[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:37

Sterkte Ayasha, vervelend dat je naar het ziekenhuis moet. Ik hoop dat de medicatie goed aanslaat voor je. :knuffel:
Mooie roosjes, fraaie diepte in de blaadjes!

Ayasha
Blogger

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 14:18

Ben het gewoon inmiddels. :j elke 8 weken een paar dagen flink beroerd maar her is beter dan het alternatief. :+

Ik merk aan mijn rozen (die ik veel teken al van jongsaf :+ ) vaak wel de evolutie in mijn tekenen. Dat vind ik dan wel ergens leuk. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:54

Ohh wauw! Prachtig schilderij!! <3

Leuk gedaan Aysha! Jij hebt echt een gave stijl! :D

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:11

Afbeelding

Afbeelding

Voorbeeld foto en mn tekening. Manen heb ik maar geïmproviseerd en ik vind de mond nog niet helemaal kloppen maar voor de rest wel oke.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 12:11

Wat leuk dat je ook aan het tekenen bent Maylene0910! Een mooi paardenhoofd. :) Misschien voor de volgende eens proberen of je ietsje groter kunt werken, dan kun je wat meer details kwijt. Ik denk dat het voor de uitstraling ook helpt als je het oog inkleurt. In je foto is dat het meest donkere deel, in jouw tekening één de meest lichte.. :)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:13

klopt. ik ben niet heel goed in verhoudingen tekenen, vooral als het groot moet zijn :)
en het oog: ik wist nog niet zeker hoe ik die zou inkleuren dus dat moest ik nog doen. maar aangezien ik hem niet wilde verpesten omdat het oog eindelijk was gelukt heb ik het maar niet gedaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:24

Verhoudingen is goed kijken en eventueel meten. Er zijn verschillende tekenmethoden om verhoudingen beter te krijgen. Ik houdt van "blocking in" dit is een uitleg ( er zijn véél tutorials over te vinden) ; https://youtu.be/WO9WxEgwJD0
Een andere is de grid methode, ben ik zelf niet zo enthousiast over.
Er vallen in jouw tekening bepaalde zaken op, bijvoorbeeld de plaatsing van het oog, en lengte van de kaak zijn niet helemaal in orde..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 22:56

Kuggur geeft erg goede tips. Een ingekleurd oog doet wonderen, sowieso kan je proberen iets meer diepte er in te krijgen met wat schaduw.

Vandaag even op een bankje gezeten onder een eik met een identiteitscrisis. Mijn omgeving dus in mijn art journal gezet gezien het een belangrijk moment was voor vandaag.

Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 00:58

Kuggur schreef:
Verhoudingen is goed kijken en eventueel meten. Er zijn verschillende tekenmethoden om verhoudingen beter te krijgen. Ik houdt van "blocking in" dit is een uitleg ( er zijn véél tutorials over te vinden) ; https://youtu.be/WO9WxEgwJD0
Een andere is de grid methode, ben ik zelf niet zo enthousiast over.
Er vallen in jouw tekening bepaalde zaken op, bijvoorbeeld de plaatsing van het oog, en lengte van de kaak zijn niet helemaal in orde..

Klopt hoor. Ik ben ook wat aan het proberen met verhoudingstechnieken wat ik fijn vind en wat het beste werkt. Ik vind hem zelf ook niet goed in verhouding maar voor het eerst in lange tijd een paard getekend... ik vind hem wel oke.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 01:08

Knappe tekeningen iedereen! Ik doe jet jullie niet na :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:50

Mooie schets Ayasha! Gebruik je een art journal als een dagboek, maar dan met tekeningen in plaats van tekst? :)

Ik ben eindelijk eens écht begonnen met een geïllustreerd boek. Dat wil zeggen: schetsboek gepakt, en dat daarin ben ik alles wat ik anders maar een beetje in m’n hoofd heb nu eens op papier aan het zetten. Superleuk en werkt echt heel fijn. Mijn vriend is van het schrijven en zegt altijd dat veel mensen die willen schrijven daar niet toe komen omdat ze eindeloos schaven aan de eerste zin en ze in hun hoofd eerst het totale verhaal willen hebben. Je moet gewoon dóór en dán pas evalueren. Dat ga ik nou ook eens doen met een getekend verhaal. Het wie en waar zijn er een een halve ‘wat’, nou gewoon gaan maken. :) (Ik ga er helaas niet alles van delen hier want ik wil het nog een beetje voor mezelf houden nu ik er nog zo aan zit te schaven.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 17:25

Ik schrijf ook. :j tekeningen en gedichten dus. Langs de boom staat deze:

Afbeelding

Mijn bullet journal is meer voor losse gedachten.

Dergelijke dingen is inderdaad echt eerst beginnen. Je kan niks ‘goed’ krijgen als je nooit begint toch?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:26

Wat een prachtige manier om je gedachten op papier te zetten. Vind ik echt indrukwekkend. :j

En je hebt natuurlijk gelijk met dat ‘beginnen’. Toch is dat best lastig zonder een einde in m’n hoofd vind ik! Maar nu ik ben gestart, gaat het eigenlijk gaandeweg wel prima. :j Toch één pagina van vandaag dan maar. ;)

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 21:59

Zie nu wel een domme spelfout staan! :oo :oo

Erg mooi deze! De connectie is mooi weer gegeven!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 19:30

Leven we hier nog?

Eentje die af is, en eentje ‘in progress’

Afbeelding

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:44

Duistere thema's Ayasha. Mooie uitvoering.
Leef nog steeds (bedankt :D ), maar er komt vrij weinig uit mijn handen wat betreft tekenen/schilderen; er gaat veel 'vrije' tijd zitten in het achtervolgen van wilde schapen, het is die tijd van het jaar. Maar de weersvoorspelling voor het komende weekeinde is beroerd dus wellicht vallen de schaapgerelateerde plannen in het water.
Mediteer wel veel over welke richting ik wil opgaan ermee (lees beetje dromen over toekomstige meesterwerken... _O- )..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 20:59

Duister lijkt mijn stijl. := _O-
Tekende vroeger al altijd de posters van Anne stokes na en andere kunstenaars wiens posters in het Large Boekje stonden. (Geen pc en mijn broer had de large dus ik moest me daarop baseren toen ik ‘serieuzer’ wilde gaan Tekenen. :)) )

Ik gok dat ik die basis nooit meer helemaal kwijt ga raken. _O-

Wel goed voor je conditie dus, schapen! _O- ben benieuwd naar je ideeën! :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:11

Heel fraai die uitgewerkte pagina. Wel duister zoals Kuggur zegt... De vleugel van de engel (?) is echt prachtig, zoveel diepte in de veren. :)
Die waar je nog mee bezig bent doet me denken aan het gedicht dat je plaatste. Duidelijk een thema waar je nu wat mee ‘moet’ in je werk. :)

Haha Kuggur, dat dromen over toekomstige meesterwerken herken ik wel. En de dagelijkse bezigheden die je er vanaf houden (al zijn dat bij mij geen schapen). :))

De ideeen voor ‘t boek borrelen wel lekker. Geen idee nog of het deze richtig op gaat, ik zoek en schets lekker door.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 13:52

Hij staat daar ook langs. :j Ben er ongeveer gelijktijdig aan begonnen als aan het gedicht maar kreeg 'm niet helemaal uit gewerkt tot gisteren. :D

Erg leuk weer deze Elanor! Erg sprekend! <3

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:56

Ik gooi er nog eens twee pagina’s uit m’n schetsboek in. Probeer nu écht elke dag wat erin te maken en dat loopt heel goed. (Nou ja, niet álles loopt goed, links ploeteren met góéd kijken naar een hand en dan tóch rechts weer hand met de duim aan de verkeerde kant rond die stok. Sufferd. }:0 )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 13-09-20 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:00

Wel heel erg knap!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:01

Beetje Dr Who-achtig, die figuren die in hun mobieltje gezogen worden, sterk beeld!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:50

heb nu weer school dus tekenen word weer minder. verhoudingen tekenen ben ik niet goed in ( ook niet met die hulplijntjes. nog niet... ) dus dat ligt stil voorlopig...

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:54

ik probeer zoveel mogelijk te tekenen en ik zie wel wat vooruitgang maar afgelopen jaar bijna niks en ik heb aardig wat getekend... ik oefen zoveel mogelijk en ik verwacht niks ( in de zin van: ik zie wel hoe goed ik hem vind op het eind en kan ik nog wat veranderen?)
en ik probeer simpele tekeningen zonder schaduwen etc. ik probeer met schaduw te werken maar dan is het te donker of klopt het hele plaatje niet... :/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 21:59

De detail-tekening vind ik vooral erg mooi Elanor. :)

Je hebt me geïnspireerd met je vosjes. :D
Afbeelding
11,5 X 15 ongeveer (zelf geknipt van een koekjes karton. _O- )