[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beenjesshar

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 23:55

Super stuk weer !!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:00

OMG die Tom, dat is geen rode vlag, maar die heeft de kleur rood uitgevonden zo rood dat die man is. Niet te doen. Ik gooi mijn zelf verzonnen quote er maar weer eens uit: "Sommige pareltjes hadden nooit uit de oester mogen komen, maar gewoon weer de in zee worden geflikkerd naast de Titanic".

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:12

Mer1980 schreef:
OMG die Tom, dat is geen rode vlag, maar die heeft de kleur rood uitgevonden zo rood dat die man is. Niet te doen. Ik gooi mijn zelf verzonnen quote er maar weer eens uit: "Sommige pareltjes hadden nooit uit de oester mogen komen, maar gewoon weer de in zee worden geflikkerd naast de Titanic".

Of gauw doorslikken en weer uitpoepen

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:17

Die man is echt helemaal gek, wat een figuur zeg. Ik hoop echt dat Nina hem nu laat vallen. Wouter klinkt erg leuk! Ik ben benieuwd...hopelijk snel weer een vervolg. Je zou echt een boek moeten schrijven

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:28

Gnome schreef:
Mer1980 schreef:

Of gauw doorslikken en weer uitpoepen

_/-\o_ _O-

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 19:22

Ik ga zo lekker op jullie reacties :D !

Echt heel tof!
Toffe mensen!

47.
9 november 2021

Of: Cold Case: Tom.

Het laatste bericht van Tom staat nog steeds bovenaan mijn WhatsApp: Go fꞿck who you are fꞿcking. I'm done.

Blijkbaar was hij ook echt done. Uitgelogd uit mijn leven. Geen blauwe vinkjes. Geen status. Geen profielfoto.
Geen spoor.
De digitale equivalent van een getuigenbeschermingsprogramma, maar dan voor commitment-issues.

Het is nu drie dagen sinds de vliegtuigsimulator-relatiecrash. Drie dagen waarin ik mezelf ervan moet weerhouden om te typen: ‘Hé, ben je dood of gewoon een lꞿl?’

Eerst lachten we erom. ‘Misschien zit hij in retraite,’ opperde Wouter optimistisch. ‘Op zoek naar zichzelf in een hut in Utah.’
Het zóu kunnen. En misschien is het zelfs geen gek idee.
‘Of hij is met een andere vrouw,’ voegde hij toe.
Bedankt, Wouter. Heel fijn. Precies wat ik wilde horen op deze prachtige dinsdagochtend.

En dan hebben we nog Henk.
Henk Buschauffeur Extraordinaire stuurt me appjes op de gekste momenten, meestal tussen de halte Bijlmer Arena en Holendrecht in. Zijn laatste wijsheid: ik moet Toms verdwijning als een zegen zien. Het zinkende schip heeft zichzelf geëvacueerd.
Bedankt voor het vertrouwen in mijn relationele capabiliteit, kapitein Achteraf.
‘Hij was arrogant,’ appte hij. ‘Eén blik en ik wist genoeg. Zo'n man die structureel op iedereen neerkijkt. Die vergeet dat de meeste mensen economy class vliegen.’

En ik schaam me ervoor, maar het voelde goed om dat te lezen. Om bevestiging te krijgen van een wildvreemde buschauffeur dat ik niet gek ben. Dat Tom inderdaad een probleem is.
Was.
Whatever.
‘Als ik hem nog eens bij het NH zie,’ vervolgt Henk, ‘spuit ik de ruitenwisser recht in zijn gezicht.’
Het is kinderachtig. Wraakzuchtig. Absurd.
Ik stuur een hartje terug.

Maar toch.
Stel je voor: je bent bijna een jaar met iemand. 365 dagen van gezeur over vliegschema's, zijn jaloezie die voelde als aandacht, en de occasionele ‘ik geef echt wel om je’ die altijd gevolgd werd door ‘maar...’ En dan, na één WhatsApp, ben je gereduceerd tot niets. Gewist. Gedeletet. Control-Alt-Delete uit zijn leven.
Dat kán toch niet? Er moet meer zijn. Een verklaring. Een reden. Iets.
En dus begin ik wat ik later ‘Operatie Stalker Light’ zal noemen, maar wat nu voelt als noodzakelijk onderzoek:

Dossier: Tom. Cold Case vs. Crime Passionel.

Dag 1 van het onderzoek:

1. WhatsApp – Mijn laatste bericht staat op afgeleverd. Niet gelezen. Het blijft één grijs vinkje, als een digitale middelvinger.
2. SMS – Old school, maar je weet maar nooit. Niet afgeleverd. Zijn telefoon staat uit. Of hij heeft een nieuwe simkaart. Of hij heeft zijn telecommunicatiecontracten opgezegd voor zijn spirituele ontwikkeling.
3. LinkedIn – Leeg profiel, wist ik al. Maar hij krijgt wél een melding dat ik heb gekeken. Om 2:47 's nachts. En om 3:18. En om 4:22. Digitale stalking heeft nu eenmaal geen kantooruren.

Dag 2: We gaan dieper

4. Google – Ik begin onschuldig: ‘Tom Delta Airlines’. Dan: ‘Tom Miami’. Dan: ‘Tom pilot girlfriend’. En voor ik het weet zit ik in de voter registration records van Florida. (Bedankt Amerika, voor je totale gebrek aan privacy.)
5. Facebook – Zijn profiel is zo dichtgetimmerd als Fort Knox. Ik kan hem niet eens als vriend toevoegen (???).

Dag 3: Rock bottom

6. Overlijdensadvertenties – (Bedankt, Google) Nooit geweten dat er in Florida zóveel Toms sterven per jaar. Ik heb drie keer gedacht dat ik weduwe was. Een keer was het een 87-jarige Tom die ‘dol was op vissen en zijn kleinkinderen’. Een keer een Tom die ‘vrede heeft gevonden na een lang gevecht’. Ik las de condoleances. Van wildvreemden. Over vreemde Toms.
Dit is het academische dieptepunt van mijn bestaan, maar eerlijk? Vissen-Tom klonk als een topgozer.

Wouter vindt het allemaal prachtig. Hij heeft zelfs een landlijnnummer gevonden. Een fꞿcking landline. Wie heeft er nog een vaste lijn in 2021?

Wouter zou wel even gaan bellen. Vanaf zijn huistelefoon (ja, hij heeft er ook een, niet vragen waarom) met nummerherkenning uit. Niet om te praten (hell no), maar om te checken of Tom überhaupt nog leeft.
Eerst nogmaals zijn mobiel. Die staat uit. Of hij heeft een nieuwe simkaart. Maar daar is hij waarschijnlijk te krenterig voor.

Dan maar de vaste lijn. Het gaat over. Eén keer. Twee keer. Drie keer.
Dan: voicemail.
De stem die tegen ons praat klinkt als een kruising tussen een yogaleraar en een klankschaal. Spiritueel geklingel op de achtergrond. ‘Laat los wat je niet kunt vasthouden.’
Dat soort dingen.
We staren naar de telefoon.
‘Wat the fꞿck,’ zegt Wouter.
‘Dat is hem niet,’ zeg ik. ‘Dat kán hem niet zijn.’
Maar het nummer klopt. Het adres klopt. Zou theoretisch Toms stem kunnen zijn. Alles klopt behalve deze new age voicemail.

Ik weet het niet meer.
Eigenlijk weet ik helemaal niet zo veel van Tom. Ik weet de dingen die ik al zo vaak heb herhaald, omdat hij dat ook deed.

Maar de échte Tom? Die man die meerdere telefoons heeft waarvan ik maar één nummer van heb? Die man wiens familie niet eens weet dat ik besta? Prem zou jaloers zijn op deze mate van onzichtbaarheid.
Bij Tom vraag ik me inmiddels af of onze hele relatie een hallucinatie was. Een jaar lange fata morgana tussen Amsterdam en Miami.

Of misschien, en dit is de meest waarschijnlijke optie, is hij gewoon een klootzak met een nieuwe simkaart die me heeft gedumpt via WhatsApp.
Alweer.

Maar zelfs nu, zelfs na alles, zelfs wetend dat hij waarschijnlijk gewoon een eikel is die blijkbaar voor elke Tinder-match een andere simkaart aanschaft, moet ik het toegeven:
Ik mis hem.
En ik haat dat ik dat mis.
Ik haat dat ik nog steeds naar zijn LinkedIn kijk.
Ik haat dat ik weet wat zijn voter registration number is.
Ik haat dat een deel van mij nog steeds hoopt dat hij belt met een of ander excuus. Stress. Telefoon kapot. Spontane geheugenverlies door hoogteziekte.
Whatever.
Maar vooral haat ik dat ik, ondanks alles, ondanks het bewijs, ondanks de realiteit, nog steeds denk: misschien komt hij terug.
Want dat doen ze altijd.
Toch?

To be continued...

Casually ignoring all the red flags Pt 10 :)F !
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:34

Ergens vind ik het wel jammer dat Tom de stekker eruit getrokken heeft en niet Nina. Nu ligt de macht nog steeds bij hem.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:41

Het is nog niet over. Mannen als Tom komen altijd terug. Uiteindelijk zal zij het moeten doen, verwacht ik.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:07

Hij komt wel weer in de lucht, op de radar of welke metafoor ook maar goed past

Weer goed geschreven ts. Ook dat met ‘hoe ik het achteraf noemde’.

En inderdaad ik ben op zoek nasr die psychologie achter waarom ze hem zo graag wil. (I know, hij kijkt op iedereen nee, hij is almachtig, dus als hij haar wel leuk en goed genoeg is, dan pas vind ze zichzelf ook goed genoeg) ze kan pas afscheid van hem nemen zodra ze weet dat ze zelf goed is zoals ze is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:23

Ik heb een soort heimwee.. het idee dat dit verhaal nu over is klopt niet hoor!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 21:35

beert schreef:
Het is nog niet over. Mannen als Tom komen altijd terug. Uiteindelijk zal zij het moeten doen, verwacht ik.

Jullie zijn slimmer dan Nina.

Mijn volgende verhaal ga ik real time plaatsen, dan kan ik de adviezen eens toepassen in plaats van systematisch negeren.

Maar eerst deze!
Het komt goed. Met Nina :') !
Of in ieder geval beter.

Mocht iemand trouwens Deel 2 & 3 (samengevoegd, ongeveer 50% ingekort) als E-book willen lezen, stuur me een PB met je mail-adres. Zeker op IPhone/ IPad weet ik hoe je heel makkelijk kunt lezen. Ben na het herschrijven wel benieuwd naar reacties :).

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:19

Nina is niet de eerste met een toxische relatie en helaas ook niet de laatste. Ik denk dat er ook best lezers zijn die hierin wel wat herkennen (en zich ook afvragen waarom ze erin mee gingen).

Nu is Tom wel de overtreffende trap, zeker omdat hij redelijk makkelijk “te vergeten” is (ze woont niet samen en niet eens in haar omgeving), maar toch. En sowieso is alles makkelijker “bij een ander” om wat van te vinden :D

Go Nina, vier het dat hij weg is *\o/* :)

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:29

Ik vind het gewoon spannend worden nu, wat komt er boven water over Tom? Is hij getrouwd en heeft hij een gezin? Het zal mij niets verbazen, er klopt niets van die man.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 12:03

Deze situationship maakt meer comebacks dan Soldaat van Oranje, maar zonder het "wegens succes verlengd".

Steeds heftiger, steeds kortere intervallen.

Oké, ik zit mezelf te verdedigen. Hier is het!

48.
22 november 2021

Of: De Miami-Files (waarin ik weer eens bewijs dat ik niks leer).

Ik heb dit duizend keer geoefend in mijn hoofd, in de spiegel, op de wc, tijdens het lopen naar de koffiemachine, zodat ik nu met een zelfverzekerde houding bij zijn kantoor sta.
‘Michael.’
Hij kijkt op. Die blik. Ken je die blik van ouders als hun kind voor de zesde keer vraagt of ze een pony mogen?
Dat.
‘Ik had het al gezegd dat ik misschien naar Miami zou gaan?’

Had ik dat gezegd? Misschien. Waarschijnlijk. In een van mijn vele monologen over Tom waarbij Michael knikt terwijl hij eigenlijk aan zijn quarterly reports denkt.
Hij knikt. Of zucht. Het is een soort knik-zucht-combo die alleen managers beheersen.
‘Dus,’ ga ik door, want stilte is dodelijk nu, ‘ik ga misschien volgende week. Of deze week. Vrijdag? Woensdag? Of helemaal niet.’

Jezus Christus.
Ik klink als een weerbericht van iemand die niet naar buiten heeft gekeken. Misschien regen, mogelijk zon, kans op apocalyps.
Michael klapt zijn laptop dicht.
Sh¡t.
Laptop dicht is nooit goed. Dat is het universele teken voor: we gaan Een Gesprek hebben.
‘Heeft de piloot je weer ingepalmd?’
Weer.
Let op dat woordje.
Het suggereert een patroon.
Een zeer dom patroon waarbij ik de hoofdrol speel.

‘Hij weet hoe hij me moet bespelen,’ geef ik schamper toe. ‘Maar kan ik vrij nemen? Ben wel toe aan vakantie.’
Vakantie. Ha. Een week op eieren lopen eerder. Luisteren naar zijn tirades over het Amerikaanse gezondheidszorgsysteem.
En toch wil ik dit zelf. Heel graag, zelfs.
‘Zolang je maar geen euro zelf betaalt. En laat je niet in de maling nemen.’
‘Ik betaal de helft van het ticket. Delta Buddy Pas. Dus het is goedkoper. Logisch toch?'
Niks aan deze situatie is logisch. Dat weten we allemaal. Maar hier zitten we.
‘Gebruik je hersenen, dombo.’

Twee weken geleden stond ik hier nog te janken. Tom was verdwenen. POEF. Opgelost in het niets. Telefoon uit. WhatsApp geblokkeerd.
Het volledige verdwijningspakket.

Ik was net begonnen met verwerkingstraject 2.0, had zelfs post-its op mijn spiegel geplakt:
• IK BEN GENOEG
• IK KAN DIT
• NIEUWE DAG NIEUWE KANSEN
• IK GA HARDLOPEN IN DE REGEN, OOK ALS HET REGENT.
(O wacht, die laatste hoort er niet bij. Ik HAAAAAAT hardlopen. Maar hé, obsessieve dwangmatigheid is óók een talent.)

En toen, zaterdagavond, ging mijn telefoon. Onbekend nummer. Toch wist ik meteen wie het was.

Ik had zijn nummer gewist. Op advies van Robert Zink, mijn YouTube Miracle Mentor die me om drie uur 's nachts vertelt dat ik een ‘high-value woman’ ben die ‘abundance mindset’ moet cultiveren.
Maar toen die Amerikaanse cijfers op mijn scherm verschenen, was mijn abundance mindset ineens verdwenen en vervangen door panic mode.
Ik haatte mezelf terwijl ik opnam.

‘Nina.’
Die stem. Die klootzak. Die verdwenen klootzak die nu ineens weer bestaat.
‘We moeten praten. Over de toekomst. We moeten beslissen. Doorgaan of stoppen. Either we piss or we get off the pot.
Either we piss or we get off the pot.
Wat de fµck.
‘Oké,’ zei ik. Want wat moest ik anders? De waarheid? ‘Tom, iedereen die ik ken denkt dat je een manipulatieve narcist bent en eerlijk gezegd begin ik het met ze eens te worden?’
(Dat had ik moeten zeggen.)
‘Vrijdag ben ik in Amsterdam. Dan praten we. En beslissen wanneer je naar Miami komt.’

Miami.
Het beloofde land. Waar ik eindelijk zou zien wie hij werkelijk is. Waar ik bewijs zou krijgen dat ík niet gek ben, dat we echt iets hebben.

Na het gesprek lag ik wakker.
Uren.
Waarom wilde ik dit? Waarom wilde ik naar iemand die me behandelt als een back-up plan?
Het antwoord is beschamend simpel: omdat ik het moet weten. Moet weten of het echt zo erg is als ik denk. Of erger. Of — en dit is de echte fantasie — misschien helemaal niet erg. Misschien is hij in Florida gewoon... normaal. Relaxed. Menselijk.
(Ik weet het. Ik hoor het ook. Maar laat me.)

Nu is het drie dagen later. Morgen vlieg ik. Het ticket naar Florida is geregeld, Bubblegum is ondergebracht bij mijn moeder en ik heb (inmiddels) vrij. Ik heb verder bijna niemand verteld, want geloof het pas als ik met mijn kont in het vliegtuig zit. Want ja, de vorige keer escaleerde Parijs bijna en Tom schreeuwde Bitch! door de telefoon en ging het bijna niet door. Maar dit keer lukt het. (Zeg ik nu al drie dagen tegen mezelf.)

En zoals Henk zegt: ‘Nina, je krijgt nu eindelijk zicht op hij écht is in zijn natuurlijke habitat, langer dan één nacht. Misschien ontdek je andere kanten.’
‘En zonder de controle van zijn collega's, zonder de stress en de jetlag, is het misschien wel een openbaring.’
En ik denk: misschien wel. Misschien is Tom in Miami eindelijk de man die ik verdien. Of misschien vlieg ik 7.500 kilometer om erachter te komen dat hij overal hetzelfde is.

Henk grijnst. ‘En maak hem GEK met die prachtige lange benen van je.’
Ik delete dat laatste meteen.

Miami, here I come.
God sta me bij.

To be continued...

Spoiler:
Ik heb voor vandaag een foto van hem hier geplaatst:
[verwijderd]
(Bokt is niet vergevingsgezind qua foto-verwijdering.)

Duimen dat hij niet juist nu op die pagina kijkt, maar hey. It's for Bokt.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 12-09-25 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:11

Stiekeme mee lezer. Maar ik zie geen foto... ja 1 van een kale man maar Tom had haar toch?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 12:24

Mellow schreef:
Stiekeme mee lezer. Maar ik zie geen foto... ja 1 van een kale man maar Tom had haar toch?

Nee dit is hem!
Dat mag ik dan wel verduidelijken, sorry! Zo blijf ik verbeteren.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:26

astridastrid schreef:
Mellow schreef:

Nee dit is hem!
Dat mag ik dan wel verduidelijken, sorry! Zo blijf ik verbeteren.

Nee geen sorry hoor haha misschien dat ik gewoon een ander plaatje in mijn hoofd heb gehaald.

Maar het was nogal behoorlijk anders dan mijn "verwachting/beeld".

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:32

Stiekeme meelezer, maar je hebt het allemaal duidelijk verteld!

Citaat:
Het type man waar ik vroeger posters van aan de muur had. Denk Peter André, maar dan donker. En zonder haar. Want een dag niet geschoren, is een dag niet geleefd.

Het nadeel aan geschreven tekst (en het noemen van een bizar knappe man) is alleen dat we allemaal een eigen plaatje in ons hoofd maken... Ik zag Neal Caffrey uit White Collar voor me, mijn hersenen negeerden daardoor schijnbaar woorden die daar niet bij pasten en ik ben nu enorm teleurgesteld |( :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 12:39

AHHAHAHAAHAHA HAHAHAHAHA
Dit is te grappig.
Smaken verschillen, of: liefde maakt blind.

Ik ga de foto snel verwijderen, fantasie is (vaak!) veel mooier!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:43

Omg, zie ik heb gewoon echt een heel ander beeld er van gemaakt.
Haha
Donker heb ik dus donker haar van gemaakt. Maar er stond dus donker en GEEN haar. Dus je was luid en duidelijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:46

Ik zie ook geen foto :(

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 12:49

DebGizmo schreef:
Ik zie ook geen foto :(

Ik heb hem weggehaald!

Fantasie is veel leuker! Letterlijk en figuurlijk

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:34

omg ze gaan naar Miami ik ben zo benieuwd.
nou ja, voornemens om te gaan.. correctie...

ik snap de struggle helemaal, ze moet zeker weten of dit de ware is of niet. iedereen kan er wel wat van vinden, maar misschien is het niet zo.

ik mis nog net dat stukje in het verhaal of zo. komt ook omdat het achteraf is geschreven met de kennis van nu (vanuit Nina dan zeg meer). maar ik mis dus de overtuiging dat hij wel geweldig is. (klinkt wat vaag misschien).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 13:35

Ik ben zo blij dat ik de foto nog gezien heb. _O-

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 13:45

Joltsje schreef:
omg ze gaan naar Miami ik ben zo benieuwd.
nou ja, voornemens om te gaan.. correctie...

ik snap de struggle helemaal, ze moet zeker weten of dit de ware is of niet. iedereen kan er wel wat van vinden, maar misschien is het niet zo.

ik mis nog net dat stukje in het verhaal of zo. komt ook omdat het achteraf is geschreven met de kennis van nu (vanuit Nina dan zeg meer). maar ik mis dus de overtuiging dat hij wel geweldig is. (klinkt wat vaag misschien).

Ik denk dat ze hier ook al wel twijfelt. Maar toch hoopt op beter :) .
Ik wil dit niet helemaal uitkauwen, dus hoop dat het toch duidelijk is maar wel met ruimte voor de lezer om in te vullen.

Een ouderwetse tegen beter weten in, in combinatie met iemand die gewoon hopeloos is.

Thanks!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 12-09-25 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt