[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:06

Oh Ibbel, die is héél mooi :oo Geweldige lucht en water.

Leonie: Armor vind ik heel sterk geworden :j

Ik stop er even mee helaas, volgende week tentamenweek die toch meer tijd kost dan ik dacht, plus een potje weerwolven dat nu mijn avonden inneemt.. Hopelijk kan ik volgend weekend weer verder. (eventueel met de leukste gemiste prompts ipv alles :P )

Schemerdier

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:20

@ Ibbel: Ja ik gebruik enkel fineliners, vooral omdat die het snelst werken :+ Eigenlijk is dat ook helemaal mijn medium niet hoor, normaal schilder ik met gouache. Maar het is snel en ik vond het wel eens leuk om iets helemaal anders te gebruiken, en ik denk dat de dingen die ik nu ontdekt heb met 'inkt' weer van pas gaan komen in mijn gouache schilderijtjes :)

Goed bezig iedereen! (ik geef liever persoonlijk reactie op iedereen als er wat meer posts geplaatst zijn :) )

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:54

Rocket
Afbeelding

Storm
Afbeelding
Blegh viltstiften zijn stom.. of ik kan er gewoon niet mee omgaan :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:28

18 trap.

Bijleespost volgt!
Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:21

Schemerdier
Symbiosis: mooi contrast en ik hou van het 'kriebelige'. :j

Leonie
Dune: het voelt zo zacht aan! heel mooi.
Armor: mooi bedacht. :j
Rocket: origineel, ook goed vastgelegd.

Ibbel
Storm: hele gave kleuren, goed gedaan!

barbara
rocket: leuk zo op donker papier!
Storm: viltstiften zijn inderdaad niet zo lief vaak :') Maar alsnog netjes gedaan hoor.
trap: Toffe kleuren, netjes aangebracht ook. :j

Ik ben nog steeds bezig met inhalen. :') maar ik moet maar misschien accepteren dat ik standaard een dag achterloop. :')

Outpost
Afbeelding
Deze was spannend, maar ook heel leuk om te doen! leuk om even te variëren met verschillende lijnen etc.

Rocket
Afbeelding
Deze was even vlug, dus niet heel spannend.

Storm
Afbeelding
Dit keer heb ik ook een poging gedaan tot watercolor, maar dat vind ik nog wel lastig. := Helaas het wolkje rechtsvoor ook mislukt. Maar verder ben ik tevreden. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:26

Mooie werkjes weer!
Ik heb voor de komende dagen meer dan genoeg ideeën, maar geen tijd ^)
Gelukkig wordt het later deze week kloteweer, dus dan heb ik vast meer gelegenheid om te tekenen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:42

Sta twee dagen achter inmiddels maar wel trots op deze eigenlijk. Storm:

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:55

Ai ai ik sta ook achter, durf er bijna niet aan te denken := maar ik heb het nogal heel druk met mijn opleiding, hopelijk valt het nog in te halen tegen het einde.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:58

Twee dagen, dat is niets, dit is mijn eerste inktober tekening.... :D
Wel om eerlijk te zijn, ongepland, en niet in inkt, maar ik heb deze gisteravond gemaakt in sepia aquarel, en hij paste wel op 11. "Disgusting", en 31. "Crawl"...

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:40

Mooie griezel!
En Ayasha, jouw storm is heel geslaagd!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:25

Voelen jullie m al? :+

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:27

NOPE!

:D :D :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:46

Ik heb ook eea in te halen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:51

Nope. Ben bezig aan dizzy maar ga hem niet af krijgen. :)) Maar ik geloof er nog in! _O-

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:12

Oh ik ga alles ook inhalen hoor! Het weekeind met vriendlief gespendeerd, vandaag druk schoongemaakt. Morgen een sollicitatiegesprek en dan tekeningen inhalen :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:14

Ik ga er ook woensdag even voor zitten. Het schijnt dat het dan toch de hele dag gaat hozen :=
Morgen nog even gebruik maken van het mooie weer en even met een paard het bos in. En de paddock nog even goed uitmesten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:31

Haha Fair, die prompt lijst beschrijft redelijk accuraat mijn inktober 2019... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:39

Kuggur schreef:
Haha Fair, die prompt lijst beschrijft redelijk accuraat mijn inktober 2019... _O-

En die van 2018... en 2017... :')

Ik heb welgeteld één tekening gemaakt tot nu toe, en die heb ik nog niet eens hier gepost. :)) Komt deels doordat ik materiaal gekocht heb voor lino's, en daar dus al wekenlang tegenaan zit te hikken, want ik wil zo graag iets maken, maar het lukt gewoon niet. :x

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:25

Hm, dat is een interessant medium, lino, ga er voor!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:11

Knap gedaan die spin Kuggur, ik weet al zeker dat ik die tekening hier niet aan mijn vriend moet tonen :D Toffe techniek ook, jij bent precies wel zo van de zachtere, delicatere werken?

Fair: Die eerste is gaaf zeg! Doet me denken aan die film, The Lighthouse.
Die draak is ook geweldig

Ibbel en Ayasha: jullie storm zijn allebei ook erg mooi!
Bij de tekening van Ayasha doet de bliksem me ook wel denken aan een zenuwstelsel ofzo, dat dan zou kunnen staan voor een storm binnen in je.
Bij ibbel vind ik de kleuren vooral erg passend!

Leonie: weer mooie tekening, ik vind die luipaard denk ik het mooist, al is de vrouw ook erg goed gelukt! Die hint van blauw in het zwart witte vind ik erg goed gedaan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:58

Het idé was inderdaad om de storm binnen in je weer te geven. Gezien het hier de laatste maanden behoorlijk stormt binnen in. :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:12

Fair schreef:
Voelen jullie m al? :+

[ [url=m/so7Wmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- Jaaaa dit!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:40

Weer een lange bijleespost:

Roodvos
Slippery: aah daar zijn ze weer, de boevige eekhoorntjes. Ik vind vooral die tweede v links leuk, met dat pootje wat nog even nakomt. Geeft mij ook een Beatles-associatie (Abbey Road) maar dat komt denk ik vooral omdat ze met zn viertjes zijn. 
Dune: Agossie de vier rakkertjes helemaal onder het zand bedolven... Ik krijg ook een sterke associatie met wind bij deze tekening, gaaf!
Armor: Whaa geweldig!! Heel mooi die volle staarten, echt supergaaf!
Outpost: Mooie plek voor het perspectief gekozen, zo laag. Alsof wij zelf een eekhoorntje zijn!

Leonie
Disgusting: Ajakkie vieze hond :) de kleur van het houtwerk, dat gifgroenige, geeft het ook al iets jakkesigs voor mij. 
Slippery: Ow ja, volwassen bambi! mooi gelukt, vind de reflectie in het ijs ook erg geslaagd
Dune: mooi, ik merk dat ik vooral naar de grasjes getrokken wordt door de zachtheid. 
Armor:  deze vind ik geweldig, echt heel geslaagd. dat opdrukken van die wenkbrauw met de pols, heel knap!
Rocket: mooi!

Ibbel:
Dune+Hope: mooooi! die zee vind ik geweldig. 
Rotting+Armor: Oh het water heb je gaaf gedaan! zoals je bij mijn Storm ook hebt gezien, ik heb ook ruzie met stiften en vind het dus erg knap dat je hier het nadeel van stiften (bij overlap wordt het bleh) juist gebruikt hebt als voordeel voor structuren en diepte te werken. gaaf!
Outpost+symbiosis: heel geslaagd die boom in/op/door de toren. 
Rocket + Interloper. Zeer geslaagd inderdaad! Ik mis alleen de schaduw van Kuifje, of staat hij zo veel hoger dan de raketten? Misschien kijk ik er een beetje scheel naar, kan ook. 
Wired+storm: gets wat een takkeweer, heel gaaf die bliksems

Molfre
Dune: mooi zacht en goed gevangen die schaduw op de buik. 
Armor: awwww wat een schatje!!
Outpost: Oh ik vind hem mooi! Niet perse voor mij heel outposterig, maar de tekening an sich vind ik zeer geslaagd. Mooi dat warme licht op het hekje ook!
Rocket: jaa, met schaduw is ie beter, maar alsnog erg grappig!

Ayasha: 
Dune: wooow mooi zeg. Hoe is het nu met je dieren? 
Outpost: ik vind die eerste ook al heel geslaagd, ik had zeker al een 'spook'gevoel erbij
Armor: Mooi, vind de kracht van de tattoo erg goed uitgebeeld en dat is voor mij ook hoe het voelt!
Outpost2: veel spookiger al, omdat de bakstenen er zo doorheen schijnen. mooi!
Storm: mooi gelukt, die bliksemschicht lijkt voor mij ook echt op een neuraal netwerk/hersencellen, was dat je bedoeling?

Biscuitje
Disgusting: mooie slang, vooral de kleurtjes in de schubben bovenop vind ik gaaf gedaan, heeft iets iridiserends
Slippery: whaa grappig, had ik niet bedacht!
Dune: leuk die wilde paardjes, knap dat je met zo weinig lijnen en met relatief simpele kleuren de verschillende planten goed aan kan geven (duingras, heide, grasland). 

Telpeva:
Flying cat: mooi die 'pounce' houding, goed getroffen!

Schemerdier: 
Marionette: Mooi gevonden! Wat is dat opgefrommelde gebeuren links op de werkbank, een poetsdoek? Of is het een soort time-space-distortion (sorry, mijn rare associatie...)
Hope: Ohhhh supermooi!! Die zou ik zo als postkaart kopen!
Rotten: Oh wat een herkenbaar plaatje... zo lig ik elke ochtend met mijn lief in bed wakker te worden haha! Hij leest de krant, ik lees Bokt of speel een spelletje...
Symbiosis: mooi plaatje, vooral die vogel die het kader doorbreekt vind ik heel tof!

Pjer: Niet opgeven hoor, achterlopen hoort er bij!
Swan: Mooie pose! hij lijkt ook echt je aan te kijken. 
Eagle: weer zon indringende blik... dat doen roofvogels idd...
Puffin: leuk met een vleugje kleur er in, mooie vogels vind ik dat
Duck: wat een snoepie!!
Paradise bird: Haha jij hebt vast ook die netflix docu over dansende vogels gekeken! Geweldig getroffen, bij die gele zie je echt het kontwiebeltje :)
Palm cockatoo: Mooi uitgewerkt oogje
Owl: grappige mix van semi-realistisch en comic-achtige tekenstijlen, leuk!
Secretary bird: Wat een zwoele blik heeft deze, komt vast van die sexy lange benen
Bluejay: mooi, ik zou deze zo in willen kleuren

Fair: 
Dune: wooow gaaf, die maan! en dat monster! echt heel tof
Armor: Brr wel een beetje een engerd dit, mooi getroffen
Outpost: Mooi die verschillende structuren in de verschillende texturen (rare zin, maar ik bedoel dus dat het water zo anders is dan de rotsen en het licht en het donker weer een andere structuur heeft)
Ghehehe die unofficial prompt list... Nope. Later, Nope, Not today!
Rocket: ha zoiets had ik ook, maar deze is veel beter gelukt. 
Storm: Ik zie wat je bedoelt met het wolkje maar alsnog, woow zeer geslaagd hoor

Kuggur: 
Crawl: gets ik krijg meteen het haar op mijn armen omhoog staan. brrrrr! goed gelukt

Voor alle meelezers of niet-dagelijks posters: geeft helemaal niets! Als je een inspiratiemomentje hebt, kledder het op papier en mik het in het topic, alleen maar leuk!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:53

barbara: Ik had ook wat abbey road associaties toen ik eraan bezig was :P

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:24

Dizzy!

Afbeelding