[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:43

Arme Nina. Maar positief is wel dat de roze Prem wolken langzaam verdwijnen. Ik hoop dat er in het volgende stukje staat dat ze in de trein zit op weg naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:44

Nee Nina... Je maakt je persoonlijke bubbel 30x kleiner door je social media te verwijderen -O-

Je hebt wel een klein foutje :) Verhaal is niet vanuit Prem's ogen ;)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 13:46

Bubblewrap schreef:
Nee Nina... Je maakt je persoonlijke bubbel 30x kleiner door je social media te verwijderen -O-

Ja, slim opgemerkt. Klopt helemaal. Wat kunnen mensen apart denken, he?

Aaahhhh ik had het een beetje knullig neergezet, maar bedoelde het hoofdstuk hierna haha. Ik leer hier echt van, dus dankjewel en blijf vooral zeggen. Heb het iets aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:53

astridastrid schreef:
Bubblewrap schreef:

Ja, slim opgemerkt. Klopt helemaal. Wat kunnen mensen apart denken, he?

Aaahhhh ik had het een beetje knullig neergezet, maar bedoelde het hoofdstuk hierna haha. Ik leer hier echt van, dus dankjewel en blijf vooral zeggen. Heb het iets aangepast.

Ik herken het helaas van een 'oud'-vriendin. Van een grote kring naar... Tsja. Voor ons buitenstaanders onbegrijpbaar, maar voor hun op dat moment een logische stap. Vandaar dat ik het zag. Die desbetreffende meid is altijd welkom als ze uit die bubbel moet stappen. Ik denk niet dat ze dit leest, maar ze weet dat ik een bokker ben; dus mocht je dit wel lezen... Je weet me te vinden.

Ach, kan gebeuren! Houdt ons lezers ook scherp!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:36

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:53

Ik wil meeeeer. Prem is echt een banketstaaf..

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:22

Ik ben een stille meelezer, maar ik word wel echt helemaal meegezogen in je verhaal dus.. mijn complimenten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:33

Nienke98 schreef:
Het kan ook zo zijn voordelen hebben denk ik. Ik heb een paar maanden terug mijn Facebook en Instagram verwijderd... Ik deed er eigenlijk niks mee en vooral bij Instagram had ik vaak dat ik er 3 uur over deed om dan een foto uit te zoeken om erop te zetten, hem te posten en dan na 30 minuten was ik er weer niet tevreden mee.

Maar in Nina's geval lijkt het me een erg impulsieve beslissing. Ze is duidelijk overstuur.

Het heeft zeker voordelen voor mensen die in een stabiele situatie zitten en hun spul graag willen verwijderen :)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:56

Ik vind het heel fijn dat Nina ook niet perfect is. Normaal haak ik af bij verhalen waar iedereen slecht is behalve de hoofdpersoon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:12

Ik vind het wel redelijk bizar dat het nu lijkt alsof het hondje haar weinig kan schelen. Je gaat dan toch z.s.m. terug naar huis.... of als je dat niet doet, dan zeg je toch op zijn minst dat ze z.s.m. met dat diertje naar de dierenarts moeten gaan en wil je toch bericht terug hoe dat is gegaan.... beestje dat het moeilijk heeft met ademen is gewoon een spoedgeval.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:30

Ik vind het juist heel invoelbaar. De hoofdpersoon past zich aan en durft waarschijnlijk niet teveel nadruk meer op het hondje te leggen, is ze te onzeker voor.

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:36

Wat een verhaaaalll! Meerrrrrr

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:49

Je schrijft heerlijk, heel leuk om een beetje mee te mogen kijken in jouw leerproces. Het wordt echt steeds beter.

En wat een prachtig zinnetje in dat laatste stukje: De nacht verbergt de wereld, maar onthult een heelal. <3

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:09

Ik lees vanaf het begin mee en ik vind het mega knap hoe je zo bent verbeterd! Je stukken lopen steeds vloeiender en het wordt steeds weer leuker om te lezen. Ik vind het fijn dat je hoofdpersoon, Nina, niet perfect is, zo heb ik in ieder geval een stuk meer inlevingsvermogen in het geheel :o

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:37

Ben toch wel benieuwd hoe het verder gaat...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:39

ik ook :=

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:49

Vind het jammer dat er niet elke dag een update is. Je blijft dan meer in het verhaal. (Snap dat je ook bezig bent en een leven buiten bokt heb hoor haha)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:38

ja ook ik heb echt maar 1 opmerking, jammer dat het zo langzaam gaat :-P Ik ben helemaal niet van het lezen, maar deze blijf ik toch volgen, dus je bent goed bezig (behalve te langzaam ;-) )
Ook mooi om te zien hoe mensen hier reageren op je personages, dat geeft wel aan hoe mensen in het verhaal zitten....Goed Bezig!

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:05

Ik wacht met smacht op een nieuwe update! :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:06

Ik wacht ook op een nieuwe update, maar geen haast TS. Neem je tijd :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:30

Zertab schreef:
Neem je tijd :)

Neem je tijd? Helemaal niet! Schrijven moet ze! ;) :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:56

Forceren om te schrijven werkt niet. :D

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:16

Verslaafd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:33

Druif_01 schreef:
Zertab schreef:
Neem je tijd :)

Neem je tijd? Helemaal niet! Schrijven moet ze! ;) :D

_O-

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:10

Ja, ik zat weer even met een "hobbel" haha, ik maak het mezelf soms niet gemakkelijk haha.

Misschien een "saai" stuk, maar hopelijk weer wat meer duidelijkheid.

Morgen weer een update!

Terug naar de werkelijkheid - vanuit Prem
Ergens tussen Dusseldorf en Amstelveen, zondag 24 maart 2019

We zitten in de auto op weg terug naar huis. Nina zit zwijgzaam naast me terwijl ik achter het stuur zit. Ik wist niet dat ze ZO gevoelig zou reageren. Misschien had ik de berichten van mijn kinderen niet moeten laten lezen.

Ik had de reactie van Manuela en de kinderen al wel aan zien komen en daarom hoopte ik onze relatie zo lang mogelijk geheim te kunnen houden. Eigenlijk hoopte ik dat ik Man eerst voor had kunnen bereiden. Ik weet zeker dat hij en Nina het goed met elkaar hadden kunnen vinden – als Nina niet mijn vriendin zou zijn geweest. Ze hebben dezelfde energie. Daarnaast is Man ook gek op longboarden. Wat is dit allemaal vreselijk uit de hand gelopen. Het ergste vind ik nog wel dat mijn ex hier waarschijnlijk vreselijk om moet lachen. Die smult hiervan, had niets anders liever gewild dan dit. Ik gruwel bij de gedachte.

-“Het is wel een ander type he, dan ik?”. Nina verbreekt de stilte. Ik zie dat ze op haar telefoon een foto van Manuela tevoorschijn heeft getoverd. Ik lach. Dat is precies de reden waarom ik Nina leuk vind. Omdat ze het tegenovergestelde is van Manuela.

Manuela is dan wel meer mijn leeftijd, ze is 54, maar het glas is altijd halfvol. Vijftwintig jaar zijn we samen geweest. Ze heeft me een “thuis” gegeven in Nederland. Ze is altijd ontzettend goed geweest voor de kinderen – het is een fantastische moeder. Maar oh, oh, wat hadden we altijd een strijd.
“Ze drinkt in ieder geval niet. Geen druppel. Dat is misschien nog wel het grootste verschil”. We moeten beiden lachen.
-“Ze is kindercoach?” vraagt Nina. Ik besluit het hele verhaal te vertellen.

Ik vertel haar hoe we door haar zwangerschap opeens “verplicht” samen verder moesten. Over hoe ze Baukje “gebruikte” in de relatie, hoe ze haar altijd beïnvloedde. Manuela en Baukje waren altijd samen, tot aan het ongezonde toe – er was geen speld tussen te krijgen.

Manuela legde Baukje altijd tussen ons in in bed. We hebben geen nacht meer samen geslapen. Niet dat ik dat erg vond. Van aantrekkingskracht was al lang geen sprake meer. Ik werkte hard – ik wilde niet dat mijn kinderen hetzelfde door moesten maken als wat ik door heb gemaakt in Iran, zonder geld – en Manuela was thuis om voor de kinderen en het huishouden te zorgen. Dat ze opeens zwanger was van Manfred, kwam als een totale verrassing, maar wat was ik uiteindelijk blij. We maakten verre reizen – Manuela zocht altijd de duurste hotels uit – alles deed ik om het “familiegeluk” te waarborgen.

“Ik wil me ook verder ontplooien” zei Manuela op een dag en ze vertelde dat ze een opleiding tot kindercoach wilde gaan volgen. Ze kwam aanzetten met een peperduredure opleiding, maar ik besloot er niets van te zeggen en het gewoon te financieren.
“Ik ga er toch verder niets mee doen” zei ze, toen het einde van de studie eindelijk in zicht kwam. Typisch Manuela.

“Jullie maken elkaar kapot” zei de buurman vaak als Manuela en ik weer ruzie hadden gehad. De hele buurt kon vaak meegenieten en het was meer regel dan uitzondering dat we buiten op straat naar elkaar stonden te schreeuwen. Manuela begon altijd.

Voor de kinderen wilden we bij elkaar blijven, maar er was geen houden meer aan. Een proefscheiding volgde – Manuela bleef thuis wonen en ik sliep in het ziekenhuis. Het was rampzalig. Maar dit was het beste voor ons beide. En voornamelijk voor de kinderen. Dacht ik toen. Want zelfs tijdens de proefscheiding bleven we bekvechten. En wel zo erg, dat ik Manuela een ultimatum gaf om te vertrekken. Toen ik uiteindelijk thuis was, trof ik een heel leef huis aan. Alles, tot aan de lampenkappen aan toe, was meegenomen.

Manuela heeft momenteel geen baan en geeft mij daarvan nog altijd de schuld.
“Ik heb altijd voor de kinderen gezorgd zodat jij professor kon worden en heb mezelf daardoor niet kunnen ontplooien”.
We waren niet getrouwd, maar ze heeft de overwaarde van het huis gekregen – EUR180,000 – ik heb het van de week afgerond. Dan ben ik daar tenminste vanaf.
Omdat de kinderen mijn alles zijn, betaal ik haar huur van EUR2,000 per maand en alle rekeningen van haarzelf en de kinderen. Ze weet precies hoe ze me moet pakken. Tandartsrekeningen, verzekeringen, kappers en kleding - van de kinderen maar ook van Manuela – ik betaal het allemaal om gezeur te voorkomen, terwijl ze de alimentatie ook houdt. Tot nu. Want dit weekend heeft ze voor het eerst toegegeven dat ze toch samen is met de zwemleraar.
“Rob en ik houden wel rekening met de kinderen” verweet ze me.
Dus wat dat betreft is dit drama zeker niet voor niets geweest.

to be continued