[TEK] Februari's teken uitdaging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 11:15

Uit de categorie insect:

Losjes gebaseerd op oeverlibel vrouw.
Het mannetje ben ik nu mee bezig.

Afbeelding

En de beloofde triops.
Formeel dan wel geen insect, maar dan trek ik dat wel iets breder naar ongewervelden :+

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:18

Triops <3

Geslaagd!!

pjer

Re: [TEK] Februari's teken uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 13:17

Vorige week me er niet echt toe kunnen zetten maar ik heb wel weer een hoop moois langs zien komen. Die draak vond ik ook erg mooi en de poes en de diverse paarden.

Ik heb vandaag maar een combi gemaakt van bokt en bloemen
en mijn voorbeeldfoto was verre van charmant :-)

Afbeelding

Ik vind hem toch wel leuk geworden het is echt de blik van Eef mijn verzorgpaardje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:43

Je hebt geen makkelijke positie gekozen. Ik vind vooraanzicht iig altijd moeilijk. Vind je kleurgebruik mooi. :j je krijgt idd al best een levendig oog. +:)+
Wat je kan proberen is een denkbeeldige horizontale lijn te trekken over het voorhoofd (of zelfs een licht potloodlijntje zetten maar dan gummen zodra je het niet meer nodig hebt.) zodat je een houvast hebt om de ogen op gelijke hoogte te krijgen. Zeker vanuit deze positie is dat moeilijk omdat je altijd één oog kleiner moet tekenen.

Maar mijn verhoudingen waren nog niet zo lang geleden slechter dan de jouwe! :D Dus ik vind het knap!

Ik heb een kl*te-bui/dip dus ik heb me in de fantast gestort. Ik heb in gelijkaardige stijl een feniks maar op kleiner formaat. Misschien moet ik de feniks ook op A4 maken en er een serie van maken voor als mijn hobby ruimte af is, om aan te kleden!

Ik wil graag nog een achtergrond maae daar moet ik even over gaan denken. Ook met oog op de feniks. Zwart zou voor de feniks kunnen maar niet voor het paard.. Feniks is dus op klein formaat en al ouder. Wil er nog een kitsune en draak aan toe voegen ook met de vlammen. :j Dan heb ik een mooi begin voor mijn toekomstige hobby kamer. :D

Afbeelding

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:57

Mooie kleuren Ayasha :) je zou in photoshop (of een ander programma, zolang het maar lagen heeft) wat uit kunnen proberen voor de achtergrond voordat je het op het origineel doet. Ik kan me voorstellen dat een achtergrond die donkerder wordt naar de randen ook wel werkt, of misschien zwart maar met een witte rand om het paard heen zodat je hem wel nog duidelijk kan zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:02

Goed ide Roodvos! Dat ga ik de komende tijd eens proberen. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:09

Of msschien een gradatie naar donkerblauw - is de complementaire kleur van het oranje in je paard.

Ik wilde trouwens precies zoiets gaan maken als fantasiefiguur, paard met vlammen ^)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:29

Ayasha schreef:
Je hebt geen makkelijke positie gekozen. Ik vind vooraanzicht iig altijd moeilijk. Vind je kleurgebruik mooi. :j je krijgt idd al best een levendig oog. +:)+
Wat je kan proberen is een denkbeeldige horizontale lijn te trekken over het voorhoofd (of zelfs een licht potloodlijntje zetten maar dan gummen zodra je het niet meer nodig hebt.) zodat je een houvast hebt om de ogen op gelijke hoogte te krijgen. Zeker vanuit deze positie is dat moeilijk omdat je altijd één oog kleiner moet tekenen.

Maar mijn verhoudingen waren nog niet zo lang geleden slechter dan de jouwe! :D Dus ik vind het knap!

Ik heb een kl*te-bui/dip dus ik heb me in de fantast gestort. Ik heb in gelijkaardige stijl een feniks maar op kleiner formaat. Misschien moet ik de feniks ook op A4 maken en er een serie van maken voor als mijn hobby ruimte af is, om aan te kleden!

Ik wil graag nog een achtergrond maae daar moet ik even over gaan denken. Ook met oog op de feniks. Zwart zou voor de feniks kunnen maar niet voor het paard.. Feniks is dus op klein formaat en al ouder. Wil er nog een kitsune en draak aan toe voegen ook met de vlammen. :j Dan heb ik een mooi begin voor mijn toekomstige hobby kamer. :D

[ [url=m/Ch7c6Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6t3jaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Allebei heel mooi! Zou zwart niet passen voor beiden? Dan wordt het ook een mooie reeks. En dan nog mooie kaders ervoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:02

Ibbel schreef:
Of msschien een gradatie naar donkerblauw - is de complementaire kleur van het oranje in je paard.

Ik wilde trouwens precies zoiets gaan maken als fantasiefiguur, paard met vlammen ^)

Wat let je? :D
Ben benieuwd naar eentje in jouw stijl!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 11:05

Lekker bezig weer hier!

Blijft een leuk topic.

Ik ben nog weer met veel plezier verder aan het spelen met aquarel.
Ik begin iets beter door te krijgen wat wel kan en wat niet.

Ik oefen vrolijk door :D

Vandaag weer een insect, mannetje oeverlibel

Afbeelding

(Edit, veeeeeel detail verdwijnt bij bokt upload zie ik)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:10

Paard-met-vlammen, fantasiefiguur:

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:53

Komen mooie dingen voorbij, ik kan mezelf er even niet toe zetten en ga de uitdaging niet halen. Maar geniet van wat ik hier langs zie komen. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:43

En je van Gogh-zonnebloemen dan -O- ?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:12

Ik geniet nog steeds mee!
Was van plan om zelf mee te gaan doen (of iig proberen), omdat mn zwangerschapsverlof vorige week maandag zou beginnen..

"Helaas" dacht mijn baby er anders over en gunde hij me geen rust en is hij op dag 1 van mijn verlof, 3 en een halve week te vroeg, geboren..
Nu dus echt te druk om te beginnen met tekenen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:55

Gefeliciteerd Imke! Alles - ondanks de vroege geboorte - goed met de baby en met jou?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:01

Gefeliciteerd met de kleine Imke, heeft ook wel weer wat op dag 1 van je verlof. :D Gevalletje, zo ze zijn er nu wel klaar voor!

Ibbel schreef:
En je van Gogh-zonnebloemen dan -O- ?

-O- Tenzij ik nog een opleving krijg laat ik hem eind deze maand on af zien.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:32

Nieuw experiment: paard in aquarel. Onderwerp waar ik nog niet echt goed in ben in een medium waar ik al helemaal nog niet goed in ben. Moet kunnen :+

Afbeelding

Ik heb nu wél een set penselen waar ik mee uit de voeten kan, dat wel :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:07

Héél geslaagd!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:54

Ik moet eigenlijk gaan uitmesten, maar ik heb geen zin, dus ik knal er nog een paar tekeningen in :))

Hoogste tijd de zwarte eens te proberen te tekenen. Zwart heeft zo z'n eigen uitdagingen:
Afbeelding
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 14:02

Toch héél knap gelukt Ibbel!

Ik ben nog een poging aan het wagen met wat fantasiefiguren.

Maar die is nog niet af, zal wel morgen of overmorgen worden!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:06

De zon schijnt - oliebol, nou moet ik toch echt naar buiten :))
Het uitmesten is overigens niet de uitdaging, maar de mesthoop is vol :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:00

Ik ben bezig aan de kitsune maar dat is eigenlijk geen van de prompts. _O-
Zwarte paarden vind ik ook altijd moeilijk. :j Vind het wel erg mooi gelukt Ibbel! Goede verhoudingen heb jij altijd IMO.

Hier net de weide uit gemest. Helaas is er hier eentje buiten strijd en de jonge pak ik morgen wel weer op. Vanavond even Sam bespreken met de DA want het heeft een raar beloop. :\ Kan zijn als hij morgen komt, dat er niks te zien is. :x Dus heb vandaag even een filmpje gemaakt om vanavond (wil de hond laten testen op iets.) even te tonen zodat we kunnen bespreken wat we nu beste doen. Smid komt ook ergens vandaag nog om met de tang te testen of het geen zweer is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:55

Long time no see, sorry..
Wel nog af en teo meegekeken.

S_N, ahh, Beer en Tijger, slim trouwnes met die nagelak. HIj is te schattig.
Vraagje, doe je er lang over, ik heb zo'n apparaat maar vidn het altijd tergend traag gaan... dus doe het bijna nooit.

Ibbel, je Irissen vond ik erg mooi en ik hekende ze meteen als irissen terwjil mijn blomemn kennis nihil is vind de kleuren mooi en het simpele.

Eleanorr, handig die blaadjes, heb ik alleeen van mijn alcohol markers keer gedaan met de nummers erbij , maar wel ide eom het met alles te doen.

De replica's vind ik mooi, die met 1 lijn, pfff, nkap.

Kugger, je zwarte schaap vond ik erg mooi, vooral omdat er om het scahap nog licht was, zo komt hij mooi van het papier. Lastig om mee te werken volgens mij houtskool.

Pjer,. goed gelukt huis en leuk waterverfpotlood.

FT, mooi landschap.

Ibbel, wat gaaf dat ze toen nog dat jijvogeltej schilderde en dat je die nog hebt.
Kat is gelukkig wel stuk knapper dan grumpy cat, en blijft gekleurd papier zo gebruikt wel heel mooi vinden. De ogen ploppen echt van het papier.

Pjer, ah, cute!! streepvrij is niet mogelijk helaas.. ook die alcohol dingen niet helemaal, aar gat al wel beter.

tHidJu, mooie lieverheersbeestjes.

Annetje, je kraanvogel.. deel 1 en deel 2.. wauw.... Lijkt zo random geverfd terwjijl ik best weet dat dat het niet is, gaaf.

FT, Ha ha, die had ik ook geraden, die is duidelijk!

Ibbel, weer zo'n gave kat, deze kijkt droevig...ogen weer zo gaaf.

Ayasha, mooi!! vogel lijkt echt te vliegen. en zachte kleuren met wat opvallende punten.

Ibbel je papaver is ook gaaf, jerlembaar door in derdaad het middnestuk.

Roodvos, echt freacky… die ventjes zo aan elkaar..

Mo86 goed gelukte huisdieren en dat catoontje is ook leuk!

Eleanor, wauw... die bovenste kraanvogels..

Ayasha, auw... creapy.. en je raaf is half al gaaf, zou me over onderste stuk niet druk maken... al heeft iedereen zich dat wel gedaan geloof ik.

Elenor, zacht, spokering en creepy tegelijk, mooi!!!! De dood zweetf echt.

Ayasha, take 2 raaf, leuk!!! die zijn mooi gworden.

Ibbel, another pretty Kitty!!! en mooi ppaard leuk dat hij jet gekeluerde outlines is.

Ayasha, gaaf fantasy figuur, draak

Ibbel weer mooi, vooral die waar Dora je recht aankijkt zeg maar. En je mooie rooie tekeing is ook mooi.

Elanor, die onderste vogel, heerlijk dopey kijkt die, de anderen ook wel, maar vooral die, ze zjijn leuk!

Annetje, ach hij was dood en leeft weer... kan gebeuren, doen bomen wel eens, vindhem moooi, komt ercht naar je toe. Terwijl hij helemaal niet gedetaileerd is egtekend is hij zo echt.

FT, mooi gedroogd insect, libellen zijn altijd mooi. Acht en triops mag ook best toch?

Pjer, hi hi, paard is echt blij met de bloemen geloof ik. Hij is wel heel erg luek, lijkt wel wat opdie beestjes die je tegenwoordig kan kopen. met zo'n groot hoofd.

Ayasha, oh, die is gaaf, vuurpaard en feniks.

FT je 2 e libel ook mooi, vleugels lijken me het lastigste of valt dat nog mee?

Ibbel, ook mooi paard met vlammen en vleugels. vooral omdat manen voor vleugels langs gaan.
Oh, je auaarel paard is to cute! Love it!! is echt super gelukt zeg.
Uitmestontwijkend gedrag is ook goed gelukt, vooral de onderste vind ik mooi geworden.

En ik heb me aan geen enkele opdradcht gehouden, nog keer bloemen met waterverf geprobeerd, drama... en verder ehhh… nou ehh, niet echt.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 20-02-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:03

Sjolvir schreef:
Kugger, je zwarte schaap vond ik erg mooi, vooral omdat er om het scahap nog licht was, zo komt hij mooi van het papier. Lastig om mee te werken volgens mij houtskool.

Dankjewel! Ik heb ook besloten de ogen zo te laten ( ze keek altijd vrij maf uit haar ogen ;) )
Ik moet ook gauw weer eens wat posten hier, alweer lang geleden. Verleidelijk te smokkelen, heb nog een experimenteel stilleventje liggen, één van de eerste probeersels in metalpoint, vorige herfst gemaakt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 16:18

Kuggur schreef:
Sjolvir schreef:

Dankjewel! Ik heb ook besloten de ogen zo te laten ( ze keek altijd vrij maf uit haar ogen ;) )
Ik moet ook gauw weer eens wat posten hier, alweer lang geleden. Verleidelijk te smokkelen, heb nog een experimenteel stilleventje liggen, één van de eerste probeersels in metalpoint, vorige herfst gemaakt.

Zolang er geen datum opstaat raden wij dat noooooit natuurlijk.
En dit bericht hebben we gewoon niet gelezen. :+