[ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:47

Wat een leuke ideeën komen voorbij.

Hier nu bezig met de petshop van de Action.

Vind het alleen jammer dat de witte verf zo slecht dekt. Kan wel veel camoufleren, maar stoor me er telkens weer aan. >;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 15:14

Weer een stapje verder.

Afbeelding

Ik vind de volgorde van de stappen niet altijd logisch. Zo moest ik op pagina 18 twaalf chocoladerepen maken. Vervolgens volgen er honderdduizend andere stappen, zoals doosjes vouwen, een vitrinekastje in elkaar zetten en dergelijke. Op pagina 32 moet ik vervolgens de repen op elkaar plakken en in de achterste kast plakken, die al vanaf een van de eerste stappen klaar was. In plaats van die kleine reepjes los in een zakje te bewaren tot die laatste stap, ben ik eigenwijs geweest en heb ik ze gelijk op elkaar en in de kast geplakt. :+

Chanen

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:20

En hij is af! Terwijl mijn vakantie net begint. :+
Gelijk maar een nieuw pakket besteld. Omdat dit best aardig ging, ben ik nu voor een tandje moeilijker gegaan. De Book Nook Garden House van 3 sterren. Ja plantjes, maar grotendeels kant-en-klaar. Heel benieuwd waar de moeilijkheidsgraad 'm dan precies in zit.

Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 10:40

Ik heb wat foto’s van de gerestylde winkel..

Afbeelding
Kleur aangepast, winkel aan aangepast, brievenbus erbij gedaan (die komt uit de Kiki build) en de straat tegels zijn zelf gedaan.

Afbeelding

Afbeelding
De binnenkant is de originele vloer, maar ik heb de wanden bekleed met roerstaafjes en het hele insteek interieur is aangepast met de stoel van Kiki’ emprorium weer. De kast heeft een folklore look gekregen het vloerkleed is een printje, de tafel is een samenraapsel van restjes van andere dingen. En de verfjes aan de muur is zoals ik ze thuis ook heb.
Het plafond heb ik er zelf ingezet. Daar komen nog lichtjes en klimop aan.

Afbeelding
Hier kun je de achterkant zien ook zelfgefabriekt zodat het op Engelse of Duitse vakwerkhuisjes lijkt.

Er moet meer kunst in, minuscule schilderijtjes en sculpturen. De kast kan meer gevuld nog. En de etalage kan ook wat voller denk ik. Ooit maak ik nog een tussenstuk zodat de binnenruimte wat groter is. Maar eerst even wat afmaken. Al mijn huisjes zijn op dit moment WIP..

Ik ben heel blij met de verf tubes en zelfgemaakte penselen met echt haar.

Later meer foto’s..

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:56

Prachtig Signe. Heel tof hoe je een standaard pakket je eigen draai meegeeft. Het is echt al heel mooi. Geweldig als je zoveel creativiteit en kunde hebt om dit te doen.

Gisteren is mijn Book Nook binnengekomen. Gelijk de doos geopend. Vooral om even te kijken wat er allemaal in zit en hoe de instructies in elkaar zitten. Voordat ik het wist was ik al halverwege met bouwen. :')

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:45

Chanen schreef:
Prachtig Signe. Heel tof hoe je een standaard pakket je eigen draai meegeeft. Het is echt al heel mooi. Geweldig als je zoveel creativiteit en kunde hebt om dit te doen.

Gisteren is mijn Book Nook binnengekomen. Gelijk de doos geopend. Vooral om even te kijken wat er allemaal in zit en hoe de instructies in elkaar zitten. Voordat ik het wist was ik al halverwege met bouwen. :')

[ Afbeelding ]

Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan O:)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:59

Haha.. oops..

Herkenbaar!

Vandaag weer wat aan het kasje gedaan. Het wordt meer een toverkolletjes plekje. Past ook beter bij mij, nooit groene vingers gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze is voor schaal.. heel klein. Het hertje is van een kinder ei

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 17:23

Excuses voor de post achter elkaar, maar ik zit thuis en freubel dan maar wat.

Ik heb de stal uitelkaar gehaald en het plafond verhoogd en een ondergrond toegevoegd.

Dit is waar ik nu ben. Wat zouden jullie in de stalkast aan de wand nog doen en in het krat?Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:47

Wat worden ze leuk Signe. Zowel je kas als de stal. Voor de kas heb je denk ik als basis een pakket gebruikt, maar heb je de stal helemaal zelf opgebouwd? Of heb je daar ook een basispakket voor gebruikt als uitgangspunt?

Het eerste wat in mij opkomt voor het krat is iets van wortels en appels. In de kast wat poetsspullen als borstels?

Gisteren heb ik mijn book nook afgebouwd en de planken in mijn boekenkast omgegooid, zodat ie op een goed zichtbare plek in de kast past. Ik vind 'm zo leuk geworden!

Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:03

Oh! Hij is supercozy geworden Chanel, Hewitt gewoon in die stoel neerploffen met een boek. Heerlijk!

De kas is een bouwpakketje van de Action, de stal is Kiki’s emporium als basis, maar ik heb inmiddels zoveel aangepast dat het vrijwel niet meer te herkennen is .. haha

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:19

ik zit stiekem te shoppen naar een volgend project, terwijl ik daar helemaal de tijd nog ruimte voor heb, maar toch..

Mijn shop is bijna af, de stal (kikis emporium) hoeft alleen nog wat invullen van stalbenodigdheden en de kas vind ik ook wel af, daar zal wellicht af en toe een plantje of iets anders nog in belanden.

Ik twijfel tussen deze twee:

https://buildiy.nl/products/lunas-magis ... 9885444435
(een tapir paradijs van maken?) Ik ga wederom de basis lekker bouwen en dan zelf verder invullen

https://buildiy.nl/products/theetuin?va ... 6747948330
en deze theetuin die me doet denken aan een theetuin die we in Denemarken bezochten. Ook die zal ik hier en daar net even een andere draai geven. Maar ik vind de plantjes er tof uitzien en het theewinkeltje. Misschien geef ik het een thema, vb gember waar ik erg gek op ben of Chai latte.

Welke zouden jullie doen?

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 16:01

Ik zou zelf voor de theetuin gaan, maar dat komt doordat ik dol ben op thee :o

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 16:58

Ze zijn allebei erg mooi Signe, maar ik neig ook meer naar de theetuin.
Het barretje is erg leuk en het zitje buiten oogt heel knus. En dan die theeblikken. Ik ben dol op mooie blikken, zelfs als het miniaturen zijn.
Ik vind de theetuin een schatje.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:54

Ja he.. zucht.. ik vind het huis zo leuk en neig daarna, maar de theetuin is voor mij weer wat anders en dat winkeltje!
Stiekem vind ik winkeltje spelen nog steeds leuk.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:19

Welke is het uiteindelijk geworden Signe?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:55

Als ik niet kan kiezen dan doe ik niks :D :o

Ach.. genoeg andere dingen te doen nog voorlopig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:15

Signe schreef:
Als ik niet kan kiezen dan doe ik niks :D :o

Ach.. genoeg andere dingen te doen nog voorlopig.

Ja, dat is ook een aanpak en wellicht beter dan wat ik dan nogal eens doe: doe ze allebei maar..... O:)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 21:46

Hahahahaha!