[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coco4life

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:00

Ik maak nu ook deel van de ziekenboeg haha

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:10

Ik zit helaas eigenlijk altijd in de ziekenboeg en alles bijhouden is een opgave. Voor mezelf heb ik besloten dat het oke is om gewoon te reageren wanneer dat uitkomt en dan maar op de laatste twee ofzo, of iets dat me echt is opgevallen. Als we allemaal zo nu en dan reageren verwacht ik dat ook iedereen aan bod komt. Zeker meer dan dat niemand reageert omdat ze zich verplicht voelen tot alles of niets.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het heel erg als iemand de moeite neemt overal op te reageren. Maar ik weet ook dat gewoon niet iedereen de mogelijkheid heeft om dat te doen. En dat is ook oke.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:35

Pfff allemaal ziek tis wat ik kan et gelukkig gewoon mee door maar de migraine is soms echt niet te harden :( daar heb jij dis ook last van Jis vreselijk

Ik heb even een uurtje met procreate geknutseld leuk moet ik zeggen :D
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:07

Beterschap allemaal.

Dat geknutsel ziet er al erg tof uit Seven.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:10

Cool Seven!

Persoonlijk vind ik dat iedereen gewoon lekker moet posten wat hij/zij wil.
Heb je zin/tijd voor een bijleespost:top! Heb je geen zin/tijd: ook top

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:11

;( ben te laat voor de challenge
Nou ja, misschien volgende maand

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:35

Beterschap iedereen :knuffel:

Anders wil ik wel de challenge van de maand April doen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:42

Sall schreef:

Oh Sall bedoel je met indienen of dat jij de challenge van maart wilt organiseren? Want anders geef ik mijn plekje wel op hoor.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:13

Ook dat erbij Seven, ;( bah

Malenka schreef:
Ik zit helaas eigenlijk altijd in de ziekenboeg en alles bijhouden is een opgave. Voor mezelf heb ik besloten dat het oke is om gewoon te reageren wanneer dat uitkomt en dan maar op de laatste twee ofzo, of iets dat me echt is opgevallen. Als we allemaal zo nu en dan reageren verwacht ik dat ook iedereen aan bod komt. Zeker meer dan dat niemand reageert omdat ze zich verplicht voelen tot alles of niets.

Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer het heel erg als iemand de moeite neemt overal op te reageren. Maar ik weet ook dat gewoon niet iedereen de mogelijkheid heeft om dat te doen. En dat is ook oke.

Dat is zeker oké

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:28

Nou ik heb wat tijd over op werk dus de bijleespost kan van start. Op voorhand respect als je het helemaal leest haha. En tuurlijk moet iedereen zelf weten of ie wel of niet op alles reageert, maar omdat ik het ook leuk vind als iemand op mijn werk reageert/feedback geeft ga ik gewoon alles langs. Komt ie:

Pagina 4:
Thats_Me super leuk, ik vind zelf aquarel heel erg moeilijk dus dubbelknap vind ik dit.
Noox, gaaf zoveel kleuren en dan toch een zwart dier. Mooi kleurverloop.
Coco4life, digitaal snap ik niks van (ouwe muts hier). Vooral je varkentje vind ik heel aansprekend.
Sall jij maakt zulke mooie dingen. De witte streepjes in het vogeltje, maskeer je dat voor je gaat aquarelleren of breng je dat later aan met witte pen? Wat voor boek heb je in de maak?
Selina leuk die lijntekeningen, dat doe je digitaal denk ik he?

Pagina 5
SaskiaB gaaf een naakt, daar wil ik binnenkort ook mee gaan beginnen al is het dan met acryl.
Sall echt superbijzonder jouw tegeltje schilderijen, echte kunst met een K
Kaatastrof ik ben fan van jouw werk, je hazen vind ik fenomenaal
nick_en_ik mooi, jij ging geloof ik iets met de foto's van 'uitgelicht' doen als ik het me goed herinner, dat noem ik nog eens jezelf uitdagen.
Fnanne ik ben erg benieuwd hoe je portretten worden, sterke achtergrondkleuren gekozen ook. Ik vind de houdingen ook erg mooi en divers gekozen.
Seven, jeej weer aan het schilderen.

Pagina 6
nick_en_ik, zo ontzettend knap dat je dit zo uit je hoofd schetst, respect.
Oshaa ik ben benieuwd wat de 8 weken je gaan brengen. Mijn tekenjuf zei altijd vooral doorgaan als je het niet meer ziet zitten, het komt altijd goed. Tot nu toe heeft ze gelijk ;).
Signe, prachtig hangt dat zo, als dat niet verkoopt weet ik het ook niet
Seven, ik vind ook je pyrografiewerk schitterend, zo zacht ook, hoe doe je dat?
Selina, leuke zebra! en leuk ook de diversiteit in je werk dat houdt het leuk toch? Je fjord is ook top en je hond op hout ook
Coco4life, vooral blijven doen daar leer je inderdaad het meeste van, ziet er leuk uit.
ElfBeau_067 vrolijke bloesem
Sall heerlijk met verf gooien
Seven mooi wordt t vast en die ogen struggle herken ik
Jis, dat roodborstje is om op te vreten
Polarize, ik zou dat een lastige opdracht vinden, vind dat je dat goed insteekt
That's_Me erg leuk ook weer al die culinaire onderwerpen. Ook je kleurijke paard is tof
ElfBeau_067 leuke boom met mooi licht van rechts
Sall, jeetje wat mooi
Jis, dat is echt pietepeuteren met die pestvogel wat knap

Pagina 8
Seven wat gaaf die silhouetten! Hoe kom je op dat idee?!
Kaatastrof heel leerzaam lijkt me dat en wordt prachtig. erg mooie kleurencombi ook
nick_en_ik wat ongelooflijk leuk dat vergelijk! en prachtig paardje in actie
Sall echt jaloers op jouw beheersing van de inkt. En zo sprekend ook allemaal, echt knap.

Pagina 9
Signe heel erg geweldig, kan zo in een prentenboek
nick_en_ik nogmaals respect dat je dat in een relatief korte tijd kan neerzetten
oji mooi portret van je merrie en pastelmat is toppapier vind ik inderdaad. zo balen als je ander papier hebt en je kan er geen lagen meer op kwijt terwijl je nog niet klaar was
Seven mooi silhouet van je eigen dame
Kaatastrof prachtig smurfenpaard hoor, heel bijzonder in deze kleur
Fnanne wat mooi zo dat haalt het helemaal op vind ik

Pagina 10
Django_Mette voor mij totaal abracadabra ik vind het erg knap
Coco4life daar gebeurd veel op je werk
Vikawiek allemaal leuk, moeilijk he kleuren mengen al baart oefening kunst merk ik
Jis prachtig pestvogeltje weer, de besjes zijn ook top
That's_Me wat mooi dat journaling dat voor je doet, leuk kipje!
Jindai heel aansprekend

Pagina 11
Seven laagjes laagjes laagjes, wordt mooi! Ik heb een studiolamp met zo'n grote kap, die zet ik schuin achter me en dat geeft best heel mooi licht, misschien een idee?
Jis, jaaaa roodborstje, love it
SaskiaB wordt mooi joh!
kallipooh heel erg mooi, hoe werken alcoholmarkers? is dat een beetje als aquarel maar dan meer bestuurbaarder? Zo ziet het er wel uit nl.
Vikawiek, leuke plaat geworden zo
Seven ik denk ineens huh zelfde paard andere pose lol
Selina ik vind het een lief vosje en je lijntekening is ook leuk
Polarize erg goed gelukt en heel warm van kleur, daar zal je beppe blij mee zijn

Pagina 12
Sall allebei mooi en ik word er vrolijk van
Solleke_Noah leuke pyrografie werkjes ik zou er zenuwachtig van worden als alles in 1x goed erop moest maar jij doet dat top
Signe mooie kleurencombi, oliepastel kan ik ook weinig mee maar dit totaalplaatje ziet er mooi uit
Malenka wat een gave egel, jij kan dus duidelijk wél veel met oliepastel. Je uiltje vind ik supercute, lijkt me best lastig om iets niet realistisch te maken en is je heel goed gelukt. Je paard wordt ook gaaf.
Jis wat een heftige kleuren, wist niet eens dat dat ook ijsvogeltjes waren
Django_Mette heel herkenbaar, knap zeg

Pagina 13
Jindai ik vind het geheel heel schattig geworden
Thats_Me wat creatief dat mixed media werk, heel mooi geworden
Jis wat een mooie combinatie die kleuren van het vogeltje in zo'n prachtig lijstje en ik leer veel over ijsvogels zie ik want zebra ijsvogels óók nog nooit van gehoord, leuk!
Seline leuk hondje geworden
nick_en_ik mooie sfeer heeft je digitale schilderij
ElfBeau_067 superleuk portret

Pagina 14
Selina och balen is dat he, daarom heb ik een doos met 300 puntenslijpers staan hahaha maar het is al een heel mooi begin
Vikawiek prachtig allebei op hun eigen manier
Django_Mette superknap en die jurk van Medusa is echt next level
Sall ik ben nu officieel verliefd op Theodoor Constanteijn
Polarize wat gaaf en wat een bijzondere ervaring
Seven, supermooi

Pagina 15
Seven ik zie wel dat jij ook al snapt hoe dat digitaal werkt, zo knap

Zo, ik ben weer bij hahaha, beterschap voor iedereen die het nodig heeft en vooral lekker creatief doorgaan, ik geniet er van.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:33

Digitaal is eigenlijk net schilderen maar dan met constant beweegbare lagen :=

Best handig

Ik was ook te laat met indienen, weinig online geweest dus helaas op naar de volgende challenge

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:34

Deze gaat nog 2 uurtjes mee naar schilderles voor de laatste dingetjes en dan ben ik er wel klaar mee :=
Afbeelding

Nu deze aan het afmaken, reiger er bij aan het maken en daarna maar eens kijken, ben wel heel blij met de kleuren

Afbeelding

Ze zijn allebei 80x120 acryl op doek

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:03

Beide heerlijke rustige en toch kleurrijke schilderijen. Erg mooi. Ik zou ze zonder twijfel ophangen. Zeker de reiger. Daar hebben we hier wel wat mee. Toen we hier net woonden hadden we soms wel 20 zilverreigers achter onze tuin in het veld.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 18:04

Zal ik de woorden vandaag plaatsen of morgen?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:42

Kaatastrof schreef:
Sall schreef:

Oh Sall bedoel je met indienen of dat jij de challenge van maart wilt organiseren? Want anders geef ik mijn plekje wel op hoor.

Ik bedoel met indienen!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:46

Prachtig Eva!!
Respect voor je bijleespost!! _/-\o_

Ik werk aan een kinderboek: Het boek van Joek
Het manuscript heb ik geschreven en maak ook de illustraties. Dacht dat ik met een half jaar wel klaar zou zijn, maar ben ondertussen bijna 2 jaar verder 8)7
Heb bij het praatgrage vogeltje de witte streepjes met gelpen gedaan. Ik ben echt nog aan het uitvogelen hoe het met aquarel werkt. Maar krijg het ondertussen wel in de vingers

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 19:54

Nog een paar uur en dan is het 1 februari, dus ik ga de woorden gewoon alvast posten:

Middeleeuws avontuur

Alvast veel plezier iedereen!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:54

Dankjewel Malenka, dat vind ik een groot compliment. Wat gaaf ook, ik vind zilverreigers zo mooi!

Dank je Sall. Dat klinkt heel gaaf je boek, ook al duurt het langer dan je had gedacht! Ah gelpen, that makes sense. Nou ik vind dat je aquarel al aardig in de vingers hebt hoor!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:13

eva1969 schreef:
kallipooh heel erg mooi, hoe werken alcoholmarkers? is dat een beetje als aquarel maar dan meer bestuurbaarder? Zo ziet het er wel uit nl.

Bedankt! Je werkt inderdaad van licht naar donker maar daar stoppen voor mij de gelijkenissen :D Je kunt het wel een beetje blenden, maar met aquarel heb je het voordeel van nat-in-nat. Dat kan met alcoholmarkers niet (of slechts minimaal). Het effect kan wel vergelijkbaar zijn.

Ik heb even niets te delen, het zijn een drukke paar weken geweest en de tekening waar ik mee bezig was, is in de prullenbak beland :p Dat was tevens mijn bijdrage voor de challenge, dus helaas! Misschien volgende maand beter. Ik doe ook even een bijleesrondje vanaf pagina 11.

vikawiek: Ik vind je schilderij van het bostafereel heel geslaagd. Is het acryl? Je aquarelwerkjes zijn heel sfeervol, ik hou ervan. De paarden en bomen vooral <3

Seven: Je schilderij ziet er super uit. Wat ben jij productief zeg. Je Procreate-geknutsel is helemaal iets anders maar net zo knap!

Selina: Schattig vosje! En je tekening voor de challenge is echt cute, dat snoetje ha! Ik ben ook echt onder de indruk van je schilderijtje op hout, knap hoor. Wat een details!

Polarize: Wat is je roodborstje heerlijk vurig gekleurd, echt mooi. En wat leuk dat je tekeningen zo in de smaak vielen bij de band en de fans, ze zijn heel geslaagd! Mooie serie zo.

Sall: Ik vind je Stubby echt supertof <3 Supermooie stijl heb je. Je vogeltje en hondje zijn ook geweldig, ik ben fan!

Solleke_Noah: Knappe pyrografiewerkjes! Wat heb je veel detail in je lynx gekregen.

Signe: Je losse portret met oliepastel is echt fantastisch. Prachtige kleuren! Ik hoop meer oliepastelwerkjes van je te zien :j

Malenka: Ook al zo knap met oliepastel, je egel is echt mooi geworden. Die kleuren! Heel creatief.

Jis: Wat knalt jouw ijsvogel van het scherm zeg, de kleuren zijn gewoon perfect in harmonie. Echt geniaal. De lijst past er ook perfect bij. Echte kunst! Je zebra-ijsvogels (nog nooit van gehoord, cool!) zien er al veelbelovend uit.

Django_Mette: Je tekeningen van Percy en Medusa zijn goed gelukt. Is de serie de moeite waard? Je kelken vind ik ook zeer geslaagd. Je kunt goed overweg met het digitale medium!

Jindai: Wat heb jij een lieve, zachte stijl! Heel mooi plaatje met die berken. Ik hou van die kleuren.

Thats_Me: Lekker creatief zo met mixed media, daar word ik ook blij van.

nick_en_ik: Sfeervol schilderij zo, heel mooi.

ElfBeau: Toffe tekening in Procreate! Lekker felle kleuren.

Eva: Wat een prachtige schilderijen! De kleuren zijn prachtig en alles klopt gewoon. Ook een fijn formaat, indrukwekkend hoor.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:18

Ook van mijn kant weer een bijlees postje...
Afgelopen tijd tussen de open dagen gelukkig wel het één en ander kunnen doen, zal ik zo showen. Eerst stukje terug lezen :)

Sall: zowel je Stubby als praatgrage vogeltje zijn erg leuk <3

Solleke_Noah: ik blijf het erg gaaf vinden, dat pyrografie gebeuren. Wel een uitdaging dat het in één keer goed moet zijn.
Gestileerde achtergrond van je lynx vind ik erg geslaagd :)

Signe: mooie kleuren in je oliepastel werk :) dat tetra wil ik ook nog eens uitproberen :) (oh zaten er maar meer uren in een dag...)

Malenka: die kleuren... Mooi :j
Nog nooit iets mee gedaan eigenlijk, oliepastel...

Jis: wat gaaf die workshop, zij lijkt mij echt heel fijn. Gaat vast tof worden, net als je vogeltje. Die lijst past super :)

Django: wat een sfeertje. Mooi dat licht erin :j

Jindai: wat een schatje :)

Thats_Me: ik snap dat je daar blij van wordt. Mooi zo die mixed media stijl.

Selina: mooi geworden, en dat op zo'n klein formaat :)

Jis: ook je zebraijsvogels worden weer gaaf, ik vind de sferen in je werk zo mooi. Soort verstilling zit erin, hou ik van.

Nick: ook een mooie sfeer zo. Digitaal gedaan? Zou je zo één twee drie niet zeggen :)

Elfbeau: gaaf, die spat wel van het scherm af :D

Mooi fluffy begin al Selina :)

Vikawiek: die tweede... <3 prachtige kleuren :)

Django: mooi :j en die jurk van Medusa... Wauw :)

Sall: die oogjes... <3

Polarize: dat is wel heel gaaf :j

Seven: tweede laag pakt mooi uit, heel fijn schilderij om te zien :)
Je procreate wordt ook al gaaf, fijn om even wat te kunnen doen...

En beterschap voor jou.

Jis ook beterschap voor jou.
En ook voor Malenka Y;(

Eva: mooie werken. Die eerste heeft een prachtige sfeer door de kleuren, fijn om te bekijken :)

Hier zoals ik al zei druk geweest, maar wel de koppies van Linde af kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje klein, maar zo leuk om te doen.
Eitempera op canvasboard, 6x9 cm :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:20

Oe Eva Wat zijn ze mooi beide
De kleuren zijn echt spot on in mijn optiek rustig en complimenteren de vogels :j
Ik zeg alleen nog maar wauw <3 zou ze hier ook zo ophangen :j

Sall
Wat leuk ben reuze benieuwd naar je boek dat is nog een droom van mij een kinderboek schrijven zeker in de leeftijd van m'n zoontje of iets jonger (5-8jaar ) heb echt allerlei ideeën maar nog nooit iets mee gedaan.

Brlen heel benieuwd naar die van jou voor welke leeftijd word het boek?

Elfbeau
Leuke woorden eens kijken wat ik daar mee kan maken :D

Kallipooh
Dank je, dat je mij productief vind ik vind echt dat ik er meer mee moet doen heb nog 3 bordjes kwa opdracht liggen die ik moet afronden maar heb het zo druk deze week dus elke keer denk ik oei ik moet nog zoveel doen :=

Fnanne
Dank je
Nu met de tweede laag ben ik ook een stuk blijer met het schilderij :j

Ben benieuwd naar je werk van de open dagen

Edit
Wat zijn ze leuk de werkjes van Linde <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:37

Die kunnen zo een poppenhuis in Fnanne. Leuk! En oliepastel is misschien een leuke uitdaging om eens te doen ?

Sowieso, iedereen die positief is over mijn kleurgebruik, dat doet me echt goed!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 23:43

Ooooh Fnanne!! Wat prachtig.. de ei tempera komt mooi uit zo ook. De kleuren.

De challenge post is aangepast door de mod. Er ontbraken een paar. dank aan nadjanadja! Pff.
Mocht je nog een afbeelding hebben zet hem dan gerust in de reacties op de post zou ik zeggen. Schetsen en onaf werk. Waarom niet.

Elf_Beau heeft een nieuw thema voor de challenge gepost. Iedereen gezien?

CHALLENGE Februari: Middeleeuws avontuur!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:03

Dank voor je uitleg Kallipooh, het klinkt wel meer controleerbaar dan aquarel.

Fnanne wat zijn ze leuk geworden, ik had helemaal gemist dat het zo'n klein formaat is, supertof.

Dank jullie wel voor de mooie woorden over mijn schilderijen, als ze helemaal af zijn plaats ik ze nog wel eens hier. Ze moeten klaar zijn voor een groepsexpositie 2 en 3 maart. Daar gaat ook een tekening mee naar toe, de meeste van jullie kennen deze nog wel denk ik
Afbeelding

Lijkt me leuk voor het contrast met de schilderijen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:16

Fnanne, die minischilderijtjes zijn echt zo lief en knap gemaakt. Wat een mooie serie <3 Ik vind vooral die met de groene achtergrond prachtig.

Eva, die tekening herken ik inderdaad, wat een prachtig werk. Succes met de voorbereiding voor de groepsexpositie!