Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janouk schreef:Canon r7 met lens 100 - 400
Ijsvogel zat op ca 50 meter overkant van het water
Ik heb mijn camera qua kleur warm ingesteld.
Raw gefotografeerd en eigenlijk alleen gecropt en de belichting iets helder gemaakt tegen donkere waterkant.
Beemsterkaas schreef:janouk schreef:Canon r7 met lens 100 - 400
Ijsvogel zat op ca 50 meter overkant van het water
Ik heb mijn camera qua kleur warm ingesteld.
Raw gefotografeerd en eigenlijk alleen gecropt en de belichting iets helder gemaakt tegen donkere waterkant.
Ik ben onder de indruk van het glasheldere water. Misschien koop ik ooit ook wel zo'n camera
janouk schreef:Vanochtendvroeg bij de IJsvogels zulk mooi licht en dan windstil water: dan krijg je "beweging in spiegelbeeld".
1/6400 f8 335mm iso3200
[ Afbeelding ]
Erg knap ook om het zo vast te leggen! Wat ik persoonlijk wel jammer vind, is dat er zo veel op de foto staat, wat best voor een onrustig beeld zorgt naar mijn mening. Het leidt een beetje af van het eigenlijke onderwerp. Maar bij een vogel heb je het natuurlijk niet altijd voor het uitkiezen, die vliegen gewoon heen waar het hun uitkomt
De kleuren zijn echt prachtig! Wat bij mij wel opvalt als ik inzoom op de foto, is dat de vogel niet 100% scherp lijkt. Maar dat kan ook door het uploaden komen, dat gebeurt nogal eens. Ik vind het wel echt een hele knappe foto, want die vogels zijn ook nog zo snel! Bellatrix schreef:Ik ga mee met het commentaar boven mij, ik vind de achtergrond te druk. Je kan geen scherptediepte krijgen als de vogels zo dicht bij de achtergrond vliegen. Ik vind het verder een toffe foto, ik zie helaas geen ijsvogels in mijn buurt en ze zijn zo snel dus dat jij ze er zo scherp op hebt gekregen vind ik echt heel knap!
F_T schreef:Bellatrix schreef:Hmm, misschien toch maar eens heengaan dan.
Tussen Doorn en Leersum is ook nog een plek waar ze regelmatig zitten/zaten,
En in Kesteren/Opheusden weet ik een plek die in ieder geval vorige lente en zomer vríjwel 100% garantie was op waarnemingen.

Selina schreef:Ohh 1/250 als sluitertijd vind ik dapper met een steigerende pony. Ik doe stilzittende dieren al niet onder de 1/300
Wel mooi bewerkt, helemaal m’n smaak

Paardje02 schreef:Selina schreef:Ohh 1/250 als sluitertijd vind ik dapper met een steigerende pony. Ik doe stilzittende dieren al niet onder de 1/300
Wel mooi bewerkt, helemaal m’n smaak
Was ook niet helemaal de bedoeling om al te gaan schieten, maar mn groom had het commando per ongeluk al te vroeg gegeven, en kon de kans niet laten liggen!
Ik zie net dat bokt hem wel heel onscherp maakt, in het echt gelukkig veel scherper
Edit:
[ Afbeelding ]
Dit is het origineel, voor wie dat leuk vind om te zien
mvdende schreef:Paardje02 schreef:
Was ook niet helemaal de bedoeling om al te gaan schieten, maar mn groom had het commando per ongeluk al te vroeg gegeven, en kon de kans niet laten liggen!
Ik zie net dat bokt hem wel heel onscherp maakt, in het echt gelukkig veel scherper
Edit:
[ Afbeelding ]
Dit is het origineel, voor wie dat leuk vind om te zien
Ik vind de "ingezonden" foto wel echt behoorlijk bewerkt hoor, als ik het origineel zo ernaast zie!
Ik dacht dat we het bij minimale bewerkingen zouden houden in dit topic?
Want eigenlijk vind ik het origineel behoorlijk overbelicht en had de compositie misschien anders "gemoeten" om er een goede "rechtstreeks uit de camera" foto van te krijgen.