
astridjhu: Origineel! Mooi getekent, mag van mij wel iets meer detail hebben, dus de schubjes mogeniets beter te zien zijn, niet alleen door kleur, maar dat is wel persoonlijk. €10-15
Vajente: Heel mooi! Mooie overgangen in kleur ook! €50
rooslovertje: Leuk, hij mag alleen wat meer detail hebben. Ik zou hem iets meer uit gaan werken, dan kan het een mooie tekening worden, want je verhoudingen tonen nu wel netjes. €5 voor nu Lachen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:43

Hier mijn taxaties Bloos
Heb hier in het begin 2 getaxeerd en daarna niet meer Clown
Ik had immers een tekenstop wegens omstandigheden Scheve mond
Maar we gaan nu gewoon weer aan de slag Vork ( ik heb immers ook weer tekeningen die getaxeerd mogen worden Haha! )

PAG 2
Nujaro: 5 euro, meer detail toevoegen.
Liedje_: 5 euro, probeer minder 'strakke' lijnen te gebruiken.
Rooslovertje: 5 euro, wat meer dieptewerkingen, oogt nu te 'plat'
k_roosje_k: kan je tekeningen helaas niet zien,...
Edelweis1: 15 euro! mooie kleuren, had wel 'meer' achtergrond mogen bevatten Knipoog
highwaykind: 10 euro, ik vind de lippen te hard gekleurd. Knap hoor, ik doe het je niet na Clown
Angelsditch: 12,50 netjes! mooi gedetailleerd, ik vind je erg groeien!

PAG 3
Babe: 25 euro Ja , mooi! Prachtige achtergrond!
Nujaro: 5 euro, bevat wat weinig detail. idem dito voor de tekening onder op de pagina.
astridjuh: gem 7,50,... aparte voorwerpen neem jij altijd Tong uitsteken
Eliine: 15 euro, hij valt wat uit verhouding. Wel knap die ruiter enzo! OK dan!

PAG 4
Eliine: pfoe moeilijk digitaal werk,... 20 euro? ik vind de vacht te 'bleek',...
Babe: 40 euro zeker! Topwerk! OK dan! ik heb geen commentaar op!
Astridjhu: 7,50,... zorg voor meer licht-donkerverschil Haha!
Fantine: 10 euro? mooi koppie!
Fnanne: 30 euro! *LOL* Aparte compositie erg mooi en kleurrijk, krijg je gewoon de lente van in je bol Hyper!
magicunicorn: beide 25 euro! Erg mooi gedetailleerd! Haha!
Evelijn_: 12,50 , jammer dat het rechteroog voor de kijker, wat 'raar' oogt,... wel top hoe je mensen neerzet! Doe ik je niet na Clown

PAG 5
sexy_back: 5 euro, probeer met wat meer dieptewerking te tekenen Knipoog
sindbad: 7,50 mooie arabierenlook! Ja
astridjhu: Olifant zeker 10 euro! Mooi neergezet!
Wendy15: 10 euro, de zon heb je mooi neergezet! Lekker sfeertje Ja
Wendy15: (roos) 20 euro! Prachtig Bloos! zou bijv. zo bij de Ikea te koop kunnen zijn Knipoog mooie rustige plaat!

PAG 6
Lontje: vind het één van je mindere werken Bloos komt door het zwart-witcontrast... toch zeker wel 15/20 euro!
Rooslovertje: 7,50 zorg voor wat meer diepte,... nu oogt ie te 'plat'
Ciinderella: 15,00 mooi getekend, jammer van de vale kleuren.
JoSav:( beide ) zeker 30 euro, voor jouw werken heb ik verder geen tips oid Clown
Astridjhu: (paard) 12,50 en dan bedoel ik echt het paard alleen, ik had persoonlijk voor een andere achtergrond gekozen, je gaat echt vooruit in detail hier!
Fnanne: Zeker 30 euro *LOL* heerlijk koppie, je ruikt de onrust van het paardje!
Fantine: 10/15 euro, mooi zacht neergezet.
Love_fylkir: ik kan je foto´s niet zien,....

PAG 7
Love_fylkir: Aparte werken, vind het moeilijk schatten, zeker 15 euro!
Plaudar: 10 euro, ik vind de ogen een beetje apart,...
Love_fylkir: 7,50 te weinig gedetailleerd,... vind je voorgaande werken mooier.
Alena: 20 euro! mooi werk, heerlijk uitdrukking heb je daar neergezet!
Wendy15: 15 euro,... benen mooi gedaan, gedetailleerd, ik vind het oog wat 'hoekig'.
Love_fylkir: 10 euro,... is nog niet helemaal 'af' voor mijn gevoel,...
Janique: Prachtig Bloos! hoe verzin je zoiets?!? Je moet gaan tekenen voor een tijdschrift oid! Zeker 40 euro!

ff pauze nou Sigaar

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:22

PAG 8

Marthine: ik kan je fotos niet zien,...
Nujaro: 7,50 al wat meer detail, zorg nu nog voor wat meer contrast!
Jaimyliefje: ik zou hier nog niks voor vragen,... oefening baart kunst Knipoog
Love_fylkir: 7,50/10 euro,... valt wat uit verhouding.
Fnanne: zeker 40 euro! mooi OK dan!
Lontje: zeker 40 euro ook Clown Heerlijk die manen!

PAG 9

JoSav: beide zeker 40 euro, maar ik vind het 'te' gekleurd.
Vajente: zeker 30 euro! Mooi uitstraling, die oogjes Lovers
Astridjhu: 10 euro,... netjes gedaan Haha!
Wanniesannie: 15 euro, mooi ontwerp!

PAG 10

Jaimyliefje: dooroefenen Knipoog hij valt te veel uit verhouding,...
Babe: 40 euro! Wat een blik heb je daar neergezet Bloos!
Ciinderella: 12,50 ,... er had wat meer schaduw ingekunt oa in de knopjes Knipoog
Mik_: 25 euro,... netjes gedaan Ja
Lunas: 10 euro, mooi uitdrukking, maar had meer uitgewerkt kunnen worden

PAG 11

Nujaro: 5 euro, vind hem te 'krasserig'
Astridjhu: 5 euro,... house kijkt een beetje eng Bloos
Rooslovertje: 12,50 mooi! fijne kleuren!
Lontje: beide zeker 40 euro, wat een fijn gedetailleerd werk zeg! Die vacht OK dan!
Fnanne: allemaal ook zeker 40 euro, mooie werken, felle kleuren!
higwaykind: 20 euro, vind het mooi getekend, wel jammer van de kaak die uit verhouding is.

PAG 12

sammyvriend: kan hem niet zien, enkel de foto,...
Sindbad: 15 euro, netjes neergezet! mooie ogen Ja
Mliez88: 20/25 euro , de ogen hadden wat sprekender gemogen Knipoog
Evelijn_: 20/25 euro voor beide, vooral het paard heb je netjes en zacht neergezet!
highwaykind: 30 euro! Mooi OK dan! vooral die ogen!
Vajente: zeker 30 euro! prachtige vacht! Haha!
highwaykind: 20 euro, meer als het werk helemaal klaar zou zijn want volgens mij ben je er hier nog mee bezig Bloos

PAG 13

merrieveulen: zeker 20 euro, als je zo de blik van elke pony kunt vangen kun je er zeker nog wel geld in verdienen Knipoog
Fnanne: 40 euro, mooi werk, ik vind hem wel statischer dan je andere werken,...
O´neilltje79: 50 euro! wel vind ik het ook van O´neill 'iets' te groot,...
Fnanne: 50 euro Wat een uitstraling Bloos!
Fiffill: 5 euro, mag wat meer detail bevatten, lijkt nu 1 groot vlak.
highwaykind: Bloos! heerlijke tekening, zeker 40 euro!
janique: zeker 50 euro! Wat een ontzettend grappig werk! Uit het blote hoofdje?

PAG 14

Fnanne: zeker 50 euro! Heb er geen woorden voor Clown
Plaudar: 20 euro,... ik vind de tanden een beetje jammer in deze tekening.
O´neilltje79: zeker 50 euro, ook hier verder geen commentaar Tong uitsteken
Mik_: 25/30 euro: Netjes neergezet OK dan!
Lunas: 7,50 , mis detail.
XxlietjuhxX: 5 euro,.. je mag hem best wat donkerder neerzetten!

PAG 15

Astridjhu: 12,50, weer zo´n apart onderwerp, ik wil me ook nog een keer aan een vis wagen Knipoog
Vajente: zeker 40 euro! Blijf de arm/oksel 'raar' blijven ogen.
Rooslovertje: 15 euro, netjes neergezet, je had in de vacht nog wat licht/donkercontrast aan mogen brengen.

Zo, ik ben weer bij Tong uitsteken nou ga ik even mijn tekeningen opsporen Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:30

Golden Retriever
A4
1ste Derwent-tekening Knipoog op fotokarton
Opdracht voor Borrie01
Afbeelding

Arabier
A4
Derwent op pastelpapier
Afbeelding
( de achtergrond is officieel blauw-gevlamd, maar ik vond het toch niet naar mijn zin, dus heb ik de achtergrond bewerkt zoals de kleur van het papier zou zijn )

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:41

Ik ben even nieuw in dit topic, ik zal even taxeren v.a. blz 10!

blz 10:

Jaimyliefje: Opzich een leuke tekening, maar ik snap niet geheel waarom je het been erbij heb getekent? Dat had ik zelf niet gedaan, verder vind ik het hoofdje wel leuk getekend, weinig detail, maar wel een "grappige" stijl. Zou nog niets ervoor vragen (verzendkosten misschien?)

Babe: Wouw, hij is erg goed gelukt, vind het alleen jammer dat je hem zo hebt "afgekapt" van boven, en dan vooral met oog op die schaduw links bovenin. Verder super tekening. Zo'n 40,- op A4.

Cinderella: Fijn knallend, maar mocht véél meer kleuren in gebruikt worden!! Zou er in principe niets voor vragen, of de verzendkosten.

Mik_: Wouw, heel mooi gedaan hoor! Absoluut jouw stijl! Ik zou hier zo'n 40,- voor vragen.

Evelijn: Oe, wat een manenbos! Leuk gedaan! Ik zou hiervoor zo'n 20,- vragen, echtleuk kleurgebruik! Voor de tweede ook.

Lunas: Erg mooi! Zo'n 15,-

BLZ 11

Rooslovertje: Leuk, erg standaart kleuren, maar ik denk zo'n 5,-.

Lontje: Helemaal top, niets aan toe te voegen! Zo'n 100 tot 150 euro makkelijk!

Fnanne: Ik ben verliefd op jouw stijl! Ook bij jouw schat ik hem rond de 100,-

Highwaykid: Leuk, maar vidn het hoofd een beetje "apart" van vorm, kan aan mij liggen hoor. Ik denk zo'n 15,-

BLZ 12

Mliez: Wat een fijne foto om naar te kijken zeg! Helemaal top. Zo'n 50,-

Highwaykid: Super mooie tekening, ik denk zo'n 20,-

Vajente: Wouw, wat een trotse kat zeg! Echt een ontzettend mooie tekening. Ik denk zo'n 80,-

BLZ 13

Merrieveulen: Moeilijk te zeggen, vind hem super, maar ik vind dit erg moeilijk te taxeren!

Fnanne: Mooie tekening, al vind ik het oog te klein voor zijn hoofd (kan gewoon zijn bouw zijn?) Vind deze minder dan de andere denk zo'n 50,-

Oneil: Vind jouw werkjes zo moeilijk om te taxeren! Dus helaas...

Fnanne: Geweldige tekening, echt uitstraling! Ook zo'n 50,-

Janique: Hahaha, geweldige tekening joh! Vind het wel moeilijk hier een taxatie voor te geven!

BLZ 14

Fnanne: weer een GEWELDIGE tekening van jouw kant! Ik zou erg zo 100,- voor geven, absoluut.

Plaudar: Mooie tekening! Had de tanden wel iets minder eruit laten springen, dus iets sjoemelen met de werkelijkheid! Ik zou hier 20,- voor vragen.

Mik_: Tja, vind deze minder dan de vorige, hij is héél erg "overgetrokken". Jammer. Ik denk zo'n 20,-

BLZ 15

Vajente: Heel erg mooie tekening, straalt echt liefde vanaf Haha! Geweldig joh! Ik denk zo'n 40,-

Cyntje: Wouw, jij houdt echt je eigen stijl, en weettoch iets realistisch aan de tekening te geven! Ik denk zo'n 30,-

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:20

Cyntje: Leuk gemaakt, alleen klopt het stukje bij het achterste oog volgens mij niet helemaal naar de verhoudingen. Kan ook gewoon een rare compositie van een foto zijn hoor. Met wat voor derwents heb je hem gemaakt? Het oortje ziet er ook minder af uit, omdat het een andere stijl is die je daar toepast, dit loopt door tot onder de schouder. Verder een hele mooie tekening, kleurenspel is ook leuk. €15
Mooi gemaakt! Volgens mij is het heel lastig met die open mond, omdat goed op papier te zetten. (Ik zou stiekem toch wel die met de achtergrond willen zien, omdat deze zo uitgeknipt overkomt.) Misschien kun je de volgende keer net zoals je bij je hondje gedaan hebt iets meer detail erin brengen? Dan lijkt hij nog 'echter'. €15
Gupjes: Geweldige tekening, expressie, detail, schaduw, hij heeft alles. Ik vind de compositie ook heel mooi. Het beeld dat je tekening komt ook heel mooi herkenbaar over. €25

Na wel 13 paginas mogen jullie ook weer eens voor mij gaan taxeren Tong uitsteken. Ik heb deze tekening gemaakt voor de voorkant van onze zomereditie van de schoolkrant.
Hij is voor het grootste deel gemaakt met Derwent Studio potloden (deze verwateren niet). Op aquarelpapier, iets groter dan A4. De kleuren zijn erg achteruitgegaan bij het maken van de foto, dus de achtergrond is ook gewoon mooi wit Lachen.
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:30

Ik heb Derwent Coloursofts.

@Edelweis: mooi getekend al komt de snoet 'plat' over,... ik had het onder de kaak persoonlijk wat donkerder gemaakt. Ook zie ik de potloodschetsen er nog doorheen? 15/20 euro.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:31

Ik ook weer eens een rondje.

astridjhu : 10-15 Eg mooi gedaan Ja en heel leuk om eens mee te oefenen aan kleur en gladheid.

Vajente: Heél gaaf gedaan Lynn, knap dat je elk overgangetje nog zo realistisch hebt neer weten te zetten terwijl het alleen zwart wit is.. €50,-

rooslovertje: Mooie nette tekening, vind hem nu nog niet echt geld waard, Hij zou nog wat gedetailleerder kunnen, en het oogje nog wat realistischer bijvoorbeeld.. maar je bent zeker goe dop weg!

Cyntje: Wat ben jij vooruit gegaan zeg, vind de eerste écht supergoed, de tweede vind ik dan weer wat minder omdat deze wat platter lijkt. Voor de eerste dan ook €50,- de tweede iets van €20,-

Gupjes: Netjes getekend, vind alleen de compositie niet mooi. Het moederpaard word afgesneden op een onlogische plaats, waardoor ik hem eigenlijk niks vind toevoegen aan de tekening. Het veulen daarentegen vind ik wel heel mooi, lekker eigen stijltje. €15,-

edelweis1 : Persoonlijk vind ik hem niet zo mooi gelukt. Een giraffe heeft toch een heel andere neus ( ? ) correct me if i'm wrong hoor.. Je hebt er wel je eigen draai aan gegeven.. dat wel, maar vind het jammer dat het kleuren niet helemaal dekkend is en er her en der wat detail wegvalt. Vind de tekening aan de bovenkant van de ogen eigenlijk heel goed, maar wat afzwakken naar beneden. €10

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:55

Gupjes: Netjes getekend, vind alleen de compositie niet mooi. Het moederpaard word afgesneden op een onlogische plaats, waardoor ik hem eigenlijk niks vind toevoegen aan de tekening. Het veulen daarentegen vind ik wel heel mooi, lekker eigen stijltje. €15,-

Dank je voor je taxatie Lachen Ik heb hem nagetekend van een "foto"(poster?). Daarbij wou ik vooral over laten komen (dit is één van een serie hoor) de bezorgde moeder, en daarintegen ook... Uhm, ik kom even niet op het woord, meer "gerust gesteld" door de situatie. Dan heb je het veulen ook, deze nonchalant, en onbenullig. "Hij kan de wereld wel aan zonder zijn moeder".

Dit wou ik min of meer "over-laten-komen" met deze tekening. Stom inderdaad dat de merrie is "afgesneden" bij de hals, maar toen ik de schets af had kon ik eigenlijk neit wachten om te beginnen Lachen

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:28

Astridjhu: Leuk zeg, een vis. Het lijkt me hardstikke moeilijk om een vis te maken, aangezien vissen een gladde huid hebben. Ik denk dat je tekening ongeveer €15,- waard is.

Vajente: Wauw, prachtig gedaan! €40,- of misschien wel meer.

Rooslovertje: Mooi gedaan, het hoofdstel is heel netjes gedaan maar misschien dat je het paard zelf wat meer details kan geven. €10,- à €15,-.

Cyntje: 1e: Prachtig, heel realistisch gedaan. €30,- tot €40,-
2e: Ook heel mooi, maar ik vind hem wat minder realistisch. Ik denk ongeveer €25,- tot €30,-.

Gupjes: Heel mooi gedaan. €20,-

Edelweis1: Mooi gedaan, vooral de ogen zijn mooi en hebben een mooie uitdrukking. €15,-.

Ik heb er ook weer eentje af, dit keer een dalmatiër. Phoe, wat een werk is dat met al die stippen Tong uitsteken. Omdat we geen scanner hebben heb ik dus maar gewoon foto's gemaakt met de digitale camera. Hierdoor zijn veel details wel weggevallen.

Op A3-formaat met houtskool, grafietpotlood (Soft) en tekenpotloden.
Afbeelding

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:12

wat een mooie tekeningen !! jeetje !!! knap hoor , heb heel veel respect voor jullie !

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:52

Ik zal straks even de rest taxeren.

Tussen A4 en A3 in, pastelkrijt op speciaal pastelpapier.
Ik ga de witte delen nog wat meer kleur geven en het neusgat afwerken, maar dit is hem ongeveer:
Afbeelding

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 16:03

Fiffil: Heel mooi! Ik denk ongeveer €25,- tot €30,-.

Hier weer een nieuw werkje van mij. Gemaakt op A3-formaat met tekenpotloden.

Afbeelding

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:51

ik zal zelf binnenkort ook weer bij taxeren Lachen

Deze is met verschillende hardheden van grijze potloden gedaan Lachen
Afbeelding

Dit is mijn eerste houtskool tekening
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:48

XxLietjuhxX: Leuke keuze qua thema. Ik mis alleen een beetje de vormen, ik zie duidelijk dat het een hond is, daar niet van, maar net dat beetje schaduw en rondingen maakt het iets levendiger. Bovendien vind ik het erg jammer dat je niet t/m de borst gegaan bent en de benen niet weggelaten hebt, dat had de compositie net iets mooier gemaakt. Verder geven de ogen wel een echte dalmatier uitdrukking, knap! €5-10
Fiffill: Ik vind het een beetje jammer dat je een 'ongevere' tekening plaatst, want dat kan een taxatie toch erg beïnvloeden. Ik vind het wel een knappe tekening, ik vind de kleuren erg sterk overkomen, ik dacht zonder te lezen eigenlijk dat het een computertekening was door de kleuren. Ik vind het jammer dat het oog nu door de haren ervoor wat minder expressie toont. Je tekenking is ook erg geveegd, terwijl ezelharen toch iets stekeliger zijn naar mijn weten. Deze kleine dingetjes maken je tekening toch iets minder echt. Verder vind ik het wel een tekening die ik aan mijn muur zou willen hangen, aangezien het echt als een oude 'lieve' ezel overkomt. €20-25
XxLietjuhxX: Probeer nog eens goed naar de verhoudingen te kijken, het paard komt een beetje 'uitgerekt' over. Verder vind ik het wel knap dat ook deze tekening niet krasserig overkomt, maar heel juist heel zacht getekend. Voor deze nog even geen prijsje, door de verhoudingen.
nujaro: Leuk dat je zo aan het oefenen bent met je potloden! Ik vind je eerste tekening erg moeilijk, aangezien het een beeld is wat je niet veel ziet, ik vraag me af of die hals van het paard echt zo is, en of het paard echt zo'n kleine romp heeft, ook de staart is een beetje laag. Maar ik weet het niet, want de compositie is gewoon niet iets wat ik veel zie. Verder net getekend. €5-10
Ook van je tweede tekening vind ik het leuk dat je weer iets nieuws probeert. Ik persoonlijk werk lieven niet met houtskool, door de vlekken, dus ik vind het erg knap! Misschien kun je nog een beetje proberen te vegen, want nu toont het ietwat krasserig. €0-5

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:08

Citaat:
Fiffill: Ik vind het een beetje jammer dat je een 'ongevere' tekening plaatst, want dat kan een taxatie toch erg beïnvloeden. Ik vind het wel een knappe tekening, ik vind de kleuren erg sterk overkomen, ik dacht zonder te lezen eigenlijk dat het een computertekening was door de kleuren. Ik vind het jammer dat het oog nu door de haren ervoor wat minder expressie toont. Je tekenking is ook erg geveegd, terwijl ezelharen toch iets stekeliger zijn naar mijn weten. Deze kleine dingetjes maken je tekening toch iets minder echt. Verder vind ik het wel een tekening die ik aan mijn muur zou willen hangen, aangezien het echt als een oude 'lieve' ezel overkomt. €20-25

Ja, ik moet alleen nog wat primaire kleuren in de schaduwen toevoegen.
Het is een portret van Jason (zie profiel). Die haren heeft hij nou eenmaal, dus dat hoort erbij.
Enne, overkomt als een oude lieve ezel? Hij is lief, maar hij is nu 4 Knipoog

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:28

Oeps! Bloos Dat wist ik helemaal niet, op die foto's ziet hij er inderdaad jong uit met die oogjes, ik moet echt gaan opletten met wat ik zeg Tong uitsteken.
Okee, vanaf nu een gecensureerde versie van mijn commentaar Lachen en weer on-topic.